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CRA
Canada Customs and Revenue Agency
Canada Revenue Agency
Customs Revenue Accounting Policy
Customs revenue
Department of National Revenue
Department of National Revenue
Elimination of customs duties
Receipts from customs duties
Removal of customs duties
Revenue Canada
Revenue Canada Customs and Excise
Revenue Canada Taxation
Revenue accruing from customs duties
Revenue from customs duties

Vertaling van "eliminating customs revenue " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Customs Revenue Accounting Policy

Politique de comptabilisation des recettes des douanes






receipts from customs duties | revenue accruing from customs duties | revenue from customs duties

recette provenant des droits de douane | recettes provenant des droits de douane


Canada Revenue Agency [ CRA | Canada Customs and Revenue Agency | Department of National Revenue | Revenue Canada | Department of National Revenue (Customs and Excise) | Revenue Canada Customs and Excise | Department of National Revenue (Taxation) | Revenue Canada Taxation ]

Agence du revenu du Canada [ ARC | Agence des douanes et du revenu du Canada | ministère du Revenu national | Revenu Canada | ministère du Revenu national (Douanes et Accise) | Revenu Canada Douanes et Accise | ministère du Revenu national (Impôt) | Revenu Canada Impôt | Revenu Canada (Impôt) ]


elimination of customs duties | removal of customs duties

élimination des droits de douane | suppression des droits de douane


average revenue per user | ARPU | average revenue per unit | average revenue per subscriber | average revenue per customer

revenu moyen par abonné | revenu moyen par client | revenu moyen par usager
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
20. Takes note of recent studies by UNCTAD and other institutions that show that the extensive trade liberalisation in LDCs has not been sufficiently translated into sustained and substantial poverty reduction and has contributed to a decline in the terms of trade of developing countries, in particular of African countries; warns against the consequences of totally eliminating customs revenue for LDCs and stresses the right of these countries to determine themselves the speed at which they open their markets in all sectors;

20. prend acte des études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui révèlent que le vaste mouvement de libéralisation des échanges dans les PMA ne s'est pas suffisamment traduit par une réduction soutenue et substantielle de la pauvreté et a contribué à un déclin des termes de l'échange des pays en développement, en particulier des pays africains; avertit des risques d'une suppression totale des recettes douanières des PMA et souligne que ces pays ont le droit de déterminer eux-mêmes le rythme de l'ouverture de leurs marchés dans tous les secteurs;


20. Takes note of recent studies by UNCTAD and other institutions that show that the extensive trade liberalisation in LDCs has not been sufficiently translated into sustained and substantial poverty reduction and has contributed to a decline in the terms of trade of developing countries, in particular of African countries; warns against the consequences of totally eliminating customs revenue for LDCs and stresses the right of these countries to determine themselves the speed at which they open their markets in all sectors;

20. prend acte des études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui révèlent que le vaste mouvement de libéralisation des échanges dans les PMA ne s'est pas suffisamment traduit par une réduction soutenue et substantielle de la pauvreté et a contribué à un déclin des termes de l'échange des pays en développement, en particulier des pays africains; avertit des risques d'une suppression totale des recettes douanières des PMA et souligne que ces pays ont le droit de déterminer eux-mêmes le rythme de l'ouverture de leurs marchés dans tous les secteurs;


12. Takes note of recent studies by UNCTAD and other institutions that show that the extensive trade liberalisation in LDCs has not been sufficiently translated into sustained and substantial poverty reduction and has contributed to a decline in the terms of trade of developing countries, in particular of African countries; warns against the catastrophic consequences of totally eliminating customs revenue for these countries through the overhasty and forced opening of the market and stresses the right of these countries to determine themselves the speed at which they open their markets in all sectors;

12. prend acte des études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui révèlent que le vaste mouvement de libéralisation des échanges dans les pays les moins avancés ne s'est pas suffisamment traduit par une réduction soutenue et substantielle de la pauvreté et a contribué à un déclin des termes de l'échange des pays en développement, en particulier des pays africains; avertit que, si l'on impose à ces pays une ouverture trop rapide des marchés, et de la sorte un effondrement sans compensation de leurs recettes douanières, cela aura des conséquences catastrophiques, et souligne que ces pays ont le droit de déterminer eux-mêmes le ...[+++]


20. Takes note of recent studies by UNCTAD and other institutions that show that the extensive trade liberalisation in LDCs has not been sufficiently translated into sustained and substantial poverty reduction and has contributed to a decline in the terms of trade of developing countries, in particular of African countries; warns against the catastrophic consequences of totally eliminating customs revenue for these countries through the overhasty and forced opening of the market and stresses the right of these countries to determine themselves the speed at which they open their markets in all sectors;

20. prend acte des études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui révèlent que le vaste mouvement de libéralisation des échanges dans les PMA ne s'est pas suffisamment traduit par une réduction soutenue et substantielle de la pauvreté et a contribué à un déclin des termes de l'échange des pays en développement, en particulier des pays africains; avertit que si l'on impose à ces pays une ouverture trop rapide des marchés, et de la sorte un effondrement sans compensation de leurs recettes douanières, cela aura des conséquences catastrophiques et souligne que ces pays ont le droit de déterminer eux-mêmes le rythme de l'ouverture ...[+++]


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20. Takes note of recent studies by Unctad and other institutions that show that the extensive trade liberalisation in LDCs has not been sufficiently translated into sustained and substantial poverty reduction and has contributed to a decline in the terms of trade of developing countries, in particular of African countries; warns against the consequences of totally eliminating customs revenue for LDCs and stresses the right of these countries to determine themselves the speed at which they open their markets in all sectors;

20. prend acte des études récentes de la CNUCED et d'autres institutions qui révèlent que le vaste mouvement de libéralisation des échanges dans les PMA ne s'est pas suffisamment traduit par une réduction soutenue et substantielle de la pauvreté et a contribué à un déclin des termes de l'échange des pays en développement, en particulier des pays africains; avertit des risques d'une suppression totale des recettes douanières des PMA et souligne que ces pays ont le droit de déterminer eux-mêmes le rythme de l'ouverture de leurs marchés dans tous les secteurs;


And I'd like to emphasize low risk on short haul. It would also eliminate the collection problem for the Canada Customs and Revenue Agency.

Cela éliminerait les problèmes de perception pour l'Agence des douanes et du revenu du Canada.


With the dismantling of LLFF, HRDC has eliminated the computer program used to link its information with information from the Canada Customs and Revenue Agency and data on social assistance from provincial and territorial governments.

En plus de démanteler le FLMO, DRHC élimine le programme informatique utilisé pour lier ses données avec celles de l'Agence des douanes et du revenu du Canada et avec les renseignements sur l'aide sociale des gouvernements provinciaux et territoriaux.


17. The government made a serious commitment to " the reduction of personnel and money expenditures at the top executive level" announcing, for example, that Bill C-2 " simply eliminates one Deputy Minister, or . it eliminates the two Deputy Ministers, the Deputy Minister of Customs and Excise and the Deputy Minister of Taxation, and replaces them with a single Deputy Minister of National Revenue" .

17. Le gouvernement s'était sérieusement engagé à «réduire l'effectif et les dépenses au plus haut échelon administratif», annonçant, par exemple, que le Projet de loi C-2 «élimine simplement un poste de sous-ministre, ou.élimine les postes de deux sous-ministres, soit celui de sous-ministre, Douanes et Accise, et de sous-ministre, Impôt, pour les remplacer par un seul sous-ministre du Revenu national»


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