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Audit elections
Balloting laws
Coalition government
Direct election
EP elections
Election based on the first-past-the-post system
Election based on the simple majority system
Election by direct suffrage
Election by direct vote
Election law
Election legislation
Election manifesto
Election monitoring
Election observation
Election observer
Election programme
Election scrutineer
Election statutes
Elections to the European Parliament
Elective post
European Parliamentary elections
European elections
International election observer
International observer
Monitor elections
Oversee elections
Political coalition
Post-election alliance
Post-election pact
Supervise elections
Verification of the regularity of an election

Vertaling van "election and post-election " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
political coalition [ coalition government | post-election alliance | post-election pact ]

coalition politique [ alliance postélectorale | gouvernement de coalition | pacte postélectoral ]


election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

vérification du scrutin [ observation électorale ]




audit elections | supervise elections | monitor elections | oversee elections

surveiller des élections


elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

élection du Parlement européen | élections européennes


election programme [ election manifesto ]

programme électoral


election based on the simple majority system | election based on the first-past-the-post system

élection selon le système majoritaire


international election observer | international observer | election observer | election scrutineer

assesseure | observateur électoral | assesseur | observateur électoral/observatrice électorale


direct election | election by direct suffrage | election by direct vote

scrutin direct | vota à la base | vote direct


balloting laws | election statutes | election law | election legislation

droit électoral
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The actual electoral context has also varied widely, including elections in post-conflict situations, e.g. Bosnia; elections following the elimination of racial discrimination, e.g. South Africa; and situations where a long period of military rule led to civil unrest and ultimately elections, e.g. Nigeria and Indonesia.

Les contextes dans lesquels ces élections se déroulaient étaient également très divers : situation post-conflictuelle en Bosnie, fin de la discrimination raciale en Afrique du Sud, longue période de domination militaire débouchant sur des troubles civils et conduisant finalement à des élections, comme ce fut le cas au Nigeria et en Indonésie.


- Use the 1998 Council decision to assess elections: but post-conflict and first-time elections need a softer approach.

- La décision du Conseil de 1998 doit être utilisée pour évaluer les élections; néanmoins, les élections suivant un conflit et les premières élections feront l'objet d'une approche plus souple.


80. Calls on the Commission to present to the European Parliament a coherent and credible proposal on EU post-election policy, which respects the free choice of the population in a given country, and fears that the current absence of a coherent post-election policy undermines the credibility of the EU Election Observation Missions;

80. demande à la Commission de présenter au Parlement européen une proposition cohérente et crédible sur la politique postélectorale de l'Union européenne qui respecte la liberté de choix de la population d'un pays donné, et craint que l'absence actuelle d'une politique postélectorale cohérente n'entame la crédibilité des missions d'observation électorale de l'Union;


80. Calls on the Commission to present to the European Parliament a coherent and credible proposal on EU post-election policy, which respects the free choice of the population in a given country, and fears that the current absence of a coherent post-election policy undermines the credibility of the EU Election Observation Missions;

80. demande à la Commission de présenter au Parlement européen une proposition cohérente et crédible sur la politique postélectorale de l'Union européenne qui respecte la liberté de choix de la population d'un pays donné, et craint que l'absence actuelle d'une politique postélectorale cohérente n'entame la crédibilité des missions d'observation électorale de l'Union;


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81. Calls on the Commission to present to the European Parliament a coherent and credible proposal on EU post-election policy, which respects the free choice of the population in a given country, and fears that the current absence of a coherent post-election policy undermines the credibility of the EU Election Observation Missions;

81. demande à la Commission de présenter au Parlement européen une proposition cohérente et crédible sur la politique postélectorale de l'Union européenne qui respecte la liberté de choix de la population d'un pays donné, et craint que l'absence actuelle d'une politique postélectorale cohérente n'entame la crédibilité des missions d'observation électorale de l'Union;


I also believe, for example, that the election process, including the pre-election and post-election phases, should be included in the political dialogue with the third countries concerned.

Je crois également, par exemple, que le processus électoral, et notamment les phases pré et post-électorales, devrait être inclus dans le dialogue politique avec les pays tiers concernés.


One objective of an election process, not just the voting but also the pre-election and post-election phases in particular, should also be the consolidation of democratic institutions such as the rule of law, independence of the media and courts, civil society, etc.

Dans le processus électoral, non seulement le vote, mais aussi les phases pré et post-électorales en particulier, un des objectifs devrait également être le renforcement des institutions démocratiques comme l’État de droit, l’indépendance des médias et des tribunaux, la société civile, etc.


whereas the abovementioned Commission Communication of 11 April 2000 represented a turning point in the EU's approach to election observation, establishing a comprehensive methodology covering the complete election process, from the pre-election to the post-election phase, which has proven to be a great success and has resulted in the EU becoming a leading organisation in the field of international election observation,

considérant que la communication précitée de la Commission du 11 avril 2000, a constitué un tournant dans l'approche de l'Union à l'égard de l'observation d'élections en établissant une méthodologie générale, couvrant l'ensemble du processus électoral de la période pré-électorale à la période post-électorale, qui est une réussite et qui a fait de l'UE une organisation de pointe dans le domaine de l'observation internationale d'élec ...[+++]


whereas election observation is a long-term process comprising three periods: the pre-election phase, election day and the post-election phase, and whereas each of these periods should be analysed rigorously and impartially on the basis of first-hand data,

considérant que l'observation d'élections est un processus à long terme comprenant trois phases: la phase pré-électorale, les élections et la phase post-électorale, et considérant que chacune de ces périodes devrait être analysée d'une façon rigoureuse et impartiale sur la base de données de première main,


Requests the Commission to explore the feasibility of deploying specialised missions to follow certain key aspects of the electoral process such as the drafting of the electoral legal framework, voter registration and post-election complaints and appeals, which are, in some instances, not comprehensively covered by EU EOMs.

demande à la Commission d'examiner la faisabilité du déploiement de missions spécialisées pour suivre certains aspects clés du processus électoral comme la rédaction du cadre juridique électoral, l'enregistrement des électeurs et le traitement des plaintes et recours post-électoraux qui, dans certains cas, ne sont pas totalement couverts par les MOE UE.




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'election and post-election' ->

Date index: 2021-04-16
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