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Aid to developing countries
Co-development
Developed country
Developed nation
Developing countries
Developing country
Development aid
Development aid policy
First world country
First world nation
Industrialised country
Industrialized country
Industrialized nation
LDCs
LLDCs
Least developed among developing countries
Least developed countries
Less advanced country
Less developed country
OHRLLS
Rich country
Rich nation
Third World
Third World countries
Underdeveloped country

Vertaling van "each developing country " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
industrialised country [ developed country | developed nation | first world country | first world nation | industrialized country | industrialized nation | rich country | rich nation ]

pays industrialisé [ pays développé | pays riche ]


developing countries [ Third World | Third World countries ]

pays en développement [ pays du tiers monde | pays en voie de développement | PVD | tiers monde ]


developing country | less developed country | underdeveloped country

pays en développement | pays en voie de développement | PED [Abbr.] | PVD [Abbr.]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States | OHRLLS [Abbr.]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement


least developed among developing countries | least developed countries | LDCs [Abbr.] | LLDCs [Abbr.]

pays en développement les moins avancés | pays les moins avancés | pays les moins développés | PMA [Abbr.] | PMD [Abbr.]


developing country [ less developed country | less advanced country | underdeveloped country ]

pays en développement [ PED | pays du Sud | pays en voie de développement | pays peu développé | pays sous-développé ]


development aid [ aid to developing countries | co-development | Development aid policy(ECLAS) ]

aide au développement [ aide aux PVD | codéveloppement ]


Meeting of Governments of Developing Countries and Executing Agencies of the United Nations Development System on Technical Cooperation among Developing Countries

Réunion des gouvernements de pays en développement et des agents d'exécution du système des Nations Unies pour le développement sur la coopération technique entre pays en développement


Buenos Aires Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries [ Plan of Action for Promoting and Implementing Technical Co-operation among Developing Countries ]

Plan d'action de Buenos Aires pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement [ Plan d'action pour la promotion et la mise en œuvre de la coopération technique entre pays en développement ]


Office of the High Representative for the Least Developed Countries, Landlocked Developing Countries and Small Island Developing States [ OHRLLS ]

Bureau du Haut Représentant pour les pays les moins avancés, les pays en développement sans littoral et les petits États insulaires en développement [ OHRLLS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The communication stresses the fact that there is no one-size-fits-all solution and advocates an "à la carte" approach tailored to the specific situation in each developing country.

La communication insiste sur le fait qu'il n'existe pas de solution uniforme et prône une approche à la carte en fonction des spécificités de chaque pays en développement.


Such schemes would be either global or national; if national, schemes in developing countries should be linked with schemes in developed countries, with targets for each sector covered being gradually strengthened until they were similar to those set in developed countries.

Au niveau national, il conviendrait que les systèmes des pays en développement soient mis en relation avec ceux des pays développés, et que les niveaux d'émission fixés pour chaque secteur soient progressivement abaissés jusqu'à s'aligner sur les niveaux fixés dans les pays développés.


Recalls that the TRIPS provisions which call for some form of protection for plant varieties do not force developing countries to adopt the UPOV regime; stresses that those provisions do, however, enable countries to develop sui generis systems which are better adapted to the characteristics of each country’s agricultural production and to traditional farmer-based seed systems, while LDCs that are parties to the WTO are exempted from compliance with the TRIPS provisions concerned; emphasises ...[+++]

rappelle que les dispositions de l'accord sur les ADPIC, qui préconise une certaine forme de protection des variétés végétales, n'obligent pas les pays en développement à adopter le régime de la convention UPOV; souligne cependant qu'elles permettent aux pays d'élaborer des systèmes sui generis mieux adaptés aux caractéristiques de leur production agricole et aux systèmes traditionnels de semences paysannes, et que les pays les moins avancés membres de l'OMC sont exemptés du respect des dispositions concernées de l'accord sur les ADPIC; souligne que ces systèmes sui generis doivent venir en appui des objectifs et des obligations de la ...[+++]


In accordance with paragraph 40 of Decision 1/CP.16, each developed country Party to the UNFCCC must enhance reporting on the provision of financial, technological and capacity-building support to developing country Parties.

Conformément au point 40 de la décision 1/CP.16, chaque pays développé partie à la CCNUCC est tenu d'améliorer la communication d'informations sur l'appui d'ordre financier et technologique et en matière de renforcement des capacités apporté aux pays en développement parties à la convention.


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In accordance with paragraph 40 of Decision 1/CP.16, each developed country Party to the UNFCCC must enhance reporting on the provision of financial, technological and capacity-building support to developing country Parties.

Conformément au point 40 de la décision 1/CP.16, chaque pays développé partie à la CCNUCC est tenu d'améliorer la communication d'informations sur l'appui d'ordre financier et technologique et en matière de renforcement des capacités apporté aux pays en développement parties à la convention.


whereas the Commission communication states that respect for human rights and good governance continue to be preconditions for development; whereas this includes the need to find appropriate measures and conditions corresponding to the circumstances in each country, with the form and level of development cooperation being designed to suit each partner country’s specific situation, including its ability to conduct reforms,

considérant qu'il est souligné dans la communication de la Commission que le respect des droits de l'homme et la bonne gouvernance restent les conditions du développement; que cela implique la nécessité de cerner les mesures et les conditions appropriées correspondant à la situation de chaque pays, la forme et l'intensité de la coopération au développement étant déterminées de manière à convenir à la situation de chaque pays partenaire, notamment sa capacité de mener des réformes;


The communication stresses the fact that there is no one-size-fits-all solution and advocates an "à la carte" approach tailored to the specific situation in each developing country.

La communication insiste sur le fait qu'il n'existe pas de solution uniforme et prône une approche à la carte en fonction des spécificités de chaque pays en développement.


Each developing country wishing to avail itself of the special incentive arrangement has submitted its request in writing by 31 October 2005, accompanied by the comprehensive information concerning ratification of the relevant conventions, the legislation and measures to implement effectively the provisions of the conventions and its commitment to accept and comply fully with the monitoring and review mechanism envisaged in the relevant conventions and related instruments.

Tous les pays en développement souhaitant bénéficier du régime spécial d’encouragement ont soumis leur demande par écrit pour le 31 octobre 2005. Ils ont fourni des informations complètes concernant la ratification des conventions correspondantes, la législation et les mesures destinées à mettre en œuvre de façon efficace les dispositions de ces conventions, et se sont engagés à accepter et à respecter dans son intégralité le mécanisme de suivi et de révision prévu dans les conventions et instruments connexes en question.


effective cooperation modalities and instruments as set out in Article 25 in line with OECD/DAC best practices, adapted to the particular circumstances of each partner country or region, with a focus on programme-based approaches, delivery of predictable aid funding, the development and use of country systems and on results-based approaches to development including, where appropriate, MDG targets and indicators;

des modalités et des instruments de coopération efficaces, tels que visés à l'article 25, conformes aux meilleures pratiques du CAD de l'OCDE et adaptés aux caractéristiques de chaque pays ou région partenaire, en accordant la priorité aux approches de type programmatique, à la mise en place de mécanismes prévisibles de financement de l'aide, à la mise au point et à l'utilisation de systèmes nationaux et à des approches de développement basées sur les résultats incluant, selon le cas, les objectifs opérationnels et les indicateurs fixés dans le cadre des objectifs du Millénaire;


The communication stresses the fact that there is no one-size-fits-all solution and advocates an "à la carte" approach tailored to the specific situation in each developing country.

La communication insiste sur le fait qu'il n'existe pas de solution uniforme et prône une approche à la carte en fonction des spécificités de chaque pays en développement.




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'each developing country' ->

Date index: 2024-06-05
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