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Cost-effective trade-off
Effective cadmium cut-off
Effective cadmium cutoff
Optimum cost trade-off
Optimum performance trade-off
Restrictive trade effect
Security traded off bourse
Security traded off exchange
Security traded off market
Security traded on a parallel market
Security traded over the counter
Time trade off analysis
Trade off
Trade restrictive effect
Trade-off
Trade-off approach
Trade-off method
Trade-off path
Trade-offs path

Vertaling van "effects and trade-offs " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Time trade off analysis

analyse de compromis en fonction du temps


security traded off bourse | security traded off exchange | security traded off market | security traded on a parallel market | security traded over the counter

titre négocié hors bourse | titre négocié hors marché


trade-offs path [ trade-off path | trade-off approach | trade-off method ]

méthode des solutions de remplacement [ voie prescriptive avec solutions de remplacement ]


cost-effective trade-off

compromis financièrement justifiable


trade restrictive effect [ restrictive trade effect ]

effet de restriction du commerce [ effet de restriction des échanges | effet commercial restrictif ]




optimum cost trade-off | optimum performance trade-off

optimation du rapport coûts | optimation du rapport performance


effective cadmium cutoff | effective cadmium cut-off

seuil cadmium effectif | coupure cadmium




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In fact, the effective protection of individual privacy and the effective delivery of national security measures are not a dichotomy or a trade-off.

En fait, la mise en place de mesures efficaces de protection de la vie privée et l'adoption de mesures de sécurité nationale efficaces ne sont pas inconciliables.


We also believe that those goals must be pursued in a manner that will respect the domestic interests of Canadian farmers; identify the WTO as the principal vehicle for the establishment of fair and effective trade rules, while ensuring that all trade agreements and initiatives complement each other; preserve Canada's ability to maintain and establish orderly marketing systems; preserve Canada's ability to implement those domestic measures necessary for the stability and profitability of Ca ...[+++]

D'après la FCA, il faut chercher à atteindre ces objectifs d'une manière qui respecte les intérêts nationaux des agriculteurs canadiens; désigner l'OMC comme le véhicule principal de mise en oeuvre de règles de commerce justes et efficaces, tout en veillant à ce que tous les accords commerciaux et les initiatives commerciales du Canada soient le complément les uns des autres; préserver la capacité du Canada de maintenir et d'établir des systèmes de marketing ordonnés; s'assurer que le Canada est capable de mettre en application les ...[+++]


Mr. Osberg: There is one strong argument to be made that cohesive societies, like effective teams, can cope much more effectively with the demands of change, especially because change is so rapid, occurs in so many dimensions, and requires so many different trade-offs, the full implications of which are difficult to compute in advance.

M. Osberg: Il y a un argument très solide que l'on peut présenter, à savoir que les sociétés qui ont une très grande cohésion, comme les équipes efficaces, peuvent faire face de façon beaucoup plus efficace aux exigences du changement, surtout parce que le changement est si rapide, se produit dans de si nombreuses directions, et exige tellement de compromis différents dont les implications complètes sont difficiles à calculer à l'avance.


3. Points out that, despite the efforts of the EU and the national, regional and local authorities, significant dysfunctions are still occurring in the context of shared resource use; stresses, accordingly, that in order to achieve a resource-efficient Europe, increased coordination and synergies between a wide range of policy areas and their various instruments, together with sharing best practice in the context of networks of local and regional authorities which relate to the management of regional funds, should be implemented at local, regional, national and EU level with a view to ensuring their effectiveness and promoting a joint s ...[+++]

3. fait observer que, malgré les efforts déployés par l'Union européenne et les autorités nationales, régionales et locales, il existe encore des dysfonctionnements importants en ce qui concerne l'utilisation partagée des ressources; souligne par conséquent que, pour parvenir à une Europe efficace dans l'utilisation des ressources, une coordination accrue et des synergies entre un vaste ensemble de domaines d'action et leurs différents instruments, associées à un échange de bonnes pratiques dans le cadre de réseaux de pouvoir locaux ...[+++]


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—the overall performance record of the consensus democracies is clearly superior to that of the majoritarian democracies” and “the good news is that, contrary to the conventional wisdom, there is no trade-off at all between governing effectiveness and high-quality democracy – and hence no difficult decisions to be made on giving priority to one or the other objective.

« Le rendement global enregistré dans les démocraties de consensus est nettement supérieur à celui des démocraties majoritaires » et « la bonne nouvelle est que, contrairement à la perception habituelle, il n'y a aucun compromis à atteindre entre une gouvernance efficace et une démocratie de haute qualité; il n'y a donc aucune décision difficile à prendre quant à la priorité de l'un ou l'autre objectif».


If, then, a Community act with environmental policy aims has no direct and immediate effects on trade, that act is to be based on Article 175 EC; in the contrary case, it must be based on Article 133 EC. The direct and immediate effects on trade need not necessarily consist in promoting or facilitating trade.

Si donc un acte communautaire aux objectifs de politique environnementale n'a pas d'effets directs et immédiats sur le commerce, il doit se baser sur l'article 175 CE; sinon, il doit l'être sur l'article 133 CE.Il n'est pas nécessaire que les effets directs et immédiats consistent à promouvoir ou faciliter le commerce.


Trade Sustainability Impact Assessments help clarify the trade-offs emerging from negotiations so that trade negotiators can maximise the benefits of liberalisation and identify the likely effects on economic growth, social development and the environment.

Les EID contribuent à clarifier les compromis issus des négociations afin que les négociateurs commerciaux puissent optimiser les bénéfices de la libéralisation et déterminer les effets potentiels sur la croissance économique, le développement social et l'environnement.


A prerequisite for free competition, in fact, is starting off on the same footing, or at least on a comparable footing, based on negotiated trade-offs. That prerequisite does not exist in practice, just as there is also no mobility policy in the various sectors that might help to revitalise competitiveness and hence employment.

L’un des prérequis de la libre concurrence suppose en réalité une situation initiale égale ou à tout le moins comparable, fondée sur des compromis négociés. Ce prérequis n’existe pas dans la pratique, tout comme la politique de mobilité est inexistante dans les différents secteurs susceptibles de contribuer à redynamiser la compétitivité et, partant, l’emploi.


The issue falls beyond the scope of these negotiations and will therefore not be the subject of any kind of trade-off. It stands alone as a subject in its own right and on the table of the World Trade Organisation.

Il est isolé, il constitue en soi un sujet sur la table de l'Organisation mondiale du commerce.


The Committee on Development and Cooperation believes this claim to be over-optimistic, since the interaction between trade and environment policy is extremely complex. The Commission itself acknowledges that more studies are needed in order to achieve a better understanding of the potential effects of trade liberalization and that there is a need to identify potential environmental impacts of trade instruments and agreements.

La commission du développement et de la coopération estime que cette affirmation est empreinte d'un optimisme excessif: l'interdépendance entre les politiques du commerce et de l'environnement est en effet très complexe et, en fait, la Commission elle-même reconnaît que "davantage d'études sont nécessaires afin de mieux comprendre les effets potentiels de la libéralisation des échanges" et qu'"il convient d'analyser l'impact éventuel des instruments et des accords commerciaux sur l'environnement".




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'effects and trade-offs' ->

Date index: 2024-09-15
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