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Advise politicians on electoral procedures
Campaign manager
Community electoral law
Constituency
Election agent
Elector
Electoral Commission of South Africa
Electoral area
Electoral body
Electoral constituency
Electoral district
Electoral register
Electoral roll
Electoral system
Electoral territory
Electorate
Electorate officer
Establish land mine location
European electoral system
Find ballot irregularities
IEC
Identify electoral violations
Independent Electoral Commission
Instruct politicians on balloting procedures
List of voters
Parliamentary agent
Prepare politicians on balloting procedures
Prepare politicians on electoral procedures
Search for ballot irregularities
South Africa’s Independent Electoral Commission
Uniform electoral procedure

Vertaling van "electoral and human " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European electoral system [ Community electoral law | uniform electoral procedure ]

système électoral européen [ droit électoral communautaire | procédure électorale uniforme ]


electorate [ elector | electoral body ]

électorat [ collège électoral | électeur ]




instruct politicians on balloting procedures | prepare politicians on balloting procedures | advise politicians on electoral procedures | prepare politicians on electoral procedures

conseiller des femmes et hommes politiques sur des procédures électorales


electoral register | electoral roll | list of voters

liste d'électeurs | liste électorale


constituency | electoral constituency | electoral district

arrondissement électoral | circonscription | circonscription électorale


electoral area | electoral territory

territoire électoral


Independent Electoral Commission [ IEC | Electoral Commission of South Africa | South Africa’s Independent Electoral Commission ]

Commission électorale indépendante [ Commission électorale de l'Afrique du Sud | Commission électorale indépendante d'Afrique du Sud ]


campaign manager | electorate officer | election agent | parliamentary agent

agent électoral | agent électoral/agente électorale | agente électorale


establish land mine location | search for ballot irregularities | find ballot irregularities | identify electoral violations

détecter des fraudes électorales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Members standing as candidates or participating in an electoral campaign within the meaning of paragraph (2) may not use the Commission's human or material resources for activities linked to the electoral campaign.

5. Les membres qui se portent candidats ou participent à une campagne électorale au sens du paragraphe 2 ne peuvent recourir aux ressources humaines ou matérielles de la Commission pour des activités liées à la campagne électorale.


Members of the Commission standing as candidates or participating in electoral campaigns for elections to the Parliament may not use the Commission's human or material resources for activities linked to the electoral campaign’.

Tout membre de la Commission qui se présente comme candidat aux élections du Parlement ou participe à des campagnes électorales dans le cadre de ces élections ne peut recourir aux ressources humaines ou matérielles de la Commission pour des activités liées à la campagne électorale».


Assisting Afghanistan's efforts to reform its electoral system and to strengthen the integrity of the electoral process, for example by supporting independent electoral bodies or assisting in drafting of electoral legislation and regulations. Helping to fight corruption, as well as supporting the country's justice sector, parliament and civil society. Working with the Government of Afghanistan to address human rights concerns, including respect for minorities, child protection or the fight against impunity.

Seconder l'Afghanistan dans ses efforts pour réformer son système électoral et renforcer l'intégrité du processus électoral, par exemple en soutenant des organes électoraux indépendants ou en aidant le pays à élaborer une législation et une réglementation en matière électorale; Contribuer à la lutte contre la corruption, tout en renforçant le secteur de la justice, le parlement et la société civile; Prêter main-forte au gouvernement afghan afin de traiter les problèmes en matière de droits de l'homme, ce qui inclut le respect des minorités, la protection des enfants ou enco ...[+++]


Out of the 25 resolutions on human rights which the UN Human Rights Council has adopted, as many as 20 are devoted to Israel. Not one of them is about the countries which are members of the Council, countries which, and I stress this, have an awful human rights record from women’s rights to electoral rights.

Sur les 25 résolutions sur les droits de l’homme adoptées par le Conseil des droits de l’homme des Nations unies, pas moins de 20 sont consacrées à Israël, mais aucune d’entre elles ne concerne ces pays qui sont membres du Conseil et qui, j’y insiste, sont connus pour leurs innombrables violations des droits de l’homme, des droits de la femme ou des droits électoraux.


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Furthermore, as has been said, the European Union must contribute to the peace process, providing assistance for demobilisation and economic aid for development and humanitarian programmes and also sending electoral and human rights observers.

En outre, comme il a déjà été dit, l’Union européenne doit contribuer au processus de paix en aidant à la démobilisation, en offrant une aide économique pour les programmes humanitaires et de développement et en envoyant également des observateurs électoraux et des droits de l’homme.


whereas international election observation is aimed at strengthening the legitimacy of the electoral process, increasing public confidence in elections, deterring electoral fraud and exposing it where it occurs and analysing, reporting and making recommendations for the improvement of all aspects of the electoral process in full cooperation with the host country, the settlement of any disputes and the protection of human rights and democracy in general,

considérant que l'observation internationale d'élections a pour objectif de renforcer la légitimité du processus électoral, d'accroître la confiance du public dans les élections, de décourager et de dénoncer, le cas échéant, la fraude électorale et de présenter des analyses, des rapports et des recommandations pour améliorer tous les aspects du processus électoral, en collaboration pleine et entière avec le pays hôte, trouver la solution de conflits éventuels et protéger les Droits de l'homme et la démocratie en général,


120. Considers that, at this stage, in view of past experience, electoral assistance and election observation should be incorporated into a continuous process including a pre-electoral stage of support for the establishment of democracy and human rights, and most importantly a post-electoral stage to support and evaluate the democratic process with a view to strengthening the rule of law, consolidating democratic institutions, political pluralism, the independence of the judiciary and the role of civil society;

120. considère qu'il y a lieu à ce stade, vu l'expérience acquise, d'intégrer l'assistance et l'observation électorales dans un processus continu, qui comporte une phase préélectorale de soutien à la mise en place de la démocratie et des droits de l'homme et surtout une phase postélectorale pour soutenir et évaluer le processus démocratique visant à renforcer l'État de droit, la consolidation des institutions démocratiques, le pluralisme politique, l'indépendance du pouvoir judicaire et le rôle de la société civile;


19. Calls on the Commission to ensure coherence between Election Observation Missions (especially as regards the post-electoral strategy) and the process of human rights dialogues and consultations; calls on the Commission to put in place, together with the European Parliament and third countries concerned, a post-electoral protocol mechanism to monitor and support the democratisation process, which includes the involvement of civil society at all stages, in the implementation of post-electoral recommendations;

19. demande à la Commission d'assurer la cohérence entre les missions d'observation électorale (notamment dans le cadre de la stratégie post-électorale) et le processus de dialogues et consultations sur les droits de l'Homme; lui demande aussi de mettre en place, avec le Parlement européen et les pays tiers concernés, un protocole post-électoral pour suivre et soutenir le processus de démocratisation, avec la participation de la société civile à toutes les étapes, lorsque vient le moment de mettre en œuvre les recommandations faisant suite aux élections;


Rosas, Allan : "Electoral rights and the European Union: a broader human rights perspective", in The European Union and Human rights, Gravenhage, 1995.

Rosas, Allan: "Electoral rights and the European Union: a broader human rights perspective", in The European Union and Human rights, Gravenhage, 1995.


Members of the Commission standing as candidates or participating in electoral campaigns for elections to the Parliament may not use the Commission's human or material resources for activities linked to the electoral campaign.

Tout membre de la Commission qui se présente comme candidat aux élections du Parlement ou participe à des campagnes électorales dans le cadre de ces élections ne peut recourir aux ressources humaines ou matérielles de la Commission pour des activités liées à la campagne électorale.


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