Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse education system
Analyse education systems
Analyze education system
CFRETS
Close relations between educational systems
Dual education system
Dual system of apprenticeships
Dual vocational education system
Education system
Educational system
Examine education system
Indian Education System
Interconnections between educational systems
Modernisation agenda for higher education
School system
Sector of education system
Teaching system

Traduction de «education systems attract » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyse education systems | analyze education system | analyse education system | examine education system

analyser un système éducatif


dual education system | dual system of apprenticeships | dual vocational education system

système dual d'apprentissage | système dual de formation professionnelle


educational system [ school system | teaching system ]

système d'enseignement [ système éducatif | système scolaire ]


close relations between educational systems | interconnections between educational systems

correspondance entre systèmes éducatifs


Canadian Forces Recruiting, Education and Training System [ CFRETS | Director General Recruiting, Education and Training | Canadian Forces Recruiting, Training and Education System ]

Service du recrutement, de l'éducation et de l'instruction des Forces canadiennes [ SREIFC | Directeur général - Recrutement, éducation et instruction | Système de recrutement, instruction et éduction des Forces canadiennes ]


modernisation agenda for higher education | Supporting growth and jobs – an agenda for the modernisation of Europe's higher education systems

Soutenir la croissance et les emplois – un projet pour la modernisation des systèmes d’enseignement supérieur en Europe


Indian Education System

Système d'éducation des Indiens


Financial Reporting and Accounting in Manitoba Education system

système comptable (rapports financiers et comptabilité - Éducation Manitoba)


sector of education system

secteur du système éducatif (1) | domaine de la formation (2)


education system

système de formation (1) | système éducatif (2)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4.4 Recent research shows that the best-performing education systems attract the most able people into the teaching profession; use effective processes to select the right applicants to become teachers and to tackle poor performance; adopt a career-long and practical approach to teacher education; and create school environments in which teachers learn from each other.

4.4 Des études récentes indiquent que les systèmes éducatifs les plus performants attirent les personnes les plus compétentes dans la profession d'enseignant, utilisent des procédés efficaces pour sélectionner les bons candidats et lutter contre les mauvaises prestations, appliquent des méthodes pratiques couvrant l'ensemble de la carrière pour former les enseignants et créent des environnements scolaires dans lesquels les enseignants apprennent les uns des autres.


4. Notes that the Bologna reforms resulted in the launching of a European Higher Education Area (EHEA), and have allowed achievements in the past 15 years in making higher education structures more comparable, increasing mobility, providing quality assurance systems and in the recognition of diplomas, improving the quality of educational systems as well as the attractiveness of higher education in Europe;

4. relève que les réformes de Bologne ont donné lieu à la mise en place d'un espace européen de l'enseignement supérieur et qu'elles ont rendu possibles d'importantes avancées, au cours des quinze dernières années, en matière de comparabilité des structures d'enseignement, d'amélioration de la mobilité, de mise en place de systèmes de garantie de la qualité et de reconnaissance des diplômes, de renforcement de la qualité des systèmes éducatifs et de l'attractivité de l'enseignement supérieur en Europe;


4. Notes that the Bologna reforms resulted in the launching of a European Higher Education Area (EHEA), and have allowed achievements in the past 15 years in making higher education structures more comparable, increasing mobility, providing quality assurance systems and in the recognition of diplomas, improving the quality of educational systems as well as the attractiveness of higher education in Europe;

4. relève que les réformes de Bologne ont donné lieu à la mise en place d'un espace européen de l'enseignement supérieur et qu'elles ont rendu possibles d'importantes avancées, au cours des quinze dernières années, en matière de comparabilité des structures d'enseignement, d'amélioration de la mobilité, de mise en place de systèmes de garantie de la qualité et de reconnaissance des diplômes, de renforcement de la qualité des systèmes éducatifs et de l'attractivité de l'enseignement supérieur en Europe;


4. Notes that the Bologna reforms resulted in the launching of a European Higher Education Area (EHEA), and have allowed achievements in the past 15 years in making higher education structures more comparable, increasing mobility, providing quality assurance systems and in the recognition of diplomas, improving the quality of educational systems as well as the attractiveness of higher education in Europe;

4. relève que les réformes de Bologne ont donné lieu à la mise en place d'un espace européen de l'enseignement supérieur et qu'elles ont rendu possibles d'importantes avancées, au cours des quinze dernières années, en matière de comparabilité des structures d'enseignement, d'amélioration de la mobilité, de mise en place de systèmes de garantie de la qualité et de reconnaissance des diplômes, de renforcement de la qualité des systèmes éducatifs et de l'attractivité de l'enseignement supérieur en Europe;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A. whereas the goals of the Bologna Process – to enable compatible systems of higher education in Europe and to do away with the barriers which still prevent people from moving to another country in order to study or work and make higher education in Europe attractive to as many people as possible, including young people from third countries – are still valid and the continuation of the process, through a dialogue between the different levels of the educational system in order to develop curricula to be built on ...[+++]

A. considérant que les objectifs du processus de Bologne, à savoir rendre compatibles les systèmes d'enseignement supérieur en Europe et supprimer les barrières encore existantes pour se rendre dans un autre pays afin d'y poursuivre des études ou d'y travailler et rendre l'enseignement supérieur européen attrayant pour le plus grand nombre, y compris pour les jeunes des pays tiers, restent d'actualité et que la poursuite de ce processus, au moyen d'un dialogue entre les différents niveaux du système ...[+++]


A. whereas the goals of the Bologna Process – to enable compatible systems of higher education in Europe and to do away with the barriers which still prevent people from moving to another country in order to study or work and make higher education in Europe attractive to as many people as possible, including young people from third countries – are still valid and the continuation of the process, through a dialogue between the different levels of the educational system in order to develop curricula to be built on e ...[+++]

A. considérant que les objectifs du processus de Bologne, à savoir rendre compatibles les systèmes d’enseignement supérieur en Europe et supprimer les barrières encore existantes pour se rendre dans un autre pays afin d'y poursuivre des études ou d'y travailler et rendre l'enseignement supérieur européen attrayant pour le plus grand nombre, y compris pour les jeunes des pays tiers, restent d'actualité et que la poursuite de ce processus, au moyen d'un dialogue entre les différents niveaux du système ...[+++]


The Erasmus Mundus programme responds to the challenges of the Bologna process initiated in 1999 and the Lisbon strategy launched in 2000, which respectively ensure that the European higher education system acquires a worldwide degree of attractiveness appropriate to Europe’s cultural and scientific traditions and adapt European education and training systems to the needs of the knowledge society.

Le programme Erasmus Mundus répond aux défis du processus de Bologne initié en 1999 et de la stratégie de Lisbonne lancée en 2000. Ceux-ci veillent respectivement à ce que le système européen d’enseignement supérieur exerce dans le monde entier un attrait à la hauteur de ses traditions culturelles et scientifiques et adapte les systèmes européens d’éducation et de formation aux besoins de la société de la connaissance.


* Making access to learning easier and more widespread at all times of life, through an effort to make lifelong learning easier to enter and more attractive, by making it easier to move from one part of the education system to another (e.g. into higher education from vocational education).

* Faciliter et généraliser l'accès à l'éducation et à la formation à tous les stades de la vie, en s'attachant à améliorer l'accès et à renforcer l'attrait de l'éducation et de la formation tout au long de la vie et ainsi qu'en facilitant le passage d'une filière d'éducation à une autre (par ex. de la formation professionnelle à l'enseignement supérieur).


Everyone accepts that education systems must adapt to a world of lifelong learning; and in a number of Member States this leads to concerns about the inclusiveness of education and its contribution to the fight against social exclusion, about its internal coherence, and about how attractive it is to young people and to adults.

Chacun admet que les systèmes d'éducation doivent s'adapter à un monde où l'éducation et la formation se poursuivent tout au long de la vie; dans plusieurs États membres, cette situation suscite des préoccupations quant à la participation de tous à l'éducation et la contribution de celle-ci à la lutte contre l'exclusion sociale, la cohérence interne de l'éducation, et son attrait pour les jeunes et les adultes.


It requires that education systems can be adapted and developed so as to deliver the basic skills and competences everyone needs in the knowledge society; to make lifelong learning attractive and rewarding; and to reach out to everyone in society, however far from education and training they may consider themselves, with ways of developing their skills and making the best use of them.

Il requiert que les systèmes d'enseignement puissent être adaptés et renforcés pour être à même de procurer les aptitudes et compétences de base nécessaires à tous dans la société de l'information, de rendre l'éducation et la formation tout au long de la vie attrayantes et gratifiantes, d'atteindre toutes les composantes de la société - aussi éloignées de l'éducation et de la formation qu'elles pensent être - en leur permettant de ...[+++]


w