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As you have brewed so you must drink
As you make your bed you must be in it
Breathing protection must be worn
Breathing protection required
Durban
Durban Climate Change Conference
Durban Platform
Durban Platform for Enhanced Action
Durban process
Durban review process
Face mask must be worn
Foot protection must be worn
Foot protection required
Grape must in fermentation
Grape must with fermentation arrested
Hand protection must be worn
Hand protection required
Justice should both be done and ... seen to be done
Respiratory equipment must be used
Safety boots must be worn
Safety gloves must be worn
Wear boots
Wear gas mask
Wear gloves
You must stand the racket

Vertaling van "durban must " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
17th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change | Durban Climate Change Conference | United Nations Conference on Climate Change in Durban, South Africa, COP 17/CMP 7 | COP 17/CMP 7 [Abbr.]

conférence de Durban sur le changement climatique | dix-septième session de la Conférence des Parties à la Convention-cadre des Nations unies sur les changements climatiques | COP 17 [Abbr.]


Durban process | Durban review process

Processus de Durban


Durban Platform | Durban Platform for Enhanced Action

Plate-forme de Durban | Plate-forme de Durban pour une action renforcée


breathing protection required | breathing protection must be worn | wear gas mask | respiratory equipment must be used | face mask must be worn

masque obligatoire | port du masque obligatoire | protection obligatoire des voies respiratoires | obligation de protéger les voies respiratoires


as you make your bed you must be in it [ you must stand the racket | as you have brewed so you must drink | you've made your bed, now lie in it ]

comme on fait son lit on se couche [ qui casse les verres les paie | qui bon l'achète bon le boit | qui fait la faute la boit | la folie faite il faut la boire ]


Justice must not only be done but must manifestly be seen to be done [ Justice should not only be done but should manifestly be seen to be done | Justice must not only be done, but appear to be done | Justice should both be done and ... seen to be done ]

Que la justice soit non seulement rendue mais qu'il soit évident qu'elle est rendue [ Non seulement que justice soit rendue mais qu'il y ait apparence manifeste que justice est rendue | Justice doit non seulement être rendue, mais doit paraître avoir été rendue | Que non seulement justice soit rendue mais qu'il soit manifeste et indubitable qu ]


foot protection required | foot protection must be worn | wear boots | safety boots must be worn

chaussure de sécurité obligatoire | port de chaussures de sécurité obligatoire | port obligatoire des chaussures de sécurité | protection obligatoire des pieds | obligation de protéger les pieds




hand protection required | hand protection must be worn | wear gloves | safety gloves must be worn

gants de protection obligatoires | port obligatoire de gants de protection | protection obligatoire des mains | obligation de protéger les mains


grape must in fermentation | grape must with fermentation arrested

moût de raisin pasteurisé en cours de fermentation | moût de raisin partiellement fermenté
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Durban must also reach decisions that make operational last year's Cancun agreements and address a number of important gaps in them".

À Durban, il faudra également prendre des décisions pour rendre opérationnels les accords conclus l'an dernier à Cancún et revenir sur un certain nombre des lacunes importantes qu'ils comportent».


Durban must operationalise these processes and institutions by deciding on the key details.

La conférence de Durban doit rendre opérationnels ces processus et institutions en adoptant des décisions sur les éléments essentiels.


Cancún acknowledged that current emission pledges are collectively inadequate to keep warming below 2°C, so Durban must identify options to address this "ambition gap" and launch a process for discussing these over the coming year.

Cancún a pris acte du fait que les engagements actuels de réduction des émissions sont globalement insuffisants pour limiter le réchauffement de la planète à moins de 2 °C, et la conférence de Durban va donc devoir proposer des solutions pour faire face à ce «défaut d'ambition» et mettre en place une procédure pour l'examen de ces propositions au cours de l'année à venir.


To accelerate climate action on the ground in the shorter term, Durban must also make operational the decisions taken at last year's conference in Cancún and address key issues that were left unresolved.

Afin d'accélérer l'action pour le climat sur le terrain à court terme, Durban doit également concrétiser les décisions qui ont été prises lors de la conférence de Cancún, l'an dernier, et traiter les questions importantes qui sont restées en suspens.


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Emission pledges: Current emission pledges for 2020 are collectively inadequate to put the world on course to stay below 2°C. Durban must acknowledge and quantify this "ambition gap", identify options for addressing it and define a clear process to examine these in 2012 in order to make progress at COP 18/CMP 8.

Engagements relatifs aux émissions: actuellement, les engagements pris en matière d'émissions pour 2020 sont collectivement très insuffisants pour contenir le réchauffement mondial en dessous du seuil de 2° C. Durban doit reconnaître ce «défaut d’ambition» et le quantifier, proposer des solutions pour y remédier, et définir clairement un processus pour examiner ces propositions en 2012 afin que des progrès soient réalisés lors de la COP 18/CMP 8.


20. Recalls that climate change is a global threat, and regrets therefore that the existing commitments and pledges made under the Copenhagen Accord and formalised within the Cancún Agreements, are insufficient to reduce CO2 in line with the 2°C objective; emphasises that the forthcoming climate conference in Durban must renew the global commitment signed up to in the Kyoto Protocol in order to find workable solutions for financing, technology transfer, land use and deforestation, the monitoring, reporting and verification by developing countries as well as for safeguarding biodiversity;

20. rappelle que le changement climatique est un défi mondial, et regrette par conséquent que les engagements pris dans le cadre de l'accord de Copenhague, officialisés dans les accords de Cancún, se suffisent pas à réduire les émissions de CO2, conformément à l'objectif de 2°C; souligne que la prochaine Conférence de Durban sur le climat doit renouveler l'engagement mondial signé dans le cadre du Protocole de Kyoto afin de trouver des solutions réalistes aux problèmes de financement, de transferts de technologies, d'utilisation des sols et de déforestation, ainsi que de contrôle, de communication d'informations et de vérification par l ...[+++]


53. Is concerned that the financial and budgetary crisis affecting most of the industrialised economies has curbed the level of attention of governments towards the international climate negotiations in Durban; considers that the EU's effort to transform its economy must not falter e.g. in order to avoid job leakage and in particular green job leakage, and that the EU must convince its partners worldwide, including China and the USA, that emission reductions are feasible without losing competitiveness and jobs, in particular if perfo ...[+++]

53. se préoccupe du fait que la crise financière et budgétaire touchant la plupart des pays industrialisés a réduit l'attention accordée par les gouvernements aux négociations internationales de Durban sur le climat; considère que les efforts de l'Union européenne en vue de transformer son économie ne doivent pas être hésitants afin, par exemple, d'éviter des suppressions d'emplois, et en particulier d'emplois verts, et que l'Union doit convaincre ses partenaires mondiaux, dont la Chine et les États-Unis, qu'il est possible de réduire les émissions sans perdre en compétitivité ni engendrer de suppressions d'emplois, en particulier si l' ...[+++]


55. Is concerned that the financial and budgetary crisis affecting most of the industrialised economies has curbed the level of attention of governments towards the international climate negotiations in Durban; considers that the EU’s effort to transform its economy must not falter e.g. in order to avoid job leakage and in particular green job leakage, and that the EU must convince its partners worldwide, including China and the USA, that emission reductions are feasible without losing competitiveness and jobs, in particular if perfo ...[+++]

55. se préoccupe du fait que la crise financière et budgétaire touchant la plupart des pays industrialisés a réduit l'attention accordée par les gouvernements aux négociations internationales de Durban sur le climat; considère que les efforts de l'Union européenne en vue de transformer son économie ne doivent pas être hésitants afin, par exemple, d'éviter des suppressions d'emplois, et en particulier d'emplois verts, et que l'Union doit convaincre ses partenaires mondiaux, dont la Chine et les États-Unis, qu'il est possible de réduire les émissions sans perdre en compétitivité ni engendrer de suppressions d'emplois, en particulier si l' ...[+++]


– (FR) Madam President, what is obviously a pity is that the victims of racism and discrimination have not been the focus of the Durban Conference. This is of course because of the President of Iran’s scandalous hijacking of the conference, which was – and I must voice my dismay at this – a trap into which several EU Member States fell.

– Madame la Présidente, ce qui est évidemment dommage, c’est que les victimes du racisme et de la discrimination n’ont pas été mises à l’honneur durant cette conférence de Durban du fait, bien sûr, de l’opération scandaleuse de détournement de cette conférence menée par le président iranien qui était – et je dois le déplorer – un piège tendu par celui-ci dans lequel se sont engouffrés plusieurs États membres de l’Union européenne.


I have heard many people ask the question, ‘So, that was Durban – what comes next?’ Ladies and gentlemen, I must tell you that what happens next depends in the main on the Member States.

Parce qu'enfin, j'ai entendu plusieurs intervenants poser la question : "D'accord, il y a eu Durban, et puis après ?".


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