Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Aim for optimal time-critical decision making
Can machine operator
Can-making machine operator
CoR-EESC Political Monitoring Group
Decision-making
Decision-making process
EC ESC
EC Economic and Social Committee
EESC
EESC opinion
EESC-CoR Political Monitoring Group
ESC opinion
European Economic and Social Committee
Look after cigarette making machine
Make time-critical decisions
Make up the volume
Make up to the mark
Make up to volume
Making a fillet weld in the downhand position
Making a fillet weld in the flat position
Making a fillet weld in the gravity position
Making of time-critical decisions
Making the fillet welding the horizontal position
Making time-critical decisions
Mind cigarette making machine
Mind sweet making machines
Opinion of the Economic and Social Committee
Opinion of the European Economic and Social Committee
PMG
Political Monitoring Group
Political monitoring group with the CoR
Take care of cigarette making machine
Tend cigarette making machine
Tend sweet making machinery
Tend sweet making machines
Tending sweet making machines

Vertaling van "eesc can make " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
CoR-EESC Political Monitoring Group | EESC-CoR Political Monitoring Group | Political Monitoring Group | political monitoring group with the CoR | PMG [Abbr.]

groupe de monitorage politique | groupe de monitorage politique CESE-CdR | GMP [Abbr.]


tend sweet making machinery | tending sweet making machines | mind sweet making machines | tend sweet making machines

utiliser des machines pour confectionner des sucreries


making of time-critical decisions | making time-critical decisions | aim for optimal time-critical decision making | make time-critical decisions

prendre des décisions critiques en termes de délais


look after cigarette making machine | take care of cigarette making machine | mind cigarette making machine | tend cigarette making machine

utiliser une machine à fabriquer les cigarettes


making a fillet weld in the downhand position | making a fillet weld in the flat position | making a fillet weld in the gravity position | making the fillet welding the horizontal position

soudage en gouttiere


make up the volume | make up to the mark | make up to volume

compléter au trait de jauge | compléter au volume


ESC opinion [ EESC opinion | opinion of the Economic and Social Committee | opinion of the European Economic and Social Committee ]

avis CESE [ avis CES | avis du Comité économique et social | avis du Comité économique et social européen ]


European Economic and Social Committee [ EC Economic and Social Committee | EC ESC | EESC [acronym] ]

Comité économique et social européen [ CES | CESE [acronym] Comité économique et social CE ]


can machine operator [ can-making machine operator ]

opérateur de machine à fabriquer les boîtes de conserve [ opératrice de machine à fabriquer les boîtes de conserve ]


decision-making [ decision-making process ]

prise de décision [ procédure de décision | processus décisionnel | processus de décision ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EESC stresses the importance of adopting a comprehensive approach to entrepreneurship, making beneficial use of the new EntreComp framework .

Le CESE souligne l’importance d’adopter une approche globale de l’esprit d’entreprise en mettant à profit le nouveau cadre EntreComp .


The EESC agrees that more transparency, good communication and increased involvement of the social partners and civil society is necessary and — together with an enforced role of national parliaments in the decision-making process — would help democratic accountability.

Le CESE partage l’idée qu’un gain de transparence, une bonne communication et une participation accrue des parlements nationaux, des partenaires sociaux et de la société civile sont nécessaires et que, associés à un renforcement du rôle des parlements nationaux, ils contribueraient à la responsabilité démocratique.


The EESC therefore proposes that the existing EU framework be updated in order to protect agricultural land in the Member States that is valuable for food production and the provision of other ecosystem services, and to preserve its fertility, and at the same time to improve monitoring and make reliable information available.

Le Comité économique et social européen (CESE) propose dès lors d’actualiser le cadre de l’Union européenne existant, afin de protéger les terres agricoles qui sont utiles pour la production alimentaire et la fourniture des autres services écosystémiques dans les États membres et d’en préserver la fertilité, et dans le même temps d’assurer un meilleur suivi ainsi que la fourniture d’informations fiables.


To strengthen and develop a real sense of partnership between cities or large towns and their neighbouring settlements the EESC supports the recommendations of the 2016 R.E.D document, ‘Making Europe Grow with its Rural Territories’, and the Carnegie Trust’s Twin Town pilot project.

Pour renforcer et développer un véritable esprit de partenariat entre les villes ou les grandes agglomérations avec les localités avoisinantes, le CESE apporte son soutien aux recommandations figurant dans le document de l’association R.E.D de 2016, intitulé «Faire grandir l’Europe avec les territoires ruraux» et le projet pilote de jumelage entre villes du Carnegie Trust.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Economic and Social Committee (EESC) maintains that implementation and realisation of the Sustainable Development Goals (SDGs), together with the Paris Agreement, and well-managed transitions to the low carbon economy and the digital economy, will resolve the major issues facing Europe and make Europe a winner of this new industrial revolution.

Le CESE reste convaincu que la mise en œuvre et la réalisation conjointe des objectifs de développement durable (ODD) et de l’accord de Paris, ainsi que des transitions biens gérées vers l’économie à faible intensité de carbone et l’économie numérique, permettront de résoudre les grands problèmes auxquels l’Europe est confrontée et d’en faire l’un des gagnants de cette nouvelle révolution industrielle.


20. Considers positive the decrease of the unused rate of interpretation services requested from 12,3% in 2010 to 8,9% in 2011; welcomes the fact that the EESC has provided this very useful information; notes, however, that the rate of unused services continues to be high and invites the EESC to make further efforts to diminish this figure; asks the EESC to monitor changes made and to provide detailed information on how this problem is being addressed;

20. se félicite de la baisse du taux de non-utilisation des services d'interprétation demandés, qui est passé de 12,3 % en 2010 à 8,9 % en 2011; félicite le CESE pour avoir fourni ces informations très utiles; relève toutefois que le taux de services non utilisés demeure élevé et demande au CESE davantage d'efforts pour le faire baisser; demande au CESE de procéder au suivi des modifications apportées et de présenter des informations détaillées exposant les mesures adoptées pour résoudre ce problème;


20. Considers positive the decrease of the unused rate of interpretation services requested from 12,3% in 2010 to 8,9% in 2011; welcomes the fact that the EESC has provided this very useful information; notes, however, that the rate of unused services continues to be high and invites the EESC to make further efforts to diminish this figure; asks the EESC to monitor changes made and to provide detailed information on how this problem is being addressed;

20. se félicite de la baisse du taux de non-utilisation des services d'interprétation demandés, qui est passé de 12,3 % en 2010 à 8,9 % en 2011; félicite le CESE pour avoir fourni ces informations très utiles; relève toutefois que le taux de services non utilisés demeure élevé et demande au CESE davantage d'efforts pour le faire baisser; demande au CESE de procéder au suivi des modifications apportées et de présenter des informations détaillées exposant les mesures adoptées pour résoudre ce problème;


14. Is pleased with the achievements in the area of translation following the renewed EESC-Committee of the Regions Cooperation agreement; notes, however, that in 2011, there was a higher demand for translation from external translators compared to previous years; encourages the EESC to make further efforts to better plan the translation picks;

14. se félicite des progrès réalisés dans le domaine de la traduction à la suite de l'accord de coopération renouvelé entre le CESE et le Comité des Régions; note toutefois qu'en 2011, la demande en services de traduction externe a été plus forte que les années précédentes; engage le CESE à faire davantage d'efforts afin de mieux planifier les pics de traduction;


14. Is pleased with the achievements in the area of translation following the renewed EESC-Committee of the Regions Cooperation agreement; notes, however, that in 2011, there was a higher demand for translation from external translators compared to previous years; encourages the EESC to make further efforts to better plan the translation picks;

14. se félicite des progrès réalisés dans le domaine de la traduction à la suite de l'accord de coopération renouvelé entre le CESE et le Comité des Régions; note toutefois qu'en 2011, la demande en services de traduction externe a été plus forte que les années précédentes; engage le CESE à faire davantage d'efforts afin de mieux planifier les pics de traduction;


11. Reconfirms its position that, in the interests of transparency, declarations of financial interests of members of all Union institutions should be accessible on the Internet via a public register; notes the response of the EESC, in particular the letter of the Vice-President of EESC concerning the observation of the Parliament that the members of the EESC did not declare their financial interests, and requests that the EESC take steps to make public the relevant information, and to follow up this issue in its Annual Activity Report;

11. confirme à nouveau sa position selon laquelle, dans un souci de transparence, les déclarations des intérêts financiers des membres de toutes les institutions de l'Union devraient être accessibles sur l'internet, via un registre public; prend acte de la réponse du CESE, en particulier de la lettre du vice-président du CESE concernant l'observation du Parlement indiquant que les membres du CESE ne déclaraient pas leurs intérêts financiers, et demande que le CESE prenne des mesures pour publier les informations concernées, et pour assurer le suivi de cette question dans son rapport d'activité annuel;


w