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12 DSO = 1 T1
Average collection period
Average collection period of receivables
Collection period
Collection period of receivables
Collection ratio
DSO
DSO Centre for Development
DSO and ITSC Forum
Daily sales outstanding
Days receivable outstanding
Debtor days ratio
Deep-sky object
Departmental Security Officer Centre for Development
Departmental Security Officer CfD
Direct system output
Discretionary share option
Distribution system operator
Documentation and Statistics Office
Electricity transmission towers
High voltage DC transmission towers
Number of days' sales in average receivables
Towers for electricity transmission
Transmission towers

Traduction de «dsos and transmission » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Departmental Security Officer Centre for Development [ CfD,DSO CfD | DSO Centre for Development | Departmental Security Officer CfD ]

Centre de perfectionnement des agents de sécurité ministériels [ CdP | Centre de perfectionnement des ASM | CdP des agents de sécurité ministériels | CdP des ASM ]


Documentation and Statistics Office | DSO [Abbr.]

Service de la documentation et des statistiques | DSO [Abbr.]


discretionary share option | DSO [Abbr.]

option discrétionnaire d'achat d'actions


distribution system operator | DSO [Abbr.]

gestionnaire de réseau de distribution | GRD [Abbr.]


collection period of receivables | collection period | average collection period of receivables | average collection period | days receivable outstanding | debtor days ratio | number of days' sales in average receivables | collection ratio | daily sales outstanding | DSO

délai moyen de recouvrement des créances | délai moyen de recouvrement | délai moyen de règlement des comptes clients | délai moyen de règlement des clients | jours de crédit clients


direct system output | DSO

système de sortie synchrone


deep-sky object | DSO

objet du ciel profond | objet du ciel lointain






electricity transmission towers | high voltage DC transmission towers | towers for electricity transmission | transmission towers

tours de transmission | pylônes de transmission | pylônes électriques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In an unbundled market[11], an independent Transmission System Operator (TSO) and an independent Distribution System Operator (DSO) are obliged to guarantee fair grid access to all producers and have to develop the network infrastructure according to a long-term strategy, taking account of the integration of renewable energy resources.

Sur un marché dégroupé[11], les gestionnaires de réseau de transport (GRT) et gestionnaires de réseau de distribution (GRD) indépendants sont tenus de garantir à tous les producteurs un accès équitable au réseau et doivent développer l’infrastructure de réseau selon une stratégie à long terme tenant compte de l’intégration des sources d’énergie renouvelables.


However, Articles 41 to 53 (on data exchange between TSOs, between TSOs and DSOs with the TSO’s control area, between TSOs, DSOs and distribution-connected power generating modules, and between TSOs and transmission-connected demand facilities) apply from 14 March 2019 and Article 54(4) (compliance tests and simulations carried out by SGUs) from 18 August 2019.

Néanmoins, les articles 41 à 53 (relatifs à l’échange de données entre les GRT, entre les GRT et les GRD avec la zone de contrôle d’un GRT, entre les GRT, les GRD et les unités de production d’électricité raccordées au réseau de distribution, et entre les GRT et les installations de consommation raccordées au réseau de transport) s’appliquent à partir du 14 mars 2019 et l’article 54(4) (relatif aux essais de conformité et aux simulations réalisés par les USR) à partir du 18 août 2019.


It defines a set of minimum requirements for EU-wide transmission system operation, cross-border cooperation between transmission system operators (TSOs)*, using the relevant characteristics of the connected distribution system operators (DSOs)* and significant grid users (SGUs)*

Il définit un ensemble d’exigences minimales applicables à la gestion des réseaux de transport à l’échelle de l’UE et à la coopération transfrontalière entre les gestionnaires de réseaux de transport (GRT)*, utilisant les caractéristiques pertinentes des gestionnaires de réseaux de distribution (GRD)* et les utilisateurs significatifs du réseau (USR)*


31. States that any initiatives in the field of microgeneration should be in line with network codes; notes that the objectives of secondary electricity legislation, such as the network codes, can be better and more cost-effectively achieved by establishing standards at EU level for most types of microgeneration technology; calls for an active form of distribution system management based on close cooperation between DSOs and transmission system operators (TSOs) and other elements (generation, consumption and storage units) in the grid authorities in order to incentivise innovation and investment in local distribution grids;

31. estime que toute initiative relative à la microgénération devrait être conforme aux codes de réseau; fait observer que les objectifs du droit dérivé applicable à l'électricité, tels les codes de réseau, peuvent être mieux atteints et de manière plus rentable en fixant des normes à l'échelon de l'Union européenne pour la plupart des technologies de microgénération; appelle à la mise en place d'une gestion active du mode de distribution basée sur une coopération étroite entre gestionnaires de réseau de distribution et gestionnaires de réseau de transport ainsi que sur d'autres éléments (production, consommation et unités de stockage) au sein des autorités responsables du réseau afin d'encourager l'innovation et les invest ...[+++]


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31. States that any initiatives in the field of microgeneration should be in line with network codes; notes that the objectives of secondary electricity legislation, such as the network codes, can be better and more cost-effectively achieved by establishing standards at EU level for most types of microgeneration technology; calls for an active form of distribution system management based on close cooperation between DSOs and transmission system operators (TSOs) and other elements (generation, consumption and storage units) in the grid authorities in order to incentivise innovation and investment in local distribution grids;

31. estime que toute initiative relative à la microgénération devrait être conforme aux codes de réseau; fait observer que les objectifs du droit dérivé applicable à l'électricité, tels les codes de réseau, peuvent être mieux atteints et de manière plus rentable en fixant des normes à l'échelon de l'Union européenne pour la plupart des technologies de microgénération; appelle à la mise en place d'une gestion active du mode de distribution basée sur une coopération étroite entre gestionnaires de réseau de distribution et gestionnaires de réseau de transport ainsi que sur d'autres éléments (production, consommation et unités de stockage) au sein des autorités responsables du réseau afin d'encourager l'innovation et les invest ...[+++]


56. Calls on the Commission urgently to address the issue of lacking incentives to smart grid investments for DSOs and transmission system operator (TSOs) in information and communications technology (ICT) and other innovative technologies that facilitate a better and greater utilisation of the existing grid;

56. appelle la Commission à remédier de toute urgence au problème de manque de mesures encourageant les investissements des gestionnaires de réseaux de distribution et des gestionnaires de réseau de transport dans les réseaux intelligents, reposant sur les technologies de l'information et de la communication et d'autres technologies novatrices qui facilitent une meilleure utilisation et une utilisation accrue du réseau existant;


55. Calls on the Commission urgently to address the issue of lacking incentives to smart grid investments for DSOs and transmission system operator (TSOs) in information and communications technology (ICT) and other innovative technologies that facilitate a better and greater utilisation of the existing grid;

55. appelle la Commission à remédier de toute urgence au problème de manque de mesures encourageant les investissements des gestionnaires de réseaux de distribution et des gestionnaires de réseau de transport dans les réseaux intelligents, reposant sur les technologies de l'information et de la communication et d'autres technologies novatrices qui facilitent une meilleure utilisation et une utilisation accrue du réseau existant;


purchase EEG electricity produced in their area either directly from the producer when it is directly connected to the transmission line or from distribution system operators (DSOs) at feed-in tariffs, or pay the market premium.

acheter l'électricité EEG produite dans leur périmètre, soit directement auprès du producteur lorsque celui-ci est directement relié à la ligne de transport, soit auprès des gestionnaires de réseau de distribution (GRD), aux tarifs de rachat, ou payer la prime de marché.


34. Asks Member States to cooperate further and share best practices in the Council of European Energy Regulators (CEER) forum on the regulation of national DSOs; notes, at the same time, the diversity of the organisation of DSOs, with some Member States having a single DSO and others having more than 800; encourages Member States to work together more closely; calls on Member States and the Commission to agree upon a unified classification system to determine whether an organisation is to be deemed a transmission operator, a distribution operator or a ...[+++]

34. enjoint aux États membres d'approfondir leur coopération et d'échanger des bonnes pratiques en matière de réglementation des gestionnaires nationaux de réseau de distribution, dans le cadre du forum du Conseil des régulateurs européens de l'énergie (CEER); observe en parallèle la diversité d'organisation des gestionnaires de réseau de distribution, certains États membres disposant d'un seul gestionnaire tandis que d'autres en ont plus de 800; encourage les États membres à collaborer plus étroitement; invite les États membres et la Commission à adopter un système de classification unifié permettant de détermine ...[+++]


In an unbundled market[11], an independent Transmission System Operator (TSO) and an independent Distribution System Operator (DSO) are obliged to guarantee fair grid access to all producers and have to develop the network infrastructure according to a long-term strategy, taking account of the integration of renewable energy resources.

Sur un marché dégroupé[11], les gestionnaires de réseau de transport (GRT) et gestionnaires de réseau de distribution (GRD) indépendants sont tenus de garantir à tous les producteurs un accès équitable au réseau et doivent développer l’infrastructure de réseau selon une stratégie à long terme tenant compte de l’intégration des sources d’énergie renouvelables.


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