Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Brexit
Exit from the European Union
Flight from the land
Fugitives from Justice in Other Countries Act
ICPE
ITAAO
ITAAPO
Industrial Enterprises Incorporated Loans Act
International Centre for Promotion of Enterprises
International Centre for Public Enterprises
Leaving the EU
Migration from the countryside
Movement of population from country to city
Right of withdrawal from the EU
Right of withdrawal from the European Union
Rural depopulation
Rural-urban migration
Sudden inflow of nationals from a third country
Withdrawal from the EU
Withdrawal from the European Union
Withdrawal of a Member State from the EU
Withdrawing EU Member State
Withdrawing EU country

Traduction de «enterprises from countries » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
withdrawal from the EU [ Brexit | exit from the European Union | leaving the EU | right of withdrawal from the EU | right of withdrawal from the European Union | withdrawal from the European Union | withdrawal of a Member State from the EU | withdrawing EU country | withdrawing EU Member State ]

retrait de l’UE [ Brexit | droit de se retirer de l'UE | droit de se retirer de l'Union européenne | État membre de l’UE qui se retire de l’Union | pays de l’UE qui se retire de l’Union | retrait de l'Union européenne | retrait d’un État membre de l’UE | sortie de l'UE | sortie de l’Union européenne ]


Fugitives from Justice in Other Countries Act [ An Act respecting fugitives in Canada from justice in other countries ]

Loi sur les fugitifs recherchés par la justice étrangère [ Loi concernant les fugitifs au Canada recherchés par la justice étrangère ]


International Centre for Promotion of Enterprises | International Centre for Public Enterprises in Developing Countries-ICPE | ICPE [Abbr.]

Centre international pour la promotion des entreprises | Centre international pour les entreprises publiques des pays en développement | CIEP [Abbr.]


flight from the land | migration from the countryside | movement of population from country to city | rural depopulation | rural-urban migration

exode rural | migration des populations rurales vers les zones urbaines | migration provenant des régions rurales vers la ville | migration rurale vers la ville


International Centre for Public Enterprises [ ICPE | International Centre for Public Enterprises in Developing Countries ]

Centre international pour les entreprises publiques [ CIEP | Centre international pour les entreprises publiques dans les pays en développement ]


Industrial Enterprises Incorporated Loans Act [ An Act Authorizing Loans from the Province to Industrial Enterprises Incorporated and the Raising of Money for That Purpose ]

Industrial Enterprises Incorporated Loans Act [ An Act Authorizing Loans from the Province to Industrial Enterprises Incorporated and the Raising of Money for That Purpose ]


crossover (from educational courses in one country to courses in another country)

passerelle


Ordinance of 18 April 2007 on the Import and Transit by Air of Animals from Third Countries [ ITAAO ]

Ordonnance du 18 avril 2007 concernant l'importation et le transit d'animaux par voie aérienne en provenance de pays tiers [ OITA ]


Ordinance of 27 August 2008 on the Import and Transit by Air of Animal Products from Third Countries [ ITAAPO ]

Ordonnance du 27 août 2008 concernant l'importation et le transit de produits animaux par voie aérienne en provenance de pays tiers [ OITPA ]


sudden inflow of nationals from a third country

afflux soudain de ressortissants de pays tiers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
49. Welcomes the increased engagement of the European development banks in the region and, especially, the extension of the mandate of the EIB to Central Asia, focusing on environmental and water issues; urges the development banks to uphold principles established by the EBRD as regards desisting from support to state-owned enterprises in countries where there are systematic human rights violations;

49. se félicite de l'engagement croissant des banques européennes de développement dans la région, et notamment de la prolongation du mandat de la BEI en Asie centrale, dès lors que cette institution joue un rôle majeur dans le domaine de l'environnement et de la gestion de l'eau; demande instamment aux banques de développement de respecter les principes établis par la BERD en interrompant le soutien aux entreprises publiques dans les pays sujets à des violations systématiques des droits de l'homme;


The private sector is highly diverse, ranging from enterprising individuals to large multinational corporations and financial institutions; from enterprises creating shareholder value to people-centred social businesses, cooperatives and workers and employers organisations. They may operate at a local, national, regional or international level, in rural or urban areas, in the formal or informal sector and in very different country contexts.

Le secteur privé est très diversifié: il se compose d'entrepreneurs individuels, de grandes entreprises et d'institutions financières multinationales, d'entreprises qui misent sur la création de valeur actionnariale mais également d’entreprises sociales axées sur les personnes, de coopératives et d'organisations de travailleurs et d’employeurs, qui peuvent opérer à un niveau local, national, régional ou international, dans des zones urbaines ou rurales, dans le secteur formel ou informel et dans des contextes nationaux très différents ...[+++]


This can be particularly worrying in the case of enterprises from countries which are experiencing rapid industrialisation (e.g. China, India, Brazil and Argentina), not to mention the reluctance of the USA to enter into similar commitments.

Ceci peut être particulièrement préoccupant dans le cas d'entreprises de pays connaissant une industrialisation rapide (tels que la Chine, l'Inde, le Brésil ou l'Argentine), sans parler de la réticence des USA à souscrire à de tels engagements.


The reaction to this was measures largely imposed by means of structural adjustment programmes, ranging from marketisation and changes in incentives and controls over State-owned enterprises to the surrender of control, i.e. privatisation. However, this approach has not always improved the situation and has been a major factor in the further spread of poverty in developing countries.

En conséquence, des programmes d'ajustement structurel se sont soldés, dans la plupart des cas, par des ouvertures des marchés, des modifications des incitations, des contrôles des entreprises publiques, voire la suppression de ces contrôles, c'est-à-dire la privatisation. Or, cette démarche n'a pas toujours débouché sur l'amélioration de la situation et a contribué dans une grande mesure à l'aggravation de la pauvreté dans les pays en développement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Recommends that, when a country decides to carry out a privatisation, the Commission should advise that it be done if possible by substantially involving domestic investors and that it should devote particular attention to ‘small’ decentralised solutions which are worked out by developing countries and whose beneficiaries are small and medium-sized undertakings (SMUs) and micro-enterprises, which play an essential part in the economic development of developing countries, create many of the jobs and generate a substantial proportion ...[+++]

6. recommande à la Commission, quand une privatisation est décidée par un État, de recommander qu’elle se fasse si possible en y associant autant que faire se peut les investisseurs locaux, et de vouer une attention particulière aux solutions modestes et décentralisées élaborées dans les pays en développement et dont les bénéficiaires sont les petites et moyennes entreprises (PME) ainsi que les micro-entreprises, qui apportent une contribution essentielle au développement économique de ces pays ainsi qu’à la création d’emplois et à l’accroissement du revenu national, tandis que les solutions "à grande échelle", dont l’objectif est la rep ...[+++]


To prepare industry in the future Member States and Candidate Countries for enlargement, both the European Furniture Association (UEA) and the European Apparel and Textile Organisation (Euratex) have benefited from Commission funding of projects, first under the “Business Support Programme (BSP) I” and now under “BSP II”. These projects aim at strengthening sectoral associations’ capacity to support and represent effectively the interests of different enterprises (BSP I) a ...[+++]

Pour préparer l’industrie à l’élargissement dans les futurs États membres et les pays candidats, l’Union européenne de l’ameublement (UEA) et l’Organisation européenne du textile et de l’habillement (Euratex) ont toutes deux profité de l’aide de la Commission pour le financement de projets, tout d’abord dans le cadre du programme BSP I (Business Support Programme) et, aujourd’hui, dans le cadre du programme BSP II. Ces projets visent à renforcer la capacité des associations sectorielles à soutenir et à représenter efficacement les intérêts de diverses entreprises (BSP I) a ...[+++]


This will give European enterprises a competitive advantage compared to enterprises from third countries in the present situation where outsourcing to these countries poses a growing risk to the EU services enterprises and employment.

Cela donnera aux entreprises européennes un avantage concurrentiel par rapport aux entreprises des pays tiers dans la situation actuelle où l'externalisation vers ces pays constitue un risque croissant pour l'emploi et les entreprises de services de l'UE.


The direct advantages for enterprises in the sector are obvious, but the indirect effects are equally important: liberalisation of international trade in business-related services, together with the abolition of Internal Market obstacles to cross-border trade and investment in the EU following on from the Directive on Services in the Internal Market, will put EU enterprises under stronger competitive pressure, giving them a competitive advantage compared to enterprises from third countries ...[+++]

Les avantages directs pour les entreprises du secteur sont évidents, mais les effets indirects sont également importants: libéralisation des échanges internationaux de services liés aux entreprises, avec abolition des obstacles au marché intérieur des échanges transfrontières et des investissements dans l'UE suite à la directive sur les services dans le marché intérieur sont autant d'éléments qui accentueront la pression de la concurrence sur les entreprises de l'UE, procurant à celles-ci un avantage concurrentiel par rapport aux entreprises des pays tiers.


Country Strategies will differ from country to country but some common priorities can be identified for the region, such as: assisting poor countries in their integration in the world economy (e.g. Trade Related Technical Assistance); promoting good governance and respect for Human Rights; supporting progress on Environment and Forestry issues, supporting private sector development and where appropriate the reform of state-owned enterprises [28], as well as ma ...[+++]

Les stratégies par pays diffèrent d'un pays à l'autre, mais certaines priorités communes peuvent être définies pour la région dans son ensemble: aide apportée aux pays pauvres en faveur de leur intégration dans l'économie mondiale (assistance technique dans le domaine commercial), promotion de la bonne gouvernance et du respect des droits de l'homme, mesures de soutien en faveur de l'environnement et des forêts, mesures de soutien en faveur du secteur privé et, le cas échéant, de la réforme des entreprises publiques [28], questions liées à la justice et aux affaires intérieures, mesures communes de lutte ...[+++]


The transfer of the management of budget line B7-626 – fight against child sex tourism in developing countries – from the Enterprise DG to the European Cooperation Office means that the human rights and democracy unit of EuropAid is now in charge of identifying and co-funding projects dealing with child sex tourism.

Le transfert de l'administration de la ligne budgétaire B7-626 - lutte contre le tourisme sexuel impliquant des enfants dans les pays en développement - de la DG Entreprises au Bureau européen de coopération signifie que l'unité EuropAid en charge des droits de l'homme et de la démocratie est à présent responsable de l'identification et du cofinancement des projets traitant du tourisme sexuel impliquant des enfants.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'enterprises from countries' ->

Date index: 2024-01-30
w