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Acronym
Advise on social security benefits
Benefit
Benefit payment
Benefits officer
Community services director
EESS
EU energy security strategy
European Energy Security Strategy
Exportability principle
Help with on social security benefits
IE
IES
IHCP
IPSC
IPTS
IRMM
ITU
Institute for Energy
Institute for Health and Consumer Protection
Institute for Prospective Technological Studies
Institute for Reference Materials and Measurements
Institute for Transuranium Elements
Institute for the Environment and Sustainability
Instruct on social security benefits
Invalidity adviser
JRC
Joint Research Centre
National insurance benefit
Principle of exportability of benefits
Social allowance
Social benefit
Social income
Social insurance benefit
Social security administrator
Social security advisor
Social security benefit
Social security benefits
Social security claims officer
Social security officer
Social security payment
Social transfers
Social-security benefit
Transfer income
Transfer revenues
Welfare benefit
Welfare benefits recommendation

Vertaling van "energy security benefits " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
benefit | benefit payment | national insurance benefit | social allowance | social benefit | social insurance benefit | social security benefit | social security payment | welfare benefit

prestation de sécurité sociale | prestation sociale


help with on social security benefits | welfare benefits recommendation | advise on social security benefits | instruct on social security benefits

donner des conseils sur des prestations de sécurité sociale


social-security benefit

prestation sociale [ allocation sociale ]


Social security benefits

prestations de sécurité sociale


exportability principle | principle of exportability of benefits | principle of the exportability of social security benefits

principe de l'exportabilité des prestations | principe de l'exportabilité des prestations de sécurité sociale


social transfers [ social income | transfer income | transfer revenues | Social security benefits(STW) ]

transferts sociaux [ revenu de transfert | revenus sociaux ]


EU energy security strategy | European Energy Security Strategy | EESS [Abbr.]

stratégie de l'Union pour la sécurité énergétique | stratégie européenne pour la sécurité énergétique


benefits officer | community services director | social security administrator | social security advisor

administrateur de sécurité sociale | administrateur sécurité sociale | administrateur sécurité sociale/administratrice sécurité sociale | administratrice de sécurité sociale


invalidity adviser | social security claims officer | benefits officer | social security officer

technicienne d'accueil physique | technicienne information, conseil et orientation des assurés | conseiller offre de services/conseillère offre de services | technicienne information et orientation


Joint Research Centre [ IE | IES | IHCP | Institute for Energy | Institute for Health and Consumer Protection | Institute for Prospective Technological Studies | Institute for Reference Materials and Measurements | Institute for the Environment and Sustainability | Institute for the Protection and the Security of the Citizen | Institute for Transuranium Elements | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]

Centre commun de recherche [ CCR [acronym] IE | IES | IHCP | Institut de l'énergie | Institut de l’environnement et du développement durable | Institut de prospective technologique | Institut des matériaux et mesures de référence | Institut des transuraniens | Institut pour la protection et la sécurité du citoyen | Institut pour la santé et la protection des consommateurs | IPSC | IPTS | IRMM | ITU | JRC [acronym] ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This would increase the costs of the 2030 Framework by €20 billion per annum but would still deliver tangible economic and energy security benefits.

Cette approche entraînerait une hausse des coûts du cadre 2030 de 20 milliards d’euros par an, mais elle apporterait des avantages concrets sur le plan économique et sur celui de la sécurité énergétique.


C. whereas 61 % of gas imported into the EU is used in buildings, mainly for heating purposes, and 75 % of these are residential buildings, and therefore any gas supply crisis is also a heat supply crisis; whereas the fastest and least costly way to reduce the gas consumption in the Union is the reduction of energy losses in residential buildings, providing energy security benefits; whereas the EU is without a strategy on heat as it relates to security of supply, decarbonisation or affordability and competitiveness; whereas any interruptions in heat gas supply leading to inadequate heating put at risk the health and wellbeing of a lar ...[+++]

C. considérant que 61 % du gaz importé dans l'Union européenne est utilisé dans des bâtiments, principalement à des fins de chauffage, et que ceux-ci sont à 75 % des immeubles résidentiels, toute crise de l'approvisionnement en gaz représentant dès lors également une crise de l'approvisionnement en chauffage; considérant que le moyen le plus rapide et le moins coûteux pour réduire la consommation de gaz dans l'Union européenne consiste à réduire les pertes d'énergie dans les bâtiments résidentiels, en procurant des avantages en matière de sécurité énergétique; considérant que l'Union n'a pas de stratégie en matière de chauffage pour ce ...[+++]


This will deliver substantial additional benefits and the additional cost represents a reasonable balance given the increased prominence of energy security risks whilst preserving the affordability of the Union's 2030 climate and energy strategy.

Ainsi pourront être obtenus des avantages supplémentaires, pour des coûts additionnels représentant un équilibre raisonnable compte tenu de la recrudescence des risques qui pèsent sur la sécurité énergétique, tout en préservant le réalisme de la stratégie 2030 sur le climat et l'énergie.


These benefits in terms of energy security would, however, come with a hefty increase in overall energy system costs increasing from €2069 to €2181bn per annum, i.e. by approximately €112 bn annually in the period 2011 to 2030.

Cependant, ces avantages en termes de sécurité énergétique feraient augmenter les coûts globaux du système énergétique de 2 069 milliards à 2 181 milliards d’euros par an, c’est-à-dire d’environ 112 milliards d'euros par an entre 2011 et 2030.


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whereas the development of renewable energy can help to ensure energy security and sovereignty, eliminate energy poverty and foster the economic development and technological leadership of the EU while tackling climate change; whereas renewable energy sources would contribute to providing European citizens with stable, affordable, sustainable energy, with special emphasis on the most vulnerable; whereas renewable energy sources should enable citizens to benefit from self-generatio ...[+++]

considérant que le développement des énergies renouvelables peut contribuer à assurer la sécurité et la souveraineté énergétique, éradiquer la précarité énergétique, favoriser le développement économique et la prééminence technologique de l'Union tout en luttant contre le changement climatique; que les sources d'énergie renouvelables pourraient contribuer à garantir aux citoyens européens une énergie stable, abordable, durable, avec une attention particulière aux plus vulnérables; que les sources d'énergie renouvelables devraient permettre aux citoyens de bénéficier d'une autoproduction et d'un approvisionnement énergétique prévisible.


Welcomes the Commission communication of February 2016 on an EU strategy on heating and cooling, but highlights the lack of progress and low targets set for renewable use in heating and cooling, in particular in buildings; stresses the great potential for continued progress in renewable use in heating and cooling; notes that the heating and cooling sector accounts for half the EU’s final energy consumption and therefore plays a key role in achieving the EU objectives on climate and renewable energy resources; recognises the benefits of increasing renew ...[+++]

accueille avec satisfaction la communication de la Commission de février 2016 sur la stratégie de l'UE en matière de chauffage et de refroidissement, mais relève l'absence de progrès et les objectifs peu ambitieux définis pour l'utilisation des énergies renouvelables dans le chauffage et le refroidissement, notamment dans les immeubles; met l'accent sur la marge de progression considérable de l'utilisation des énergies renouvelables dans le chauffage et le refroidissement; constate que les secteurs du chauffage et du refroidissement représentent pour la moitié de la consommation d'énergie finale de l'Union et jouent donc un rôle clé dans la réalisation des objectifs de l'Union en matière de climat et de ressources énergétiques renouvelabl ...[+++]


At the same time, further information is needed about the energy security benefits of both conventional and advanced biofuels, particularly insofar as fossil fuels are directly or indirectly used for their production.

Parallèlement, il convient de rassembler davantage d'informations sur les avantages qu'offrent les biocarburants, conventionnels et avancés, pour la sécurité de l'énergie, notamment dans la mesure où des combustibles fossiles sont directement ou indirectement utilisés pour la production desdits biocarburants.


75. Urges the Commission to carefully consider the results of its consultation on unconventional fossil fuels when deciding whether there is a need for separate legislation in this area, given that the current acquis is, if implemented correctly, widely considered to ensure that health, climate and environmental safeguards are in place and that there is maximum legal clarity for both citizens and operators, whilst also ensuring that the potential economic and energy security benefits can be reaped;

75. prie la Commission d'examiner attentivement les résultats de sa consultation sur les combustibles fossiles non conventionnels lorsqu'elle décidera s'il faut une législation séparée dans ce domaine, étant donné que l'acquis actuel, s'il est appliqué correctement, est largement considéré comme gage de protection de la santé, du climat et de l'environnement et apporte une clarté juridique maximale pour les citoyens et les opérateurs, tout en veillant à ce que les avantages potentiels de sécurité économique et énergétique puissent être récoltés;


148. Underlines that the challenge of energy security is to alleviate uncertainties that give rise to tensions between countries and to reduce market inefficiencies that counteract the benefits of trade; therefore underlines the need to promote democratic global governance structures for raw materials and international rules for trade in energy, in order to decrease international tensions and improve legal stability in this area, and support the realisation of a fair global energy market bringing trade benefits t ...[+++]

148. souligne que tout l'enjeu de la sécurité énergétique est d'atténuer les incertitudes qui génèrent des tensions entre les pays et de pallier les insuffisances du marché qui font obstacle aux bénéfices commerciaux; met donc en avant la nécessité d'encourager la mise en place de structures de gouvernance démocratiques à l'échelle mondiale pour les matières premières et de règles internationales pour le commerce de l'énergie afin de réduire les tensions internationales et de renforcer la stabilité juridique dans ce domaine, ainsi qu ...[+++]


18. Underlines that the challenge of energy security is to alleviate uncertainties that give rise to tensions between countries and to reduce market inefficiencies that counteract the benefits of trade; therefore underlines the need to promote democratic global governance structures for raw materials and international rules for trade in energy, in order to decrease international tensions and improve legal stability in this area and support the realisation of a fair global energy market bringing trade benefits to ...[+++]

18. souligne que le défi de la sécurité énergétique est d'atténuer les incertitudes qui génèrent des tensions entre les pays et de pallier les insuffisances du marché qui font obstacle aux bénéfices commerciaux; met donc en avant la nécessité d'encourager la mise en place de structures de gouvernance démocratiques à l'échelle mondiale pour les matières premières et de règles internationales pour le commerce de l'énergie afin de réduire les tensions internationales et de renforcer la stabilité juridique dans ce domaine, ainsi que de s ...[+++]


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