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Battery-driven electrical vehicle
Battery-powered electric vehicle
Commercial EV
Commercial electric vehicle
EV driver
EV motorist
Electric commercial vehicle
Electric vehicle
Electric vehicle driver
Electric vehicle motorist
Extended range electric vehicle
Extended-range electric vehicle
FCEV
FCV
Fuel cell driven electrical vehicle
Fuel cell electric vehicle
Fuel cell powered electric vehicle
Fuel cell vehicle
Fuel cell-powered electric vehicle
Fuel-cell electric vehicle
Fuel-cell vehicle
Fuel-cell-powered electric vehicle
Fuel-cell-powered vehicle
Gas-optional hybrid
Gas-optional hybrid electric vehicle
Grid-connected hybrid
Griddable hybrid
Plug-in hybrid
Plug-in hybrid electric vehicle
Plug-in hybrid vehicle
Pre-owned vehicle
REEV
Range extended electric vehicle
Range extender
Range-extender electric vehicle
Range-extender vehicle
Second hand vehicle
Secondhand vehicle
Used vehicle

Vertaling van "electric vehicles second " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
range-extender electric vehicle [ REEV | range-extender vehicle | extended-range electric vehicle | extended range electric vehicle | range extended electric vehicle | range extender ]

véhicule électrique à prolongateur d'autonomie [ véhicule à prolongateur d'autonomie | véhicule électrique à autonomie prolongée ]


fuel-cell electric vehicle [ FCEV | fuel cell electric vehicle | fuel-cell vehicle | fuel cell vehicle | fuel-cell-powered electric vehicle | fuel-cell-powered vehicle ]

véhicule électrique à pile à combustible [ véhicule à pile à combustible ]


plug-in hybrid vehicle [ plug-in hybrid electric vehicle | plug-in hybrid | gas-optional hybrid electric vehicle | gas-optional hybrid | griddable hybrid | grid-connected hybrid ]

véhicule hybride rechargeable [ VHR | véhicule à motorisation hybride rechargeable | hybride rechargeable | véhicule hybride branchable | hybride branchable ]


used vehicle | secondhand vehicle | second hand vehicle | pre-owned vehicle

véhicule d'occasion | véhicule usagé | véhicule de seconde main


commercial electric vehicle | commercial EV | electric commercial vehicle

véhicule utilitaire électrique | utilitaire électrique | véhicule électrique utilitaire


electric vehicle driver | EV driver | electric vehicle motorist | EV motorist

conducteur de véhicule électrique | conductrice de véhicule électrique | électromobiliste | véiste


fuel cell powered electric vehicle | fuel cell vehicle | FCEV [Abbr.] | FCV [Abbr.]

véhicule électrique à pile à combustible


battery-driven electrical vehicle | battery-powered electric vehicle

véhicule électrique à accumulateur | véhicule électrique à batterie | véhicule électrique propulsé par batteries


fuel cell driven electrical vehicle | fuel cell-powered electric vehicle

véhicule électrique à pile à combustible | véhicule électrique propulsé par piles à combustible


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The focus of policy development should be on improving the efficiency of the transport system, further development and deployment of electric vehicles, second and third generation biofuels and other alternative, sustainable fuels as part of a more holistic and integrated approach.

Il convient de mettre l'accent sur l'efficience du secteur des transports, sur la poursuite du développement et le déploiement des véhicules électriques, des biocarburants de deuxième et troisième générations ainsi que d'autres carburants durables de substitution, dans le cadre d'une approche plus globale et intégrée.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Commission Regulation (EC) No 692/2008 of 18 July 2008 implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor vehicles with respect to emissions from light passenger and commercial vehicles (Euro 5 and Euro 6) and on access to vehicle repair and maintenance information (Text with EEA relevance) - COMMISSION REGULATION - (EC) No 692/2008 // of 18 July 2008 // implementing and amending Regulation (EC) No 715/2007 of the European Parliament and of the Council on type-approval of motor ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008R0692 - EN - Règlement (CE) n o 692/2008 de la Commission du 18 juillet 2008 portant application et modification du règlement (CE) n o 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réception des véhicules à moteur au regard des émissions des véhicules particuliers et utilitaires légers (Euro 5 et Euro 6) et aux informations sur la réparation et l’entretien des véhicules (Texte représentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 692/2008 - DE LA COMMISSION // du 18 juillet 2008 - 715/2007 du Parlement européen et du Conseil du 20 juin 2007 relatif à la réce ...[+++]


The focus of policy development should be on improving the efficiency of the transport system, further development and deployment of electric vehicles, second and third generation biofuels and other alternative, sustainable fuels as part of a more holistic and integrated approach.

Il convient de mettre l'accent sur l'efficience du secteur des transports, sur la poursuite du développement et le déploiement des véhicules électriques, des biocarburants de deuxième et troisième générations ainsi que d'autres carburants durables de substitution, dans le cadre d'une approche plus globale et intégrée.


Our comments today will focus on three key areas: first, Canadian companies' requirement for continued flexibility to introduce unique-to-Canada vehicles and technologies that will meet the needs of Canadian consumers and comply with federal regulations; and second, the requirement for better quality fuels, lower sulphur, and caution with respect to the expansion of biomass content requirements in gasoline and diesel. Third, I'll briefly touch on some of the challenges associated with the adoption of new advanced technology vehicles, ...[+++]

Nos commentaires mettront l'accent sur trois thèmes: premièrement, les entreprises canadiennes ont besoin de toute la souplesse nécessaire pour mettre sur le marché des véhicules propres aux besoins du Canada ainsi que pour recourir à des technologies répondant aux exigences des consommateurs et se conformant aux règlements fédéraux; deuxièmement, il faut des carburants de meilleure qualité et de plus faible teneur en soufre, mais il faut faire preuve de prudence à l'égard de l'augmentation des exigences relatives à la teneur en biomasse dans l'essence et le diesel; troisièmement, j'aborderai brièvement les défis que pose la fabricatio ...[+++]


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The two approaches are electric vehicles, and the use of second generation biofuel in traditional vehicles and hybrid vehicles.

Ces deux filières sont les véhicules à motorisation électrique, et l'utilisation de biocarburants de deuxième génération dans les véhicules traditionnels et les véhicules hybrides.


when the electric control signal has exceeded the equivalent of 100 kPa for more than 1 second, the towed vehicle shall verify that a pneumatic signal is present; should no pneumatic signal be present, the driver shall be warned from the towed vehicle by the separate yellow warning signal specified in point 2.1.4.1.2 of Annex I.

lorsque le signal de commande électrique dépasse l'équivalent de 100 kPa pendant plus d'une seconde, le véhicule tracté doit contrôler qu'un signal pneumatique est présent; si tel n'est pas le cas, le conducteur doit en être averti depuis le véhicule tracté par le signal d'avertissement jaune distinct défini au point 2.1.4.1.2 de l'annexe I.


4.5.2. For towed vehicles with an electric control line the time elapsing between the moment when the signal produced by the simulator exceeds the equivalent of 65 kPa and the moment when the pressure in the brake actuator of the towed vehicle reaches 75 % of its asymptotic value shall not exceed 0,4 seconds.

4.5.2. Sur les véhicules tractés équipés d'une ligne de commande électrique, le temps s'écoulant entre le moment où le signal produit par le simulateur dépasse l'équivalent de 65 kPa et le moment où la pression dans l'actionneur de frein du véhicule tracté atteint 75 % de sa valeur asymptotique ne doit pas dépasser 0,4 seconde.


5.4.1. When the calibrated tractor simulator (see point 5.3.6) is connected with the towed vehicle, the time elapsing between the moment when the tractor simulator is activated (e.g. by an electrical switch) and the moment when the pressure in the least favourable brake actuator reaches 75 % of its maximum value shall not exceed 0,6 seconds.

5.4.1. Lorsque le simulateur de tracteur étalonné (voir point 5.3.6) est raccordé au véhicule tracté, le temps écoulé entre le moment où le simulateur de tracteur est actionné (par exemple, au moyen d'un commutateur électrique) et le moment où la pression dans l'actionneur de frein le moins favorable atteint 75 % de sa valeur maximale doit être inférieur ou égal à 0,6 seconde.


When the control line of the towed vehicle is not connected, the tractor simulator shall be capable of generating a pressure of 11 500 kPa at the coupling head of the control line within 0,2 seconds after it was activated (e.g. by an electrical switch).

Lorsque la conduite de commande du véhicule tracté n'est pas raccordée, le simulateur de tracteur doit être capable de générer une pression de 11 500 kPa à la tête d'accouplement de la conduite de commande dans un temps de 0,2 seconde suivant son actionnement (par exemple, au moyen d'un commutateur électrique).


Secondly, when you talked about electric vehicles, my personal thought is that electric vehicles will be used more in the city for commuting, for people going back and forth to work every day.

Deuxièmement, s'agissant des véhicules électriques, j'ai personnellement l'impression qu'ils serviront beaucoup plus aux déplacements quotidiens des citadins pour le travail.


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