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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
DG Humanitarian Aid and Civil Protection
Delirium tremens
Directorate-General for Humanitarian Aid
Disorder of personality and behaviour
ECHO
EU humanitarian aid and civil protection department
Echo cancelation
Echo canceling
Echo cancellation
Echo cancelling
Echo elimination
Echo sounder
Echo suppression
Echo-depth sounder
Echo-free area
Echo-free region
Echo-free space
Echo-free zone
Echo-sounder
Echo-sounding device
Echofree area
Humanitarian Aid DG
Jealousy
Justice should both be done and ... seen to be done
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Pulse-echo seam test
Pulse-echo seam testing test
SE
Sonic depth device
Sonic depth finder
Sonic depth sounder
Spin echo
Spin echo imaging
Spin-echo imaging
Ultrasonic pulse-echo seam test
Ultrasonic pulse-echo seam testing test

Vertaling van "echo should " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The schizophrenic disorders are characterized in general by fundamental and characteristic distortions of thinking and perception, and affects that are inappropriate or blunted. Clear consciousness and intellectual capacity are usually maintained although certain cognitive deficits may evolve in the course of time. The most important psychopathological phenomena include thought echo; thought insertion or withdrawal; thought broadcasting; delusional perception and delusions of control; influence or passivity; hallucinatory voices commenting or discussing the patient in the third person; thought disorders and negative sym ...[+++]

Définition: Les troubles schizophréniques se caractérisent habituellement par des distorsions fondamentales et caractéristiques de la pensée et de la perception, ainsi que par des affects inappropriés ou émoussés. La clarté de l'état de conscience et les capacités intellectuelles sont habituellement préservées, bien que certains déficits des fonctions cognitives puissent apparaître au cours de l'évolution. Les phénomènes psychopathologiques les plus importants sont: l'écho de la pensée, les pensées imposées et le vol de la pensée, la divulgation de la pensée, la perception délirante, les idées délirantes de contrôle, d'influence ou de pa ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based o ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Definition: Disorders characterized by a repetitive and persistent pattern of dissocial, aggressive, or defiant conduct. Such behaviour should amount to major violations of age-appropriate social expectations; it should therefore be more severe than ordinary childish mischief or adolescent rebelliousness and should imply an enduring pattern of behaviour (six months or longer). Features of conduct disorder can also be symptomatic of other psychiatric conditions, in which case the underlying diagnosis should be preferred. Examples of the behaviours on which the diagnosis is based include excessive levels of fighting or bullying, cruelty t ...[+++]

Définition: Troubles caractérisés par un ensemble de conduites dyssociales, agressives ou provocatrices, répétitives et persistantes, dans lesquelles sont bafouées les règles sociales correspondant à l'âge de l'enfant. Ces troubles dépassent ainsi largement le cadre des mauvaises blagues ou mauvais tours des enfants et les attitudes habituelles de rébellion de l'adolescent. Ils impliquent, par ailleurs, la notion d'un mode de fonctionnement persistant (pendant au moins six mois). Les caractéristiques d'un trouble des conduites peuvent être symptomatiques d'une autre affection psychiatrique; dans cette éventualité, ce dernier diagnostic doit être codé. Le diagnostic repose sur la présence de conduites du type suivant: manifestations excessi ...[+++]


Justice must not only be done but must manifestly be seen to be done [ Justice should not only be done but should manifestly be seen to be done | Justice must not only be done, but appear to be done | Justice should both be done and ... seen to be done ]

Que la justice soit non seulement rendue mais qu'il soit évident qu'elle est rendue [ Non seulement que justice soit rendue mais qu'il y ait apparence manifeste que justice est rendue | Justice doit non seulement être rendue, mais doit paraître avoir été rendue | Que non seulement justice soit rendue mais qu'il soit manifeste et indubitable qu ]


echo cancellation [ echo cancelation | echo cancelling | echo canceling | echo suppression | echo elimination ]

annulation d'écho [ compensation d'échos | compensation d'écho | suppression d'échos | suppression des échos ]


echofree area | echo-free area | echo-free region | echo-free space | echo-free zone

espace vide d'échos | zone de vide | zone libre d'échos


pulse-echo seam test [ ultrasonic pulse-echo seam test | pulse-echo seam testing test | ultrasonic pulse-echo seam testing test ]

contrôle d'étanchéité de soudure par échographie [ contrôle d'étanchéité des joints par échographie | test d'étanchéité de soudure par échographie | test d'étanchéité des joints par échographie ]


sonic depth finder | sonic depth sounder | echo sounder | echo-sounder | echo-depth sounder | echo-sounding device | sonic depth device

échosondeur | sondeur acoustique | sondeur à écho | sondeur sonore


DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]


spin echo imaging | SE | spin-echo imaging | spin echo

séquence d'écho de spin | SE | séquence d'échos de spins | séquence d'échos de spin
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
180. Notes that the ECA has concluded once again that DG ECHO should enhance its audit strategy by ensuring better coverage of operations at implementing organisation-level and, more specifically, in the field for all types of partners (paragraph 8.33(f) of the annual report for 2007);

180. prend note qu'une fois de plus la Cour des comptes a conclu que la direction générale de l'aide humanitaire (ECHO) doit améliorer sa stratégie d'audit en garantissant une meilleure couverture des opérations au niveau des organismes chargés de la mise en œuvre, et plus particulièrement sur le terrain pour toutes les catégories de partenaires (point 8.33 f) du rapport annuel 2007);


214.Fully supports the ECA's conclusions concerning DG ECHO in the Annual Report, as follows: “DG ECHO should clarify the rules on eligibility of expenditure to prevent varying interpretations and the balance between DG ECHO's headquarters and field audits of implementing partners should be reviewed, in order to obtain a better view of the reality of project expenditure” (points 8.11 and 8.18 of the Annual Report);

214. soutient sans réserve les recommandations formulées par la CCE concernant la DG ECHO dans son rapport annuel, préconisant que «la DG ECHO clarifie les règles en matière d’éligibilité des dépenses pour éviter les interprétations divergentes» et que «le dosage entre les inspections de la DG ECHO auprès des services centraux des partenaires chargés de la mise en œuvre et les inspections sur le terrain soit reconsidéré afin de parvenir à une meilleure vision de la réalité des dépenses relatives aux projets» (points 8.11 et 8.18 du rapport annuel);


212. Fully supports the ECA's conclusions concerning DG ECHO in the Annual Report as follows: "DG ECHO should clarify the rules on eligibility of expenditure to prevent varying interpretations and the balance between DG ECHO's headquarters and field audits of implementing partners should be reviewed, in order to obtain a better view of the reality of project expenditure" (points 8.11 and 8.18 of the Annual Report);

212. soutient sans réserve les conclusions formulées par la Cour des comptes concernant la DG ECHO dans son rapport annuel, préconisant que "la DG ECHO clarifie les règles en matière d'éligibilité des dépenses pour éviter les interprétations divergentes" et que "le dosage entre les inspections de la DG ECHO auprès des services centraux des partenaires chargés de la mise en œuvre et les inspections sur le terrain soit reconsidéré afin de parvenir à une meilleure vision de la réalité des dépenses relatives aux projets" (points 8.11 et 8.18 du rapport annuel);


219. Emphasizes the recommendation of the Court that DG ECHO should strengthen its monitoring system;

219. met l'accent sur la recommandation de la Cour selon laquelle la DG ECHO doit renforcer son système de suivi;


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the Commission should consider the role it could play in helping affected governments to manage donor coordination more effectively; the roles of DG ECHO and DG Environment (Civil Protection Mechanism) should be clarified to ensure a coherent approach; a longer timeframe for emergency operations should be considered in order to provide sufficient time for implementation; DG ECHO should strengthen its monitoring system in order to include written feedback to partners following monitoring visits, the development of comparative cost information, an explanation of the implementing arrangements and information on what has been done where; ...[+++]

la Commission devrait examiner comment elle pourrait aider les gouvernements des pays touchés à assurer plus efficacement la coordination des donateurs; les rôles respectifs de la DG ECHO et de la direction générale de l'environnement (Mécanisme de protection civile) devraient être précisés afin d'assurer une approche cohérente; il conviendrait d'envisager que les opérations d'urgence puissent se dérouler sur une période plus longue afin que le temps nécessaire à leur mise en œuvre soit disponible; la DG ECHO devrait renforcer son système de suivi afin que celui-ci intègre les informations en retour communiquées par écrit aux partenai ...[+++]


ECHO should cover the period between emergency/relief and rehabilitation and phase out smoothly in favour of other Commission services as soon as possible on the basis of ECHO's exit strategy and the latters" entrance one.

L'intervention de l'ECHO devrait durer aussi longtemps qu'une aide d'urgence est requise, jusqu'au début de la phase de reconstruction puis, progressivement, céder la place, dès que possible, à d'autres services de la Commission selon la stratégie de retrait de l'ECHO et la stratégie d'entrée en jeu des autres services.


2. Asks the Commission to submit to Parliament and the Council a clear strategy on the role that the humanitarian aid supplied by ECHO should play within external and development policies; stresses that this strategy should specifically include a general but not inflexible definition of ECHO's tasks and its framework of activities, as well as those of the Commission's development and external affairs departments, in order to ensure consistency, complementarity and coordination in the field of foreign policy and its implementation and to avoid duplication of effort and parallel structures;

2. demande à la Commission de soumettre au Parlement et au Conseil une stratégie claire sur le rôle que doit jouer l'aide humanitaire fournie par ECHO dans le cadre des politiques extérieures et de développement; souligne que cette stratégie devrait notamment inclure une définition générale mais non rigide des tâches et du cadre d'actions d'ECHO et des services développement et affaires extérieures de la Commission pour assurer la cohérence, la complémentarité et la coordination dans le domaine de la politique étrangère et de sa mise en œuvre, tout en évitant les doubles emplois et les structures parallèles;


This need not, however, prevent the negotiation of sectoral agreements e.g. on steel and trade in nuclear materials. b) Subject to the outcome of needs assessment, any new food aid operation for Transcaucasia could again include KYRGYZSTAN and TAJIKISTAN. c) Tacis operations should continue in all five republics. These should include the intensification of activities under the Democracy Programme. d) ECHO should continue to provide humanitarian assistance to certain countries of Central Asia, subject to needs.

Cet état de faits ne doit toutefois pas empêcher la négociation d'accords sectoriels, pour l'acier ou le commerce de matières nucléaires par exemple. b) Sous réserve du résultat de l'évaluation des besoins, les nouvelles opérations d'aide alimentaire à la Transcaucasie pourraient à nouveau inclure le Kirghizistan et le Tadjikistan. c) Les opérations Tacis, et notamment l'intensification des actions menées dans le cadre du programme pour la démocratie, devraient se poursuivre dans les cinq républiques. d) ECHO devrait continuer à fournir une assistance humanitaire à certains pays d'Asie centrale, si le besoin s'en fait sentir.


Over three-quarters of those polled thought ECHO should do more to tell the world what the European Union is doing in the field of humanitarian aid.

Plus des trois-quarts des personnes interrogées ont estimé qu'ECHO devait faire davantage pour informer le monde de ce que l'Union européenne accomplit dans le domaine de l'aide humanitaire.


YES: 14.3 per cent, NO: 79.5 per cent. o Do you think ECHO should give more information?

0 Aviez-vous déjà entendu parler d'ECHO avant la présente enquête? Oui: 14,3 %, Non, 79,5 %. 0 Pensez-vous qu'ECHO devrait donner davantage d'informations?


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