Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anas
Education authorities
Education authority
Educational authorities
Educational authority
National Roads Authority
Regional education authority
SECC-S
State road-building authority

Vertaling van "educational authority stated " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
National Roads Authority | State road-building authority | Anas [Abbr.]

administration des ponts et chaussées


Baker Lake Education District and Baker Lake District Education Authority Regulations

Règlement sur le district scolaire de Baker Lake et l'administration scolaire de district de Baker Lake


Chesterfield Inlet Education District and Chesterfield Inlet District Education Authority Regulations

glement sur le district scolaire de Chesterfield Inlet et l'administration scolaire de district de Chesterfield Inlet


Arviat Education District and Arviat District Education Authority Regulations

Règlement sur le district scolaire d'Arviat et l'administration scolaire de district d'Arviat




educational authority

autorité responsable de l'enseignement




education authority

commission indienne de l'éducation


education authorities

autorités responsables de l'éducation


Council of States Science, Education and Culture Committee | Science, Education and Culture Committee of the Council of States [ SECC-S ]

Commission de la science, de l'éducation et de la culture du Conseil des États [ CSEC-E; CSEC-CE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Calls on the Member States to ensure that their education authorities guarantee an equal right to education for women and men by actively incorporating the principle of equal treatment into educational goals and actions, thus preventing the emergence of inequalities between women and men as a result of sexist conduct and associated social stereotyping;

9. demande aux États membres de veiller à ce que les autorités éducatives garantissent aux femmes et aux hommes le même droit à l'éducation en intégrant activement, parmi leurs objectifs et leurs actions pédagogiques, le principe d'égalité de traitement, pour éviter que des comportements sexistes ou les stéréotypes sociaux qui en découlent ne créent des inégalités entre les hommes et les femmes;


5. Encourages educational authorities to work together pro-actively on mutual recognition of qualifications – gained from formal, informal and non-formal education – and professions which correspond to the standards set by Member States; considers it crucial that Member States make full use of the European Qualifications Framework and give appropriate follow-up to upcoming initiatives on the European Credit system for Vocational Education and Training, so that classification in the levels of the national educational system and of the ...[+++]

5. encourage les autorités éducatives à collaborer de manière volontariste en ce qui concerne la reconnaissance mutuelle des certifications - acquises par le biais de l'éducation formelle, informelle et non formelle - et des professions qui correspondent aux normes fixées par les États membres; estime capital que les États membres appliquent intégralement le Cadre européen des certifications et donnent la suite qui convient à de n ...[+++]


33. Encourages educational authorities to work together pro-actively on the mutual recognition of qualifications – gained from formal, informal and non-formal education – and professions which correspond to the standards set by Member States; considers it crucial that Member States make full use of the EQF and give appropriate follow-up to forthcoming initiatives on the European Credit system for Vocational Education and Training, so that classification in the levels of the national educational system and of the Lifelong Learning pro ...[+++]

33. encourage les autorités éducatives à collaborer de manière volontariste en ce qui concerne la reconnaissance mutuelle des certifications – acquises par le biais de l'éducation formelle, informelle et non formelle – et des professions qui correspondent aux normes fixées par les États membres; estime capital que les États membres appliquent intégralement le CEC et donnent la suite qui convient à de nouvelles initiatives concerna ...[+++]


33. Encourages educational authorities to work together pro-actively on the mutual recognition of qualifications – gained from formal, informal and non-formal education – and professions which correspond to the standards set by Member States; considers it crucial that Member States make full use of the EQF and give appropriate follow-up to forthcoming initiatives on the European Credit system for Vocational Education and Training, so that classification in the levels of the national educational system and of the Lifelong Learning pro ...[+++]

33. encourage les autorités éducatives à collaborer de manière volontariste en ce qui concerne la reconnaissance mutuelle des certifications – acquises par le biais de l'éducation formelle, informelle et non formelle – et des professions qui correspondent aux normes fixées par les États membres; estime capital que les États membres appliquent intégralement le CEC et donnent la suite qui convient à de nouvelles initiatives concerna ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
33. Encourages educational authorities to work together pro-actively on the mutual recognition of qualifications – gained from formal, informal and non-formal education – and professions which correspond to the standards set by Member States; considers it crucial that Member States make full use of the EQF and give appropriate follow-up to forthcoming initiatives on the European Credit system for Vocational Education and Training, so that classification in the levels of the national educational system and of the Lifelong Learning pro ...[+++]

33. encourage les autorités éducatives à collaborer de manière volontariste en ce qui concerne la reconnaissance mutuelle des certifications – acquises par le biais de l'éducation formelle, informelle et non formelle – et des professions qui correspondent aux normes fixées par les États membres; estime capital que les États membres appliquent intégralement le CEC et donnent la suite qui convient à de nouvelles initiatives concerna ...[+++]


The Commission will: promote mobility among students, apprentices, workers and young entrepreneurs disseminate the results of an ongoing study on the link between language skills, creativity and innovation create a permanent platform for exchange of best practice for companies, gathering relevant information from the business community, social partners, trade organisations, chambers of commerce, trade promotion organisations, schools and education authorities The Member States are invited to: value and further develop language skills acquired outside the formal education syst ...[+++]

La Commission: encouragera la mobilité parmi les étudiants, les apprentis, les travailleurs et les jeunes entrepreneurs; diffusera les résultats d'une étude, en cours de réalisation, concernant le lien entre compétences linguistiques, créativité et innovation; créera une plate-forme permanente pour l'échange de meilleures pratiques entre les entreprises, en rassemblant des informations pertinentes auprès des milieux d'affaires, des partenaires sociaux, des organisations professionnelles, des chambres de commerce, des organismes de promotion du commerce, des établissements scolaires et des autorités chargées de l'éducation. Les États membres ...[+++]


(b) to promote the aim that proposed Design for All curricula are developed and adopted by the relevant educational authorities in each Member State.

b) contribuer à ce que les programmes de formation en "conception pour tous" envisagés soient établis et adoptés par les autorités de chaque État membre compétentes dans le domaine de l'éducation.


(d) if the Member State so provides, an organisation acting on behalf of one or more schools or education authorities and specifically established for that purpose.

d) si l'État membre le prévoit, une organisation effectuant la demande d'aide pour le compte d'une ou de plusieurs écoles ou de pouvoirs organisateurs et constituée spécifiquement pour ce but.


(iii) practical placements in enterprises or education authorities in the Community or in the eligible states for periods of one month to one year;

iii) stages pratiques dans des entreprises ou auprès des autorités compétentes en matière d'éducation de la Communauté ou des pays éligibles, d'une durée d'un mois à un an;


The following shall be treated in the same way as a diploma within the meaning of the first subparagraph: any evidence of education and training or any set of such evidence awarded by a competent authority in a Member State if it is awarded on the successful completion of education and training received in the Community and recognized by a competent authority in that member State as being of an equivalent level and if it confers the same rights in respect of the taking up ...[+++]

Est assimilé à un diplôme au sens du premier alinéa, tout titre de formation, ou tout ensemble de tels titres, qui a été délivré par une autorité compétente dans un État membre, dès lors qu'il sanctionne une formation acquise dans la Communauté et reconnue par une autorité compétente dans ledit État membre comme étant de niveau équivalent, et qu'il y confère les mêmes droits d'accès à une profession réglementée ou d'exercice de celle-ci;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'educational authority stated' ->

Date index: 2021-02-25
w