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AA
AAU
Assigned amount
Assigned amount unit
CERC
Cap-and-trade system
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Carbon market
Causa causans
Causa proxima
Determine cause of death
Discharge for cause
Discharge for just cause
Dismissal for cause
Dismissal for just cause
Dismissal with just cause
ETS
Effective cause
Efficient cause
Emergency Trust Fund for Africa
Emission allowance
Emission quota
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
European Union Emergency Trust Fund for Africa
Identify cause of death
Immediate cause
International emissions trading
Investigate cause of dying
Legal cause
Marketable emission permit
Negotiable pollution permit
Procuring cause
Producing cause
Proximate cause
Rejection for cause
Report on cause of death
Smog-causing emissions
Tradable emission entitlements
Tradeable discharge permit
Tradeable emission permit
Transferable emission permit

Traduction de «emissions caused » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
the parasitic electron bombardment causes emission of X-rays

le bombardement parasite provoque une émission de rayons X


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


smog-causing emissions

émissions de polluants à l'origine du smog


dismissal for just cause [ dismissal for cause | dismissal with just cause | discharge for just cause | discharge for cause | rejection for cause ]

congédiement justifié [ renvoi justifié | congédiement motivé | renvoi motivé | renvoi pour cause | congédiement pour cause ]


investigate cause of dying | report on cause of death | determine cause of death | identify cause of death

déterminer la cause de la mort


tradeable emission permit [ marketable emission permit | negotiable pollution permit | tradeable discharge permit | transferable emission permit | tradable emission entitlements(UNBIS) ]

permis de pollution négociable


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]


Emergency Trust Fund for Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of illegal migration in Africa | Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa | European Union Emergency Trust Fund for Africa | European Union Emergency Trust Fund for stability and addressing root causes of irregular migration and displaced persons in Africa

fonds d'affectation spéciale d'urgence pour la stabilité et la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence en faveur de la stabilité et de la lutte contre les causes profondes de la migration irrégulière et du phénomène des personnes déplacées en Afrique | fonds fiduciaire d'urgence pour l'Afrique


efficient cause [ causa causans | procuring cause | producing cause | effective cause ]

cause efficiente [ causa causans ]


causa proxima | immediate cause | legal cause | proximate cause

cause immédiate | cause prochaine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This directive amends Directive 2003/87/EC, which set up the EU emissions trading system (EU ETS), by factoring in carbon dioxide emissions caused by aviation activity.

Cette directive modifie la directive 2003/87/CE, établissant le système d’échange de quotas d’émissions de gaz à effet de serre de l’UE (SEQE-UE) afin d’y intégrer les émissions de dioxyde de carbone imputables aux activités aériennes.


In the absence of the average annual emissions caused by that source stream over the three most recent years, the operator or aircraft operator shall provide a conservative estimate of the annual average emissions, with the exclusion of CO stemming from biomass and before subtraction of transferred CO. For measuring instruments under national legal metrological control, the uncertainty currently achieved may be substituted by the maximum permissible error in service allowed by the relevant national legislation.

Si les émissions annuelles moyennes provoquées par le flux au cours des trois dernières années ne sont pas disponibles, l’exploitant ou l’exploitant d’aéronef utilise une estimation prudente des émissions annuelles moyennes qui tient compte du CO transféré, mais pas du CO issu de la biomasse. Pour les instruments de mesure faisant l’objet d’un contrôle métrologique légal au niveau national, l’incertitude constatée peut être remplacée par l’erreur maximale en service tolérée par la législation nationale applicable.


2. The operator shall determine and report calculation factors consistently with the state used for related activity data, referring to the fuel’s or material’s state in which the fuel or material is purchased or used in the emission causing process, before it is dried or otherwise treated for laboratory analysis.

2. L’exploitant détermine et déclare toujours les facteurs de calcul en se référant à l’état du combustible ou de la matière qui est utilisé pour les données d’activité correspondantes, c’est-à-dire l’état dans lequel se trouve le combustible ou la matière lors de l’achat ou de l’utilisation dans le procédé responsable des émissions, avant séchage ou autre traitement en vue des analyses de laboratoire.


2. When assessing the unreasonable nature of the costs with regard to the choice of tier levels for activity data, the competent authority shall use as the improvement factor referred to in paragraph 1 the difference between the uncertainty currently achieved and the uncertainty threshold of the tier which would be achieved by the improvement multiplied by the average annual emissions caused by that source stream over the three most recent years.

2. Lorsqu’elle analyse le caractère excessif des coûts pour ce qui est du choix des niveaux pour les données d’activité, l’autorité compétente utilise comme facteur d’amélioration visé au paragraphe 1 la différence entre l’incertitude constatée et le seuil d’incertitude associé au niveau qui serait appliqué du fait de l’amélioration, multipliée par les émissions annuelles moyennes provoquées par le flux en question au cours des trois dernières années.


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This directive amends Directive 2003/87/EC, which set up the EU emissions trading system (EU ETS), by factoring in carbon dioxide emissions caused by aviation activity.

Cette directive modifie la directive 2003/87/CE, établissant le système d’échange de quotas d’émissions de gaz à effet de serre de l’UE (SEQE-UE) afin d’y intégrer les émissions de dioxyde de carbone imputables aux activités aériennes.


The Alberta Chamber of Resources has forecast an increase in greenhouse gas emissions caused by tar sands production of some 285%. Could you confirm for us that there will be an increase in greenhouse gas emissions caused by tar sands of some 200% over the next few years?

L'Alberta Chamber of Resources prévoit une augmentation des émissions de gaz à effet de serre relative à la production des sables bitumineux de l'ordre de 285 p. 100. Pouvez-vous confirmer qu'il y aura une augmentation de l'ordre de plus de 200 p. 100 des émissions de gaz à effet de serre provenant des sables bitumineux, au cours des prochaines années?


It covers organic solvent emissions caused by commercial and industrial stationary sources, thus complementing the Auto-Oil programme (directives on atmospheric emissions from cars and lorries fitted with combustion engines) as well as the 1994 directive on the control of volatile organic compound emissions resulting from the storage of petrol and its distribution from terminals to service stations.

Elle couvre les émissions de solvants organiques dues à des sources fixes commerciales et industrielles de manière à compléter le programme Auto-oil (directives relatives aux rejets dans l'atmosphère provenant de voitures et de camions équipés de moteurs à combustion interne) et la directive de 1994 relative à la lutte contre les émissions de composés organiques volatils résultant du stockage de l'essence et de sa distribution des terminaux aux stations service.


Mrs. Elsie Wayne (Saint John, PC): Mr. Speaker, MMT is the only available gasoline additive in Canada that can reduce nitrogen oxide emissions by as much as 20 per cent. These emissions cause urban smog.

Mme Elsie Wayne (Saint John, PC): Monsieur le Président, le MMT est le seul additif de l'essence au Canada permettant de réduire les émissions d'oxydes d'azote de 20 p. 100. Ces émissions sont à l'origine du smog urbain.


So we have a counterbalancing or counteracting activity of one set of human emissions causing a cooling and the greenhouse gas emissions causing a warming.

Nous avons donc un effet compensatoire ou d'équilibre entre un ensemble d'émissions humaines qui causent un refroidissement et les émissions de gaz à effet de serre qui causent un réchauffement.


For emissions into the atmosphere of dioxins and furans, of which the principle known emission source is the incineration of non-dangerous waste, the Directive will lead to a reduction in emissions caused from 2 400 grammes per year in 1995 to only 10 grammes in 2005, once the Directive is fully implemented.

Pour les émissions de dioxines et de furanes dans l'atmosphère, dont l'incinération des déchets non dangereux est la principale source connue d'émission, la directive entraînera une réduction des émissions causées de 2400 grammes par an en 1995 à seulement 10 grammes en 2005, une fois que la directive sera intégralement mise en œuvre.


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