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Analysis of economic activity
Business analysis
CCEAF
Climate Change Economic Analysis Forum
Commercial analysis
Economic analysis
Economic evaluation
Economic research
Economic study
Financial analysis
Kind of economic analysis
SLCA
Social LCA
Social and socio-economic LCA
Social and socio-economic life cycle assessment
Social life cycle analysis
Social life cycle assessment
TEAM
Techno-Economic Analysis network in the Mediterranean
Technology Assessment and Economic Analysis Division

Vertaling van "economic analysis have " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Climate Change Economic Analysis Forum [ CCEAF | CERI/CBOC Climate Change Economic Analysis Forum ]

Forum d'analyse économique du changement climatique [ FAECC | Forum d'analyse économique du changement climatique CERI-Conference Board ]


Technology Assessment and Economic Analysis Division

Division des évaluations technologiques et des analyses économiques




economic analysis [ analysis of economic activity | economic evaluation | economic study | Economic research(STW) ]

analyse économique [ analyse d'activité | étude économique | évaluation économique ]




business analysis | economic analysis | commercial analysis | financial analysis

analyse financière


kind of economic analysis

modèles d'analyse économique




Techno-Economic Analysis network in the Mediterranean | TEAM [Abbr.]

Réseau d'analyse technico-économique méditerranéen


social life cycle assessment | SLCA | social LCA | social and socio-economic life cycle assessment | social life cycle analysis | social and socio-economic LCA

analyse sociale du cycle de vie | ASCV | analyse sociale et socioéconomique du cycle de vie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
have passed an economic analysis which incorporates the costs of carbon externalities, so that the net present cost of the project over its life is less than the net present value of the energy saved.

ont fait l’objet d’une analyse économique intégrant les coûts des externalités associées au carbone dont l’issue était positive, de telle sorte que le coût actualisé net du projet sur toute sa durée de vie est inférieur à la valeur actualisée nette de l’énergie économisée.


Points out that any serious analysis of UTPs must take as its starting point the new economic paradigm that has emerged over the last few years: large-scale retail in which access to sales outlets has become the subject of fierce competition under the control of the supermarkets; points out that some competition authorities have identified specific practices involving the transfer of excessive risk to suppliers which could render ...[+++]

souligne qu'une analyse sérieuse des pratiques commerciales déloyales doit se fonder sur le nouveau paradigme économique apparu ces dernières années, à savoir celui de la grande distribution organisée, dans laquelle l'accès aux points de vente devient une variable concurrentielle critique sous le contrôle des supermarchés; signale que certaines autorités de la concurrence ont recensé des pratiques spécifiques qui transfèrent les risques excessifs aux fournisseurs et peuvent affaiblir leur compétitivité, et ont également conclu que le ...[+++]


Member States should have the option of limiting the right of access to the market where that right would compromise the economic equilibrium of those public service contracts and where approval is given by the relevant regulatory body on the basis of an objective economic analysis, following a request from the competent authorities that awarded the public service contract.

Les États membres devraient avoir la faculté de limiter le droit d'accès au marché lorsque ledit droit compromettrait l'équilibre économique de ces contrats de service public et lorsque l'organisme de contrôle donne son accord sur la base d'une analyse économique objective, après une demande des autorités compétentes qui ont attribué le contrat de service public.


having regard to the study of 11 December 2009, prepared for the Commission by ECORYS Nederland, entitled ‘Non-Tariff Measures in EU-US Trade and Investment – An Economic Analysis (19),

vu l'étude, datée du 11 décembre 2009, réalisée pour la Commission par ECORYS Nederland, publiée sous le titre "Non-Tariff Measures in EU-US Trade and Investment – An Economic Analysis" (19),


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Economic analysis has shown that if Member States were to abolish almost all the remaining restrictions, the total economic gain would be more than three times what we have already achieved - about 2.6% of GDP.[2]

L’analyse économique a montré que, si les États membres abolissaient pratiquement toutes les restrictions qu’ils maintiennent encore en vigueur, le gain économique total serait plus de trois fois supérieur à celui déjà réalisé, soit de 2,6 % du PIB environ[2].


Member States should have the option of limiting the right of access to the market where that right would compromise the economic equilibrium of those public service contracts and where approval is given by the relevant regulatory body on the basis of an objective economic analysis, following a request from the competent authorities that awarded the public service contract.

Les États membres devraient avoir la faculté de limiter le droit d'accès au marché lorsque ledit droit compromettrait l'équilibre économique de ces contrats de service public et lorsque l'organisme de contrôle donne son accord sur la base d'une analyse économique objective, après une demande des autorités compétentes qui ont attribué le contrat de service public.


Economic analysis has shown that if Member States were to abolish almost all the remaining restrictions, the total economic gain would be more than three times what we have already achieved - about 2.6% of GDP.[2]

L’analyse économique a montré que, si les États membres abolissaient pratiquement toutes les restrictions qu’ils maintiennent encore en vigueur, le gain économique total serait plus de trois fois supérieur à celui déjà réalisé, soit de 2,6 % du PIB environ[2].


Member States should have the possibility to limit the right of access to the market where this right would compromise the economic equilibrium of these public service contracts and where approval is given by the relevant regulatory body referred to in Article 30 of Directive 2001/14/EC on the basis of an objective economic analysis, following a request from the competent authorities that awarded the public service contract.

Les États membres devraient avoir la possibilité de limiter le droit d’accès au marché lorsque ledit droit compromettrait l’équilibre économique de ces contrats de service public et lorsque l’organisme de contrôle visé à l’article 30 de la directive 2001/14/CE donne son accord sur la base d’une analyse économique objective, après une demande des autorités compétentes qui ont attribué le contrat de service public.


Member States should have the possibility to limit the right of access to the market where this right would compromise the economic equilibrium of these public service contracts and where approval is given by the relevant regulatory body referred to in Article 30 of Directive 2001/14/EC on the basis of an objective economic analysis, following a request from the competent authorities that awarded the public service contract.

Les États membres devraient avoir la possibilité de limiter le droit d’accès au marché lorsque ledit droit compromettrait l’équilibre économique de ces contrats de service public et lorsque l’organisme de contrôle visé à l’article 30 de la directive 2001/14/CE donne son accord sur la base d’une analyse économique objective, après une demande des autorités compétentes qui ont attribué le contrat de service public.


1. Member States shall take account of the principle of recovery of the costs of water services, including environmental and resource costs, having regard to the economic analysis conducted according to Annex III, and in accordance in particular with the polluter pays principle.

1. Les États membres tiennent compte du principe de la récupération des coûts des services liés à l'utilisation de l'eau, y compris les coûts pour l'environnement et les ressources, eu égard à l'analyse économique effectuée conformément à l'annexe III et conformément, en particulier, au principe du pollueur-payeur.




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Date index: 2023-08-15
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