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Canada Emergency Measures Organization
Disaster coordinator
Disaster preparedness
Disaster preparedness coordinator
Emergency Planning Canada
Emergency Preparedness Canada
Emergency Preparedness Policy
Emergency Preparedness Policy in Transport Canada
Emergency action plan
Emergency plan
Emergency preparedness
Emergency preparedness coordinator
Emergency preparedness plan
Emergency response coordinator
Emergency response scheme
National Emergency Planning Establishment
OCIPEP
SANO

Vertaling van "emergency preparedness policy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Emergency Preparedness Policy

Politique de planification des mesures d'urgence


Emergency Preparedness Policy in Transport Canada

Politique de Transports Canada sur les préparatifs d'urgence


disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness [ OCIPEP | Emergency Preparedness Canada | Emergency Planning Canada | National Emergency Planning Establishment | Canada Emergency Measures Organization ]

Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile [ BPIEPC | Protection civile Canada | Planification d'urgence Canada | Centre national de planification des mesures d'urgence | Canada organisation des mesures d'urgence ]


emergency plan | emergency response scheme | emergency preparedness plan

plan d'urgence | plan d'intervention en cas d'urgence


disaster preparedness | emergency preparedness

anticipation des risques


disaster preparedness | emergency preparedness

anticipation des risques


emergency action plan | emergency preparedness plan

mesures d'urgence


Division for Radiation Protection and Emergency Preparedness [ SANO ]

Division de la radioprotection et plans d'urgence [ SANO ]


emergency preparedness

protection civile | sécurité civile
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Stresses that an overall nuclear safety and security policy should encompass all nuclear sites, fuel and reactor safety, waste management and decommissioning, operational safety, sufficient human resources, continuous improvements in safety conditions for workers in this sector, and emergency preparedness, including crossborder off-site emergency plans, and should also guarantee the existence of strong and independent regulators;

21. souligne qu'une politique d'ensemble en matière de sûreté et de sécurité nucléaires devrait porter sur tous les sites nucléaires, englober la sûreté du combustible et des réacteurs, la gestion des déchets et le déclassement, la sûreté opérationnelle, l'affectation de ressources humaines suffisantes, l'amélioration continue des conditions de sûreté pour les travailleurs de ce secteur, la préparation aux situations d'urgence, en particulier la définition de plans d'urgence transfrontaliers hors sites, et la garantie de l'indépendance et des moyens d'action des autorités de sûreté;


20. Stresses that an overall nuclear safety and security policy should encompass all nuclear sites, fuel and reactor safety, waste management and decommissioning, operational safety, sufficient human resources, continuous improvements in safety conditions for workers in this sector, and emergency preparedness, including crossborder off-site emergency plans, and should also guarantee the existence of strong and independent regulators;

20. souligne qu'une politique d'ensemble en matière de sûreté et de sécurité nucléaires devrait porter sur tous les sites nucléaires, englober la sûreté du combustible et des réacteurs, la gestion des déchets et le déclassement, la sûreté opérationnelle, l'affectation de ressources humaines suffisantes, l'amélioration continue des conditions de sûreté pour les travailleurs de ce secteur, la préparation aux situations d'urgence, en particulier la définition de plans d'urgence transfrontaliers hors sites, et la garantie de l'indépendance et des moyens d'action des autorités de sûreté;


To help determine the best approaches to ensure that older adults are considered in all aspects of planning, responding and recovering from emergencies, the Public Health Agency of Canada is hosting an international workshop on emergency preparedness and seniors in Winnipeg in February 2007, " with 100 world experts and seniors, to develop a blueprint for action and to influence changes to emergency preparedness policy and practice in order to better integrate seniors' contributions and needs" . [87]

Dans le but de déterminer les meilleurs moyens de s’assurer que les adultes âgés sont pris en compte dans tous les aspects de la planification, de l’intervention et de la reprise des activités en situations d’urgence, l’Agence de santé publique du Canada tiendra un atelier international sur les préparatifs en cas d’urgence et les personnes âgées à Winnipeg, en février 2007, où se rencontreront 100 spécialistes mondiaux et personnes âgées venant de partout [.] pour établir un plan d'action et orienter les changements à apporter à la pratique et aux politiques sur la préparation aux situations d'urgence afin de mieux intégrer les contribut ...[+++]


The Committee has heard that " the agency will host an international workshop on emergency preparedness and seniors in Winnipeg in February 2007, with 100 world experts and seniors, to develop a blueprint for action and to influence changes to emergency preparedness policy and practice in order to better integrate seniors' contributions and needs" . [232]

On a dit au Comité que « l'Agence tiendra un atelier international sur les préparatifs en cas d'urgence et les personnes âgées à Winnipeg en février 2007, où se rencontreront 100 spécialistes mondiaux et personnes âgées venant de partout. Cet atelier vise à établir un plan d'action et à orienter les changements à apporter à la pratique et aux politiques sur la préparation aux situations d'urgence afin de mieux intégrer les contributions et les besoins des personnes âgées[231] ».


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In terms of emergency preparedness, it's very disconcerting to realize that none of the measures in the guidelines has been implemented (0935) Ms. Sheila Fraser: The emergency preparedness policy sets out the department's responsibilities.

Il me semble qu'en matière de mesures d'urgence, il est passablement grave qu'aucune des mesures du plan directeur ne soit mise en vigueur (0935) Mme Sheila Fraser: La politique en matière d'urgences précise les responsabilités du ministère.


The municipal emergency preparedness policy is designed to ensure the protection of Montreal’s citizens, both individual and corporate, and of their goods and environment. In an emergency, it would ensure the protection of the City’s employees and of the installations and systems that play a critical role in maintaining essential services for citizens, before and after a disaster.

La politique municipale de sécurité civile a pour but d'assurer la protection des citoyens de la Ville, tant individuels que corporatifs, de leurs biens et de leur environnement, d'assurer la protection des employés en cas de sinistre et d'assurer la protection des installations et systèmes de la Ville qui ont un rôle critique pour maintenir les services essentiels aux citoyens pendant et après un sinistre.


The municipal emergency preparedness policy applies to all of the City of Montreal’s departments, whether central, decentralized or borough as well as to all of its para-municipal corporations and to all external bodies that will adhere to the City’s policy.

La politique municipale de sécurité civile s’applique à tous les services de la Ville de Montréal, qu’ils soient centraux, déconcentrés ou en arrondissements, à toute société para-municipale et à toute instance externe à la Ville qui y adhérera.


32. Recalls that gender and race equality and the principle of non-discrimination under Article 13 of the EC Treaty, which provides a legal basis for appropriate action to combat discrimination based on sex, racial or ethnic origin, religion or belief, disability, age or sexual orientation, must be systematically included in all social policies; considers that emerging EU policies on integration are in fact a concrete form of social policy that should be developed; believes that ensuring that everyone, women, men, minority groups, a ...[+++]

32. rappelle que l'égalité de genre et de race ainsi que le principe de non-discrimination consacré à l'article 13 du traité CE, lequel fournit la base juridique à une action appropriée de lutte contre les discriminations fondées sur le sexe, la race ou l'origine ethnique, la religion ou les convictions, un handicap, l'âge ou l'orientation sexuelle, doivent être systématiquement pris en compte dans toutes les politiques sociales; est d'avis que les politiques émergentes de l'UE concernant l'intégration sont en fait une forme concrète de politique sociale qui devrait être développée; estime que le fait de garantir que tous les groupes, ...[+++]


32. Recalls that gender and race equality and the principle of non-discrimination under Article 13 of the EC Treaty, which provides a legal basis for appropriate action to combat discrimination based on sex, racial or ethnic origin, religion or belief, disability, age or sexual orientation, must be systematically included in all social policies; considers that emerging EU policies on integration are in fact a concrete form of social policy that should be developed; believes that ensuring that everyone, women, men, minority groups, a ...[+++]

32. rappelle que l'égalité de genre et de race ainsi que le principe de non-discrimination consacré à l'article 13 du traité CE, lequel fournit la base juridique à une action appropriée de lutte contre les discriminations fondées sur le sexe, la race ou l'origine ethnique, la religion ou les convictions, un handicap, l'âge ou l'orientation sexuelle, doivent être systématiquement pris en compte dans toutes les politiques sociales; est d'avis que les politiques émergentes de l'UE concernant l'intégration sont en fait une forme concrète de politique sociale qui devrait être développée; estime que le fait de garantir que tous les groupes, ...[+++]


32. recalls that gender and race equality and the principle of non-discrimination under Article 13 of the EC Treaty, which provides a legal basis for appropriate action to combat discrimination based on sex, racial or ethnic origin, religion or belief, disability, age or sexual orientation, must be systematically included in all social policies; considers that emerging EU policies on integration are in fact a concrete form of social policy, which should be developed; believes that ensuring that all: women, men, minority groups, and ...[+++]

32. rappelle que l'égalité de genre et de race ainsi que le principe de non-discrimination consacré à l'article 13 du traité CE, lequel fournit la base juridique à toute action appropriée de lutte contre les discriminations fondées sur le sexe, la race ou l'origine ethnique, la religion ou les convictions, un handicap, l'âge ou l'orientation sexuelle, doivent être systématiquement pris en compte dans toutes les politiques sociales; est d'avis que les politiques émergentes de l'UE concernant l'intégration sont en fait une forme concrète de politique sociale et devraient être développées; estime que le fait de garantir que tous les group ...[+++]


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