Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult centre
Adult education centre
Adult school
Continuing education centre
Education-Employment Liaison Centre
International Federation of Cemea
Köhler
Osteochondrosis
Residential adult centre
Residential adult college
Secondary patellar centre
Sinding-Larsen

Vertaling van "educational centre " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
adult centre | adult education centre | adult school | continuing education centre | residential adult centre | residential adult college

centre de formation continue | centre de formation des adultes | centre de formation permanente | centre d'éducation des adultes | centre résidentiel pour les adultes | école d'adultes


International Federation of Cemea | International Federation of the Training Centres for the Promotion of Progressive Education | International Federation of Training Centres for the Promotion of Progressive Education

Fédération internationale des Ceméa | Fédération internationale des centres d'entrainement aux méthodes d'éducation active | FICEMEA [Abbr.]


Osteochondrosis (juvenile) of:primary patellar centre [Köhler] | secondary patellar centre [Sinding-Larsen] |

Ostéochondrite (juvénile) de:corps patellaire [Köhler] | pointe de la rotule [Sinding Larsen] |


Education-Employment Liaison Centre | school/work contact centre

centre de contact enseignement-travail


8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. demande que les universités marquent leur volonté d'adopter de nouvelles stratégies d'enseignement, de formation professionnelle et de formation tout au long de la vie, grâce à l'utilisation optimale des nouvelles technologies et à la pleine prise en compte de l'importance de formes d'apprentissage complémentaires, comme les systèmes d'éducation non formelle, et que ces stratégies s'articulent autour des piliers d'un système universitaire centré sur l'acquisition de connaissances, sur l'étudiant et sur la recherche, propre à favori ...[+++]


8. Calls for a commitment on the part of universities to new teaching and new professional and lifelong training strategies – making optimum use of new technologies and recognising the importance of complementary forms of learning such as non-formal education – that are focused on the pillars of a learning-centred, student-centred and research-centred university system able to provide critical thinking, creative skills, continuous professional development as well as theoretical and practical knowledge which students will need in their ...[+++]

8. demande que les universités marquent leur volonté d'adopter de nouvelles stratégies d'enseignement, de formation professionnelle et de formation tout au long de la vie, grâce à l’utilisation optimale des nouvelles technologies et à la pleine prise en compte de l’importance de formes d’apprentissage complémentaires, comme les systèmes d’éducation non formelle, et que ces stratégies s'articulent autour des piliers d'un système universitaire centré sur l'acquisition de connaissances, sur l'étudiant et sur la recherche, propre à favori ...[+++]


Furthermore, the Commission finds that a number of provisions restrict post-secondary education centres in Greece and their partner educational institutions established in other Member States in their right to offer education services in the framework of educational franchising (i.e. where programmes of foreign educational institutions ending with the award of a foreign diploma are run in Greece by the Greek post-secondary education centres on the basis of a franchising agreement).

La Commission estime également que certaines dispositions restreignent le droit des centres d'enseignement postsecondaire établis en Grèce et de leurs partenaires établis dans d'autres États membres d'offrir des services éducatifs dans le cadre d'une franchise éducative (des centres grecs d'enseignement postsecondaire proposent en Grèce, sur la base d'un contrat de franchise, des programmes d'établissements éducatifs étrangers débouchant sur la délivrance d'un diplôme étranger).


23. Considers that private universities or higher education centres form part of the European education system and contribute to its development; takes the view, however, that these centres must continue to be managed transparently and the quality of their courses and performance must be assessed;

23. considère que les universités et les centres d'études supérieures privés font partie du système éducatif européen et contribuent à son développement; estime toutefois que ces centres doivent pratiquer une gestion transparente et se soumettre aux processus d'évaluation en matière de qualité des contenus pédagogiques et des résultats;


23. Considers that private universities or higher education centres form part of the European education system and contribute to its development; takes the view, however, that these centres must continue to be managed transparently and the quality of their courses and performance must be assessed;

23. considère que les universités et les centres d'études supérieures privés font partie du système éducatif européen et contribuent à son développement; estime toutefois que ces centres doivent pratiquer une gestion transparente et se soumettre aux processus d'évaluation en matière de qualité des contenus pédagogiques et des résultats;


adopt administrative provisions concerning health centres and the medical profession, educational centres and social workers, as well as codes of conduct, decrees and ethical codes, to ensure that health professionals, social workers, teachers and educators report cases of which they are aware or instances of people at risk who need protection and, furthermore, carry out simultaneously the task of education and awareness-raising among families. This would not constitute a violation of professional secrecy,

adoptent des mesures administratives applicables aux centres de santé et aux professions médicales, aux centres pédagogiques et aux assistants sociaux ainsi que des codes de conduite, ordonnances et codes déontologiques afin que les professionnels de la santé, les agents sociaux, les maîtres, professeurs et éducateurs dénoncent les cas dont ils ont connaissance ou les cas de risque qui nécessitent une protection et effectuent dans le même temps un travail d'éducation et de sensibilisation des familles sans que cela ne représente une v ...[+++]


This could be achieved by installing this equipment at the places concerned e.g. schools, vocational training centres, universities, public libraries, resource centres, socio-educational centres for young people and families, associations, etc.

Ceci pourrait s'effectuer par une intégration de ces outils au sein des différents lieux concernés : écoles, centres de formation professionnelle, universités, bibliothèques publiques, centres de ressources, centres socio-éducatifs pour les jeunes et les familles, associations, etc.


Centred on schools (there are more than 300 000 pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments by means of, for example, mobility and exchanges of young people, providing them with the opportunity to encounter different environments; - making teachers and other people involved in education more aware of the European dimens ...[+++]

Centré sur les écoles (il existe plus de 300.000 établissements d'enseignement pré-scolaire, primaire et secondaire dans la Communauté), un des lieux principaux d'échanges et de contacts entre les différents acteurs du monde éducatif, et mise en oeuvre par le biais de projets et de réseaux de projets de coopération transnationaux, l'action communautaire dans le domaine de l'éducation pourrait s'articuler sur les axes suivants : - favoriser la coopération des établissements scolaires à travers, entre autres, la mobilité et les échanges ...[+++]


Stimulation of the RD sector (centres in Crete and Thessaloniki), improvements to the training and secondary technical education structures (establishment and operation of 29 vocational training centres) and in tertiary education (technological university) formed part of a major effort in the field of education and training.

La stimulation du secteur "Recherche et Développement" (centres de Crète et de Thessalonique), l'amélioration des structures de la formation et de l'enseignement technique secondaire (création et fonctionnement de 29 centres de formation professionnelle) et tertiaire (I.U.T.) s'inscrivent dans le cadre d'un effort très important en faveur des actions de formation-éducation.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'educational centre' ->

Date index: 2024-08-01
w