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Acronym
Agreement on the European Economic Area
An Act respecting employment equity
EEA
EEA Consultative Committee
EEA Council
EEA JPC
EEA Joint Parliamentary Committee
EEA Supplement
EEA countries
EEA joint institution
EEA-CC
Employment Equity Act
European Economic Area
European Economic Area Consultative Committee
European Economic Area Joint Parliamentary Committee
European Economic Space
Non-believer
Ripley's Believe it or not!
Ripley's Believe it or not! book of chance

Vertaling van "eeas believes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]

Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]


EEA Consultative Committee | European Economic Area Consultative Committee | EEA-CC [Abbr.]

comité consultatif de l'EEE | comité consultatif de l'Espace économique européen | CC-EEE [Abbr.]


EEA Supplement | EEA Supplement to the Official Journal of the European Union

supplément EEE


EEA Joint Parliamentary Committee | European Economic Area Joint Parliamentary Committee | EEA JPC [Abbr.]

Comité parlementaire mixte de l'EEE | Comité parlementaire mixte de l'Espace économique européen




European Economic Area [ EEA [acronym] | EEA countries(STW) ]

Espace économique européen [ EEE ]




Agreement on the European Economic Area [ EEA | European Economic Area | European Economic Space ]

Accord sur l'Espace économique européen [ EEE | Espace économique européen ]


Employment Equity Act [ EEA | An Act respecting employment equity ]

Loi sur l'équité en matière d'emploi [ LEE | Loi concernant l'équité en matière d'emploi ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission believes that, on the basis of previous cases such as C-55/00 Gottardo and C-466/98 Open Skies, a Member State concluding a treaty with a third country cannot agree better treatment for companies held by shareholders resident in its own territory, than for comparable companies held by shareholders who are resident elsewhere in the EU/EEA.

La Commission estime, à la lumière d’affaires précédentes telles que C-55/00, Gottardo, et C-466/98, «ciel ouvert», qu'un État membre qui conclut une convention fiscale avec un pays tiers ne peut convenir d’un traitement plus favorable pour des entreprises détenues par des actionnaires résidant sur son propre territoire que pour des entreprises comparables détenues par des actionnaires qui résident ailleurs dans l’Union ou l’EEE.


114. Stresses the importance of establishing PCD focal points also in developing countries to improve information exchanges, inter alia on issues beyond EU competences, such as the socially-inclusive use of resource rents or taxation and remittances, and the impact of the so-called ‘brain drain’ on countries of origin; calls on the Commission to mainstream social policy in the work of the EEAS; believes it is essential also for middle-income countries to commit an increasing proportion of their revenue to social purposes, notably by developing taxation systems and social protection;

114. souligne l’importance d’installer également des points focaux pour la CPD dans les pays en développement afin d’améliorer les échanges d’informations, entre autres sur les questions qui dépassent les compétences de l’Union, comme l’utilisation des bénéfices et des taxes tirés des ressources, des envois de fonds des travailleurs émigrés, tenant compte de la dimension sociale; invite la Commission à intégrer la politique sociale dans les activités du SEAE; estime qu'il est également essentiel pour les pays à revenus moyens de consacrer une proportion croissante de leurs recettes à des fins sociales, notamment en mettant en place des ...[+++]


114. Stresses the importance of establishing PCD focal points also in developing countries to improve information exchanges, inter alia on issues beyond EU competences, such as the socially-inclusive use of resource rents or taxation and remittances, and the impact of the so-called ‘brain drain’ on countries of origin; calls on the Commission to mainstream social policy in the work of the EEAS; believes it is essential also for middle-income countries to commit an increasing proportion of their revenue to social purposes, notably by developing taxation systems and social protection;

114. souligne l’importance d’installer également des points focaux pour la CPD dans les pays en développement afin d’améliorer les échanges d’informations, entre autres sur les questions qui dépassent les compétences de l’Union, comme l’utilisation des bénéfices et des taxes tirés des ressources, des envois de fonds des travailleurs émigrés, tenant compte de la dimension sociale; invite la Commission à intégrer la politique sociale dans les activités du SEAE; estime qu'il est également essentiel pour les pays à revenus moyens de consacrer une proportion croissante de leurs recettes à des fins sociales, notamment en mettant en place des ...[+++]


7. Stresses the importance of establishing Policy Coherence for Development (PCD) focal points also in developing countries to improve information exchanges, inter alia on issues beyond EU competences, such as the socially-inclusive use of resource rents or taxation and remittances, and the impact of the so-called ‘brain drain’ on countries of origin; calls on the Commission to mainstream social policy in the work of the EEAS; believes it is essential also for middle-income countries to commit an increasing proportion of their revenue to social purposes, notably by developing taxation systems and social protection;

7. souligne l’importance d’installer également des points focaux pour la cohérence des politiques pour le développement (CPD) dans les pays en développement afin d’améliorer les échanges d’informations, entre autres sur les questions qui dépassent les compétences de l’UE, comme l’utilisation des bénéfices et des taxes tirés des ressources, des envois de fonds des travailleurs émigrés, tenant compte de la dimension sociale; invite la Commission à intégrer la politique sociale dans les activités du SEAE; estime qu'il est également essentiel pour les pays à revenus moyens de consacrer une proportion croissante de leurs recettes à des fins ...[+++]


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25. Notes that the EU should have capacity to adjust and reform its internal governance structures in order to ensure a decision-making process able to reflect its plurality and create consensus; stresses the importance that a coherent foreign policy approach at EU level towards the BRICS and other emerging countries be reflected in the functioning of the EEAS; believes that the EEAS should review and strengthen strategic partnerships with individual BRICS countries, in close consultation with Parliament, exploiting their specificities and the potential for synergies and cooperation with the EU; urges the EEAS to devise horizontal and ...[+++]

25. note que l'UE devrait se doter de capacités pour ajuster et réformer ses structures internes de gouvernance afin de garantir que le processus décisionnel est en mesure de refléter sa pluralité et d'atteindre le consensus; souligne qu'il est important que le fonctionnement du SEAE reflète une approche européenne cohérente en matière de politique étrangère envers le groupe des BRICS et autres pays émergents; estime que le SEAE devrait revoir et renforcer les partenariats stratégiques avec chacun des pays BRICS, en consultation étroite avec le Parlement, en exploitant leurs spécificités et le potentiel de synergies et de coopération a ...[+++]


I believe that the data collection process, both by Statistics Canada and under the EEA, or even what private employers do, is practical and, in general, detailed enough to allow for an employer to look at where the subgroup under-representation is.

Je crois que le processus de collecte des données, à la fois par Statistique Canada et en vertu de la Loi sur l'équité en matière d'emploi, ou même ce que font les employeurs privés, est pratique et, en général, assez détaillé pour permettre à un employeur d'examiner où se trouve la sous-représentation du sous-groupe.


The CBA continues to believe that, as a policy instrument designed to promote fundamental long-term change, the Employment Equity Act (EEA) in its present form remains an effective, appropriately focused and balanced law and is an important component, although not the only one, of the efforts that will help Canada achieve an inclusive society.

L'Association continue de croire qu'en tant que moyen d'action visant à promouvoir des changements fondamentaux à long terme, la loi sur l'équité en matière d'emploi (LEE) demeure, dans sa forme actuelle, une loi bien efficace, bien ciblée et équilibrée et qu'elle représente une composante importante—bien que non exclusive—des efforts qui permettront au Canada de bâtir une société d'accueil.


39. Believes that the forthcoming review of the EEAS is the forum where a detailed analysis can be made of the compatibility between the resources available and the functions to be carried out by the EEAS and any changes required to ensure the highest level of efficiency in its operations; believes that an evaluation of property in use by the EEAS should involve comparisons with other diplomatic missions in the same location rather than between EEAS facilities in very different countries; believes that, in evaluating the price of property, contracts should be actively monitored in relation to the benefit accruing to the Union and that changes should be mad ...[+++]

39. estime que la prochaine révision du SEAE constitue le cadre approprié pour effectuer une analyse détaillée de la compatibilité entre les ressources disponibles, les fonctions qui doivent être exercées par le SEAE et toute modification requise pour garantir le niveau d'efficacité le plus élevé de ses opérations; estime qu'une évaluation des biens immobiliers utilisés par le SEAE devrait intégrer des comparaisons avec d'autres missions diplomatiques sur le même site plutôt qu'entre des installations du SEAE dans des pays très différents; estime que pour l'évaluation des biens immobiliers, les contrats doivent faire l'objet d'un suivi actif au bénéfice de l'Union et être modifiés au besoin; l'évaluation doit également indiquer clairemen ...[+++]


26. The Council believes that Iceland's accession is a matter of mutual benefit and is committed to moving the negotiating process forward in line with the requirements of the Negotiating Framework, including the fulfilment of Iceland’s obligations under the EEA Agreement, taking full account, inter alia, of the European Council conclusions of 17 June 2010.

26. Le Conseil estime que l'adhésion de l'Islande profite aux deux parties et il est déterminé à ce que le processus de négociation progresse conformément aux exigences du cadre de négociation, y compris pour ce qui est du respect des obligations qu'impose à l'Islande l'accord EEE, en tenant pleinement compte, notamment, des conclusions du Conseil européen du 17 juin 2010.


With this divestiture, which will be closely monitored, the Commission believes that the two partners will no longer have a dominant position in the EEA market for tinplate aerosol cans.

Par cette opération, qui sera étroitement surveillée, la Commission éstime que sur le marché des boîtes d'aérosol il n'y aura plus de position dominante de la part des deux partenaires.




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Date index: 2024-02-02
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