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1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants
Aarhus Protocol
Air pollutant
Air pollutants
Atmospheric pollutant
Contamination
Discharge of pollutants
Double ended open jaw spanner
Double head engineers wrench
Double open end spanner
Double open end wrench
Double open-end spanner
Double open-end wrench
End of the change-over zone
End of the exchange zone
End of the passing zone
End of the relay zone
End of the take-over zone
End-of-pipe pollution control equipment
Environmental-pollution-related condition
Open end engineers wrench
Pollution
Pollution control measures
Protocol on Persistent Organic Pollutants
Reduction of pollution
Restraining line
Smoke
Take-over mark

Vertaling van "end to pollution " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
pollution control measures [ reduction of pollution ]

lutte contre la pollution [ réduction de la pollution ]


Carpal (bone) Carpometacarpal (joint) Metacarpal (bone), proximal end Midcarpal (joint) Radiocarpal (joint) Radioulnar (joint), distal Radius, distal end Ulna, distal end

Articulation:carpo-métacarpienne | cubito-radiale, distale | médio-carpienne | radio-carpienne | Cubitus, extrémité distale Métacarpiens, extrémité proximale Os du carpe Radius, extrémité distale


pollution [ contamination | discharge of pollutants ]

pollution [ contamination | émission de polluant ]


end-of-pipe pollution control equipment

matériel de dépollution avant rejet


atmospheric pollutant [ air pollutant | smoke | Air pollutants(ECLAS) ]

polluant atmosphérique [ fumée | polluant de l'air ]


1998 Aarhus Protocol on Persistent Organic Pollutants | Aarhus Protocol | Protocol on Persistent Organic Pollutants (POPs) | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Persistent Organic Pollutants

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif aux polluants organiques persistants | Protocole d'Aarhus | Protocole d'Aarhus de 1998 relatif aux polluants organiques persistants | Protocole relatif aux polluants organiques persistants


double open end wrench [ double open-end wrench | double open end spanner | double open-end spanner | double ended open jaw spanner | double head engineers wrench | open end engineers wrench ]

clé à fourche double


Astragalus Fibula, lower end Talus Tibia, lower end

Astragale Extrémité inférieure de:péroné | tibia | Talon


end of the take-over zone [ end of the change-over zone | end of the exchange zone | end of the passing zone | end of the relay zone | restraining line | take-over mark ]

limite de la zone de relais [ limite de la zone | fin de la zone de relais ]


Environmental-pollution-related condition

Facteurs liés à la pollution de l'environnement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It ends up polluting the environment, depriving the economy of a valuable resource.

Ils finissent par polluer l'environnement en privant l'économie d'une ressource précieuse.


The ageing factor for each pollutant shall be the ratio of the applied emission value at the useful life end point and that at the start of the service accumulation (e.g., if the emissions of pollutant A at the start of the service accumulation are 1.50 g/kWh and those at the useful life end point are 1.82 g/kWh, the ageing factor is 1,82/1,50 = 1,21)’.

Le facteur de vieillissement pour chaque polluant est le ratio de la valeur d’émission appliquée au point de fin de vie utile et celle au début de l’accumulation d’heures de fonctionnement (par exemple, si les émissions du polluant A au début de l’accumulation d’heures de service sont de 1,50 g/kWh et celles au point de fin de vie utile sont de 1,82 g/kWh, le facteur de vieillissement est de 1,82/1,50 = 1,21)».


Water and sanitation || Achieve universal access to safe drinking water Could include rural and urban dimensions, disadvantaged groups, public facilities such as hospitals, schools and refugee camps, and quality parameters || Achieve universal access to sanitation and hygiene Could include access to sanitation facilities and ending open defecation || Improve integrated water resource management Could include management plans for river basin, floods and droughts plans, disaster-related losses, storage capacity and participatory decision making || Improve water efficiency in all key sectors Could include river basins subject to water stres ...[+++]

Eau et services d’assainissement || Assurer l’accès universel à l’eau potable Pourrait inclure les dimensions rurales et urbaines, les groupes défavorisés, les infrastructures publiques comme les hôpitaux, les écoles et les camps de réfugiés, et des paramètres de qualité || Assurer l’accès universel à des services d’assainissement et d’hygiène Pourrait inclure l’accès aux installations d’assainissement et l’élimination de la pratique de la défécation en plein air || Améliorer la gestion intégrée des ressources en eau Pourrait inclure les plans de gestion pour les bassins hydrographiques, les plans de lutte contre les inondations et les sécheresses, les pertes liées aux catastrophes, la capacité de stockage et la prise de décision participat ...[+++]


Environmental legislation in Europe has traditionally focused on tackling single pollutants and protecting single environmental compartments, often presenting 'end of pipe' solutions to environmental problems rather than addressing the source of those problems or the combined effects of pollution on different environmental media and the interdependency between these media.

La législation dans le domaine de l'environnement en Europe s'est toujours attachée à traiter séparément les substances polluantes et à protéger individuellement des milieux naturels, en proposant souvent des solutions « en bout de chaîne » aux problèmes d'environnement plutôt que de s'attaquer aux causes de ces problèmes ou aux effets combinés de la pollution sur les différents milieux naturels et de prendre en compte l'interdépendance entre ces milieux.


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Pollution abatement has traditionally concentrated on the early stages of the life cycle (for example Integrated Pollution Prevention and Control (IPPC) at the industrial manufacturing phase) and at the end (waste policy).

Les mesures antipollution se concentrent traditionnellement sur les premières phases du cycle de vie des ressources naturelles (par exemple, les mesures de prévention et de réduction intégrées de la pollution (IPPC) lors de la phase de fabrication industrielle) et sur la fin du cycle (politique des déchets).


The Chairman: What if the Province of Ontario, industrial might that it is, ends up polluting the Arctic or Alberta?

Le président: Qu'adviendrait-il si la province de l'Ontario, une grande puissance industrielle, polluait l'Arctique ou l'Alberta?


The CEPA includes a broad range of instruments to this end in pollution prevention plans, environmental emergency plans, courses on environmental practice, guidelines on environmental bureaus and, of course, regulations.

La LCPE comporte une vaste gamme d'instruments à cette fin dans les plans de prévention de la pollution, les plans d'urgence environnementaux, les cours de pratique environnementaux, les lignes directrices sur les régies dans l'environnement et évidemment, la réglementation.


The Spanish authorities have failed to adequately upgrade wastewater treatment and thereby end water pollution of the beach at Motilla, an area that has been designated as sensitive by the Spanish authorities.

Les autorités espagnoles n'ont pas modifié comme il l'aurait fallu les opérations de traitement des eaux usées et n'ont ainsi pas supprimé la pollution frappant la plage de Motilla, une zone qu'elles ont désignée zone sensible.


Sessional Paper No. 8527-362-28. by Mr. Collenette (Minister of Transport) Report of the Administrator of the Ship-source Oil Pollution Fund for the fiscal year ended March 31, 2000, pursuant to the Act to amend the Canada Shipping Act and to amend the Arctic Waters Pollution Prevention Act and the Oil and Gas Production and Conservation Act in consequence thereof, R.S. 1985, c. 6 (3rd Supp.), s. 84. Sessional Paper No. 8560-362-606-02 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Transport) by Ms. Copps (Minister of ...[+++]

Document parlementaire n 8527-362-28. par M. Collenette (ministre des Transports) Rapport de la Caisse d'indemnisation des dommages dus à la pollution par les hydrocarbures causée par les navires pour l'exercice terminé le 31 mars 2000, conformément à la Loi modifiant la Loi sur la marine marchande du Canada et, en conséquence, la Loi sur la prévention de la pollution des eaux arctiques et la Loi sur la production et la rationalisation de l'exploitation du pétrole et du gaz, L.R. 1985, ch. 6 (3e suppl.), art. 84. Document parlementaire n 8560-362-606-02 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanen ...[+++]


Another set of projects which will aim at ending the pollution in the Tejo valley will also have a significant impact on the Estoril coast.

Un autre train de projets vise à mettre fin à la pollution de la vallée du Tage, ce qui se répercutera également de façon significative sur la côte d'Estoril.


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