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Ensure choreography duration
Ensure choreography longevity
Ensure contract close-out
Ensure contract extension
Ensure contract termination and follow-up
Ensure contract termination follow-up
Ensure correct portion size
Ensure duration of production
Ensure effective portion control
Ensure greater value for money
Ensure longevity of choreography
Ensure portion control
Ensure portions' control
Ensure value for money
Ensuring peace
Examination for admission to educational institution
Examination for admission to preschool
Maintenance of peace
Peace policy
Peace-keeping
Preservation of peace
Securing the peace

Vertaling van "education to ensure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ensuring Opportunities: Access to Postsecondary Education

Garantir l'égalité des chances : Accès à l'enseignement postsecondaire


ensure correct portion size | ensure portions' control | ensure effective portion control | ensure portion control

veiller au caractère adéquat des portions | vérifier les portions | contrôler les portions | s’assurer du caractère adéquat des portions


ensure choreography longevity | ensure duration of production | ensure choreography duration | ensure longevity of choreography

assurer la longévité d'une chorégraphie


ensure contract close-out | ensure contract extension | ensure contract termination and follow-up | ensure contract termination follow-up

bien gérer la fin et le suivi de contrats


How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation. Part II: Exterior walls [ How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation ]

How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation. Part II: Exterior walls [ How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation ]


ensure greater value for money [ ensure value for money ]

optimiser les dépenses [ optimaliser les dépenses ]


Definition: The majority of compulsive acts are concerned with cleaning (particularly handwashing), repeated checking to ensure that a potentially dangerous situation has not been allowed to develop, or orderliness and tidiness. Underlying the overt behaviour is a fear, usually of danger either to or caused by the patient, and the ritual is an ineffectual or symbolic attempt to avert that danger.

Définition: La plupart des comportements compulsifs concernent la propreté (en particulier le lavage des mains), des vérifications répétées pour éviter la survenue d'une situation qui pourrait devenir dangereuse, ou un souci excessif de l'ordre et du rangement. Le comportement du sujet est sous-tendu par une crainte consistant habituellement dans l'appréhension d'un danger, encouru ou provoqué par le sujet et l'activité rituelle constitue un moyen inefficace ou symbolique pour écarter ce danger.


preservation of peace (1) | maintenance of peace (2) | peace-keeping (3) | peace policy (4) | securing the peace (5) | ensuring peace (6)

préservation de la paix (1) | sauvegarde de la paix (2) | garantie de la paix (3) | maintien de la paix (4)


Examination for admission to educational institution

Examen pour l'admission dans une institution éducative


Examination for admission to preschool (education)

Examen pour l'admission à l'école maternelle (institution d'éducation préscolaire)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the Member States are invited to: stimulate innovative and entrepreneurial mindsets among young people by introducing entrepreneurship as a key competence in school curricula, particularly in general secondary education, and ensure that it is correctly reflected in teaching material ensure that the importance of entrepreneurship is correctly reflected in teacher training step up cooperation with the business community in order to develop systematic strategies for entrepreneurship education at all levels ensure that taxation (in partic ...[+++]

les États membres sont invités à: stimuler l’esprit d’innovation et d’entreprise chez les jeunes en faisant de l’entrepreneuriat un élément clé des programmes scolaires, notamment dans l’enseignement secondaire général, et à veiller à ce que ces orientations soient valablement prises en compte dans le matériel didactique veiller à ce que l’importance de l’esprit d’entreprise soit correctement reflétée dans la formation des enseignants renforcer la coopération avec le monde des entreprises en vue de définir des stratégies systématiques de formation à l’esprit d’entreprise à tous ...[+++]


Work with other relevant parts of the European Commission (within and outside DG EAC), including in the field of youth, lifelong learning, employment and education to ensure ICD is operationalised more explicitly and systematically in EU programmes; including making available to other parts of the Commission learning from the design and implementation of the Year.

Travailler avec d’autres services de la Commission européenne (à l’intérieur et à l’extérieur de la DG EAC), notamment dans les domaines de la jeunesse, de l’éducation et la formation tout au long de la vie, de l’emploi et de l’éducation, pour faire en sorte que le DIC soit traduit plus explicitement et systématiquement en mesures concrètes dans les programmes de l’Union européenne; mettre à la disposition des autres services de la Commission les enseignements tirés de la conception et de la réalisation de l’Année.


Tackling future skills mismatches and promoting excellence in skills development; Building inclusive and connected higher education systems; Ensuring higher education institutions contribute to innovation; Supporting effective and efficient higher education systems.

lutter contre l'inadéquation des compétences et besoins futurs et promouvoir l'excellence dans le développement des compétences; construire des systèmes d'enseignement supérieur inclusifs et connectés; veiller à ce que les établissements d'enseignement supérieur contribuent à l'innovation; soutenir des systèmes d'enseignement supérieur effectifs et efficaces.


41. Supports the EU’s efforts to promote children’s rights, in particular by contributing to ensuring children’s access to water, sanitation, healthcare and education, by ensuring the rehabilitation and reintegration of children enlisted in armed groups, by eliminating child labour, torture, child witchcraft, trafficking, child marriage and sexual exploitation, and by assisting children in armed conflicts and ensuring their access to education in conflict zones and refugee camps;

41. appuie l'action de l'Union en faveur des droits de l'enfant, notamment en contribuant à garantir aux enfants un accès à l'eau, aux infrastructures sanitaires, aux soins de santé et à l'éducation ainsi qu'en assurant la réhabilitation et la réintégration des enfants enrôlés dans des groupes armés, en supprimant le travail des enfants, les mauvais traitements, l'accusation de sorcellerie pour les enfants, la traite, les mariages et l'exploitation sexuelle d'enfants, et en venant en aide aux enfants dans les conflits armés en leur garantissant l'accès à l'éducation dans les zones de conflit et dans les camps de réfugiés;


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38. Reiterates its request for the Commission to propose a comprehensive Child Rights Strategy and Action Plan for the next five years, in order to prioritise children’s rights within EU external policies, supporting the EU’s efforts to promote their rights, in particular by contributing to ensuring children’s access to water, sanitation, healthcare and education, by ensuring the rehabilitation and reintegration of children enlisted in armed groups, by eliminating child labour, torture, the issue of child witchcraft, trafficking, chil ...[+++]

38. renouvelle sa demande à la Commission de proposer une stratégie globale relative aux droits de l'enfant ainsi qu'un plan d'action pour les cinq prochaines années afin d'accorder la priorité aux droits de l'enfant dans les politiques extérieures de l'Union et de soutenir l'action de l'Union en faveur des droits de l'enfant, notamment en contribuant à garantir aux enfants un accès à l'eau, aux infrastructures sanitaires, aux soins de santé et à l'éducation ainsi qu'en assurant la réhabilitation et la réintégration des enfants enrôlés dans des groupes armés, en supprimant le travail des enfants, les mauvais traitements, l'accusation de ...[+++]


117. Reiterates its request for the Commission to propose a comprehensive Child Rights Strategy and Action Plan for the next five years, in order to prioritise children's rights within EU external policies, supporting the EU’s efforts to promote their rights, in particular by contributing to ensuring children’s access to water, sanitation, healthcare and education, by ensuring the rehabilitation and reintegration of children enlisted in armed groups, by eliminating child labour, torture, the issue of child witchcraft, trafficking, chi ...[+++]

117. renouvelle sa demande à la Commission de proposer une stratégie globale relative aux droits de l'enfant ainsi qu'un plan d'action pour les cinq prochaines années afin d'accorder la priorité aux droits de l'enfant dans les politiques extérieures de l'Union, de soutenir l'action de l'Union en faveur des droits de l'enfant, notamment en contribuant à garantir aux enfants un accès à l'eau, aux infrastructures sanitaires, aux soins de santé et à l'éducation ainsi qu'en assurant la réhabilitation et la réintégration des enfants enrôlés dans des groupes armés, en supprimant le travail des enfants, les mauvais traitements, l'accusation de s ...[+++]


Whilst acknowledging the key role played by teachers, school leaders and other educational staff, ensure the involvement in those measures and activities of all relevant stakeholders to help people who are at risk of early school leaving, including those who have dropped out already.

tout en reconnaissant le rôle clé que jouent les enseignants, les chefs d'établissement et le reste du personnel éducatif, veiller à ce que toutes les parties prenantes concernées soient associées à ces mesures et à ces activités afin d'aider les personnes présentant un risque d'abandon scolaire, y compris celles qui ont déjà abandonné le système scolaire.


13. Reiterates in this context the importance of developing strategies at EU and national level, making full use of the opportunities provided by EU funds, to abolish Roma segregation in education, to ensure equal access to quality education for Roma children (participation in mainstream education, introduction of special scholarship and trainee programmes), to ensure and improve Roma access to labour markets, to provide equal access to health care and social security benefits, to combat discriminatory practices in the provision of ho ...[+++]

13. réaffirme, dans ce contexte, l'importance dévolue à l'élaboration de stratégies à l'échelon de l'Union et national, en tirant parti de toutes les opportunités offertes par les fonds de l'Union, en vue d'abolir la ségrégation contre les Roms sur le plan de l'éducation, de garantir aux enfants roms un accès égal à une éducation de qualité (participation au système éducatif de base, introduction de programmes spéciaux de bourses et de stages), de garantir et d'améliorer l'accès des Roms aux marchés du travail, d'assurer un accès égal aux s ...[+++]


13. Reiterates in this context the importance of developing strategies at EU and national level, making full use of the opportunities provided by EU funds, to abolish Roma segregation in education, to ensure equal access to quality education for Roma children (participation in mainstream education, introduction of special scholarship and trainee programmes), to ensure and improve Roma access to labour markets, to provide equal access to health care and social security benefits, to combat discriminatory practices in the provision of ho ...[+++]

13. réaffirme, dans ce contexte, l'importance dévolue à l'élaboration de stratégies à l'échelon de l'Union et national, en tirant parti de toutes les opportunités offertes par les fonds de l'Union, en vue d'abolir la ségrégation contre les Roms sur le plan de l'éducation, de garantir aux enfants roms un accès égal à une éducation de qualité (participation au système éducatif de base, introduction de programmes spéciaux de bourses et de stages), de garantir et d'améliorer l'accès des Roms aux marchés du travail, d'assurer un accès égal aux s ...[+++]


Involving migrant parents throughout the educational process, ensuring their interaction with families from within the local community and valuing their knowledge and experience are all factors in helping integrate pupils and, more broadly, migrant communities into both school and community life.

L’implication des mères et des parents immigrés dans tout le processus éducatif, leur interaction avec les familles de la communauté autochtone ainsi que la valorisation de leurs savoirs et de leurs expériences sont des facteurs d’intégration scolaire et communautaire tant pour les élèves que pour les communautés immigrées de manière générale.


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