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Borrowing capacity
Debt carrying capacity
Debt service capacity
Debt servicing ability
Debt servicing capability
Debt servicing capacity
Debt-servicing capacity
E-Health
E-health
EHealth
EHealth Lead Market Initiative
EHealth strategy for Switzerland
Electronic healthcare
Enforcement of law and order
General-interest services
LMI for eHealth
Law and order enforcement
Law and order service
Law enforcement service
Manitoba eHealth
NT premium charge service
On-line health
Online health
PRS
Police service
Premium rate service
Premium rate telephone service
Premium rate voice service
Public order service
Public-interest services
Service
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest
Shared revenue service
Swiss eHealth strategy

Vertaling van "ehealth services " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
eHealth Lead Market Initiative | LMI for eHealth [Abbr.]

Initiative «Marchés porteurs pour la santé en ligne»


Swiss eHealth strategy | eHealth strategy for Switzerland

Stratégie eHealth


e-Health [ eHealth | online health | on-line health ]

santé en ligne [ service de santé en ligne ]


e-health | eHealth | electronic healthcare

cybersanté (1) | santé en ligne (2) | télésanté (3) | services de télésanté (4) | e-health (5)






services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

service d'intérêt général [ service d'intérêt économique général ]


NT:premium charge service | premium rate service | premium rate telephone service | premium rate voice service | shared revenue service | PRS [Abbr.] | PRS, premium rate service was formerly termed premium charge service [Abbr.]

service à tarif majoré | service infokiosque | service kiosque téléphonique


borrowing capacity | debt carrying capacity | debt service capacity | debt servicing ability | debt servicing capability | debt servicing capacity | debt-servicing capacity

aptitude à assurer le service de la dette | capacité de service de la dette | capacité d'emprunt | capacité d'endettement


law and order service (1) | public order service (1) | law enforcement service (2) | enforcement of law and order (2) | law and order enforcement (2) | police service (2)

service d'ordre [ SO ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
eHealth services are still mostly used for traditional recording and reporting rather than for clinical purposes, such as holding consultations online (only 10% of GPs hold online consultations)

Les services de santé en ligne sont encore principalement utilisés pour des activités traditionnelles de constitution de dossiers et de notification, plutôt qu'à des fins cliniques - par exemple, pour des consultations en ligne (seuls 10% des médecins généralistes consultent en ligne).


When asked why GPs were not using eHealth services more, their reasons were a lack of remuneration (79%); insufficient knowledge of IT skills (72%); the lack of interoperability of systems (73%); and a lack of a regulatory framework on confidentiality and privacy for email doctor-patient communication (71%).

Lorsqu’on demande aux médecins généralistes pourquoi ils n’ont pas davantage recours aux services de santé en ligne, ils invoquent l'absence de rémunération (79 %), le manque de connaissances en informatique (72%), la faible interopérabilité des systèmes (73%) et l'absence de cadre réglementaire concernant la confidentialité et le respect de la vie privée dans la communication entre médecin et patient par courrier électronique (71%).


7. Stresses the need for suitably adapted assistance, information and training to be available throughout the Union in order to fully exploit the benefits of eHealth services while not increasing social or territorial inequalities; also stresses the need to develop systems that are accessible to all, keeping in mind the target for intuitive interface; underlines the necessity to preserve equal access for all to traditional healthcare services; believes that assistance and training should prioritise: 1) training in the use of IT tools and digital health training, upgrading the relevant skills for healthcare professionals; and 2) IT li ...[+++]

7. souligne la nécessité qu'une assistance, une information et une formation adaptées soient disponibles dans l'ensemble de l'Union afin d'exploiter pleinement les avantages des services en ligne de santé, sans augmenter les inégalités sociales ou territoriales; insiste également sur la nécessité de concevoir des systèmes qui soient accessibles à tous, en gardant à l'esprit l'objectif d'une interface intuitive; souligne qu'il faut aussi, pour tous, préserver l'égalité d'accès aux services traditionnels de santé; est persuadé que l'assistance et la formation devraient viser en priorité: 1) la formation à l'utilisation des outils inform ...[+++]


14. Urges the Commission and the Member States to provide the economic, human and material resources necessary to ensure that access to and use of eHealth services will not add to the territorial inequalities already affecting access to existing ICT services;

14. exhorte la Commission et les États membres à mettre à disposition les ressources économiques, matérielles et humaines nécessaires pour garantir que l'accès et l'utilisation des services de santé en ligne n'accentuent pas les inégalités territoriales affectant déjà l'accès aux services existants des technologies de l'information et de la communication;


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12. Calls on the Member States and the Commission to take urgent action to create a coherent legal framework to manage different types of health data and their use; stresses that the rapid success of social networking tools shows that individuals willingly share personal information and are not always aware of the implications of their decisions, while the terms and conditions of the new applications and tools collecting data are set by providers, often without adequate safeguards and protection; stresses that citizens’ confidence is essential for both domestic and crossborder eHealth services; emphasises the need to comply with the r ...[+++]

12. invite les États membres et la Commission à prendre des mesures d'urgence afin de créer un cadre juridique cohérent pour gérer différents types de données sanitaires et leur utilisation; pense que le succès rapide des outils de réseau social montre que les personnes partagent volontiers des informations personnelles et qu'elles ne sont pas toujours conscientes des conséquences de leurs décisions, alors que les conditions des nouvelles applications et des nouveaux outils collectant leurs données sont fixées par les fournisseurs, souvent sans garanties ni protection adéquates; souligne que la confiance des citoyens est indispensable pour les services en ligne ...[+++]


11. Stresses that regional differences in access to ICT services and insufficient broadband coverage in certain areas may hamper the uptake of eHealth; recommends more investment in ICT infrastructure, bearing in mind the future funding opportunities available under cohesion policy, in order to close the gaps and to facilitate the use of eHealth services;

11. souligne que les différences régionales dans l'accès aux services des TIC et une couverture de large bande insuffisante dans certaines zones peuvent entraver le démarrage de la santé en ligne; recommande davantage d'investissements dans les infrastructures des TIC en tenant compte des futures possibilités de financement au titre de la politique de cohésion afin de combler les écarts et de faciliter l'utilisation des services de santé en ligne;


21. Points out that the development of eHealth applications, including the use and re-use of health data, requires measures concerning confidentiality, data protection, liability and reimbursement in order to ensure that sensitive data are protected from hacking, illegal data selling or other forms of abuse; welcomes, in this respect, the Commission’s intention to launch a study regarding the legal aspects of eHealth services;

21. souligne que le développement d'applications de santé en ligne, y compris l'utilisation et la réutilisation de données de santé, requiert des mesures relatives à la confidentialité, à la protection des données, à la responsabilité et au remboursement, afin de garantir la protection des données sensibles contre le piratage, la vente illégale et d'autres formes d'abus; se réjouit, à ce titre, de l'intention de la Commission de lancer une étude sur les aspects juridiques des services de santé en ligne;


It will look carefully at how to achieve inter-operability of eHealth services and technologies across the EU.

Il se penchera tout particulièrement sur la manière de parvenir à l’interopérabilité dans toute l’UE des services de santé en ligne et des technologies qu’ils emploient.


Such common standards are important to achieve widespread interoperable eHealth services so that eHealth can reach its full global market potential.

Ces normes communes jouent un rôle important en ce qui concerne la généralisation des services de santé en ligne interopérables, afin que la santé en ligne puisse développer tout son potentiel sur le marché mondial.


A skilled health IT workforce is necessary to make the benefits of eHealth services available to patients.

Il est nécessaire que le personnel soit formé à l’informatique de santé et ait des compétences en la matière pour que les patients puissent avoir accès aux avantages que présentent les services de santé en ligne.


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