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Adult education courses
Adult education school
Advocate education course
Applied art education
Courses in the fine and performing arts
Create course outline
Develop assessments used in vocational courses
Develop course outline
Develop vocational course assessments
Developing course outline
Develops course outline
Prepare examinations for vocational courses
Promote education course
Promote own education programme
Promoting education course
Secondary art education

Traduction de «education courses » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
adult education courses | adult education school

université populaire


advocate education course | promoting education course | promote education course | promote own education programme

promouvoir un cours


crossover (from educational courses in one country to courses in another country)

passerelle


applied art education | courses in the fine and performing arts | secondary art education

enseignement artistique | formation artistique


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


create course outline | develops course outline | develop course outline | developing course outline

élaborer un plan de cours


The co-ordinated package of personalised services to be funded, including its compatibility with actions funded by the Structural Funds, includes measures for the reintegration of the 432 targeted workers into employment, such as guidance and career planning, training programmes, further education and higher education courses, training grants, Skillnets training (Skillnets is a State funded, enterprise-led support body dedicated to the promotion and facilitation of training and upskilling), enterprise and self-employment supports as well as training, education and enterprise allowances.

L'ensemble coordonné de services personnalisés à financer, compte tenu de leur compatibilité avec les actions financées par les fonds structurels, comporte des mesures de réinsertion professionnelle des 432 travailleurs concernés, telles qu'orientation et planification des carrières, programmes de formation, formations de niveaux post-scolaire et supérieur, bourses de formation, formations dispensées par Skillnets (Skillnets est un organisme de soutien, financé par l'État et géré par des entreprises, dont l'activité consiste à promouvoir et à faciliter la formation et la mise à niveau des compétences), aides à la création d'entreprises e ...[+++]


40. Recalls that the Grundtvig programme aims to help develop the adult education sector as well as to enable more people to participate in learning experiences; point out that it focuses on the teaching and study needs of learners taking adult education and ‘alternative’ education courses, as well as on the organisations delivering these services; asks Member States to improve the quality of education offered by – and to foster co-operation between – adult education organisations;

40. rappelle que le programme Grundtvig vise à contribuer au développement du secteur de l'éducation des adultes et à permettre à un plus grand nombre de personnes de vivre une expérience éducative; souligne que ce programme met l'accent sur les besoins d'apprentissage et d'étude des apprenants suivant un enseignement pour adultes ou un enseignement "alternatif", ainsi que sur les organisations proposant ces services; demande aux États membres d'améliorer la qualité de l'éducation offerte par les organisations proposant un apprentissage pour adultes et de renforcer la coopération entre elles;


While, in general, citizenship education is integrated into initial teacher education courses for secondary education specialists in subjects such as history and geography, only two of the 31 countries assessed (England and Slovakia) train prospective teachers as specialists in citizenship education.

Si, de façon générale, l’éducation à la citoyenneté est intégrée dans le parcours initial de formation des spécialistes de l’enseignement secondaire dans des matières telles que l’histoire et la géographie, seuls deux des trente et un pays qui ont fait l’objet de l’évaluation [le Royaume-Uni (Angleterre) et la Slovaquie] forment de futurs spécialistes de l’enseignement de l’éducation à la citoyenneté.


B. whereas the educational courses on offer in the Member States are only partially adapted to labour market requirements,

B. considérant que l'offre des États membres en matière d'éducation ne répond que partiellement aux exigences du marché du travail,


1. Calls on the Council and the Member States to consolidate the open method of coordination (OMC), including specific recommendations for each country, together with a roadmap for the implementation of those recommendations with the aim of ensuring a high level of compatibility between the educational courses on offer and the labour market;

1. invite le Conseil et les États membres à renforcer la méthode ouverte de coordination (MOC), notamment par des recommandations concrètes pour chaque pays, y compris une feuille de route pour leur mise en œuvre, en vue de garantir une forte compatibilité entre l'offre en matière d'éducation et le marché du travail;


In addition, Plenary voted in favour of the amendments which pave the way for the recognition of imitation diplomas issued by university institutes, the famous Liberal Study Centres linked with foreign universities, equating its graduates with graduates from Greek institutes of higher education, despite the fact that the courses at these centres are not recognised in Greece as higher education courses.

En outre, l’Assemblée plénière a approuvé les amendements qui ouvrent la voie de la reconnaissance de diplômes d’imitation délivrés par des facultés universitaires, les fameux "centres d’études générales" liés à des universités étrangères, en mettant sur le même pied les diplômés de ces centres avec ceux des instituts grecs d’enseignement supérieur, malgré le fait que les cours de ces centres ne soient pas reconnus en Grèce au rang de l’enseignement supérieur.


Directive 89/48/EEC covers diplomas awarded on completion of a higher education course of at least three years duration following the equivalent of the baccalauréat/A-levels (see IP(96)150), while Directive 92/51/EEC covers diplomas gained on completion of professional education and training, with less than three years of higher education.

La directive 89/48/CEE couvre les diplômes d'enseignement supérieur qui sanctionnent des formations professionnelles d'une durée minimale de trois ans après l'équivalent du baccalauréat (voir IP(96 )150), tandis que la directive 92/51/CEE couvre les diplômes sanctionnant une formation professionnelle comportant moins de trois années d'enseignement supérieur.


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