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CCEE
CECE
CEE
CEEC
Central and Eastern European Countries
Central and Eastern European countries
Countries of Central and Eastern Europe
Countries of Eastern and Central Europe
Eastern European Group
European Partner Utilization Plan
European Partners for Blindness Prevention
Group of Eastern European States
HSR Connection Act
HSRCA
The countries of Central and Eastern Europe

Traduction de «eastern european partners » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Group of Eastern European States [ Eastern European Group ]

Groupe des Etats d'Europe orientale [ Groupe de l'Europe orientale ]


Central and Eastern European countries | Countries of Central and Eastern Europe | Countries of Eastern and Central Europe | CCEE [Abbr.] | CECE [Abbr.] | CEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

pays d'Europe centrale et orientale | ECO [Abbr.] | PECO [Abbr.]


Central and Eastern European Countries | the countries of Central and Eastern Europe | CCEE [Abbr.] | CEEC [Abbr.]

pays d'Europe centrale et orientale | PECO [Abbr.]


Ministerial Conference on Migration from Eastern and Central Europe | Ministerial Conference on the movement of persons coming from Central and Eastern European countries

Conférence des ministres sur les mouvements de personnes en provenance des pays d'Europe centrale et orientale


European Partner Utilization Plan

Plan d'utilisation du partenaire européen


European Partners for Blindness Prevention

European Partners for Blindness Prevention


Central and Eastern European Regional Airspace Management Conference

Conférence de gestion de l'espace aérien régional d'Europe centrale et orientale


Central and Eastern European Countries [ CEEC ]

pays d'Europe centrale et orientale [ PECO ]


Federal Act of 18 March 2005 on the Connection of Eastern and Western Switzerland to the European High-Speed Rail Network | HSR Connection Act [ HSRCA ]

Loi fédérale du 18 mars 2005 sur le raccordement de la Suisse orientale et occidentale au réseau européen des trains à haute performance | Loi sur le raccordement aux LGV [ LRLGV ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. Reiterates that Russia's direct and indirect involvement in the armed conflict in Ukraine and its illegal annexation of Crimea, together with its violation of the territorial integrity of Georgia, and economic coercion and political destabilisation of its European neighbours constitute a deliberate violation of democratic principles and fundamental values and of international law; in this context, the EU cannot envisage a return to 'business as usual' and has no choice but to conduct a critical re-assessment of its relations with Russia, which includes the drafting, as promptly as possible, of a soft-power contingency plan to counter the aggressive and divisive policies conducted by Russia, and a comprehensive plan on its future relatio ...[+++]

1. réaffirme qu'en prenant part au conflit armé ukrainien de façon directe ou indirecte, en annexant la Crimée illégalement, en violant l'intégrité territoriale de la Géorgie et en prenant des mesures de coercition économique ou de déstabilisation politique à l'encontre de ses voisins européens, la Russie transgresse délibérément les principes de la démocratie, les valeurs fondamentales de l'État de droit et le droit international; dans ce contexte, l'Union européenne ne peut envisager de reprendre le cours normal de ses relations avec la Russie , et se voit contrainte de réévaluer de manière critique ses relations avec elle, en élaborant notamment, dans les plus brefs délais, un plan d'intervention d'urgence non coercitif, afin de contrer ...[+++]


1. Reiterates that Russia's direct and indirect involvement in the armed conflict in Ukraine and its illegal annexation of Crimea, together with its violation of the territorial integrity of Georgia, and economic coercion and political destabilisation of its European neighbours constitute a deliberate violation of democratic principles and fundamental values and of international law; in this context, the EU cannot envisage a return to 'business as usual' and has no choice but to conduct a critical re-assessment of its relations with Russia, which includes the drafting, as promptly as possible, of a soft-power contingency plan to counter the aggressive and divisive policies conducted by Russia, and a comprehensive plan on its future relatio ...[+++]

1. réaffirme qu'en prenant part au conflit armé ukrainien de façon directe ou indirecte, en annexant la Crimée illégalement, en violant l'intégrité territoriale de la Géorgie et en prenant des mesures de coercition économique ou de déstabilisation politique à l'encontre de ses voisins européens, la Russie transgresse délibérément les principes de la démocratie, les valeurs fondamentales de l'État de droit et le droit international; dans ce contexte, l'Union européenne ne peut envisager de reprendre le cours normal de ses relations avec la Russie , et se voit contrainte de réévaluer de manière critique ses relations avec elle, en élaborant notamment, dans les plus brefs délais, un plan d'intervention d'urgence non coercitif, afin de contrer ...[+++]


150. Recognises the value of the Eastern Europe Energy Efficiency and Environment Partnership – E5B, as a multi-donor fund managed by the European Bank for Reconstruction and Development to facilitate investments in energy efficiency and the reduction of carbon dioxide emissions in eastern European partner countries;

150. mesure l'utilité du partenariat pour l'efficacité énergétique et l'environnement en Europe orientale (E5P), fonds multi-bailleurs géré par la Banque européenne pour la reconstruction et le développement (BERD) en vue de faciliter les investissements en faveur de l'efficacité énergétique et de la réduction des émissions de CO2 dans les pays partenaires d'Europe orientale;


17. Emphasises that the EU and the Eastern European partners face common political challenges with regard to ensuring a reliable and safe energy supply; recalls that energy security cooperation is clearly identified as a priority under the Eastern Partnership and the ENP; recalls that the Energy Community Treaty lays the basis for establishing a fully integrated regional energy market favouring growth, investment and a stable regulatory framework; considers further progress in the integration of the gas and electricity networks, including reverse-flows, in the region to be essential to achieving the goals of the Energy Community; und ...[+++]

17. souligne que l'Union et ses partenaires d'Europe orientale sont confrontés à des enjeux politiques communs en ce qui concerne la fiabilité et la sécurité de l'approvisionnement énergétique; rappelle que la coopération en matière de sécurité énergétique est clairement définie comme une priorité dans le cadre du partenariat oriental et de la PEV; rappelle que le traité instituant la Communauté de l'énergie jette les bases de la création d'un marché régional de l'énergie pleinement intégré favorisant la croissance, l'investissement et une réglementation stable; considère que de nouveaux progrès sur la voie de l'intégration des réseau ...[+++]


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26. Emphasises that the EU and Eastern European partners face common political challenges with regard to ensuring the reliable and safe supply of energy; recalls that energy security cooperation is clearly identified as a priority under the Eastern Partnership and the ENP for the period 2014-2020; expects the third Eastern Partnership Summit, to be held in Vilnius, to provide an impetus for enhanced cooperation in the energy field and to increase energy security on both sides;

26. souligne que l'Union et ses partenaires d'Europe orientale sont confrontés à des enjeux politiques communs en ce qui concerne la fiabilité et la sécurité de l'approvisionnement énergétique; rappelle que la coopération en matière de sécurité énergétique fait clairement partie des priorités dans le cadre du partenariat oriental et de la politique de voisinage pour la période 2014-2020; espère que le troisième sommet du partenariat oriental, qui se tiendra à Vilnius, incitera à renforcer la coopération dans le domaine de l'énergie et renforcera la sécurité énergétique de part et d'autre;


the southern Mediterranean, eastern European and southern Caucasus partner countries (Algeria, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Egypt, Georgia, Israel, Jordan, Lebanon, Libya, Moldova, Morocco, the Palestinian Authority, Russia, Syria, Tunisia and Ukraine).

les pays partenaires du sud de la Méditerranée, de l’Europe orientale et du sud du Caucase (Algérie, Arménie, Azerbaïdjan, Belarus, Égypte, Géorgie, Israël, Jordanie, Liban, Libye, Moldavie, Maroc, Autorité palestinienne, Russie, Syrie, Tunisie et Ukraine).


Three EU policies are relevant in this context: the pre-accession process in the case of Turkey, the European Neighbourhood Policy (with five eastern ENP partners also being active in Black Sea cooperation) and the Strategic Partnership with the Russian Federation.

Trois politiques européennes s'appliquent dans ce contexte: le processus de préadhésion dans le cas de la Turquie, la politique européenne de voisinage (les cinq pays de l'Est partenaires de la PEV étant également actifs dans le domaine de la coopération de la mer Noire) et le partenariat stratégique avec la Fédération de Russie.


Countries neighbouring the EU, Mediterranean partner countries, Western Balkans countries (WBC) and the Eastern European and Central Asian countries (EECA)

pays voisins de l'UE, pays partenaires méditerranéens, pays des Balkans occidentaux et pays d'Europe de l'Est et d'Asie centrale


for some of the above-mentioned actions, the programme is also open to the participation of countries from other regions of the world, viz. the Mediterranean partner countries, the Eastern European and Caucasus countries, the countries of South Eastern Europe and Latin America.

Pour un certain nombre d'actions susmentionnées, le programme est aussi ouvert à la participation de pays d'autres régions du monde, à savoir: les pays partenaires méditerranéens, les pays de l'Europe de l'Est et du Caucase, l'Europe du Sud-Est et l'Amérique Latine.


Moreover, the INCO programme fosters international cooperation on research with a large number of countries, including Central and Eastern European Countries and Newly Independent States (INCO-Copernicus), Mediterranean Partner Countries (INCO-Med) and, most importantly, developing countries (INCO-Dev).

Par ailleurs, le programme INCO stimule la coopération internationale en matière de recherche avec un grand nombre de pays, y compris les pays d'Europe centrale et orientale et les nouveaux États indépendants (INCO-Copernicus), les pays partenaires méditerranéens (INCO-Med) et, surtout, les pays en développement (INCO-Dev).




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'eastern european partners' ->

Date index: 2024-11-08
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