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Advise on economic development
CCERD
Cabinet Committee on Economic Development
Cabinet Committee on Economic and Regional Development
Canada Economic Development for Quebec Regions
Department of Economic Development
Department of Economic and Rural Development
Economic Development
Economic Development Committee
Economic and Regional Development Committee
Economic cooperation between developing countries
Economic development
Economic development coordinator
Economic development director
Economic upswing
Economist
Federal Office of Regional Development -
Instruct on economic progress
Nova Scotia Economic Development
OECD
OEEC
Office of Economic Development
Organisation for Economic Cooperation and Development
Organisation for European Economic Cooperation
Planning officer
Policy director tourism
REDWG
Recommend economic development
Recommend economic progress
Regional Economic Development Working Group
Socio economic development coordinator
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations
Tourism policy director
Tourism policy manager
Working Group on Regional Economic Development

Vertaling van "economic development those " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Department of Economic and Rural Development [ Nova Scotia Economic Development | Office of Economic Development | Department of Economic Development | Economic Development ]

ministère du Développement économique et rural [ Développement économique Nouvelle-Écosse | Office du développement économique | ministère du Développement économique | Développement économique ]


Cabinet Committee on Economic and Regional Development [ CCERD | Economic and Regional Development Committee | Economic Development Committee | Cabinet Committee on Economic Development ]

Comité du Cabinet chargé du développement économique et régional [ CCDER | Comité du développement économique et régional | Comité du Cabinet chargé du développement économique | Comité du développement économique ]


economic development [ economic upswing ]

développement économique [ essor économique ]


Economic Development Agency of Canada for the Regions of Quebec [ Canada Economic Development for Quebec Regions | Federal Office of Regional Development - (Quebec) ]

Agence de développement économique du Canada pour les régions du Québec [ Développement économique Canada pour les régions du Québec | Bureau fédéral de développement régional (Québec) ]


recommend economic development | recommend economic progress | advise on economic development | instruct on economic progress

donner des conseils sur le développement économique


Regional Economic Development Working Group | Working Group on Regional Economic Development | REDWG [Abbr.]

Groupe de travail sur le développement économique régional | REDWG [Abbr.]


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique


economic development director | tourism policy manager | policy director tourism | tourism policy director

responsable de la promotion du tourisme | responsable de la promotion touristique | responsable des politiques touristiques


OECD [ OEEC | Organisation for Economic Cooperation and Development | Organisation for European Economic Cooperation ]

OCDE [ OECE | Organisation de coopération et de développement économiques | Organisation européenne de coopération économique ]


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In general, promoting employability receives a lower share of funds in programmes in those regions lagging furthest behind the rest of EU in terms of economic development (Objective 1) than in programmes covering human resource development across the rest of the EU (Objective 3 ).

En général, dans les programmes menés au sein des régions accusant un fort retard de développement dans le domaine économique par rapport au reste de l'UE (objectif 1), la promotion de la capacité d'insertion professionnelle bénéficie d'une moindre part des crédits que dans les programmes axés sur la valorisation des ressources humaines dans les autres régions (objectif 3).


The general arrangement should be granted to all those developing countries which share a common developing need and are in a similar stage of economic development.

Il convient que le régime général soit accordé à tous les pays en développement qui partagent un besoin commun sur le plan du développement et se trouvent à un stade similaire de développement économique.


It also underlined "the need to examine whether appropriate measures may be necessary at European and international level to guarantee the sustainability and economic development of space activities, including those of the European commercial sector".

Il a également souligné la nécessité d’«examiner si des mesures appropriées sont nécessaires au niveau européen et international pour assurer la viabilité et le développement économique des activités spatiales, y compris celles du secteur commercial européen».


Those which exceeded the eligibility threshold because of their own economic development should become eligible under Objective 2, whose purpose should be the ironing out of territorial imbalances.

Celles dépassant le seuil d'éligibilité du fait leur développement économique propre devraient obtenir le statut de zones de l'objectif 2.


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42. Recognises the institutions and the broad framework of international law and agreements that govern areas of importance to the Arctic such as UNCLOS (including the basic principles of freedom of navigation and innocent passage), the IMO, the OSPAR Convention , the North East Atlantic Fisheries Commission (NEAFC), CITES and the Stockholm Convention as well as the existing numerous bilateral agreements and frameworks, in addition to the national regulations in place in the Arctic States; thus concludes that the Arctic region is not to be regarded as a legal vacuum, but as an area with well developed tools for governance; nevertheless points out that, due to the challenges of climate change and increasing ...[+++]

42. prend acte des institutions et du vaste encadrement d'accords internationaux et de droit international régissant des domaines d'importance pour l'Arctique, tels que la CNUDM (qui inclut les principes fondamentaux de la liberté de navigation et du droit de passage inoffensif), l'OMI, la convention OSPAR , la Commission des pêches de l'Atlantique du Nord-Est (CPANE), la CITES et la convention de Stockholm, ainsi que les nombreux cadres et accords bilatéraux existant en plus des réglementations nationales en vigueur dans les États arctiques; en conclut donc que la région arctique ne saurait être regardée comme un vide juridique, mais plutôt comme une zone dotée d'instruments de gouvernance bien développés; fait cependant remarquer, face ...[+++]


42. Recognises the institutions and the broad framework of international law and agreements that govern areas of importance to the Arctic such as UNCLOS (including the basic principles of freedom of navigation and innocent passage), the IMO, the OSPAR Convention, the North East Atlantic Fisheries Commission (NEAFC), CITES and the Stockholm Convention as well as the existing numerous bilateral agreements and frameworks, in addition to the national regulations in place in the Arctic States; thus concludes that the Arctic region is not to be regarded as a legal vacuum, but as an area with well developed tools for governance; nevertheless points out that, due to the challenges of climate change and increasing ...[+++]

42. prend acte des institutions et du vaste encadrement d'accords internationaux et de droit international régissant des domaines d'importance pour l'Arctique, tels que la CNUDM (qui inclut les principes fondamentaux de la liberté de navigation et du droit de passage inoffensif), l'OMI, la convention OSPAR, la Commission des pêches de l'Atlantique du Nord-Est (CPANE), la CITES et la convention de Stockholm, ainsi que les nombreux cadres et accords bilatéraux existant en plus des réglementations nationales en vigueur dans les États arctiques; en conclut donc que la région arctique ne saurait être regardée comme un vide juridique, mais plutôt comme une zone dotée d'instruments de gouvernance bien développés; fait cependant remarquer, face a ...[+++]


42. Recognises the institutions and the broad framework of international law and agreements that govern areas of importance to the Arctic such as UNCLOS (including the basic principles of freedom of navigation and innocent passage), the IMO, the OSPAR Convention , the North East Atlantic Fisheries Commission (NEAFC), CITES and the Stockholm Convention as well as the existing numerous bilateral agreements and frameworks, in addition to the national regulations in place in the Arctic States; thus concludes that the Arctic region is not to be regarded as a legal vacuum, but as an area with well developed tools for governance; nevertheless points out that, due to the challenges of climate change and increasing ...[+++]

42. prend acte des institutions et du vaste encadrement d'accords internationaux et de droit international régissant des domaines d'importance pour l'Arctique, tels que la CNUDM (qui inclut les principes fondamentaux de la liberté de navigation et du droit de passage inoffensif), l'OMI, la convention OSPAR , la Commission des pêches de l'Atlantique du Nord-Est (CPANE), la CITES et la convention de Stockholm, ainsi que les nombreux cadres et accords bilatéraux existant en plus des réglementations nationales en vigueur dans les États arctiques; en conclut donc que la région arctique ne saurait être regardée comme un vide juridique, mais plutôt comme une zone dotée d'instruments de gouvernance bien développés; fait cependant remarquer, face ...[+++]


In terms of method, economic development strategies would be improved by the collection of data on existing innovative activities in the regions concerned, for example, on private patenting or on the nature, scope and development potential of existing clusters of innovative activities, including those which involve both private and public research institutions.

En termes de méthode, les stratégies de développement économique seraient améliorées par la collecte de données relatives aux activités innovantes existant dans les régions concernées. Ces données peuvent, par exemple, porter sur le brevetage privé ou sur la nature, la portée et le potentiel de développement des grappes d'activités innovantes existantes, y compris celles auxquelles participent des institutions de recherche à la fois privées et publiques.


I have attempted to reproduce the main principals of those resolutions. After having pointed out that regional development policy is aimed at facilitating the development of EU regions and that public aid should not serve to encourage the relocation of economic activities, the report voted on by our Committee on Regional Development goes on to propose the adoption, both at Community and at national level, of measures designed to pr ...[+++]

Après avoir rappelé que la politique du développement régional a pour objectif de favoriser le développement des régions de l’Union européenne et que les aides publiques ne doivent pas servir à stimuler les délocalisations d’activités économiques, le rapport voté par notre commission du développement régional propose l’adoption, tant au niveau communautaire qu’au niveau national, de mesures destinées à prévenir les conséquences négatives potentielles des délocalisations sur le développement économique ainsi que les drames sociaux géné ...[+++]


I have attempted to reproduce the main principals of those resolutions. After having pointed out that regional development policy is aimed at facilitating the development of EU regions and that public aid should not serve to encourage the relocation of economic activities, the report voted on by our Committee on Regional Development goes on to propose the adoption, both at Community and at national level, of measures designed to pr ...[+++]

Après avoir rappelé que la politique du développement régional a pour objectif de favoriser le développement des régions de l’Union européenne et que les aides publiques ne doivent pas servir à stimuler les délocalisations d’activités économiques, le rapport voté par notre commission du développement régional propose l’adoption, tant au niveau communautaire qu’au niveau national, de mesures destinées à prévenir les conséquences négatives potentielles des délocalisations sur le développement économique ainsi que les drames sociaux géné ...[+++]


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