Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
All About my Early Years
Assistant in early years teaching
Avoidant disorder of childhood or adolescence
Early childhood social cognition
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early social cognition
Early stages foreign language learning
Early years SEN teacher
Early years special educational needs teacher
Early years teacher
Early years teacher in special educational needs
Early years teaching assistant
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Educator in beauty
Kindergarten teacher
Preschool teaching aide
Preschool teaching assistant
Social cognition in the early years
Teacher in early years SEN
Vocational beauty teacher

Traduction de «early years » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
early years teacher in special educational needs | teacher in early years SEN | early years SEN teacher | early years special educational needs teacher

enseignant spécialisé du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle/institutrice spécialisée d’école maternelle


preschool teaching aide | preschool teaching assistant | assistant in early years teaching | early years teaching assistant

agent spécialisé des écoles maternelles | assistante aux instituteurs de maternelles | assistant maternel | assistant maternel/assistante maternelle


early social cognition [ early childhood social cognition | social cognition in the early years ]

cognition sociale chez le jeune enfant [ cognition sociale dans la petite enfance | cognition sociale du jeune enfant ]


educator in beauty | vocational beauty teacher | early years teacher | kindergarten teacher

maître d’école maternelle/maîtresse d’école maternelle | maîtresse d’école maternelle | instituteur d’école maternelle/institutrice d’école maternelle | institutrice d’école maternelle


Definition: In this disorder there is a wariness of strangers and social apprehension or anxiety when encountering new, strange, or socially threatening situations. This category should be used only where such fears arise during the early years, and are both unusual in degree and accompanied by problems in social functioning. | Avoidant disorder of childhood or adolescence

Définition: Trouble caractérisé par une attitude de réserve vis-à-vis des étrangers et par une crainte ou une peur concernant les situations sociales nouvelles, inhabituelles, ou inquiétantes. Cette catégorie ne doit être utilisée que lorsque de telles craintes apparaissent dans la petite enfance, sont à l'évidence excessives et s'accompagnent d'une perturbation du fonctionnement social. | Evitement de l'enfance et de l'adolescence


Definition: Should be diagnosed when fear of separation constitutes the focus of the anxiety and when such anxiety first arose during the early years of childhood. It is differentiated from normal separation anxiety when it is of a degree (severity) that is statistically unusual (including an abnormal persistence beyond the usual age period), and when it is associated with significant problems in social functioning.

Définition: Trouble dans lequel l'anxiété est focalisée sur une crainte concernant la séparation, survenant pour la première fois au cours des premières années de l'enfance. Il se distingue de l'angoisse de séparation normale par son intensité, à l'évidence excessive, ou par sa persistance au-delà de la petite enfance, et par son association à une perturbation significative du fonctionnement social.


All About my Early Years

Tout sur mes premières années


A History of the Patented Medicines Prices Review Board: The Early Years

A History of the Patented Medicines Prices Review Board: The Early Years


Cutaneous yaws, less than five years after infection Early yaws (cutaneous) (macular) (maculopapular) (micropapular) (papular) Framboeside of early yaws

Frambœside du pian récent Pian cutané, moins de cinq ans après l'infection Pian récent (cutané) (maculaire) (maculo-papulaire) (micro-papulaire) (papulaire)


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Hon. Margaret Norrie McCain, Co-Chair, The Early Years Study, Council for Early Child Development: Honourable senators, along with Dr. Mustard I want to express my gratitude for the opportunity to be here today to present to you our case for supporting the establishment of a high quality early child development system in Canada for the health, well-being and benefit of all future Canadians and, indeed, all current Canadians.

L'honorable Margaret Norrie McCain, coprésidente, Étude sur la petite enfance, Council for Early Child Development : Honorables sénateurs, je m'associe au Dr Mustard pour vous exprimer ma gratitude pour l'occasion qui nous est offerte de militer en faveur de la mise en place d'un système de développement de la petite enfance de haute qualité au Canada, et ce, pour la santé, le bien-être et le bien de tous les futurs Canadiens et, en fait, de tous les Canadiens actuels.


1. Emphasises that the foundations for a child's future educational path and well-being are laid in the early years of childhood and can help to instil the idea of lifelong learning, and that early childhood is a time when receptiveness, language learning and the ability to form social contacts – attributes that will be essential in tomorrow's society – should be encouraged so as to facilitate the child's integration into both school and society from an early age, thus combating ESL; reiterates the call contained in its resolution on early years learning in the EU for the development of a European framework for early childhood education ...[+++]

1. souligne que les bases du futur parcours scolaire et bien-être éducatif d'un enfant sont posées dans les premières années de son enfance et peuvent contribuer à instiller l'idée de la formation tout au long de la vie, et que la petite enfance est une période au cours de laquelle l'ouverture d'esprit, l'apprentissage des langues et la construction de liens sociaux, bagages essentiels dans la société de demain, doivent être encouragés pour faciliter l'intégration de l'enfant tant dans le milieu scolaire que social dès le plus jeune âge et ainsi lutter contre l'abandon scolaire; rappelle la demande, faite dans sa résolution sur l'appren ...[+++]


1. Emphasises that the foundations for a child's future educational path and well-being are laid in the early years of childhood and can help to instil the idea of lifelong learning, and that early childhood is a time when receptiveness, language learning and the ability to form social contacts – attributes that will be essential in tomorrow's society – should be encouraged so as to facilitate the child's integration into both school and society from an early age, thus combating ESL; reiterates the call contained in its resolution on early years learning in the EU for the development of a European framework for early childhood education ...[+++]

1. souligne que les bases du futur parcours scolaire et bien-être éducatif d'un enfant sont posées dans les premières années de son enfance et peuvent contribuer à instiller l'idée de la formation tout au long de la vie, et que la petite enfance est une période au cours de laquelle l'ouverture d'esprit, l'apprentissage des langues et la construction de liens sociaux, bagages essentiels dans la société de demain, doivent être encouragés pour faciliter l'intégration de l'enfant tant dans le milieu scolaire que social dès le plus jeune âge et ainsi lutter contre l'abandon scolaire; rappelle la demande, faite dans sa résolution sur l'appren ...[+++]


38. Points out that, despite the existence of empirical data on young children from some Member States (compiled by, inter alia, the National Association for the Education of Young Children, UNICEF, the International Early Years Education Journal and the OECD), there is still a need for a better understanding of childhood development in early years education; calls for further investigation and research across the EU, and for an EU-wide exchange of results, taking into account the cultural diversity of the Member States;

38. souligne que, en dépit de l'existence de quantités importantes de données empiriques sur les jeunes enfants dans certains États membres (compilés notamment par l'Association nationale pour l'éducation des jeunes enfants, l'UNICEF, le Journal international sur l'éducation de la petite enfance et l'OCDE), il demeure nécessaire de mieux comprendre le développement de l'enfance dans l'éducation des jeunes enfants; préconise, par conséquent, la réalisation de recherches plus approfondies et un échange des résultats à l'échelle de l'Union, en prenant en considération la diversité culturelle des États membres;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Recognises that quality early years education can help reduce early school leaving, combat the educational disadvantages faced by children from disadvantaged social and cultural groups and reduce the resulting social inequalities, all of which affect society as a whole; notes that young people from vulnerable social groups are particularly at risk;

28. reconnaît que la qualité de l'éducation des jeunes enfants peut contribuer à réduire l'abandon scolaire précoce et à lutter contre les désavantages éducatifs auxquels sont confrontés les enfants originaires de groupes sociaux et culturels désavantagés et à réduire les inégalités sociales qui en résultent et qui affectent la société tout entière; note que les jeunes originaires de groupes sociaux vulnérables sont particulièrement exposés;


3. Notes that the early years of childhood are critical for cognitive, sensory and motor development, affective and personal development and language acquisition, and also lay the foundations for lifelong learning; recognises that ECEC supports children's healthy mental and physical development, enabling them to become more balanced human beings; recommends, therefore, that the Member States consider introducing a compulsory year of nursery schooling before the start of schooling proper;

3. fait observer que les premières années de l'enfance sont des années critiques pour le développement cérébral, physique, moteur, affectif et personnel, ainsi que pour l'acquisition du langage, et qu'elles constituent également le socle de l'apprentissage tout au long de la vie; reconnaît que l'EAJE encourage la santé mentale et le développement physique des enfants en leur permettant de devenir des êtres humains plus équilibrés; recommande par conséquent aux États membres d'envisager d'instaurer une année de maternelle obligatoire avant l'entrée à l'école;


In the landmark study, Reversing the Real Brain Drain: Early Years, the hon. Margaret Norrie McCain and J. Fraser Mustard found that the evidence from the neurosciences was clear that the early years of development, from conception to age six, particularly for the first three years, set the foundations for competence and coping skills that affected learning, behaviour and health throughout a person's life, and that, in view of that evidence, the period of early childhood development was equal to or of greater importance for the next generation than the periods spent in education or post-secondary education.

Dans l'étude qui fait époque, intitulée Reversing the Real Brain Drain: Early Years, l'honorable Margaret Norrie McCain et J. Fraser Mustard ont conclu que les neurosciences fournissaient des preuves claires à l'effet que les premières années du développement de l'enfant, de la conception à l'âge de six ans, en particulier pendant les trois premières années, jetaient les bases des compétences et des capacités d'adaptation ayant une incidence sur l'apprentissage, le comportement et la santé tout au long de la vie d'une personne. Il est en outre prouvé que la période de la petite enfance avait une importance égale ou plus grande pour la pr ...[+++]


However, the Council agreed in November 1998 on a moratorium on commemorative issue coins in the early years of euro coin circulation. The purpose was to allow in the early years citizens to familiarise themselves with the new coins and avoid the risk of creating uncertainty among the public.

Toutefois, en novembre 1998, le Conseil a décidé de suspendre les émissions de pièces commémoratives en euros pendant les premières années de mise en circulation de la monnaie unique, afin de permettre aux citoyens de se familiariser avec les nouvelles pièces et d'éviter de semer le doute dans l'esprit du public.


That is where we step back and ask, recognizing that those early years are so important, is there not something more that we can do to help parents spend more time with their children and their infants in those very early years? We have identified that indeed there is.

C'est là que, sachant combien ces premières années sont importantes, nous nous sommes demandé si nous pouvions faire davantage pour que les parents puissent passer plus de temps avec leurs enfants et leurs nouveaux-nés pendant les premières années de leur vie.


Science teaches that the early years can shape — or limit — one's future, that early and effective intervention can have enduring benefits.

La science enseigne que les premières années de la vie peuvent donner forme à l'avenir d'un individu ou au contraire le freiner, et qu'une intervention précoce et efficace peut être durablement bénéfique.


w