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Alcohol-muted grape must
Alcohol-preserved grape must
As you have brewed so you must drink
As you make your bed you must be in it
Breathing protection must be worn
Breathing protection required
Concentrated rectified must
EST; EE
Estonia
Face mask must be worn
Foot protection must be worn
Foot protection required
Grape must
Hand protection must be worn
Hand protection required
Justice should both be done and ... seen to be done
Must
Rectified concentrated grape must
Rectified concentrated must
Republic of Estonia
Respiratory equipment must be used
Safety boots must be worn
Safety gloves must be worn
Unfermented wine muted in alcohol
Wear boots
Wear gas mask
Wear gloves
You must stand the racket

Vertaling van "ees must " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Justice must not only be done but must manifestly be seen to be done [ Justice should not only be done but should manifestly be seen to be done | Justice must not only be done, but appear to be done | Justice should both be done and ... seen to be done ]

Que la justice soit non seulement rendue mais qu'il soit évident qu'elle est rendue [ Non seulement que justice soit rendue mais qu'il y ait apparence manifeste que justice est rendue | Justice doit non seulement être rendue, mais doit paraître avoir été rendue | Que non seulement justice soit rendue mais qu'il soit manifeste et indubitable qu ]


breathing protection required | breathing protection must be worn | wear gas mask | respiratory equipment must be used | face mask must be worn

masque obligatoire | port du masque obligatoire | protection obligatoire des voies respiratoires | obligation de protéger les voies respiratoires


as you make your bed you must be in it [ you must stand the racket | as you have brewed so you must drink | you've made your bed, now lie in it ]

comme on fait son lit on se couche [ qui casse les verres les paie | qui bon l'achète bon le boit | qui fait la faute la boit | la folie faite il faut la boire ]


concentrated rectified must | rectified concentrated grape must | rectified concentrated must

moût concentré rectifié | moût de raisins concentré rectifié | MCR [Abbr.]


alcohol-muted grape must | alcohol-preserved grape must | grape must with fermentation arrested by the addition of alcohol | unfermented wine muted in alcohol

moût de raisins muté à l'alcool | moût muté à l'alcool


Republic of Estonia | Estonia [ EST; EE | EST; EE ]

République d'Estonie | Estonie [ EST; EE | EST; EE ]


hand protection required | hand protection must be worn | wear gloves | safety gloves must be worn

gants de protection obligatoires | port obligatoire de gants de protection | protection obligatoire des mains | obligation de protéger les mains


foot protection required | foot protection must be worn | wear boots | safety boots must be worn

chaussure de sécurité obligatoire | port de chaussures de sécurité obligatoire | port obligatoire des chaussures de sécurité | protection obligatoire des pieds | obligation de protéger les pieds


Justice must not only be done, it must also be seen to be done

La justice ne doit pas seulement être rendue, elle doit aussi inspirer confiance


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
34. Emphasises that the European Employment Strategy (EES) must not be based on the flexicurity approach, but instead start from the concept of ‘Good Work’ as its central reference point, with a strong focus on promoting gender equality, quality in work, improved social security and social inclusion, enhancing existing and introducing new workers rights, promoting health and safety at work, better social risk management and the reconciliation of work and non-work life; insists that Member States should take effective measures to phase out precarious and atypical employment;

34. souligne que la stratégie européenne pour l'emploi (SEE) ne doit pas se fonder sur le principe de flexicurité, mais qu'elle doit au contraire partir de la notion de "travail de qualité" comme point de référence central, en insistant fortement sur la promotion de l'égalité des genres, de la qualité au travail, une sécurité et une insertion sociales améliorées, le renforcement des droits existants des travailleurs et l'introduction de nouveaux droits, la promotion de la santé et de la sécurité au travail, une meilleure gestion du risque social et la conciliation du travail et de la vie privée; insiste pour que les États membres prenne ...[+++]


53. Takes note of the Court of Auditors’ latest report on the cost-effectiveness of Cohesion Policy investments in EE; highlights the Court’s recommendation of using transparent and stricter selection criteria for projects at both EU and Member State level; agrees with the Court’s conclusion that assessment criteria used to make investment decisions must be clearer and more precise as regards to how EE aspects are to be considered;

53. prend acte du dernier rapport de la Cour des comptes sur la rentabilité des investissements consacrés à l'efficacité énergétique dans le cadre de la politique de cohésion; souligne la recommandation émise par la Cour d'utiliser des critères de sélection transparents et plus stricts pour les projets, tant au niveau européen qu'au niveau national, et approuve la conclusion de la Cour selon laquelle les critères d'évaluation utilisés pour la prise de décisions en matière d'investissement doivent être plus clairs et plus précis s'agissant de la manière de tenir compte des aspects liés à l'efficacité énergétique;


9. Recalls that, according to some academic research, in 2010 close to 9 % of the citizens of the EU and of Norway and Switzerland (52,08 million people) could not heat their homes adequately; notes that fuel poverty is particularly severe in new Member States and is, in most cases, due to poorly insulated homes; calls on the Commission to examine in detail the links between EE promotion, fuel poverty and vulnerable consumers; stresses that savings made through EE measures must be passed on to consumers in reducing their bills;

9. rappelle que, selon certains chercheurs universitaires, en 2010, près de 9 % des citoyens européens, norvégiens et suisses (52,08 millions de personnes) ne pouvaient pas chauffer convenablement leur logement, note que la pauvreté énergétique touche particulièrement les nouveaux États membres et est le plus souvent due à la mauvaise isolation des habitations, et invite la Commission à examiner en détail les liens existant entre la promotion de l'efficacité énergétique, la pauvreté énergétique et la vulnérabilité des consommateurs; insiste pour que les économies réalisées grâce à l'efficacité énergétique se reflètent sur les factures d ...[+++]


"New and democratic laws are needed. However, attention must also be paid to how these new laws are applied and enforced" stresses Teet Kallasvee (EE/EPP), member of Haapsalu City Council in his opinion on the implementation of the Eastern Partnership in Armenia.

"Il faut que ces pays se dotent de nouvelles législations, à caractère démocratique, mais il faut aussi veiller à ce que les textes soient appliqués et respectés" insiste Teet Kallasvee, conseiller municipal de la ville de Haapsalu (EE/PPE), dans son avis sur l'application du Partenariat oriental en Arménie.


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9. Stresses that the employment strand of the 'integrated guidelines' (EES) must focus more on direct measures to create employment via the strengthening of the public services, the third sector and social economy, on improving qualification, on integrating older workers and youth into gainful employment with social rights and decent wages, to support the quality of employment and the reconciliation of work and private life and promote equality between women and men by a general reduction of working time and the provision of accessible child care; in this respect, calls on the Commission to withdraw its proposal on the revision of the w ...[+++]

9. souligne que le volet "emploi" des "lignes directrices intégrées" (SEE) doit être davantage axé sur des mesures directes visant à créer des emplois par le renforcement des services publics, du secteur tertiaire et de l'économie sociale, sur l'amélioration des qualifications, sur l'intégration des jeunes afin qu'ils aient une activité professionnelle, des droits sociaux et un salaire décent, sur le soutien à la qualité de l'emploi et la conciliation du travail et de la vie privée, ainsi que sur la promotion de l'égalité entre hommes et femmes, par une réduction générale du temps de travail et la ...[+++]


The EES must provide a policy response to the above challenges structured around the ambitious Lisbon goal of full employment, quality at work ("better jobs") and social inclusion.

La SEE doit apporter aux défis précités une réponse politique qui s'articule autour de l'objectif ambitieux, fixé à Lisbonne, de plein emploi, de qualité du travail ("des emplois meilleurs") et d'inclusion sociale.


The EES must take full account of the solid experience and achievements of the past five years.

La SEE doit prendre pleinement en considération la solide expérience et les réalisations des cinq dernières années.


This should be submitted directly to the Social Summit". Barcelona also underlined that the reformed EES must "reinforce the role and responsibility of social partners in implementation and monitoring of the guidelines [17]".

Et il a souligné que la SEE réformée devait "renforcer le rôle et la responsabilité des partenaires sociaux dans la mise en oeuvre et le suivi des lignes directrices". [17]


1. The ESF must be more flexible in the way it is applied. In the Commission proposal the ESF is tied only to the European employment strategy (EES).

1. Le FSE doit être d'application plus souple: la proposition de la Commission se contente de relier le FSE à la Stratégie européenne pour l'Emploi (SEE).


In addition, in considering the compatibility of the proposed aid to the Beaulieu Group, the Commission must take into account its decisions 84/111/EE and 84/508/EEC, dated 30.11.1983[3] and 27.6.1984[4] respectively, by which it decided that aid awarded by the Belgian authorities to the Beaulieu Group in 1983 was incompatible with the common market, and should be recovered.

En outre, en examinant la compatibilité du projet d'aide en faveur du groupe Beaulieu, la Commission doit tenir compte de ses décisions 84/111/EE et 84/58/CEE, datées respectivement des 30.11.1983[3] et 27.6.1984[4] , dans lesquelles elle a jugé que les aides accordées par les autorités belges au groupe Beaulieu en 1983 étaient incompatibles avec le marché commun et devaient être récupérées.


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