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CTP
Canada's International Air Transportation Policy
Common transport policy
Coordinated transport policy
EU transport policy
Effective perception of transport environment
Efficient perception of transport environment
European transport policy
Knowledge of local transport topography
Perception of local transport topography
Transport development
Transport policy
Transport policy of the EU
Transport policy of the European Union
Transportation in transition
Transportation policy and research

Vertaling van "efficient transport policy " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Commission Green Paper entitled Towards fair and efficient pricing in transport - Policy options for internalising the external costs of transport in the European Union

Livre vert Vers une tarification équitable et efficace dans les transports - Options en matière d'internalisation des coûts externes des transports dans l'Union européenne


transportation policy and research

méthodes et recherches des transports


Transportation in transition: report of the Transportation Policy Council [ Transportation in transition ]

Transportation in transition: report of the Transportation Policy Council [ Transportation in Transition ]


coordinated transport policy

politique coordonnée des transports [ PCT ]


Canada's International Air Transportation Policy

La politique canadienne sur le transport aérien international


common transport policy [ CTP | European transport policy | EU transport policy | transport policy of the EU | transport policy of the European Union ]

politique commune des transports [ PCT | politique des transports de l'UE | politique des transports de l'Union européenne | politique européenne des transports ]


common transport policy | EU transport policy | European transport policy | transport policy | CTP [Abbr.]

politique commune des transports | politique des transports de l'UE | PCT [Abbr.]


transport policy [ transport development ]

politique des transports [ développement des transports ]


Green Paper - TEN-T: A policy review - Towards a better integrated transeuropean transport network at the service of the common transport policy

Livre Vert RTE-T: un réexamen des politiques - Vers une meilleure intégration du Réseau transeuropéen de transport au service de la politique commune des transports


efficient perception of transport environment | knowledge of local transport topography | effective perception of transport environment | perception of local transport topography

perception effective de l'environnement de transport
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In its resolution of 6 July 2010 on a sustainable future for transport , the European Parliament emphasised that an efficient transport policy required a financial framework that was appropriate to the challenges arising and that, to that end, the current resources for transport and mobility should be increased; it further considered that there was a need to create a facility to coordinate and optimise the use of different sources of transport funding and of all the financial means and mechanisms available at Union level.

Dans sa résolution du 6 juillet 2010 sur un avenir durable pour les transports , le Parlement européen a souligné qu'une politique des transports efficace nécessite un cadre financier adapté aux défis à relever et qu'il convient dès lors de revoir à la hausse les moyens actuellement affectés au transport et à la mobilité; il a en outre jugé nécessaire la création d'un mécanisme destiné à coordonner et à optimiser l'utilisation des différentes sources de financement pour les transports et de l'ensemble des moyens et mécanismes financi ...[+++]


As regards intelligent transport systems, TEN-T policy has helped in particular to prepare Galileo and the Single European Sky Air Traffic Management Research (SESAR) ( major European projects which, once operational, are expected to make the use of transport infrastructure far more efficient. In road, rail and air transport, as in Vessel Traffic Management and River Information Services, ITS projects have been developed in a flexible way, on the basis of characteristics set out in the TEN-T Guidelines. This conceptual approach makes ...[+++]

En ce qui concerne les systèmes de transport intelligents, la politique du RTE-T a contribué en particulier à préparer les projets Galileo et SESAR (programme de recherche sur la gestion du trafic aérien dans le ciel unique européen), initiatives européennes majeures qui devraient, lorsqu'elles seront opérationnelles, rendre l'utilisation des infrastructures de transport beaucoup plus efficace. En ce qui concerne le transport routier, ferroviaire et aérien, par exemple la gestion du trafic maritime (VTM) et les services d’information ...[+++]


It would establish a direct link in particular between the Community's transport policy objectives (such as the promotion of sustainable freight transport through various legislative and policy actions, efficient and sustainable air transport through the Single Sky policy and SESAR) and its infrastructure policy and thereby direct TEN-T towards its main objective of serving as a basis for transport services that meet established Community objectives.

Ainsi, un lien direct serait établi, en particulier, entre les objectifs de la politique des transports de la Communauté (notamment la promotion du transport de marchandises durable au moyen de diverses actions législatives et politiques, ou du transport aérien efficace et durable au moyen de la politique «Ciel unique» et du projet SESAR) et sa politique des infrastructures; de cette manière, le RTE-T serait orienté vers son objectif principal qui est de servir de base à des services de transport qui répondent aux objectifs communaut ...[+++]


While transport policy aims to promote economically and environmentally efficient, safe and secure transport services within the internal market and beyond, TEN-T policy needs to ensure that they operate to best effect, based on an integrated and innovative infrastructure that keeps pace with technological developments in the energy, infrastructure and vehicle[3] sectors.

Tandis que la politique des transports vise à promouvoir des services de transport efficaces du point de vue économique et environnemental, sûrs et fiables, dans le marché intérieur et au-delà, la politique du RTE-T doit garantir que ces services fonctionnent au mieux, sur la base d’une infrastructure intégrée et innovante utilisant les évolutions technologiques récentes dans les secteurs de l'énergie, des infrastructures et des véhicules[3].


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Also provides a reference basis for transport policies, future innovations (efficient infrastructure use, co-modality, logistics, new technologies, etc.) and emission reduction objectives.

Fournit également une base de référence pour les politiques des transports, les innovations futures (utilisation efficace des infrastructures, intermodalité, logistique, nouvelles technologies, etc.) et les objectifs de réduction des émissions.


We can reduce emissions by developing energy efficient transportation policies.

Nous pouvons réduire les émissions et créer des emplois en mettant au point de nouvelles sources d'énergie renouvelables.


Other areas that we believe must be addressed include the following: We think there is a need for a national transportation policy that recognizes the importance of transportation to the Canadian economy and that focuses on the health and performance of our national system and monitors and measures performance to ensure that the transportation system is operating efficiently.

Voici les autres aspects qu'il faudra régler, selon nous. Nous estimons qu'il faut adopter une politique nationale des transports reconnaissant l'importance des transports pour l'économie canadienne, politique qui visera à favoriser la santé et la performance de notre système national et qui prévoira le contrôle et l'évaluation de sa performance pour s'assurer que le système est efficace.


As such, our need for a transportation system that moves people and goods efficiently, combined with the impacts of changes to legislation and policy in the transportation sector in recent years, underscores our province's desire for a more rational and long-term strategic approach to transportation policy.

Notre besoin d'un système de transport efficace des biens et des personnes conjugué à l'impact des changements politiques et législatifs dans le secteur des transports au cours des dernières années sous-tend le désir de notre province d'une approche stratégique à long terme plus rationnelle de la politique des transports.


Annex 1: Breakdown of funding Annex 2: Structure and research areas proposed ANNEX 1 BREAKDOWN OF FUNDING FOR THE FOURTH EC RTD FRAMEWORK PROGRAMME (1994-98) MECU (Current prices) First Area of Activity (Research, Technological 10925 Development and Demonstration Programmes) Second Area of Activity (Cooperation with Third 790 Countries and International Organizations) Third Area of Activity (Dissemination and 600 Utilization of Results) Fourth Area of Activity (Stimulation of the 785 Training and Mobility of Researchers) MAXIMUM OVERALL AMOUNT 13100 MECU (Current prices) Indicative breakdown between topics in the first area of activity - Information and Communications Technologies 36% - Industrial Technologies 16,5% - Environment 9% - Life ...[+++]

Annexe 1 : Ventilation financière Annexe 2 : Structure et domaines de recherche proposés ANNEXE 1 : VENTILATION FINANCIERE DU IVème PROGRAMME CADRE de RDT de la CE (1994 - 1998) MECU (Prix courants) Première Action (programmes de recherche, de 10925 développement technologique et de démonstration) Deuxième Action (coopération avec les pays tiers et 790 les organisations internationales) Troisième Action (diffusion et valorisation des résultats) 600 Quatrième Action (stimulation de la formation et de 785 la mobilité des chercheurs) MONTANT GLOBAL MAXIMAL 13100 MECU (Prix courants) Répartition indicative entre les thèmes à l'intérieur de la Première Action - Technologies de l'information et des communications 36% - Technologies industrielles ...[+++]


The action plan sets out the aims and legislative agenda necessary to ensure that the 15 EU Member States together develop a common approach to transport that enhances the quality of life for the Union's 340 million citizens by creating an efficient, accessible and competitive transport system which meets the needs of commuters, of those dependent on public transport, on freight, on business or leisure travel while guaranteeing a high level of safety, consumer and environmental protection. To achieve this, the programme builds on the ...[+++]

Le plan d'action fixe les objectifs et le calendrier législatif nécessaire pour que les quinze États membres de l'Union européenne mettent au point ensemble une approche commune des transports visant à améliorer la qualité de vie des 340 millions de citoyens de l'Union en créant un système de transport efficace, accessible et compétitif qui réponde aux besoins des navetteurs, des utilisateurs de transports publics et de transports de ...[+++]


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