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Apple proliferation mycoplasm
Apple proliferation mycoplasma-like organism
Apple proliferation phytoplasma
Apple witches' broom phytoplasma
Arms Export Controls to Limit Weapons Proliferation
EU Representative on Non Proliferation and Disarmament
Emergency medical services
Emergency medical treatment
NPT
Non-Proliferation Treaty
Non-proliferation control
Non-proliferation treaty
Nuclear Non-Proliferation Treaty
Nuclear non-proliferation
Provide pre-hospital emergency care of trauma
Provide pre-hospital emergency trauma care
Provide prehospital emergency care of trauma
Rule under emergency powers
Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons

Vertaling van "emergence and proliferation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Non-Proliferation Treaty | Nuclear Non-Proliferation Treaty | Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons | NPT [Abbr.]

traité sur la non-prolifération | traité sur la non-prolifération des armes nucléaires | TNP [Abbr.]


nuclear non-proliferation [ non-proliferation control | non-proliferation treaty | NPT ]

non-prolifération nucléaire [ contrôle de non-prolifération | TNP | traité sur la non-prolifération des armes nucléaires ]


apple proliferation mycoplasm | apple proliferation mycoplasma-like organism | apple proliferation phytoplasma | apple witches' broom phytoplasma

mycoplasme de la prolifération du pommier | phytoplasme de la prolifération du pommier


EU Representative on Non Proliferation and Disarmament | Personal Representative of the High Representative on non-proliferation of Weapons of Mass Destruction | Secretary General/High Representative’s Personal Representative for non-proliferation of weapons of mass destruction

représentant de l'UE pour la non-prolifération et le désarmement | Représentant personnel du Secrétaire général/Haut Représentant pour la Politique étrangère et de sécurité commune - Non-prolifération des armes de destruction massive | Représentant personnel pour la non-prolifération des armes de destruction massive


Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues: Research Report Prepared for the Non-Proliferation, Arms Control and Disarmament Division [ Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues ]

Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues: Research Report Prepared for the Non-Proliferation, Arms Control and Disarmament Division [ Cross-Cultural Dimensions of Multilateral Non-Proliferation and Arms Control Dialogues ]


manage pre-hospital emergency trauma care, apply prehospital emergency trauma management | provide pre-hospital emergency trauma care | provide pre-hospital emergency care of trauma | provide prehospital emergency care of trauma

fournir des soins d’urgence en cas de traumatisme avant l’hospitalisation


Multilateral Approaches to Non-Proliferation: Proceedings of the 4th Canadian Non-Proliferation Workshop

Multilateral Approaches to Non-Proliferation: Proceedings of the 4th Canadian Non-Proliferation Workshop


Arms Export Controls to Limit Weapons Proliferation. Summary of an international conference held in Ottawa, 19-21 June 1991 [ Arms Export Controls to Limit Weapons Proliferation ]

La limitation de la prolifération des armements par le contrôle des exportations. Compte rendu d'une conférence internationale qui a eu lieu à Ottawa les 19, 20 et 21 juin 1991 [ La limitation de la prolifération des armements par le contrôle des exportations ]


emergency medical treatment [ emergency medical services(UNBIS) ]

médecine d'urgence


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
continueing to provide tools for the assessment and management of global security challenges such as terrorism and non-proliferation (chemical, biological, radiological and nuclear (in the Euratom programme)) and threats arising from socio-political instability and communicable diseases; new areas to be addressed include vulnerability and resilience to emerging or hybrid threats, e.g. accessibility to raw materials, piracy, resource scarcity/competition and effects of climate change on occurrence of natural disasters.

en continuant à fournir des outils pour l'évaluation et la gestion des enjeux mondiaux en matière de sécurité, tels que le terrorisme et la non-prolifération (chimique, biologique, radiologique et nucléaire (dans le programme Euratom)), et les menaces découlant de situations socio-politiques instables et de maladies contagieuses. De nouveaux domaines devront être abordés, tels que la vulnérabilité et la résilience face à des menaces émergentes ou hybrides: accès aux matières premières, piraterie, pénurie et concurrence pour les ressou ...[+++]


Just as the industrial societies set themselves the aim of ensuring that all citizens were properly versed in the three Rs, the emergence of the knowledge-based society implies that every citizen must be 'digitally literate' and basic skills in order to be on a better footing in terms of equal opportunities in a world in which digital functions are proliferating.

Comme les sociétés industrielles s'étaient données pour ambition de former l'ensemble des citoyens aux techniques de base de l'écriture, de la lecture et du calcul, l'émergence de la société de la connaissance implique que chaque citoyen possède une 'culture numérique' et les aptitudes de base afin de disposer d'une meilleure égalité des chances dans un monde où les médiations numériques se multiplient.


To preserve the integrity of the non-proliferation regime so critical to International Security, non-nuclear-weapon States, like Canada, need to step forward and take a leading role in ensuring that an emerging tendency to defend the existence of nuclear weapons, that is based on what I would call a new nuclear realpolitique, does not undermine our efforts to support the non- proliferation regime.

Pour préserver l'intégrité du régime de non-prolifération si essentiel à la sécurité internationale, les États non dotés d'armes nucléaires comme le Canada doivent prendre l'initiative afin d'éviter qu'une tendance naissante à défendre l'existence des armes nucléaires, fondée sur ce que j'appellerai une nouvelle Realpolitik nucléaire, ne vienne compromettre nos efforts en faveur de ce régime.


(c)continueing to provide tools for the assessment and management of global security challenges such as terrorism and non-proliferation (chemical, biological, radiological and nuclear (in the Euratom programme)) and threats arising from socio-political instability and communicable diseases; new areas to be addressed include vulnerability and resilience to emerging or hybrid threats, e.g. accessibility to raw materials, piracy, resource scarcity/competition and effects of climate change on occurrence of natural disasters.

c)en continuant à fournir des outils pour l'évaluation et la gestion des enjeux mondiaux en matière de sécurité, tels que le terrorisme et la non-prolifération (chimique, biologique, radiologique et nucléaire (dans le programme Euratom)), et les menaces découlant de situations socio-politiques instables et de maladies contagieuses. De nouveaux domaines devront être abordés, tels que la vulnérabilité et la résilience face à des menaces émergentes ou hybrides: accès aux matières premières, piraterie, pénurie et concurrence pour les ress ...[+++]


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Rapid technological and scientific developments Innovation and the spread of technological advances play a key role in the emergence of new proliferation risks: the security of governments, but also of companies and citizens, has a growing technological component.

Évolution technologique et scientifique rapide L’innovation et la diffusion des avancées technologiques jouent un rôle clé dans l’émergence de nouveaux risques de prolifération: la sécurité des gouvernements, mais aussi des entreprises et des citoyens, comporte une dimension technologique croissante.


The EU export control regime emerged in the late 1990s and was gradually strengthened over the last decade, in particular in response to the EU Strategy against the proliferation of weapons of mass destruction (WMD) of December 2003.

Le régime européen de contrôle des exportations a vu le jour à la fin des années 1990 et a été progressivement renforcé au cours de la dernière décennie, en particulier sous l’effet de la stratégie de l’UE contre la prolifération des armes de destruction massive (ADM) adoptée en décembre 2003.


We would be concerned if an approach emerged which alienated Russia and/or China, which did not sustain the gains of the international non-proliferation, arms control and disarmament (NACD) regime, which jeopardized prospects for fulfilling our NACD commitments and which failed to enhance our overall security.

Nous nous inquiéterions d'une approche qui aurait pour effet d'aliéner la Russie, ou encore la Chine, qui ne garantirait pas les acquis du régime international de non-prolifération, de contrôle des armements et de désarmement (NCAD), qui menacerait la réalisation de nos engagements dans le cadre de ce régime, et qui ne contribuerait pas à améliorer notre sécurité collective.


Essentially, the proponents' argument is that the emerging threat caused by the proliferation of missile and weapons of mass destruction (WMD) technology is a new factor that the old bi-polar world no longer exists and that U.S. security is being undermined and the nature of international relations changed.

En gros, ils font valoir les arguments de la nouvelle menace que présente la prolifération des missiles et des armes de destruction massive, les WMD, que la technologie est un nouveau facteur, que le monde bipolaire n'existe plus, que la sécurité des États-Unis est menacée et que la nature des relations internationales a changé.


9. CONSIDERS that key challenges include emerging and re-emerging threats to health; major health scourges; genetic, behavioural and environmental determinants of health; growing health inequalities; quality assurance; demographic changes and the impact of ageing; social, economic and political factors; the advances in research and the application and proliferation of new technologies, in particular biotechnology;

ESTIME que les défis essentiels sont posés, entre autres, par l'apparition et la réapparition de menaces pour la santé, des grands fléaux, des facteurs génétiques, comportementaux et environnementaux, les inégalités croissantes dans le domaine de la santé, l'assurance de qualité, l'évolution démographique et les conséquences du vieillissement de la population, des facteurs sociaux, économiques et politiques, les progrès dans le domaine de la recherche, l'application et la prolifération des nouvelles technologies, notamment la biotechn ...[+++]


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Réginald MOREELS State Secretary for Development Cooperation, attached to the Prime Minister Denmark: Mr Poul NIELSON Minister for Development Cooperation Germany: Mr Carl-Dieter SPRANGER Federal Minister for Economic Cooperation and Development Greece: Mr Stelios PERRAKIS Secretary General at the Ministry of Foreign Affairs Spain: Mr Fernando VILLALONGA State Secretary for International Cooperation and Latin America France: Mr Pierre DE BOISSIEU Ambassador, Permanent Representative Ireland: Mrs Joan BURTON Minister of State at the Department of Foreign Affairs with special responsibility for ODA Italy: Mr Rino SERRI State Secretary for ...[+++]

Les Gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Réginald MOREELS Secrétaire d'Etat à la Coopération au Développement, Adjoint au Premier Ministre Pour le Danemark : M. Poul NIELSON Ministre de la Coopération au Développement Pour l'Allemagne : M. Carl-Dieter SPRANGER Ministre fédéral de la Coopération économique et du Développement Pour la Grèce : M. Stelios PERRAKIS Secrétaire Général au Ministère des Affaires étrangères Pour l'Espagne : M. Fernando VILLALONGA Secrétaire d'Etat à la Coopération internationale et à l'Amérique latine Pour la France : M. Pierre DE BOISS ...[+++]


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