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AER
Acceptable error rate
Average error rate
Average error-rate
Error rate
Error ratio
Estimated error rate
Estimated population exception rate
Expected deviation
Expected deviation rate
Expected error occurrence
Expected error rate
Maximum acceptable error rate
Maximum tolerable error rate
Most likely error
Most likely error rate
Projected error rate
Rate of expected deviation
Residual error rate
Residual error ratio
Residual error-rate
Substitution rate
TPER
Tolerable error rate
Total error rate
Total projected error rate

Vertaling van "error rate reminds " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
projected error rate | total error rate | total projected error rate | TPER [Abbr.]

taux d’erreur total extrapolé | taux d'erreur extrapolé | taux d'erreur total | TPER [Abbr.]


expected deviation | estimated population exception rate | expected deviation rate | expected error occurrence | expected error rate | rate of expected deviation

niveau prévu d'écarts | taux prévu d'erreurs | taux d'écarts prévu | niveau prévu de dérogation


estimated error rate | most likely error | most likely error rate

erreur la plus probable | taux d'erreur estimatif | taux d'erreur le plus probable


residual error rate [ residual error ratio | residual error-rate ]

taux d'erreurs résiduelles [ taux d'erreur résiduel ]


acceptable error rate | tolerable error rate

taux d’erreur acceptable


error rate | error ratio | substitution rate

taux d'erreur | rapport d'erreur | taux d'erreurs


average error-rate | AER | average error rate

taux d'erreur moyen | taux d'erreurs moyen


average error-rate [ average error rate ]

taux d'erreur moyen [ taux d'erreurs moyen ]


maximum acceptable error rate [ maximum tolerable error rate ]

taux d'erreur maximal acceptable


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Reminds the Commission and the Member States that they have a duty to take corrective measures to protect the Union budget in cases of ineffective control systems or irregular expenditures; points out that the Commission and the Member States use such corrective measures and notes that if such corrective measures had not been applied to the 2013 payments audited by the Court of Auditors, the overall estimated error rate would have been 6,3 %, rather than 4,7 %; stresses that the Court of Auditors found that in a number of transa ...[+++]

21. rappelle à la Commission et aux États membres qu'ils ont le devoir de prendre des mesures correctrices pour protéger le budget de l'Union en cas d'inefficacité des systèmes de contrôle ou de dépenses irrégulières; souligne que la Commission et les États membres prennent de telles mesures correctrices et relève que si ces mesures n'avaient pas été appliquées aux paiements de 2013 contrôlés par la Cour des comptes, le taux d'erreur estimatif global aurait été de 6,3 % au lieu de 4,7 %; souligne que la Cour des comptes a constaté que pour un certain nombre des opérations entachées d'erreurs relevant notamment des domaines en gestion p ...[+++]


115. Deplores the fact that the error rate in Cohesion, and in particular in Regional Policy, has increased despite the increased use of interruptions and despite the fact that the Commission has identified the Member States and the regions which contribute most to the error rate; reminds the Commission of its action plan to strengthen the Commission's supervisory role under shared management of structural actions; calls on the Commission to analyse the weaknesses in the Member States and regions affected most by high error rate ...[+++]

115. déplore que le taux d'erreur dans le domaine de la cohésion, et en particulier dans le secteur de la politique régionale, ait augmenté en dépit du recours accru aux interruptions et bien que la Commission ait repéré les États membres et les régions ayant eu la plus grande part dans le taux d'erreur; rappelle à la Commission son plan d'action visant à renforcer la fonction de surveillance de la Commission dans le contexte de la gestion partagée des actions structurelles; demande ...[+++]


117. Deplores the fact that the error rate in Cohesion, and in particular in Regional Policy, has increased despite the increased use of interruptions and despite the fact that the Commission has identified the Member States and the regions which contribute most to the error rate; reminds the Commission of its action plan to strengthen the Commission's supervisory role under shared management of structural actions ; calls on the Commission to analyse the weaknesses in the Member States and regions affected most by high error rate ...[+++]

117. déplore que le taux d'erreur dans le domaine de la cohésion, et en particulier dans le secteur de la politique régionale, ait augmenté en dépit du recours accru aux interruptions et bien que la Commission ait repéré les États membres et les régions ayant eu la plus grande part dans le taux d'erreur; rappelle à la Commission son plan d'action visant à renforcer la fonction de surveillance de la Commission dans le contexte de la gestion partagée des actions structurelles ; demande ...[+++]


22. Emphasises that a distinction must be drawn between errors and fraud and considers that in the vast majority of cases, errors stem from administrative mistakes, many of which are linked to the complexity of the Union and national rules, which can be corrected; reminds the Commission, however, that the current error rate is still unacceptably high and that Parliament has a zero-tolerance approach to errors;

22. souligne que les erreurs doivent être distinguées des fraudes et estime que, dans la grande majorité des cas, les erreurs découlent d'erreurs administratives liées le plus souvent à la complexité des règles de l'Union et des règles nationales, qui peuvent être corrigées; rappelle toutefois à la Commission que le taux d'erreur reste trop élevé et que le Parlement a opté pour une «tolérance zéro» en ce qui concerne les erreurs;


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19. Emphasises that a distinction must be drawn between errors and fraud and considers that in the vast majority of cases, errors stem from administrative mistakes, many of which are linked to the complexity of the Union and national rules, which can be corrected; reminds the Commission, however, that the current error rate is still unacceptably high and that Parliament has a zero-tolerance approach to errors;

19. souligne que les erreurs doivent être distinguées des fraudes et estime que, dans la grande majorité des cas, les erreurs découlent d'erreurs administratives liées le plus souvent à la complexité des règles de l'Union et des règles nationales, qui peuvent être corrigées; rappelle toutefois à la Commission que le taux d'erreur reste trop élevé et que le Parlement a opté pour une "tolérance zéro" en ce qui concerne les erreurs;


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