Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic nutrition education
CACEE
CE1B - employment contract
Canadian Association of Career Educators and Employers
Centre for Research into Education and Employment
DEE
Department for Education and Employment
Department of Advanced Education and Employment
DfEE
Education and Employment Programs
Employment detail
SCCIS - The Graduate Workforce Professionals
University and College Placement Association

Vertaling van "education and employment " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Education and Employment Programs

Programmes d'éducation et d'emploi


Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Department of Advanced Education and Employment ]

Ministry of Advanced Education, Employment and Labour [ Ministère de l'Enseignement supérieur, de l'Emploi et du Travail | Department of Advanced Education and Employment | Ministère de l'Enseignement supérieur et de l'Emploi ]


Canadian Association of Career Educators and Employers [ CACEE | SCCIS - The Graduate Workforce Professionals | University and College Placement Association ]

Association canadienne des spécialistes en emploi et des employeurs [ ACSEE | ACCIS - Les professionnels de la main d'œuvre diplômée | Association de placement universitaire et collégiale ]


Department for Education and Employment | DEE [Abbr.] | DfEE [Abbr.]

Ministère de l'éducation nationale et de l'emploi


Centre for Research into Education and Employment

Centre de Recherches de l'Enseignement et du Marché du Travail


Policy Document on Educational and Employment measures for Young Workers

Note relative aux mesures d'enseignement et d'emploi en faveur des jeunes travailleurs




CE1B - employment contract

contrat de travail du personnel


Definition: Conduct disorder, usually occurring in younger children, primarily characterized by markedly defiant, disobedient, disruptive behaviour that does not include delinquent acts or the more extreme forms of aggressive or dissocial behaviour. The disorder requires that the overall criteria for F91.- be met; even severely mischievous or naughty behaviour is not in itself sufficient for diagnosis. Caution should be employed before using this category, especially with older children, because clinically significant conduct disorder will usually be accompanied by dissocial or aggressive behaviour that goes beyond ...[+++]

Définition: Trouble des conduites, se manifestant habituellement chez de jeunes enfants, caractérisé essentiellement par un comportement provocateur, désobéissant ou perturbateur et non accompagné de comportements délictueux ou de conduites agressives ou dyssociales graves. Pour qu'un diagnostic positif puisse être porté, le trouble doit répondre aux critères généraux cités en F91.-; les mauvaises blagues ou mauvais tours , et les perturbations même sévères, observées chez des enfants, ne justifient pas, en eux-mêmes, ce diagnostic. ...[+++]


Basic nutrition education

enseignement sur la nutrition
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Employment: The growing proportion of young Roma who are not in education, employment or training (63% in 2016, up from 56% in 2011) is an alarming sign that the transition from education to employment and other areas is not effective.

Emploi: la proportion grandissante de jeunes Roms ne travaillant pas et ne suivant pas d'études ni de formation (63 % en 2016, en hausse par rapport à 56 % en 2011) est un signal alarmant de l'inefficacité de la transition de l'éducation à l'emploi et à d'autres domaines.


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in the ICT sector and the limited visibility of women in this sector, especially in leadership positions.

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC son ...[+++]


1. The ESF shall promote high levels of employment and job quality, improve access to the labour market, support the geographical and occupational mobility of workers and facilitate their adaptation to industrial change and to changes in production systems needed for sustainable developments, encourage a high level of education and training for all and support the transition between education and employment for young people, combat poverty, enhance social inclusion, and promote gender equality, non-discrimination and equal opportunities, thereby contributing to the priorities of the Union as regards strengthening economic, social and ter ...[+++]

1. Le FSE favorise des niveaux d'emploi élevés et de qualité d'emploi, améliore l'accès au marché du travail, soutient la mobilité géographique et professionnelle des travailleurs et facilite l'adaptation de ces derniers aux mutations industrielles et aux changements que le développement durable imposent au système de production, encourage un niveau élevé d'éducation et de formation de tous, facilite le passage des jeunes du système éducatif au monde du travail, lutte contre la pauvreté, améliore l'inclusion sociale et favorise l'égal ...[+++]


17. Recalls that young people have great potential and a crucial role to play in achieving the Europe 2020 targets for education and employment; reminds the Member States of the close link between early school leaving, lack of employment-related skills and youth unemployment; also recalls that early childhood education and care and the significant role played by parents lay the foundation for future learning and the development of young people, but that such education should be provided exclusively in a playful manner and not using school methods or pressure in the form of attainment targets;

17. rappelle que les jeunes représentent un énorme potentiel et ont un rôle décisif à jouer dans la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020 en matière d'enseignement et d'emploi; rappelle aussi aux États membres le lien étroit qui existe entre l'abandon scolaire, le manque de compétences utiles sur le marché du travail, et le chômage des jeunes; rappelle ensuite que l'éducation et l'accueil du jeune enfant et le rôl ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Stresses the need to combat early school-leaving; stresses that without major integrated action, the Europe 2020 objective of reducing early school-leaving will not be achieved; calls on all actors to secure the transition from education and training to employment through dialogue among the individuals concerned, the education sector, employment services and social and family services, through better links between initial and further vocational training and youth employment so as to promote adequate training geared to the needs o ...[+++]

6. met en avant la nécessité de combattre le décrochage scolaire précoce; souligne qu'en l'absence de mesures intégrées majeures, l'objectif de réduction du décrochage scolaire précoce inscrit dans la stratégie Europe 2020 ne sera pas atteint; invite tous les acteurs à assurer la transition entre l'enseignement ou la formation et le travail, grâce à un dialogue entre les personnes concernées, le secteur de l'éducation, les services de l'emploi et les services sociaux et ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les organisations de jeunes, les différents secteurs du marché du travail et ...[+++]


12. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skill requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers, for ...[+++]

12. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les organisations de jeunes, les différents secteurs du marché du travail et ...[+++]


60. Emphasises that adapting education systems and vocational training to the future skills requirements of the labour market is one of the keys to combating youth unemployment, and therefore that the transition from school, vocational education and training or higher education to employment must be better prepared and must follow on directly from education or training; takes the view that better cooperation needs to be encouraged between educational establishments, youth organisations, the various labour market sectors and employers ...[+++]

60. souligne que l'une des clés pour combattre le chômage des jeunes est l'adaptation des systèmes éducatifs et de formation professionnelle aux besoins futurs en qualifications du marché du travail; fait par conséquent observer qu'il est nécessaire de mieux préparer la transition entre l'école, la formation professionnelle ou l'enseignement supérieur et l'emploi, et qu'elle doit suivre directement l'éducation ou la formation; estime qu'il convient d'encourager une meilleure coopération entre les établissements d'enseignement, les organisations de jeunes, les différents secteurs du marché du travail et ...[+++]


In their answers to the questionnaire, Member States have identified a second set of themes of direct interest to the youth field - i.e. autonomy, non-formal learning, fight against discrimination, education training, employment, transition from education to employment, social inclusion, and health - which are well in line with the political priorities highlighted in the White Paper and encompassed in the new co-operation framework set up in the youth field.

Dans leurs réponses au questionnaire, les États membres ont défini un deuxième groupe de thèmes présentant un intérêt direct pour le domaine de la jeunesse : l'autonomie, l'éducation non formelle, la lutte contre la discrimination, l'éducation et la formation, l'emploi, la transition entre le monde de l'éducation et celui du travail, l'insertion sociale et la santé. Tous ces thèmes s'inscrivent dans le droit fil des priorités politiques mises en avant par le Livre blanc et ...[+++]


* Identify and organise existent knowledge in the youth field around a core set of common themes that will comprise autonomy, non-formal learning, fight against discrimination, education training, employment, transition from education to employment, social inclusion, and health - subject to clarification and adaptation by the relevant stakeholders in the youth field meeting at European level.

* identifier et organiser les connaissances existantes dans le domaine de la jeunesse en se concentrant sur un ensemble clé de thèmes communs au nombre desquels figurent l'autonomie, l'éducation non formelle, la lutte contre la discrimination, l'éducation et la formation, l'emploi, la transition entre le monde de l'éducation et celui du travail, l'insertion sociale, et la santé, sous réserve de clarification ou d'adaptation éventue ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'education and employment' ->

Date index: 2022-01-01
w