Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse ways to reduce travel time
Assess ways to reduce travel time
EEAP
Energy Efficiency Action Plan
Investigate ways to reduce travel time
NEEAP
National Energy Efficiency Action Plan
SAVE
Specific Actions for Vigorous Energy Efficiency

Vertaling van "efficient csdp action " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Special Action Programme for Vigorous Energy Efficiency | Specific Actions for Vigorous Energy Efficiency | SAVE [Abbr.]

actions déterminées en vue d'une plus grande efficacité énergétique | SAVE [Abbr.]


Special Action programme for Vigorous Energy Efficiency | Specific Actions for Vigorous Energy Efficiency | SAVE [Abbr.]

Actions déterminées en faveur d'une plus grande efficacité énergétique | SAVE [Abbr.]


Energy Efficiency Action Plan | National Energy Efficiency Action Plan | EEAP [Abbr.] | NEEAP [Abbr.]

plan national d'action en matière d'efficacité énergétique | PNAEE [Abbr.]


assess various actions that may improve journey efficiency | investigate ways to reduce travel time | analyse ways to reduce travel time | assess ways to reduce travel time

analyser les moyens de réduire le temps de trajet


Canada-Manitoba: improving the efficiency of the federation: action Plan

Canada-Manitoba : Plan d'action pour améliorer l'efficacité de la fédération


Canada-Saskatchewan Efficiency of the Federation Initiative Action Plan

Plan d'action Canada-Saskatchewan dans le cadre de l'Initiative pour accroître l'efficacité de la fédération


Canada/New Brunswick Action Plan for Improving the Efficiency of the Federation

Plan d'action Canada - Nouveau-Brunswick pour l'amélioration du fonctionnement de la fédération
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
114. Welcomes calls for greater pooling and sharing of key military capabilities, improved capacities to plan and conduct missions and operations, and integration of civilian and military missions and operations; highlights the need to continuously improve the performance of CSDP missions and operations, including through evaluation of outcomes, benchmarking, impact assessment, identifying and implementing lessons learned and developing best practices for effective and efficient CSDP action; regrets, however, the political constraints on cooperation that sometimes prevent best practices from creating synergies;

114. se félicite des demandes en faveur d'une mise en commun et d'un partage accrus des capacités militaires essentielles, d'une amélioration des capacités de planification et d'exécution des missions et des opérations ainsi que d'une meilleure intégration des missions et opérations civiles et militaires; souligne qu'il est nécessaire d'améliorer en permanence les performances des missions et opérations relevant de la PSDC, y compris par l'évaluation des résultats, la définition de critères de référence, des analyses d'impact, le recensement et l'exploitation des enseignements tirés des opérations ainsi que l'élaboration de bonnes pratiques, afin que l'action menée dans le cadre de la ...[+++]


2. Welcomes calls for greater pooling and sharing of key military capabilities, improved capacities to plan and conduct missions and operations, and integration of civilian and military missions and operations; highlights the need to continuously improve the performance of CSDP missions and operations, including through evaluation of outcomes, benchmarking, impact assessment, identifying and implementing lessons learned and developing best practices for effective and efficient CSDP action; however, regrets the political constraints on cooperation, which sometimes prevent best practices in creating synergies;

2. se félicite des demandes en faveur d'une mise en commun et d'un partage accrus des capacités militaires essentielles, d'une amélioration des capacités de planification et d'exécution des missions et des opérations ainsi que d'une meilleure intégration des missions et opérations civiles et militaires; souligne qu'il est nécessaire d'améliorer en permanence les performances des missions et opérations relevant de la PSDC, y compris par l'évaluation des résultats, la définition de critères de référence, des analyses d'impact, le recensement et l'exploitation des enseignements tirés des opérations ainsi que l'élaboration de bonnes pratiques, afin que l'action menée dans le cadre de la ...[+++]


112. Welcomes calls for greater pooling and sharing of key military capabilities, improved capacities to plan and conduct missions and operations, and integration of civilian and military missions and operations; highlights the need to continuously improve the performance of CSDP missions and operations, including through evaluation of outcomes, benchmarking, impact assessment, identifying and implementing lessons learned and developing best practices for effective and efficient CSDP action; regrets, however, the political constraints on cooperation that sometimes prevent best practices from creating synergies;

112. se félicite des demandes en faveur d'une mise en commun et d'un partage accrus des capacités militaires essentielles, d'une amélioration des capacités de planification et d'exécution des missions et des opérations ainsi que d'une meilleure intégration des missions et opérations civiles et militaires; souligne qu'il est nécessaire d'améliorer en permanence les performances des missions et opérations relevant de la PSDC, y compris par l'évaluation des résultats, la définition de critères de référence, des analyses d'impact, le recensement et l'exploitation des enseignements tirés des opérations ainsi que l'élaboration de bonnes pratiques, afin que l'action menée dans le cadre de la ...[+++]


2. Is gravely concerned over the surge in armed conflict, low-intensity crises, hybrid war and war waged by proxy, state failure, instability and widespread human rights violations in the EU’s immediate neighbourhood and the threat of terrorism inside and outside the EU; believes that the current security threats are common to the EU as a whole and should be addressed in a united and coordinated fashion, pooling and sharing civilian and military resources; strongly believes, in this regard, that it is imperative not to waste resources and that it is essential to better use tax payers’ money and make progress on the establishment of a European defence equipment market and on the development of a competitive European Defence Technological a ...[+++]

2. est très préoccupé par la multiplication des conflits armés, des crises de faible intensité, des guerres hybrides et des guerres menées "par procuration", des faillites des États, de l'instabilité et des violations généralisées des droits de l'homme dans le voisinage immédiat de l'Union européenne ainsi que par la menace du terrorisme au sein de l'Union et à l'extérieur de celle-ci; estime que les menaces actuelles pour la sécurité concernent l'Union européenne dans son ensemble et devraient être traitées de manière unie et coordonnée, par la mise en commun et le partage des ressources civiles et militaires; est convaincu, à cet égard, qu'il est impératif de ne pas gaspiller de ressources et qu'il est fondamental de mieux utiliser l'ar ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Taken together, these actions will contribute to making the European defence and security sector more efficient and strengthen the Union’s CSDP.

Ensemble, ces démarches contribueront à améliorer l’efficacité du secteur européen de la défense et de la sécurité et à renforcer la PSDC.


15. Stresses the need to establish greater clarity on the criteria for the appointment and evaluation of EU Special Representatives (EUSRs), bearing in mind also the need for sufficient representation of both genders; recalls that at present Parliament has no means of challenging an EUSR's individual mandate, since appropriations for the exercise of such a mandate are included in Article 19 03 06, which covers all EUSR mandates; calls, therefore, for increased parliamentary scrutiny of, and control over, EUSR appointments and mandates; considers that relevant EUSRs should gradually be phased out and their functions carried out by country-based EU Heads of Delegation while EUSRs with regional responsibilities must coordinate and provide p ...[+++]

15. souligne la nécessité d'établir une plus grande clarté sur les critères de nomination et d'évaluation des représentants spéciaux de l'Union européenne (RSUE) en tenant compte également d'une représentation adéquate des deux sexes; rappelle qu'il ne dispose pas, pour l'instant, de moyens de remettre en question le mandat individuel des représentants spéciaux parce que les crédits alloués à chacun d'eux sont regroupés à l'article 19 03 06, qui couvre les mandats de tous les RSUE; plaide, dès lors, pour un contrôle parlementaire accru des RSUE et un droit de regard sur leur nomination et leurs mandats; considère que les RSUE concernés devraient disparaître progressivement et leurs fonctions reprises par les chefs de délégation européenn ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'efficient csdp action' ->

Date index: 2024-10-10
w