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Abuse of antacids
Acronym
Ask to produce single malt beverages
Consult produce single malt beverages
Consult to produce single malt beverages
Consult with producer
Consult with producers
Consulting with producer
Discuss to produce single malt beverages
Discuss with producer
EEA
EEA Consultative Committee
EEA Council
EEA JPC
EEA Joint Parliamentary Committee
EEA Supplement
EEA countries
EEA joint institution
EEA-CC
European Economic Area
European Economic Area Consultative Committee
European Economic Area Joint Parliamentary Committee
Herbal or folk remedies
Laxative habit
Produce a meat-based jelly preparation
Produce meat-based jelly preparations
Produce of meat-based jelly preparations
Steroids or hormones
Vitamins

Vertaling van "eea has produced " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


EEA Consultative Committee | European Economic Area Consultative Committee | EEA-CC [Abbr.]

comité consultatif de l'EEE | comité consultatif de l'Espace économique européen | CC-EEE [Abbr.]


EEA Supplement | EEA Supplement to the Official Journal of the European Union

supplément EEE


EEA Joint Parliamentary Committee | European Economic Area Joint Parliamentary Committee | EEA JPC [Abbr.]

Comité parlementaire mixte de l'EEE | Comité parlementaire mixte de l'Espace économique européen


European Economic Area [ EEA [acronym] | EEA countries(STW) ]

Espace économique européen [ EEE ]




consult with producers | consulting with producer | consult with producer | discuss with producer

consulter un producteur


produce a meat-based jelly preparation | produce of meat-based jelly preparations | produce meat-based jelly preparations | produce meat-based jelly preparations

réaliser des préparations de viande en gelée


ask to produce single malt beverages | consult produce single malt beverages | consult to produce single malt beverages | discuss to produce single malt beverages

mener des consultations pour la production de boissons pur malt


Definition: A wide variety of medicaments and folk remedies may be involved, but the particularly important groups are: (a) psychotropic drugs that do not produce dependence, such as antidepressants, (b) laxatives, and (c) analgesics that may be purchased without medical prescription, such as aspirin and paracetamol. Persistent use of these substances often involves unnecessary contacts with medical professionals or supporting staff, and is sometimes accompanied by harmful physical effects of the substances. Attempts to dissuade or forbid the use of the substance are often met with resistance; for laxatives and analgesics this may be in spite of warnings ...[+++]

Définition: Des spécialités pharmaceutiques et des remèdes populaires très divers peuvent être impliqués. Trois groupes sont particulièrement importants: a) des médicaments psychotropes n'entraînant pas de dépendance tels les antidépresseurs, b) les laxatifs, et c) des analgésiques pouvant être achetés sans prescription médicale, tels que l'aspirine et le paracétamol. L'utilisation persistante de ces substances entraîne fréquemment des contacts excessifs avec des professionnels de la santé ou leurs équipes et s'accompagne parfois d'effets somatiques nocifs induits par les substances. Les sujets s'opposent souvent aux tentatives faites po ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This remark equally applies to the reports the EEA has produced for the Environment for Europe process, such as most recently the report for the Kiev-conference, even though this report was funded from separate sources.

Cette remarque vaut également pour les rapports établis par l'AEE pour le processus «Un environnement pour l'Europe», tel que le très récent rapport réalisé pour la conférence de Kiev, bien que son financement ait été assuré par d'autres sources.


In a wider environmental context, the European Environmental Information and Observation Network (EIONET) was established to assist The European Environment Agency (EEA) in producing policy-relevant information on Europe's environment through the delivery of relevant national data.

Dans un contexte environnemental plus large, EIONET (European Environmental Information and Observation Network : réseau européen d'information et d'observation pour l'environnement) a été instauré pour aider l'Agence européenne pour l'environnement (AEE) à produire des informations sur l'environnement en Europe pertinentes pour l'élaboration de politiques grâce à la fourniture de données nationales appropriées.


We ask the EEA to produce mainstreamed and transparent local and regional data sets alongside national inventories and mitigation statistics, that is: searchable online, with filters to Member State, regional and sub-regional level results, by sector, to enable comparative analysis, normalisation and scrutiny against socioeconomic data.

Nous demandons à l'AEE d'établir, en plus des inventaires nationaux et des statistiques sur l'atténuation, des séries de données régionales et locales, harmonisées et transparentes, qui soient consultables pour des recherches en ligne, filtrent les résultats par État membre, par région et sous-région, ainsi que par secteur, permettent des analyses comparatives, une standardisation et un contrôle par rapport aux données socio-économiques.


The rules guarantee a level playing field between EU and EEA organic producers, for their mutual benefit.

Les règles garantissent des conditions de concurrence équitables entre les producteurs de la filière biologique de l'UE et de l'EEE, dans leur intérêt mutuel.


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2. Information communicated to the Commission by an EU or EEA Member State under Article 23, as well as any report or document produced by the Commission using such information, may be transmitted to other EU Member States (and in case of reciprocity also EEA Member States) .

2. Les informations qu'un État membre de l'Union ou de l'EEE a transmises à la Commission en vertu de l'article 23, ainsi que les rapports ou documents établis par la Commission à l'aide de ces informations peuvent être transmis à d'autres États membres de l'Union (et également, en cas de réciprocité, aux États membres de l'EEE) .


2. Information communicated to the Commission by an EU or EEA Member State under Article 23, as well as any report or document produced by the Commission using such information, may be transmitted to other EU Member States (and in case of reciprocity also EEA Member States) .

2. Les informations qu'un État membre de l'Union ou de l'EEE a transmises à la Commission en vertu de l'article 23, ainsi que les rapports ou documents établis par la Commission à l'aide de ces informations peuvent être transmis à d'autres États membres de l'Union (et également, en cas de réciprocité, aux États membres de l'EEE) .


Information communicated to the Commission by an EU or EEA Member State under Article 23, as well as any report or document produced by the Commission using such information, may be transmitted to other EU Member States (and in case of reciprocity also EEA Member States).

Les informations qu'un État membre de l'UE ou de l'EEE a transmises à la Commission en vertu de l'article 23, ainsi que les rapports ou documents établis par la Commission à l'aide de ces informations peuvent être transmis à d'autres États membres de l'UE (et également, en cas de réciprocité, aux États membres de l'EEE).


2. Welcomes the Commission’s intention to initiate a transformative shift with the new GAP and therefore believes that GAP2 should take the form of a Commission communication; regrets that GAP 2 has been produced as a Joint Staff Working Document and not as a Communication; urges the Commission and EEAS to begin implementation of the new plan as soon as possible so that concrete results can be achieved as part of the broader EU commitment to GEWE in the SDGs, and to involve Parliament in consultation throughout ...[+++]

2. se félicite de l'intention de la Commission d'amorcer une transformation radicale avec le nouveau plan d'action sur l'égalité des sexes et considère par conséquent que le deuxième plan d'action devrait prendre la forme d'une communication de la Commission; regrette que le deuxième plan d'action sur l'égalité des sexes ait pris la forme d'un document de travail conjoint des services et non d'une communication; invite la Commission et le SEAE à commencer à mettre en œuvre le nouveau plan dès que possible de telle sorte que des résultats concrets puissent être obtenus au titre de l'engagement plus général pris par l'Union pour les questions d'égalité hommes-femmes et d'émancipation des femmes dans ...[+++]


25. Notes the efforts made by the EEAS to finalise the first cycle of EU human rights country strategies; reiterates its support for the objective of giving ownership of the country strategy to the EU Delegation and Member States‘ embassies on the ground, while ensuring quality control at headquarters level; regrets, however, the lack of transparency regarding the contents of the country strategies; reiterates its call for public disclosure of, at least, the key priorities of each country strategy, and for Parliament to have access to the strategies so as to allow a proper degree of scrutiny; encourages the EU to ...[+++]

25. note les efforts consentis par le SEAE pour finaliser le premier cycle des stratégies par pays de l'Union européenne en matière de droits de l'homme; rappelle qu'il est favorable à l'objectif consistant à confier à la délégation de l'Union européenne et aux ambassades des États membres sur le terrain la responsabilité de la stratégie par pays, tout en assurant un contrôle de la qualité au niveau central; regrette cependant le manque de transparence en ce qui concerne le contenu des stratégies par pays; demande à nouveau que les principales priorités de chaque stratégie par pays, au moins, soient divulguées publiquement, et que le ...[+++]


In general, the efforts of Member States on reporting enabled the Commission and the EEA to produce an information base that did not previously exist at EU level.

D’une manière générale, les notifications des États membres ont permis à la Commission et à l’AEE de produire une banque de données jusqu’alors inexistante au niveau de l’UE.


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