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AED
Arme à feu automatique modifiée
Automated external defibrillator
Automatic external defibrillator
Base hosp
Base hospital
Container
Container ship
Converted fully automatic firearm
Converted fully-automatic firearm
Converted fully-automatic weapon
EPA
Environmental Protection Act
Fully aroused sea
Fully automated defibrillator
Fully automated external defibrillator
Fully automatic defibrillator
Fully automatic external defibrillator
Fully cellular container ship
Fully cellular ship
Fully compliant
Fully developed sea
Fully funded pension plan
Fully funded plan
Fully funded system
Fully-arisen sea
Funded pension plan
Funded system
Not fully covered share
Not fully paid-up share
Share not fully paid in
Y2K fully compliant
Year 2000 fully compliant

Vertaling van "epas is fully " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
automatic external defibrillator | AED | automated external defibrillator | fully automatic external defibrillator | fully automated external defibrillator | fully automatic defibrillator | fully automated defibrillator

défibrillateur externe automatique | DEA | défibrillateur externe automatisé


container (fully cellular) ship | container ship | fully cellular container ship | fully cellular ship

porte-conteneur cellulaire | porte-conteneurs (entièrement cellulaire) | porte-conteneurs cellulaire intégral


fully aroused sea | fully developed sea | fully-arisen sea

mer entièrement levée


not fully covered share | not fully paid-up share | share not fully paid in

action non entièrement libérée | action non intégralement libérée


share not fully paid in | not fully paid-up share | not fully covered share

action non entièrement libéré | action non intégralement libérée


fully funded pension plan | funded pension plan | fully funded system | funded system | fully funded plan

régime avec constitution de réserves | régime financé par capitalisation | régime de retraite par capitalisation


Y2K fully compliant | Year 2000 fully compliant | fully compliant

pleinement conforme à l'an 2000


converted fully automatic firearm [ converted fully-automatic firearm | converted fully-automatic weapon | arme à feu automatique modifiée ]

arme à feu automatique désautomatisée [ arme à feu entièrement automatique modifiée ]


Federal Act of 7 October 1983 on the Protection of the Environment | Environmental Protection Act [ EPA ]

Loi fédérale du 7 octobre 1983 sur la protection de l'environnement | Loi sur la protection de l'environnement [ LPE ]


base hospital (fully protected) [ base hosp ]

hôpital militaire de base (complètement protégé) [ hôp mil base ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
11. Urges the negotiators of any full EPA to account fully for the transparent management of natural resources and to outline the best practices necessary in order that the ACP countries may make the maximum gains from such resources;

11. demande instamment aux négociateurs des APE complets de veiller attentivement à la gestion transparente des ressources naturelles et de faire état des bonnes pratiques à suivre afin que les pays ACP puissent tirer le profit maximum de ces ressources;


5. Urges the Commission and the ACP countries to make best use of the funding available for Aid for Trade in order to support the reform process in areas essential for economic development; to improve infrastructure where it is necessary, as the opportunities offered by the EPAs can only be fully taken advantage of if strong accompanying measures are introduced for the ACP countries; to compensate the net loss of customs revenue and encourage tax reform so that public investments in social sectors are not reduced; to invest in the production chain in order to diversify export production; to produce more higher added-value export good ...[+++]

5. invite instamment la Commission et les pays ACP à faire le meilleur usage des fonds destinés à l'aide pour le commerce afin de soutenir le processus de réforme dans des domaines essentiels pour le développement économique, à améliorer les infrastructures, lorsque cela est nécessaire, car les possibilités offertes par les APE ne pourront être pleinement exploitées que si des mesures fortes d'accompagnement des pays ACP sont mises en place, à compenser la perte nette des recettes douanières et à encourager la réforme fiscale de telle sorte que les investissements publics dans les secteurs sociaux ne soient pas réduits, ainsi qu'à invest ...[+++]


6. Urges the Commission and the ACP countries to make best use of the funding available for Aid for Trade in order to support the reform process in areas essential for economic development; to improve infrastructure where it is necessary, as the opportunities offered by the EPAs can only be fully taken advantage of if strong accompanying measures are introduced for the ACP countries; to compensate the net loss of customs revenue and encourage tax reform so that public investments in social sectors are not reduced; to invest in the production chain in order to diversify export production; to produce more higher added-value export good ...[+++]

6. invite instamment la Commission et les pays ACP à faire le meilleur usage des fonds destinés à l'aide pour le commerce afin de soutenir le processus de réforme dans des domaines essentiels pour le développement économique, à améliorer les infrastructures, lorsque cela est nécessaire, car les possibilités offertes par les APE ne pourront être pleinement exploitées que si des mesures fortes d'accompagnement des pays ACP sont mises en place, à compenser la perte nette des recettes douanières et à encourager la réforme fiscale de telle sorte que les investissements publics dans les secteurs sociaux ne soient pas réduits, ainsi qu'à invest ...[+++]


35. Stresses that the focus of the Economic Partnership Agreements (EPAs) must remain on their promised development dimension, contributing not only to increased participation and integration in international trade, but also to the promotion of regional integration and the achievement of the Millennium Development Goals (MDGs); emphasises that additional funds are needed in order to finance accompanying measures so as to offset the impact of the EPAs on developing countries, as provided for in the Cotonou Agreement; stresses that flexible transitional periods must be allowed for sensitive products and services; supports the reopening of negotiations on full and interim EPAs where necessary; call for contentious EPA issues to be renegoti ...[+++]

35. souligne que les Accords de partenariat économique (APE) doivent continuer de se focaliser sur leur dimension de développement promise, en contribuant non seulement à une participation accrue et une intégration dans le commerce international, mais également sur la promotion de l'intégration régionale et la réalisation des Objectifs du millénaire pour le développement (OMD) ; Souligne que des fonds supplémentaires sont nécessaires pour financer les mesures d'accompagnement afin de compenser les effets des APE sur les pays en développement, comme prévu dans l’accord de Cotonou ; Souligne que des périodes transitoires flexibles doiven ...[+++]


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22. Asks the Commission, in the light of the not yet fully agreed and signed Economic Partnership Agreement (EPA) with the West African countries, to proceed in line with the PCD agenda when negotiating agreements for timber and fish as part of the EPA process;

22. demande à la Commission, à la lumière de l'accord de partenariat économique (APE) avec les pays de l'Afrique de l'Ouest qui n'est pas encore finalisé et signé, d'agir en conformité avec l'agenda sur la CPD lorsqu'elle négocie des accords concernant le bois et la pêche dans le cadre du processus d'APE;


The Commission believes that agreement on a WTO-compatible market access arrangement in a full EPA as described in Section 1.2 would not only help address these concerns but by fully respecting WTO rules would demonstrate support for the multilateral trading system and facilitate full ACP participation at the WTO.

La Commission estime qu’un accord sur un régime d’accès au marché dans le cadre d’un APE complet, compatible avec les règles de l’OMC, tel que décrit au point 1.2, permettrait non seulement de répondre à ces préoccupations, mais qu’il attesterait également, par le plein respect des règles de l’OMC, un soutien au système commercial multilatéral et qu’il faciliterait la pleine participation des pays ACP à l’OMC.


10. Stresses that the Development Policy Statement (DPS), in particular paragraph 36, provides guidance to the EPA negotiators; in this respect urges Directorate-General Trade to adhere to the principle of asymmetry and flexibility, to let "developing countries decide and reform trade policy in line with their broader national development plans", and to fully align its negotiation strategy with the overarching DPS principle of policy coherence for development;

10. souligne que la déclaration sur la politique de développement (DPD), en particulier le paragraphe 36, apporte des orientations aux négociateurs des APE; à cet égard, demande à la Direction générale "Commerce" d'adhérer aux principes d'asymétrie et de flexibilité, afin de laisser "les pays en développement (...) décider de réformer leur politique commerciale conformément à leurs plans nationaux globaux de développement", et lui demande de pleinement aligner sa stratégie de négociation sur le principe dominant de la DPD, à savoir la cohérence de la politique de développement;


However, Ethyl refused to conduct health effects tests prior to marketing MMT, and the court rejected the EPA's argument that public health impacts should be fully evaluated prior to broad use.

Ethyl a cependant refusé d'effectuer des tests sur les effets du MMT sur la santé avant de commercialiser cette substance, et le tribunal a rejeté l'argument de l'EPA voulant qu'il faille évaluer complètement ses effets sur la santé avant d'en généraliser l'usage.


The MVMA claims to have data to support this claim, but Ethyl says that test results from the largest EPA approved fuel additives testing program in history demonstrate that contrary to claims by the MVMA, MMT in Canadian gasoline is fully compatible with the new on board diagnostic catalyst monitoring systems.

L'AFVA prétend avoir des données qui viennent confirmer ses allégations, mais la société Ethyl affirme que les résultats du plus important programme d'évaluation des additifs jamais approuvé par l'APE montrent que, contrairement à ce que soutient l'AFVM, le MMT dans le carburant vendu au Canada est entièrement compatible avec les nouveaux systèmes de diagnostic du fonctionnement du convertisseur catalytique avec affichage au tableau de bord.


- ensure that the potential of EPAs is fully exploited to support the development of the cotton economies, in particular through efforts in the area of trade facilitation and investment clauses;

- de veiller à ce que le potentiel des APE soit pleinement exploité afin de soutenir le développement des économies cotonnières, notamment en menant des actions dans le domaine de la facilitation des échanges et des clauses d'investissement;


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