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Commission for Culture and Olympic Education
Commission for External Relations
Cultural Commission
Educate patient's relations in care work
Educate patient's relations on care
Education Relations Commission
Education-related commercial activity
Exceptional education cost
Exceptional education related cost
Exceptional education-related cost
Give lessons to patient's relations in care
Other problems related to education and literacy
Problem related to education and literacy
Problems related to education and literacy
RELEX commission
Teach patient's relations how to care

Vertaling van "education relations commission " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Education Relations Commission

Commission des relations de travail en éducation


Commission for External Relations | Commission for External Relations and Decentralised Cooperation | RELEX commission

commission des relations extérieures et de la coopération décentralisée | RELEX [Abbr.]


Commission for Culture and Olympic Education [ IOC Commission for the International Olympic Academy and Olympic Education | Cultural Commission ]

Commission pour la culture et l'éducation olympique [ Commission pour l'Académie Internationale Olympique et pour l'éducation olympique | Commission culturelle ]


exceptional education-related cost [ exceptional education related cost | exceptional education cost ]

frais d'études exceptionnels [ frais d'éducation exceptionnels | frais exceptionnels liés à l'éducation | frais exceptionnels liés aux études ]


Recommendation concerning Education for International Understanding, Cooperation and Peace and Education relating to Human Rights and Fundamental Freedoms

Recommandation sur l'éducation pour la compréhension, la coopération et la paix internationales et l'éducation relative aux droits de l'homme et aux libertés fondamentales


education-related commercial activity

activité commerciale à caractère pédagogique


Problem related to education and literacy

Difficulté liée à l'éducation et l'alphabétisation


Other problems related to education and literacy

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


Problems related to education and literacy

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


educate patient's relations in care work | give lessons to patient's relations in care | educate patient's relations on care | teach patient's relations how to care

informer les proches d’un patient sur les soins
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
From the Association of Iroquois and Allied Indians, we have Acting Grand Chief Denise Stonefish and Education Coordinator Gina McGahey, Mr. Bob Atwin from First Nation Education Initiative Inc., Assistant Director of Education Keith Frame from the Prince Albert Grand Council and, Treaty Commissioner of Manitoba James B. Wilson from Treaty Relations Commission of Manitoba.

De l'Association of Iroquois and Allied Indians, nous entendrons le grand chef par intérim, Mme Denise Stonefish, et la coordonnatrice de l'éducation, Mme Gina McGahey, puis M. Bob Atwin, de la First Nation Education Initiative Inc., M. Keith Frame, directeur adjoint à l'éducation pour le Grand conseil de Prince Albert, et le commissaire aux traités du Manitoba, M. James B. Wilson, de la Commission des relations découlant des traités du Manitoba.


This morning we will hear from four witnesses, the Association of Iroquois and Allied Indians, the First Nation Education Initiative Inc., the Prince Albert Grand Council and the Treaty Relations Commission of Manitoba.

Ce matin, nous accueillons quatre témoins : l'Association of Iroquois and Allied Indians, la First Nation Education Initiative Inc., le Grand conseil de Prince Albert et la Commission des relations découlant des traités du Manitoba.


80. Urges the Member States to monitor and evaluate regularly – with the involvement of relevant stakeholders, whether their education system and programmes have managed to reach out to the members of vulnerable social groups, whether they have managed to safeguard equal access to inclusive and quality education at all levels, and whether the skills provided by their education and training have indeed enhanced the employability of students, social integration and active citizenship; calls also on the Member States to act, as soon as possible, on the education-related recommendations ...[+++]

80. prie instamment les États membres de procéder, sur une base régulière, à un suivi et à des évaluations, en associant les acteurs concernés, afin de déterminer si leur système et leurs programmes éducatifs sont parvenus à toucher les membres des catégories sociales vulnérables, s'ils ont réussi à préserver l'égalité d'accès à une éducation de qualité et inclusive à tous les niveaux, et si l'acquisition de compétences par le biais des cursus proposés a véritablement favorisé la capacité d'insertion professionnelle, l'intégration sociale et la citoyenneté active des personnes formées; appelle également les États membres à prendre dès q ...[+++]


17. Urges the Member States to regularly monitor and evaluate, with the involvement of relevant stakeholders, whether their education system and programmes have managed to reach out to the members of vulnerable social groups, whether they have managed to safeguard equal access to inclusive and quality education at all levels, and whether the skills provided by their education and training have indeed enhanced students’ employability, social integration and active citizenship; also calls on the Member States to act on the education-related recommendations in the Eu ...[+++]

17. prie instamment les États membres de procéder, sur une base régulière, à un suivi et à des évaluations, en associant les acteurs concernés, afin de déterminer si leur système et leurs programmes éducatifs sont parvenus à toucher les membres des catégories sociales vulnérables, s'ils ont réussi à préserver l'égalité d'accès à une éducation de qualité et inclusive à tous les niveaux, et si l'acquisition de compétences par le biais des cursus proposés a véritablement favorisé la capacité d'insertion professionnelle, l'intégration sociale et la citoyenneté active des personnes formées; appelle également les États membres à prendre dès q ...[+++]


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80. Urges the Member States to monitor and evaluate regularly – with the involvement of relevant stakeholders, whether their education system and programmes have managed to reach out to the members of vulnerable social groups, whether they have managed to safeguard equal access to inclusive and quality education at all levels, and whether the skills provided by their education and training have indeed enhanced the employability of students, social integration and active citizenship; calls also on the Member States to act, as soon as possible, on the education-related recommendations ...[+++]

80. prie instamment les États membres de procéder, sur une base régulière, à un suivi et à des évaluations, en associant les acteurs concernés, afin de déterminer si leur système et leurs programmes éducatifs sont parvenus à toucher les membres des catégories sociales vulnérables, s'ils ont réussi à préserver l'égalité d'accès à une éducation de qualité et inclusive à tous les niveaux, et si l'acquisition de compétences par le biais des cursus proposés a véritablement favorisé la capacité d'insertion professionnelle, l'intégration sociale et la citoyenneté active des personnes formées; appelle également les États membres à prendre dès q ...[+++]


as the Court of Auditors pointed out, the participation of girls in basic education depends on a large number of non-education-related measures such as separate sanitary facilities, etc, although progress has been made in some of those countries; which specific measures have the Commission taken in each of those countries to increase the participation of girls in basic education, and in which of those countries are all-girl schools considered as a possible solution?

comme l'a souligné la Cour des comptes, la participation des filles à l'éducation de base dépend d'un grand nombre de mesures non liées à l'éducation, telles que des installations sanitaires séparées, etc., bien que des progrès aient été accomplis dans certains de ces pays; quelles mesures spécifiques la Commission a-t-elle prises dans chacun de ces pays afin d'accroître la participation des filles à l'éducation de base, et dans lesquels de ces pays les écoles réservées aux filles sont-elles considérées comme une ...[+++]


– having regard to the Commission communication entitled Improving the Quality of Teacher Education (COM(2007)0392) and to the related Commission staff working papers (SEC(2007)0931 and SEC (2007)0933),

— vu la communication de la Commission intitulée "Améliorer la qualité des études et de la formation des enseignants" (COM(2007)0392) et les documents de travail des services de la Commission accompagnant cette communication (SEC(2007)0931 et SEC(2007)0933),


Thus, in the field of education the Commission proposes action in the following areas : comparative assessment of the legal instruments implemented in the Member States ; publication of legal texts and precedents with the aim of educating; demoscopic studies on the perception of democratic values and on the state of relations between the various communities living in Europe; drawing the attention of those responsible for providing information to the importance of the role they can play in eliminating racial prejudice and promoting ...[+++]

Ainsi, la Commission propose, dans le domaine de l'information, la recherche et la publicité des textes légaux avec un but pédagogique; des sondages sur la perception des valeurs démocratiques ainsi que sur l'état des relations entre les différentes communautés; la sensibilisation des responsables de l'information sur l'importance de leur rôle; l'établissement tous les trois ans d'un rapport faisant le bilan de l'intégration des migrants dans la soc ...[+++]


At that time, my interest was in seeing the Human Rights Commission as more of a human relations commission with a focus on education.

À l'époque, je souhaitais que la Commission des droits de la personne soit davantage une commission axée sur les relations humaines et mettant l'accent sur l'éducation.


On May 26, 2005, the chiefs and the Government of Canada announced the establishment of the first ever treaty relations commission in Manitoba to undertake research, promote public education and understanding of the treaties and to mediate disputes based on our treaties and our inherent right to govern our own people, our lands and our resources.

Le 26 mai 2005, les chefs et le gouvernement du Canada ont annoncé la création de la toute première commission des relations fondées sur les traités au Manitoba, organisme qui sera chargé d'effectuer des recherches, de sensibiliser le public et de promouvoir une meilleure connaissance des traités et d'arbitrer les différends en s'appuyant sur nos traités et notre droit inhérent à gouverner notre peuple et gérer nos terres et nos ressources.




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Date index: 2024-06-14
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