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Advise on social enterprise
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Business enterprises
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Corporations
Enterprise architect
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Enterprise architecture manager
Enterprise developer
Enterprise dominating the market
Enterprise having a dominant position in the market
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Give advice on social enterprise
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Government corporation
Government enterprise
Legal form of organization
Maintain standard enterprise resource planning system
Manage standard enterprise resource planning system
Manage standard enterprise resource planning systems
Market dominating enterprise
Market-dominating enterprise
Nationalised industry
Public corporation
Public enterprise
Public enterprise rationalization loan
Public enterprise reform loan
Public enterprise rehabilitation loan
Public enterprises
Public sector
Public undertaking
Regulate standard enterprise resource planning system
SOE
State enterprise
State sector
State undertaking
State-owned corporation
State-owned enterprise
Type of business

Traduction de «enterprises whatever » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
enterprise dominating the market | enterprise having a dominant position in the market | market dominating enterprise | market-dominating enterprise

entreprise ayant une position dominante | entreprise dominant le marché | entreprise dominante | entreprise en position dominante


public sector [ nationalised industry | public corporation | public enterprise | public undertaking | state sector | State undertaking | Public enterprise(STW) | public enterprises(UNBIS) ]

entreprise publique [ entreprise de l'État | entreprise nationalisée | secteur public ]


maintain standard enterprise resource planning system | manage standard enterprise resource planning systems | manage standard enterprise resource planning system | regulate standard enterprise resource planning system

gérer le système normalisé de planification des ressources d'une entreprise


enterprise architects | enterprise architecture manager | enterprise architect | enterprise developer

architecte technique | responsable de l'architecture d'entreprise | architecte d'entreprise | architecte métier


give advice on social enterprise | give advice on social enterprises | advise on social enterprise | advise on social enterprises

donner des conseils sur l’entreprise sociale


public enterprise | public corporation | state enterprise | state-owned enterprise | SOE | state-owned corporation | government enterprise | government corporation

entreprise publique | société publique | entreprise d'État


type of business [ firm | Legal form of organization(STW) | business enterprises(UNBIS) | corporations(UNBIS) ]

entreprise [ firme ]


Multiannual Programme for Enterprise and Entrepreneurship | Multiannual programme for enterprise and entrepreneurship, and in particular for small and medium-sized enterprises (SMEs) (2001-2005)

Programme pluriannuel pour les entreprises et l'esprit d'entreprise | Programme pluriannuel pour les entreprises et l'esprit d'entreprise, en particulier pour les petites et moyennes entreprises (PME) (2001-2005)


public enterprise rationalization loan(PERL) | public enterprise reform loan | public enterprise rehabilitation loan

prêt à la rationalisation des entreprises publiques | prêt à la réforme des entreprises publiques | prêt au redressement des entreprises publiques | PREP [Abbr.]


European Centre of Enterprises with Public Participation [ CEEP | European Centre of Enterprises with Public Participation and of Enterprises of General Economic Interest ]

Centre européen de l'entreprise publique [ CEEP | Centre européen des entreprises à participation publique et des entreprises d'intérêt économique général ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This document defines enterprise policy as a policy that 'needs to address the entire business environment to enable enterprises, whatever their size, legal form, sector or location to grow and develop.

Ce document définit la politique d'entreprise comme une politique qui "doit se pencher sur l'environnement des entreprises tout entier pour permettre aux entreprises de croître et de se développer indépendamment de leur taille, de leur forme juridique, de leur secteur d'activité ou de leur implantation géographique.


The Commission has recently published a Communication [3] setting out the requirements if all enterprises, whatever their size, legal form, sector or location, are to have the potential to grow and develop so as to contribute to the overall goal.

La Commission a récemment publié une communication [3] exposant les conditions à remplir pour que l'ensemble des entreprises - quelle que soit leur taille, leur statut juridique, leur branche d'activité et leur lieu d'implantation - puissent s'agrandir et se développer de façon à contribuer à la réussite de la stratégie globale.


Whatever is good for enterprise policy is generally good for innovation, and vice versa.

Ce qui est bon pour la politique des entreprises l'est généralement aussi pour l'innovation et inversement.


5. Welcomes the launching of the broad-based innovation strategy for small and micro enterprises, whose innovation potential, particularly as regards low and medium-level technology and non-technological innovation, has not so far been sufficiently recognised and exploited; regrets, however, that the abovementioned Commission Communication on putting knowledge into practice fails to propose operational measures in respect of such enterprises; calls therefore on the Commission and the Council to integrate their special features and needs in the ten priorities of the broad-based innovation strategy and urges the Commission, in conjunctio ...[+++]

5. se félicite de l'ouverture de la stratégie d'innovation élargie en faveur des petites entreprises et des microentreprises dont le potentiel d'innovation, en particulier de basse ou de moyenne technologie et d'innovation non technologique, est à ce jour insuffisamment reconnu et exploité; regrette cependant que la communication de la Commission précitée sur la mise en pratique du savoir ne propose pas de mesures opérationnelles qui leur seraient destinées; demande donc à la Commission et au Conseil d'intégrer leurs spécificités et leurs besoins dans les dix priorités de la stratégie d'innovation élargie et prie instamment la Commissi ...[+++]


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5. Welcomes the launching of the broad-based innovation strategy for small and micro enterprises, whose innovation potential, particularly as regards low and medium-level technology and non-technological innovation, has not so far been sufficiently recognised and exploited; regrets, however, that the abovementioned Commission Communication on putting knowledge into practice fails to propose operational measures in respect of such enterprises; calls therefore on the Commission and the Council to integrate their special features and needs in the ten priorities of the broad-based innovation strategy and urges the Commission, in conjunctio ...[+++]

5. se félicite de l'ouverture de la stratégie d'innovation élargie en faveur des petites entreprises et des microentreprises dont le potentiel d'innovation, en particulier de basse ou de moyenne technologie et d'innovation non technologique, est à ce jour insuffisamment reconnu et exploité; regrette cependant que la communication de la Commission précitée sur la mise en pratique du savoir ne propose pas de mesures opérationnelles qui leur seraient destinées; demande donc à la Commission et au Conseil d'intégrer leurs spécificités et leurs besoins dans les dix priorités de la stratégie d'innovation élargie et prie instamment la Commissi ...[+++]


5. Welcomes the launching of the broad-based innovation strategy for small and micro enterprises, whose innovation potential, particularly as regards low and medium-level technology and non-technological innovation, has not so far been sufficiently recognised and exploited; regrets, however, that the Commission's Communication on putting knowledge into practice fails to propose operational measures in respect of such enterprises; calls therefore on the Commission and Council to integrate their special features and needs in the ten priorities of the broad-based innovation strategy and urges the Commission, in conjunction with their repr ...[+++]

5. se félicite de l’ouverture de la "Stratégie d’innovation élargie" en faveur des petites et microentreprises dont le potentiel d’innovation, en particulier de basse ou de moyenne technologie et d’innovation non technologique, est à ce jour insuffisamment reconnu et exploité; regrette cependant que la communication de la Commission sur la mise en pratique du savoir ne propose pas de mesures opérationnelles qui leur seraient destinées; demande donc à la Commission et au Conseil d’intégrer leurs spécificités et besoins dans les dix priorités de la Stratégie et prie la Commission, en liaison avec leurs organisations représentatives, de s ...[+++]


11. Supports the Commission's intention to review - rather than repeal - Regulation (EEC) No 4056/86 with a view to ensuring compatibility with the rules of competition, chiefly by excluding the possibility of a direct fixing of freight prices and by authorising the fixing by the conferences of a reference price or a price index under an alternative system, in accordance with the case law of the European Court of Justice, and by ensuring that surcharges and associated costs are calculated transparently and after dialogue with shippers, and stresses that any such review must safeguard the stability of freight rates, the high quality of services and sound competition for all enterprises ...[+++]

11. appuie la Commission dans son intention de procéder à une révision - et non à une abrogation - du règlement (CEE) n° 4056/86, dans l'optique d'assurer la compatibilité avec les règles de concurrence, en particulier en excluant la possibilité d'une fixation directe des taux de fret, mais en autorisant la fixation d'un taux de référence par les conférences ou d'un indice des prix dans le cadre d'un système de remplacement, en accord avec la jurisprudence de la Cour de justice, et en s'assurant que les surcharges et coûts connexes soient calculés de manière transparente et après dialogue avec les chargeurs; insiste sur le fait qu'une telle révision doive sauvegarder la stabilité des prix, une haute qualité de services et une concurrence saine pour t ...[+++]


11. Supports the Commission's intention to review Regulation (EEC) No 4056/86, but in such a way as to ensure compliance with the rules of competition, chiefly by excluding the possibility of price-fixing, by estimating the additional freight rates and related expenditure, transparently and after dialogue with the shippers, and stresses that any such review must safeguard the stability of freight rates, the high quality of services and sound competition for all enterprises, whatever their size;

11. appuie la Commission dans son intention de procéder à une révision du règlement (CEE) n 4056/86 visant à assurer le respect des règles de concurrence, en particulier en excluant la possibilité de fixer a priori les taux de fret, en soulignant que toute révision devra garantir la stabilité des tarifs, la qualité élevée des services et la concurrence saine pour les entreprises de toute dimension;


‘enterprise’ means all undertakings engaged in economic activity in the public or private sector whatever their size, legal status or the economic sector in which they operate, including the social economy.

«entreprise»: toute entreprise exerçant une activité économique relevant du secteur public ou privé, quels que soient sa taille, son statut juridique ou son secteur d'activité économique, y compris l'économie sociale.


The terms "enterprise" and "industry" are used to indicate all types of economic activity, including not only large but also small and medium-sized enterprises, whatever their legal status, public and local authorities, independent economic organizations (chambers of commerce and industry and/or their equivalents), professional associations and organizations representing employers or employees.

Les termes "entreprise" et "industrie" couvrent tous les types d'activités économiques, les grandes, petites et moyennes entreprises quel que soit leur statut juridique, les collectivités locales et les organismes de droit public, les organisations économiques autonomes (chambres de commerce et d'industrie ou/et leurs équivalents), les associations professionnelles ainsi que les organisations représentant les employeurs et les travailleurs.


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