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Discrimination against women
Discrimination based on gender identity
Discrimination on the basis of gender identity
Equal rights of men and women
Equality
Equality between men and women
GII
GPG
GRS
Gender Equity in Education Award
Gender differences
Gender discrimination
Gender disparities
Gender disparity
Gender equality
Gender equality index
Gender equity
Gender gap
Gender identity discrimination
Gender identity studies
Gender income gap
Gender inequality
Gender inequality index
Gender pay gap
Gender reassignment
Gender reassignment surgery
Gender studies
Gender wage gap
Gender-based education
Gender-confirming treatment
Gendered education
Parity
Sex change
Sex gap
Sex- and gender-based discrimination
Sexism
Sexual discrimination
The study of gender
The study of gender identity

Vertaling van "education and gender " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
gender-based education [ gendered education ]

éducation adaptée à chaque sexe [ éducation fondée sur le sexe | éducation sexospécifique ]


gender equality [ equality between men and women | equal rights of men and women | gender disparity | gender equality index | gender equity | gender inequality | gender inequality index | GII | gender disparities | gender inequality | [http ...]

égalité homme-femme [ égalité des sexes | égalité entre les femmes et les hommes | IEG | IIG | indice d'égalité de genre | indice d'inégalité de genre | inégalité entre les genres | inégalité entre les hommes et les femmes | inégalité entre les sexes | inégalité hommes-femmes ]


discrimination based on gender identity | discrimination on the basis of gender identity | discrimination on the basis of gender identity or expression | discrimination on the basis of gender identity/gender reassignment | gender identity discrimination

discrimination fondée sur l'identité sexuelle


sexual discrimination [ discrimination against women | gender discrimination | sexism | discrimination against women | gender discrimination | sex- and gender-based discrimination | sexism | gender discrimination(UNBIS) ]

discrimination sexuelle [ sexisme ]


gender reassignment [ gender-confirming treatment | gender reassignment surgery | GRS | sex change ]

conversion sexuelle [ changement de sexe | opération chirurgicale de conversion sexuelle | réaffectation sexuelle | traitement de conversion sexuelle ]


gender identity studies | the study of gender identity | gender studies | the study of gender

études sur l’égalité des sexes | études sur le genre


Expert Group Meeting on Gender, Education and Training

Réunion du Groupe d'experts sur les problèmes de parité des sexes dans l'éducation et la formation


Gender Equity in Education Award

Prix de la promotion de l'égalité en éducation


gender disparity | gender gap | gender inequality | sex gap

disparité entre les sexes | écart homme-femme | inégalité entre les sexes


gender income gap | gender pay gap | gender wage gap | GPG [Abbr.]

écart de rémunération entre les femmes et les hommes | écart de salaire entre hommes et femmes | écart salarial entre hommes et femmes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dé ...[+++]


44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dé ...[+++]


44. Strongly believes in the transformative potential of education in championing gender equality; recognises that formal and informal education programmes must address and fight against gender-based violence, gender discrimination, harassment, homophobia and transphobia in all their forms, including forms of cyberbullying or online harassment; recognises that education for gender equality and against gender-based violence depends upon school environments that are safe and free from violence;

44. est fermement convaincu du potentiel transformateur de l'éducation pour défendre l'égalité entre les hommes et les femmes; reconnaît que les programmes en matière d'éducation formelle et informelle doivent aborder et combattre les violences et les discriminations fondées sur le genre, le harcèlement, l'homophobie et la transphobie sous toutes leurs formes, y compris l'intimidation et le harcèlement sur l'Internet; reconnaît que l'éducation à l'égalité entre les hommes et les femmes et contre les violences fondées sur le genre dé ...[+++]


4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité ent ...[+++]


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4. Calls for the promotion of a holistic approach to formal and informal education in schools, and of a sensitive approach to the inclusion of human rights, human dignity, gender equality and the development of self-esteem and assertiveness which encourages autonomous and informed decision-making for girls and women, both at a personal and at a professional level; recognises that education for gender equality must complement civic education for democratic values, and be embedded in a rights-based gender-sensitive learning environment ...[+++]

4. réclame la promotion d'une approche holistique de l'éducation formelle et informelle dans les écoles et d'une approche sensible à l'inclusion des droits de l'homme, de la dignité humaine, de l'égalité des genres, du développement de l'estime de soi et de l'assertivité, qui encourage les filles et les femmes à prendre des décisions de manière autonome et en toute connaissance de cause, tant au niveau personnel que professionnel; reconnaît que l'éducation à l'égalité ent ...[+++]


During 2009, the European Commission drew up preparatory documents in the core MDG areas of human development like health, education and gender equality.

Au cours de l’année 2009, la Commission européenne a rédigé des documents préparatoires dans les domaines clés des OMD relatifs au développement humain, tels que la santé, l’éducation et l’égalité entre les femmes et les hommes.


It is coherent with other thematic papers (on education, health, gender and tax governance) and the 2010 Spring Development package, which together set out an EU position for the UN High Level Event on MDGs in September 2010.

Il est en cohérence avec d’autres documents thématiques (sur l’éducation, la santé, l’égalité des sexes et la gouvernance fiscale) et le paquet de mesures du printemps 2010, qui définissent conjointement la position de l’UE au sujet de la réunion de haut niveau qui sera organisée par les Nations unies en septembre 2010.


- ensuring that the benefits of the information society can be enjoyed by everyone, including people who are disadvantaged due to limited resources or education, age, gender, ethnicity, people with disabilities (e-Accessibility) as well as those living in less favoured areas (all these are encompassed under eInclusion)[23];

- faire en sorte que les avantages de la société de l’information puissent profiter à tous, y compris aux personnes défavorisées en raison de leur faible revenu ou niveau de formation, de leur âge, sexe ou appartenance ethnique, aux personnes handicapées (accessibilité en ligne) ainsi qu’à celles qui vivent dans des zones déshéritées (lesquelles relèvent toutes de l’insertion dans la société de l’information)[23];


These include both mainline policy areas such as employment, income support, housing, health, education and gender equality and more targeted policies to support particularly vulnerable groups such as children, the elderly and people with disabilities.

Il s'agit à la fois de politiques générales (relatives à l'emploi, au soutien des revenus, au logement, à la santé, à l'éducation et à l'égalité des sexes) et de politiques plus ciblées destinées à soutenir certains groupes particulièrement vulnérables comme les enfants, les personnes âgées et les handicapés.


In order to achieve the objective and ensure that the progress made is sustainable, actions in this field must be accompanied by broad-based investments in the social sector in general, covering education, nutrition, gender awareness, etc.

Pour atteindre ces objectifs et pour faire en sorte que les progrès réalisés soient durables, les actions dans ce domaine doivent être accompagnées de vastes investissements dans le secteur social en général, couvrant l'éducation, la nutrition, la question de l'égalité des sexes, etc.


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