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Closed environment
Computer environment
Confined environment
Department of Environment and Labour
Department of the Environment
Discovery environment
Discovery learning environment
ESPEC-N
Environment and Labour
Environment for exploration
Environment of accumulation
Evaluates environment for home care
Exploration environment
Exploratory environment
Exploratory learning environment
Hospital environment
IS environment
IT environment
Information systems environment
Information technology environment
Multi-sensorial environment
Multi-sensory environment
Multisensorial environment
Multisensory environment
NSE
Nova Scotia Environment
Nova Scotia Water Resources Commission
Poorly drained environment
Restricted environment
Windowed environment
Windowing environment
Windows environment

Traduction de «environment 34 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


exploratory environment [ exploration environment | exploratory learning environment | discovery environment | discovery learning environment | environment for exploration ]

environnement d'exploration


IT environment | computer environment | information systems environment | information technology environment | IS environment

environnement informatique | milieu informatisé | environnement TI | cadre informatique


restricted environment [ confined environment | closed environment | poorly drained environment | environment of accumulation ]

milieu confiné [ milieu fermé | milieu à circulation fermée | milieu mal drainé | milieu d'accumulation | milieu à circulation restreinte ]


Nova Scotia Environment [ NSE | Department of the Environment | Department of Environment and Labour | Environment and Labour | Nova Scotia Water Resources Commission ]

ministère de l'Environnement [ ministère de l'Environnement et du Travail | Environnement et Travail | Department of the Environment | Nova Scotia Water Resources Commission ]


multi-sensory environment | multisensory environment | multi-sensorial environment | multisensorial environment

environnement multisensoriel


windowing environment | windows environment | windowed environment

environnement à fenêtres


National Council Environment, Spatial Planning and Energy Committee | Environment, Spatial Planning and Energy Committee of the National Council [ ESPEC-N ]

Commission de l'environnement, de l'aménagement du territoire et de l'énergie du Conseil national [ CEATE-N; CEATE-CN ]


Hearing aid enhanced audio device, teaching-environment

dispositif d’amélioration du son pour prothèse auditive pour environnement scolaire


Evaluates environment for home care

évaluation de l'environnement des soins à domicile
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[34] These include marine ecosystems, land-ocean interactions, development of effective monitoring of coastal processes to underpin management, coastal protection against flooding and erosion, integrated management and sustainable use of water resources at catchment scale, coastal cities, aquaculture research and the effects of the interactions between environment, fisheries and aquaculture, development of ecological quality indicators and methodologies to identify and analyse the social and economic factors affecting the different sectors of coastal communities (under the pr ...[+++]

[34] Parmi ces thèmes, il convient de citer les écosystèmes marins, les interactions continent-océan, développement d'une surveillance efficace de l'évolution du littoral afin de soutenir la gestion des zones côtières, la protection de ces mêmes zones contre l'érosion et les inondations, leur aménagement intégré ainsi que l'exploitation viable des ressources en eau au niveau des sites de captage, les villes du littoral, la recherche en aquaculture et les effets des interactions entre l'environnement, la pêche et l'aquaculture, le développement d'indicateurs de qualité et de m ...[+++]


More than one third (34.5%) of Objective 1 resources were invested in the productive environment, continuing to focus on assisting SMEs and the craft sector (30.4%).

Plus d’un tiers (34,5 %) des ressources de l’objectif 1 ont été investies dans l’environnement productif, et l’on a continué à privilégier l’aide aux PME et au secteur artisanal (30,4 %).


ENERGY ENVIRONMENT || 29.51% || 26.68% || 31.58% || 34.18% || 25.14% || 22.12% || 13.76% || 17.02% || 100.00% || 100.00% || 13.88% || 17.17%

ÉNERGIE ENVIRONNEMENT || 29,51 % || 26,68% || 31,58% || 34,18% || 25,14% || 22,12% || 13,76% || 17,02% || 100,00% || 100,00% || 13,88% || 17,17%


(b)75 % for operations contributing to the objectives of environment and climate change mitigation and adaptation under Article 17, points (a) and (b) of Article 21(1), Articles 28 29, 30 31 and 34.

b)à 75 % pour les opérations contribuant à la réalisation des objectifs en matière d'environnement, d'atténuation des changements climatiques et d'adaptation à ces changements au titre de l'article 17, de l'article 21, paragraphe 1, points a) et b), des articles 28, 29, 30, 31 et 34.


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6. At least 30 % of the total EAFRD contribution to the rural development programme shall be reserved for measures under the following Articles: Article 17 for environment and climate related investments; Articles 21, 28, 29 and 30, with the exception of Water Framework Directive related payments; and Articles 31, 32 and 34.

6. Une part de 30 % au moins de la participation totale du Feader au programme de développement rural est réservée à des mesures au titre de l'article 17 pour des investissements dans les domaines de l'environnement et du climat, ainsi qu'au titre des articles 21, 28, 29 et 30, à l'exclusion des paiements liés à la directive-cadre sur l'eau, et des articles 31, 32 et 34.


34. Advises the Commission to envisage (by 2010 and under the "second cycle" of the health and environment action plan) refocusing its initiatives on vulnerable populations and to devise new methods of risk assessment, taking into account the fundamental fact that children, pregnant women and older people are particularly vulnerable;

34. recommande à la Commission d'envisager, d'ici à 2010 et en vue du "second cycle" du plan d'action environnement et santé, un recentrage de ses initiatives sur les populations vulnérables, et d'élaborer de nouvelles méthodes d'évaluation des risques tenant compte du point fondamental que constitue la vulnérabilité particulière de l'enfant, de la femme enceinte et des personnes âgées;


34. Notes that the achievement of good environmental status also requires that human activities conducted outside ecologically sensitive areas be strictly regulated so as to minimise any possible negative impact on the marine environment;

34. fait observer que l'obtention d'une bonne situation environnementale exige également que les activités humaines menées hors des zones sensibles sur le plan écologique soient strictement réglementées, de manière à réduire au minimum possible tout impact négatif éventuel sur l'environnement marin;


34. Stresses the importance of ensuring that European entrepreneurs in the digital environment have good reason to offer goods, services and content across borders throughout the entire internal market;

34. souligne qu'il est important de veiller à ce que les entrepreneurs européens qui exercent dans l'environnement numérique aient suffisamment de motivation pour fournir des marchandises, des services ou du contenu de manière transfrontalière sur l'ensemble du marché intérieur;


34. Calls for prior consultation, in all cases, of adjoining countries and other countries concerned where projects may have an impact on the common environment, even when the project is carried out in international waters; notes that experience shows that environmental impact assessments often have shortcomings and that they are not carried out in consultation with other States; calls on the Commission, therefore, to propose a mandatory negotiating mechanism between Member States, and urges the Council to act at international level to develop mandatory environmental impact assessments in relations between the EU and third countries;

34. demande que les pays limitrophes et les autres pays concernés soient toujours consultés au préalable sur tout projet susceptible d'avoir un impact sur l'environnement commun, même si le projet se déroule dans les eaux internationales; note que l'expérience montre que les études d'incidence sur l'environnement sont souvent lacunaires et qu'elles ne sont pas effectuées en consultation avec d'autres pays; invite par conséquent la Commission à proposer un mécanisme de négociation contraignant entre les États membres et demande instamment au Conseil d'intervenir à l'échelon international, dans les relations entre l'Union et les pays tie ...[+++]


34. Underlines that, in order to ensure the coherence and effectiveness of the Action Plan, it is necessary to begin to establish adequate funding for the 2004-2007 period immediately; adds that 'environment and health' projects should be a separate subject under the Seventh Research Framework Programme (2007-2010) and receive generous funding, which should not be less than EUR 300m given the huge expectations and socio-economic issues at stake in the field of environmental health;

34. souligne qu'afin de garantir la cohérence et l'efficacité du plan d'action, il faut d'ores et déjà prévoir un financement adéquat pour la période 2004-2007, ajoute que les projets "environnement et santé" devront être considérés comme une thématique à part entière dans le 7ème Programme cadre de recherche (2007-2010) et dotés d'un financement conséquent, qui ne saurait être inférieur à 300 millions d'euros, au vu des énormes attentes et enjeux socio-économiques dans le domaine de la santé environnementale;


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