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ARES
Alcoholic hallucinosis
Applied Research and Evaluation Services
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Design principles
Disorder of personality and behaviour
Educate on primary education class content
Educating Canada's Youth - How are we doing?
Educational Measurement Research Group
Fixed proportional distributor
Fixed proportional divider
Fixed proportional divisor
Jealousy
PR
Paranoia
Proportion
Proportional distributor
Proportional divider
Proportional divisor
Proportional electoral system
Proportional representation
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Scope of design principles
System of proportional representation
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content
Texture
Traumatic neurosis

Traduction de «education are proportionally » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]


Definition: Arises as a delayed or protracted response to a stressful event or situation (of either brief or long duration) of an exceptionally threatening or catastrophic nature, which is likely to cause pervasive distress in almost anyone. Predisposing factors, such as personality traits (e.g. compulsive, asthenic) or previous history of neurotic illness, may lower the threshold for the development of the syndrome or aggravate its course, but they are neither necessary nor sufficient to explain its occurrence. Typical features inclu ...[+++]

Définition: Ce trouble constitue une réponse différée ou prolongée à une situation ou à un événement stressant (de courte ou de longue durée), exceptionnellement menaçant ou catastrophique et qui provoquerait des symptômes évidents de détresse chez la plupart des individus. Des facteurs prédisposants, tels que certains traits de personnalité (par exemple compulsive, asthénique) ou des antécédents de type névrotique, peuvent favoriser la survenue du syndrome ou aggraver son évolution; ces facteurs ne sont pas toutefois nécessaires ou suffisants pour expliquer la survenue du syndrome. Les symptômes typiques comprennent la reviviscence répétée de l'événement traumatique, dans des souvenirs envahissants ( flashbacks ), des rêves ou des cauchem ...[+++]


fixed proportional distributor | fixed proportional divider | fixed proportional divisor

partiteur proportionnel à rapport de répartition constant


proportional distributor | proportional divider | proportional divisor

partiteur proportionnel


proportional electoral system | proportional representation | system of proportional representation | PR [Abbr.]

représentation proportionnelle | scrutin de type proportionnel | scrutin proportionnel


Applied Research and Evaluation Services [ ARES | Educational Measurement Research Group ]

Applied Research and Evaluation Services [ ARES | Educational Measurement Research Group ]


proportion | texture | design principles | scope of design principles

principes de conception


Educating Canada's Youth - How are we doing?

L'éducation des jeunes au Canada - Rapport


Agreement to provide for the Administration by the Bank of Certain Funds to be made available by the Government of Canada for Economic, Technical and Educational Assistance to Latin American Countries which are Members of the Bank

Accord prévoyant la gestion par la Banque de certains fonds que le Gouvernement du Canada mettra à la disposition des pays d'Amérique latine, membres de la Banque, à des fins d'assistance économique ou technique ou d'assistance à l'éducation


educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

enseigner dans un établissement d'enseignement fondamental
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While VET students in upper secondary education are proportionally distributed among Member States, three quarter of students in post-secondary non-tertiary programmes are concentrated in three countries, with about 0.7 million in Germany, 0.3 million in Poland and 0.1 million in Romania.

Si les élèves de l'EFP dans l'enseignement secondaire supérieur sont répartis équitablement entre les États membres, trois quarts des participants à des programmes post-secondaires non supérieurs se concentrent dans trois pays: environ 0,7 million en Allemagne, 0,3 million en Pologne et 0,1 million en Roumanie.


- Proportion of students and trainees from one country carrying out part of their studies in another EU or third country,- proportion of teachers, researchers and academics from other EU countries employed at different levels of the education system,- number and distribution of EU and non-EU students and trainees participating in an education or training programme.

- Proportion des étudiants et des personnes en formation d'un pays qui effectuent une partie de leurs études dans un autre pays de l'UE ou dans un pays tiers,- proportion d'enseignants, de chercheurs et d'universitaires d'autres pays de l'UE employés à différents niveaux du système d'éducation,- nombre et répartition des étudiants et des personnes en formation de l'UE et des pays tiers participant à un programme d'éducation ou de formation.


Private investment in education covers different proportions of total investment in education, ranging from less than 10% (P, S, DK, Aus, F, NL, Irl) to 22% (D) of total expenditures in education and training in the Member States (1999, all educational strands).

L'investissement privé en éducation représente une part variable de l'investissement total en éducation, allant de moins de 10% (P, S, DK, Aus, F, NL, Irl) à 22% (D) des dépenses totales en matière d'éducation et de formation dans les Etats membres (1999, tous niveaux d'éducation confondus).


Information on the payment of tuition fees for formal education, the proportion paid and who pays for/contributes to it, is to be provided by the household respondent for each household member.

Les informations sur le paiement des frais d'inscription pour l'enseignement formel, la proportion des coûts supportés et qui paie/contribue au paiement doivent être fournies par le répondant du ménage pour chaque membre du ménage.


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Is the condition imposed on students not residing in the Grand Duchy of Luxembourg by Article 2 bis of the Law of 22 June 2000 on State financial aid for higher education — which was added by the Law of 19 July 2013 and which does not take into account any other connecting factor —, namely that they must be the children of workers who have been employed or have carried out their activity in Luxembourg for a continuous period of at least five years at the time the application for financial aid is made, justified by the considerations r ...[+++]

La condition imposée aux étudiants ne résidant pas au Grand-Duché de Luxembourg par l’article 2 bis de la loi du 22 juin 2000 concernant l’aide financière de l’État pour études supérieures, tel qu’ajoutée par la loi du 19 juillet 2013, à l’exclusion de la prise en compte de tout autre critère de rattachement, à savoir d’être enfants de travailleurs ayant été employés ou ayant exercé leur activité au Luxembourg pendant une durée ininterrompue d’au moins cinq ans au moment de la demande de l’aide financière, est-elle justifiée par les considérations de politique d’éducation et de pol ...[+++]


The available information on the performance of higher education institutions focuses mainly on research-intensive universities, and thus covers only a very small proportion of Europe’s higher education institutions[29]: it is essential to develop a wider range of analysis and information, covering all aspects of performance - to help students make informed study choices, to enable institutions to identify and develop their strengt ...[+++]

Les informations disponibles sur les performances des établissements d’enseignement supérieur sont principalement axées sur des universités à forte intensité de recherche, et ne concernent donc qu’une très faible proportion des établissements d’enseignement supérieur en Europe[29]: il est essentiel de développer une gamme élargie d’analyses et de données, portant sur tous les aspects de la performance – pour éclairer les choix d’études des étudiants, pour permettre aux établissements de cerner et de renforcer leurs atouts, et pour soutenir les décideurs dans leurs choix stratégiques de réforme des systèmes d’enseignement supérieur.


Suggestions for the benchmarks to be used under the Open Method of Coordination include: the socio-economic status of the pupils concerned, whether or not they are from a migrant background; the completion of studies (compulsory education) by pupils, whether or not they are from a migrant background; the proportion of teaching staff from a migrant background; the intercultural skills of the teaching staff; the education system’s capacity to allow social mobility; the promotion of multilingualism in the public education system; a ...[+++]

Parmi les critères de référence à utiliser dans le cadre de la Méthode ouverte coordination, sont par exemple suggérés les suivants: le statut socio-économique des personnes originaires ou non de l’immigration; l’achèvement des études (scolarité obligatoire); la proportion d’enseignants issus de l’immigration; les compétences interculturelles du corps enseignant; la perméabilité sociale du système scolaire; la promotion du multilinguisme dans le système éducatif public; ...[+++]


Private investment in education covers different proportions of total investment in education, ranging from less than 10% (P, S, DK, Aus, F, NL, Irl) to 22% (D) of total expenditures in education and training in the Member States (1999, all educational strands).

L'investissement privé en éducation représente une part variable de l'investissement total en éducation, allant de moins de 10% (P, S, DK, Aus, F, NL, Irl) à 22% (D) des dépenses totales en matière d'éducation et de formation dans les Etats membres (1999, tous niveaux d'éducation confondus).


Three indicators have been adopted for the education and training fields, i.e. public expenditure on education, adult participation in education and training, and the proportion of early school-leavers not in further education or training.

En ce qui concerne les domaines de l'éducation et de la formation, trois indicateurs ont été retenus : les dépenses publiques d'éducation, la participation des adultes à l'éducation et à la formation et le taux de jeunes quittant prématurément l'école et ne poursuivant pas leurs études ou une formation quelconque.


Three indicators have been adopted for the education and training fields, i.e. public expenditure on education, adult participation in education and training, and the proportion of early school-leavers not in further education or training.

En ce qui concerne les domaines de l'éducation et de la formation, trois indicateurs ont été retenus : les dépenses publiques d'éducation, la participation des adultes à l'éducation et à la formation et le taux de jeunes quittant prématurément l'école et ne poursuivant pas leurs études ou une formation quelconque.


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