Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Education without walls
IATE
ICIE
International Association for Temperance Education
University Without Walls International Council

Vertaling van "education without becoming " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather than deliberate defiance. Their relationships with adults are often socially disinhibited, with a lack ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une opposition délibérée. Leurs relations avec les adultes sont souvent marquées par une absence d'inhibition soc ...[+++]


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


young people without educational or vocational qualifications

les jeunes qui n'ont pas de qualification scolaire ou professionnelle


International Council for Innovation in Higher Education [ ICIE | University Without Walls International Council ]

International Council for Innovation in Higher Education [ ICIE | University Without Walls International Council ]


International Association for Temperance Education [ IATE | International Association for Education to a Life Without Drugs ]

Union internationale pour l'éducation anti-alcoolique de la jeunesse


Education Leave with Pay and Without Pay with an Allowance in Lieu of Salary

Congés d'études avec solde ou sans solde avec indemnité tenant lieu de salaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Reminds Member States to introduce the learning of the ‘mother tongue plus two’ languages at an early stage in life and in early childhood education; points out that for people without a second language mobility will not become a reality; draws attention to the importance of learning the languages of neighbouring countries;

40. rappelle aux États membres qu'il convient de prévoir l'apprentissage de deux langues étrangères à un stade précoce et dans l'enseignement maternel; souligne que la mobilité ne deviendra pas une réalité pour les personnes qui ne maîtrisent pas une deuxième langue étrangère; souligne l'importance de l'apprentissage des langues des pays voisins;


40. Reminds Member States to introduce the learning of the ‘mother tongue plus two’ languages at an early stage in life and in early childhood education; points out that for people without a second language mobility will not become a reality; draws attention to the importance of learning the languages of neighbouring countries;

40. rappelle aux États membres qu'il convient de prévoir l'apprentissage de deux langues étrangères à un stade précoce et dans l'enseignement maternel; souligne que la mobilité ne deviendra pas une réalité pour les personnes qui ne maîtrisent pas une deuxième langue étrangère; souligne l'importance de l'apprentissage des langues des pays voisins;


Question No. 397 Ms. Kirsty Duncan: With respect to initiatives and programs run by the Department of National Defence (DND) and Veterans Affairs Canada (VAC) in relation to veterans’ health and welfare: (a) what are the issues affecting (i) Canada’s traditional war veteran population, (ii) Canadian Forces (CF) veterans; (b) for each group of veterans in (a), how many cases were there per identified issue, per year, over the last five years; (c) for each group of veterans in (a), what changes have occurred in the issues over the last five years; (d) for CF veterans, what key issues are anticipated following the withdrawal from Afghani ...[+++]

Question n 397 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les initiatives et les programmes gérés par le ministère de la Défense nationale (MDN) et Anciens Combattants Canada (ACC) à l'égard de la santé et du bien-être des anciens combattants: a) quels sont les problèmes (i) des anciens combattants ayant fait du service de guerre, (ii) des anciens combattants des Forces canadiennes (FC); b) pour chaque groupe d’anciens combattants en a), combien y a-t-il eu de cas par an au cours des cinq dernières années, par problème relevé; c) pour chaque groupe d’anciens combattants en a), quels changements a-t-on observés dans les problèmes rencontrés au cours des cinq dernières années; d) ch ...[+++]


This report calls for free and full access for all to educational systems, i.e. basic and higher as well as vocational education, so that the local population can become qualified skilled workers, as without education, children are condemned to a life in poverty and the economy to stagnation.

Ce rapport réclame un accès libre et sans réserve pour tous aux systèmes éducatifs, c’est-à-dire à l’enseignement fondamental, supérieur et professionnel, pour que les membres de la population locale puissent devenir des travailleurs qualifiés, sachant qu’à défaut d’éducation, les enfants sont condamnés à vivre dans la pauvreté et l’économie à la stagnation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To support young people and in particular those not in employment, education or training, Member States in cooperation with the social partners, should enact schemes to help young people with or without a school leaving qualification find initial employment or further education and training opportunities, including apprenticeships, and intervene rapidly when young people become unemployed.

Pour soutenir les jeunes, en particulier les jeunes chômeurs qui ne suivent aucun enseignement ni aucune formation, les États membres et les partenaires sociaux devraient mettre en place des dispositifs pour aider les jeunes, qu'ils soient ou non diplômés, à trouver un premier emploi ou un programme d'enseignement ou de formation complémentaire, y compris d'apprentissage, et intervenir rapidement lorsque les jeunes se retrouvent au chômage.


Accordingly, the petitioners ask parliament to increase funding for post-secondary education, to restore the role of government in administering the student loans and grants program and to ensure that this program reflects the reality of middle class families, in order to grant all students access to post-secondary education without becoming overburdened with debt.

En conséquence, les pétitionnaires demandent au Parlement d'augmenter le financement aux études postsecondaires, de restaurer le rôle du gouvernement dans l'administration du régime de prêts et bourses et que ce régime doit refléter la réalité des familles de classe moyenne, afin de permettre à tous les étudiants d'avoir accès aux études postsecondaires sans être surendettés.


Without first-rate lifelong learning institutions giving us a skilled, flexible workforce, without a cohesive society were everybody contributes, without research into world-beating products, without the stimulus to help business turn knowledge into commercial opportunities, it will not be possible to achieve the Lisbon ambition of becoming the most competitive economy in the world with greater social cohesion" said Viviane Reding European Commissioner for Education and Culture. She ad ...[+++]

Sans des établissements qui dispensent une éducation et une formation de qualité tout au long de la vie et nous offrent ainsi une main-d'œuvre qualifiée et flexible, sans une société fondée sur la cohésion à laquelle chacun contribue, sans une recherche dans des produits concurrentiels au niveau mondial, sans une stimulation pour aider les entreprises à transformer la connaissance en opportunités commerciales, il sera impossible de réaliser l'ambition de Lisbonne de devenir l'économie la plus compétitive du monde tout en renforçant la cohésion sociale" a déclar ...[+++]


Training cannot replace a poor education and there is considerable risk that those with a strong education base will benefit further from lifelong learning and those without it will become even further marginalised.

La formation ne peut remplacer un faible degré d'éducation et il y a un risque considérable que ceux qui présentent un niveau d'éducation élevé soient également ceux qui profitent davantage de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, tandis que ceux qui n'ont pas ce niveau de base élevé risquent de devenir de plus en plus marginalisés.


Many witnesses noted that few countries were without such national principles and goals in education and that, in the context of today's global knowledge-based society, Canada would not be able to remain competitive without such principles and goals to form the foundation and chart the future for a post-secondary system which could become our flagship in the new millennium.

De nombreux témoins ont fait remarquer qu'il y avait peu de pays qui n'avaient pas de principes nationaux et de buts en matière d'éducation, et que, dans le contexte d'une société fondée sur le savoir et ouverte sur le monde, le Canada ne pourrait pas rester concurrentiel s'il n'avait pas de tels principes et de tels buts au départ pour planifier un régime d'études postsecondaires pouvant lui servir de navire amiral dans le nouveau millénaire.


Increased tuition fees for students have not been sufficient to replace the shortfall, nor can they be without becoming a deterrent to continuing one's education.

L'augmentation des frais de scolarité des étudiants n'a pas suffi à combler la différence et elle risque également de dissuader les gens de poursuivre leurs études.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'education without becoming' ->

Date index: 2021-01-02
w