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Campaign for youth work in the local community
Commission for Culture and Education
DG Education and Culture
Department of Education
Department of Education and Training
Department of Youth and Education
Directorate-General for Education and Culture
EDUC Commission
EYC Council
EYCS Council
Manitoba Education
Manitoba Education and Training
NICHCY
National Information Center for the Handicapped
National Special Education Information Center
Parents Campaign for Handicapped Children and Youth
Promote local community youth work
Promote youth work in the local community
Support youth work in the local community
YDA
YDO
Youth Development Act
Youth Development Ordinance

Traduction de «education youth » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
DG Education and Culture | DG Education, Youth, Sport and Culture | Directorate-General for Education and Culture | Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture

DG Éducation et culture | DG Éducation, jeunesse, sport et culture | direction générale de l’éducation, de la jeunesse, du sport et de la culture | direction générale de l'éducation et de la culture


Education, Youth and Culture Council | Education, Youth, Culture and Sport Council | EYC Council | EYCS Council

Conseil Éducation, jeunesse et culture | Conseil Éducation, jeunesse, culture et sport | Conseil EJC | Conseil EJCS


Commission for Culture and Education | Commission for Culture, Education and Research | Commission for Education, Youth, Culture and Research | EDUC Commission

commission de la culture et de l'éducation | commission de la culture, de l'éducation et de la recherche | commission de l'éducation, de la jeunesse, de la culture et de la recherche | commission EDUC


UNDP/CIDA Trust Fund for Non-Formal Education: Youth Centres Project

Fonds d'affectation spéciale PNUD/ACDI pour l'enseignement non scolaire: projet de centres de la jeunesse


Department of Education, Training and Youth [ Department of Education and Training | Manitoba Education and Training | Manitoba Education | Department of Education | Department of Youth and Education ]

ministère de l'Éducation, de la Formation professionnelle et de la Jeunesse [ ministère de l'Éducation et de la Formation professionnelle | Éducation et Formation professionnelle Manitoba | Éducation Manitoba | ministère de l'Éducation ]


National Information Center for Children and Youth with Handicaps [ NICHCY | National Information Center for Handicapped Children and Youth | Parents Campaign for Handicapped Children and Youth | National Special Education Information Center | National Information Center for the Handicapped ]

National Information Center for Children and Youth with Handicaps [ NICHCY | National Information Center for Handicapped Children and Youth | Parents Campaign for Handicapped Children and Youth | National Special Education Information Center | National Information Center for the Handicapped ]


Federal Act of 8 October 1999 on International Cooperation in Education, Professional Education and Training, Youth Affairs and Mobility

Loi fédérale du 8 octobre 1999 relative à la coopération internationale en matière d'éducation, de formation professionnelle, de jeunesse et de mobilité


campaign for youth work in the local community | support youth work in the local community | promote local community youth work | promote youth work in the local community

encourager le travail des jeunes au sein des communautés locales


Federal Act of 6 October 1989 on the Promotion of Extra-Curricular Youth Activities | Youth Development Act [ YDA ]

Loi fédérale du 6 octobre 1989 concernant l'encouragement des activités de jeunesse extra-scolaires | Loi sur les activités de jeunesse [ LAJ ]


Ordinance of 10 December 1990 on the Promotion of Extra-Curricular Youth Activities | Youth Development Ordinance [ YDO ]

Ordonnance du 10 décembre 1990 l'encouragement des activités de jeunesse extra-scolaires | Ordonnance sur les activités de jeunesse [ OAJ ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- The Commission supports the idea of an informal forum between youth representatives, presidencies , the European Parliament and the Commission that would meet regularly – in particular before Education, Youth and Culture Councils in the autumn and spring in Brussels - in order to improve coherence, continuity and progress between Presidency agendas in the youth field.

- la Commission soutient l’idée de créer un forum informel qui réunirait les représentants des jeunes, les présidences, le Parlement européen et la Commission, et qui se réunirait régulièrement – en particulier avant les conseils « éducation, jeunesse et culture » organisés en automne et au printemps à Bruxelles – afin d’améliorer la cohérence, la continuité et les progrès entre les agendas des présidences dans le domaine de la jeunesse.


What started as a modest higher education exchange programme, today offers under the name Erasmus+ a wide range of learning opportunities in higher education, vocational education and training, school education, adult education, youth and sport.

Le programme, qui n'était au départ qu'un modeste programme d'échange pour l'enseignement supérieur, offre aujourd'hui sous le nom d'Erasmus+ une large gamme de possibilités d'apprentissage dans l'enseignement supérieur, l'enseignement et la formation professionnels, l'enseignement scolaire, l'enseignement pour adultes, la jeunesse et le sport.


support for the initial qualifications of teachers, educators, youth workers, coaches and education leaders, and their continuing professional development and empowerment in the entrepreneurship education area;

amélioration des qualifications initiales des enseignants, des éducateurs, des animateurs pour la jeunesse, des formateurs et des chefs d'établissement scolaire, et soutien à leur développement professionnel continu et leur responsabilisation dans le domaine de la formation à l'entrepreneuriat;


(iii support for the initial qualifications of teachers, educators, youth workers, coaches and education leaders, and their continuing professional development and empowerment in the entrepreneurship education area,

(iii) amélioration des qualifications initiales des enseignants, des éducateurs, des animateurs pour la jeunesse, des formateurs et des chefs d'établissement scolaire, et soutien à leur développement professionnel continu et leur responsabilisation dans le domaine de la formation à l'entrepreneuriat;


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29. Stresses the importance of informal and non-formal learning for the development of values, aptitudes and skills for young people, as well as for learning about citizenship and democratic involvement; calls on the Commission and the Member States to develop systems that recognise competences acquired through non-formal and informal learning, voluntary work, internships and social work, and to provide support for such activities in the framework of the new programmes for education, youth and citizenship;

29. souligne l'importance de l'apprentissage informel et non formel pour le développement des valeurs, des aptitudes et des compétences des jeunes, ainsi que pour l'apprentissage de la citoyenneté et de la participation démocratique; appelle la Commission et les États membres à concevoir des systèmes qui reconnaissent les compétences acquises par le biais de l'apprentissage informel et non formel, le volontariat, les stages et le travail social et à fournir le soutien nécessaire à ces activités dans le cadre des nouveaux programmes pour l'éducation, la jeunesse et la citoyenneté;


Through appropriate monitoring, peer learning and the preparation of input to the European Council, the Education, Youth, Culture and Sport (EYCS) Council should play a key role in implementing the Youth on the Move initiative and the broader ‘Europe 2020 Strategy’, including the specific task of achieving the EU headline target in the field of education and training.

Par un suivi adéquat, l'apprentissage par les pairs et l'élaboration d'une contribution au Conseil européen, le Conseil «Éducation, jeunesse, culture et sport» devrait jouer un rôle fondamental dans la mise en œuvre de l'initiative Jeunesse en mouvement et de la stratégie Europe 2020 au sens large, y compris la mission spécifique consistant à atteindre le grand objectif de l'UE dans le domaine de l'éducation et de la formation.


− Mr President, with regard to the four reports to be voted on, let me point out on behalf of the Committee on Culture and Education that the multiannual programmes in the field of culture, education, youth and citizen participation in community activities are some of the most important activities of the EU and especially of the European Parliament.

− Monsieur le Président, en ce qui concerne les quatre rapports soumis au vote, permettez-moi de souligner au nom de la commission de la culture et de l'éducation que les programmes pluriannuel dans le domaine de la culture, de l'éducation, de la jeunesse et de la participation citoyenne aux activités communautaires sont parmi les activités les plus importantes de l'Union européenne et en particulier du Parlement européen.


Insofar as any such discussion can be said to have a concrete outcome, the Education, Youth and Culture Council held on 13 November 2006 enabled attention to be paid to many areas where youth research was thought to be capable of promoting understanding and knowledge of youth.

À supposer que toute discussion débouche sur un résultat concret, le Conseil «Éducation, jeunesse et culture» du 13 novembre 2006 a permis d’attirer l’attention sur de nombreux domaines dans lesquels les études relatives à la jeunesse ont été jugées utiles pour une meilleure compréhension et connaissance de la jeunesse.


(3) In its conclusions of 14 February 2002 the Council (Education/Youth) acknowledged that the White Paper was a starting point for the establishment of a framework of European cooperation in the youth field which includes two strands: on the one hand the application of the open method of coordination (OMC), and on the other taking more into account the youth dimension in other policies.

(3) Le Conseil "Éducation et jeunesse" du 14 février 2002 a reconnu, dans ses conclusions, que le livre blanc constitue le point de départ permettant d'établir un cadre de coopération européen dans le domaine de la jeunesse, qui comprend deux volets: d'une part, l'application de la méthode ouverte de coordination et, d'autre part, la prise en compte accrue de la dimension "jeunesse" dans d'autres politiques.


(10) The conclusions(2) approved by the Council (Education/Youth) of 14 February 2002 positively received the proposals in the Commission's White Paper "A new impetus for European youth" for taking more account of specific aspects of youth in other Community actions such as lifelong learning.

(10) Dans les conclusions(2) qu'il a approuvées le 14 février 2002, le Conseil "Éducation et jeunesse"" a réservé un accueil favorable aux propositions présentées par la Commission dans son Livre blanc intitulé "Un nouvel élan pour la jeunesse européenne" et visant à mieux tenir compte des aspects relevant du domaine de la jeunesse dans les autres actions communautaires comme l'éducation et la formation tout au long de la vie.


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