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Analysing energy consumption
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Energy consumption
Energy consumption analysing
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Energy use
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Power consumption
Unit energy consumption
Weather dependent energy consumption
Weather normalized energy consumption
Weather sensitive energy consumption

Traduction de «energy consumption slightly » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
energy consumption | consumption of energy | power consumption | consumption of power

consommation d'énergie


weather sensitive energy consumption [ weather dependent energy consumption ]

consommation d'énergie attribuable aux conditions météorologiques


energy consumption analysing | energy consumption evaluating | analyse energy consumption | analysing energy consumption

analyser des consommations d’énergie


energy consumption fee information giving | give information on energy consumption fees | customer informing about energy consumption fees | inform customers on energy consumption fees

informer des clients sur les tarifs de l’énergie


energy use [ Energy consumption(STW) ]

utilisation de l'énergie


energy consumption [ power consumption ]

consommation d'énergie [ consommation énergétique ]




analysing energy consumption | energy consumption analysing | conduct energy audit | conducting energy audit

aliser un audit énergétique


weather normalized energy consumption

consommation d'énergie normalisée


Energy Consumption Test Methods for Household Electric Ranges

Consommation d'énergie des cuisinières électrodomestiques : méthodes d'essai
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Nonetheless, the EU is on the right path: primary energy consumption dropped by 12% between 2005 and 2014, even if primary energy consumption slightly increased from 2014 to 2015.

Elle est néanmoins sur la bonne voie: sa consommation d'énergie primaire a chuté de 12 % entre 2005 et 2014, en dépit d'une légère augmentation de 2014 à 2015.


For example, in the EU, the average material intensity is approximately 1 kg/EUR, which is slightly less than in the United States, but twice as high as in Japan [3].The EU could save at least 20% of its present energy consumption in a cost-effective manner, equivalent to €60 billion per year, or the present combined energy consumption of Germany and Finland.

Par exemple, dans l'Union européenne, l'intensité matérielle moyenne est d'environ 1 kg/euro, ce qui est légèrement au dessous des États-Unis mais le double du Japon[3]. L'Union européenne pourrait économiser au moins 20% de sa consommation actuelle d'énergie de manière rentable, ce qui représenterait une économie de 60 milliards d'euros par an, ou la consommation d'énergie actuelle combinée de l'Allemagne et de la Finlande.


Waterborne transport- direct employment: around 200,000, roughly 80% of which in maritime transport and 20% in inland waterway transport- share in total freight transport: 42% (intra-EU maritime 39%, inland waterways 3%; both more or less stable)-share in total passenger transport: below 1% in intra-EU passenger transport, slightly decreasing- growth between 1995 and 2004: + 29% in freight transport (+ 31% in intra-EU maritime transport, + 9% on inland waterways)- average yearly growth of worldwide con-tainer traffic between 2001 and 2004: 13.5%- share (of inland navigation) in total energy ...[+++]

Transport par voie navigable - emploi direct: environ 200 000, dont ± 80% dans le transport maritime et 20% dans le transport fluvial - part du transport de marchandises total: 42% (trafic maritime intra-UE: 39%, voies navigables intérieures: 3%) ; relative stabilité dans les deux cas) - part du transport de passagers total: moins de 1% pour le transport de passagers intra-UE, en légère baisse - croissance entre 1995 et 2004: + 29% pour le fret (+ 31% pour le transport maritime intra-UE, + 9% sur les voies navigables intérieures) - croissance annuelle moyenne du trafic mondial de conteneurs entre 2001 et 2004: 13.5% - p ...[+++]


After years of growth, primary energy consumption peaked in 2005/2006 (around 1825 Mtoe) and has been slightly decreasing since 2007 (to reach 1730 Mtoe in 2011).

Après des années de hausse, la consommation d'énergie primaire a atteint un pic en 2005-2006 (environ 1825 Mtep); elle baisse légèrement depuis 2007 (1730 Mtep en 2011).


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Energy consumption by transport, used as a proxy for transport demand, grew at an average rate of 1.3% per year between 2000 and 2005 in the EU-27, only slightly less than the 1.7% average for GDP over the same period, showing no real signs of decoupling.

La consommation d'énergie par type de transport prise comme indicateur de la demande de transport a progressé à un taux moyen de 1,3% par an entre 2000 et 2005, soit une valeur quelque peu inférieure à la croissance moyenne de 1,7% du PIB durant la même période, ce qui ne dénote aucun signe réel de dissociation.


As for greenhouse gas emissions, a slight rebound in primary energy consumption was seen in 2010, as a result of the temporary recovery.

Comme pour les émissions de gaz à effet de serre, un léger redressement de la consommation d’énergie primaire a été enregistré en 2010, sous l’effet de la reprise temporaire.


After years of growth, primary energy consumption peaked in 2005/2006 (around 1825 Mtoe) and has been slightly decreasing since 2007 (to reach 1730 Mtoe in 2011).

Après des années de hausse, la consommation d'énergie primaire a atteint un pic en 2005-2006 (environ 1825 Mtep); elle baisse légèrement depuis 2007 (1730 Mtep en 2011).


A recent study by the Commission[9] showed that incorporation of BATs between now and 2022 would provide only a slight reduction in overall total direct energy consumption and CO2 emissions if it is assumed that strict investment conditions (short payback periods) are applied.

Une récente étude de la Commission[9] montre que la mise en œuvre des MTD d’ici 2022 n’entraînerait qu’une légère réduction du total de la consommation énergétique directe et des émissions de CO2, dans l’hypothèse d’une application de conditions d’investissement strictes (périodes d’amortissement courtes).


For example, in the EU, the average material intensity is approximately 1 kg/EUR, which is slightly less than in the United States, but twice as high as in Japan [3].The EU could save at least 20% of its present energy consumption in a cost-effective manner, equivalent to €60 billion per year, or the present combined energy consumption of Germany and Finland.

Par exemple, dans l'Union européenne, l'intensité matérielle moyenne est d'environ 1 kg/euro, ce qui est légèrement au dessous des États-Unis mais le double du Japon[3]. L'Union européenne pourrait économiser au moins 20% de sa consommation actuelle d'énergie de manière rentable, ce qui représenterait une économie de 60 milliards d'euros par an, ou la consommation d'énergie actuelle combinée de l'Allemagne et de la Finlande.


Energy consumption by transport, used as a proxy for transport demand, grew at an average rate of 1.3% per year between 2000 and 2005 in the EU-27, only slightly less than the 1.7% average for GDP over the same period, showing no real signs of decoupling.

La consommation d'énergie par type de transport prise comme indicateur de la demande de transport a progressé à un taux moyen de 1,3% par an entre 2000 et 2005, soit une valeur quelque peu inférieure à la croissance moyenne de 1,7% du PIB durant la même période, ce qui ne dénote aucun signe réel de dissociation.


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