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Canadian domestic security
Covering operation
DCOP
Dealings in securities
Domestic Common Operating Picture
Domestic Common Operational Picture
Domestic securities
NSC
Network security center
OAS Operations Manual
Old Age Security Operations Manual
Operational network security
Operational security
Operations in securities
PTS
Physical security of transit passengers
Public travel security
Security network operation center
Security operation
Transactions in securities
Transit security

Vertaling van "domestic security operations " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
operational network security | operational security

sécurité d’exploitation du réseau | sûreté de fonctionnement


dealings in securities | operations in securities | transactions in securities

négociations sur titres | opérations sur titres | transactions sur titres


dealings in securities | operations in securities | transactions in securities

négociation sur titre | opération sur titre | transaction sur titre


Domestic Common Operating Picture [ DCOP | Domestic Common Operational Picture ]

Aperçu commun des opérations domestiques [ ACOD | Remplace «tableau commun des opérations domestiques» et remplace aussi VOCOD [vision opérationnelle commune - opérations domestiques]. ]


Canadian domestic security

valeur domestique canadienne


Old Age Security Operations Manual [ OAS Operations Manual ]

Manuel des opérations de la sécurité de la vieillesse [ Manuel des opérations de la SV ]




security operation (1) | covering operation (2)

engagement de sûreté


public travel security | PTS | transit security | physical security of transit passengers and transit vehicle operators | physical security of transit passengers

sûreté dans les transports collectifs | sûreté des déplacements en transport collectif


network security center | NSC | security network operation center

centre de sécurité du réseau
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Another key risk to the operation stems from the domestic security situation, in particular related to possible terrorist attacks, which could further destabilise key economic sectors, weaken the authorities' political determination to implement the necessary economic reforms and fuel social unrest.

Un autre risque important pour cette opération découle de la situation sécuritaire dans le pays, notamment quant à de possibles attentats terroristes, qui pourraient déstabiliser davantage des secteurs économiques clés, affaiblir la détermination politique des autorités à mettre en œuvre les réformes économiques nécessaires et entretenir les troubles sociaux.


Another key risk to the operation stems from the domestic security situation, in particular related to possible terrorist attacks, which could further destabilise key economic sectors, weaken the authorities' political determination to implement the necessary economic reforms and fuel social unrest.

Un autre risque important pour cette opération découle de la situation sécuritaire dans le pays, notamment quant à de possibles attentats terroristes, qui pourraient déstabiliser davantage des secteurs économiques clés, affaiblir la détermination politique des autorités à mettre en œuvre les réformes économiques nécessaires et entretenir les troubles sociaux.


7. Emphasises the need for Government forces engaged in counter-insurgency and domestic security operations to exercise maximum restraint in accordance with international law in order to minimise any risk of innocent civilian casualties, and to behave impeccably in all their actions; recommends that the Government of Sri Lanka strengthen its National Police Force to ensure effective police investigation of all extrajudicial killings; recommends the immediate appointment of members of the National Police Commission by the Constitutional Council, as provided for by the Constitution, and that its key role in promoting and disciplining pol ...[+++]

7. met l'accent sur le fait que les forces gouvernementales doivent s'engager dans les opérations de sécurité nationales et de lutte contre les rebelles avec un maximum de sang-froid, conformément au droit international afin de limiter les risques de pertes civiles innocentes, et avoir un comportement irréprochable dans toutes les actions qu'elles mènent; recommande au gouvernement Sri Lankais de renforcer sa police nationale pour garantir l'efficacité des enquêtes de police sur toutes les exécutions extrajudiciaires; recommande la nomination immédiate des membres de la Commission de la police nationale par le Conseil constitutionnel, ...[+++]


7. Emphasises the need for Government forces engaged in counter-insurgency and domestic security operations to exercise maximum restraint in accordance with international law in order to minimise any risk of innocent civilian casualties, and to behave impeccably in all their actions; recommends that the Government of Sri Lanka strengthen its National Police Force to ensure effective police investigation of all extrajudicial killings; recommends the immediate appointment of members of the National Police Commission by the Constitutional Council, as provided for by the Constitution, and that its key role in promoting and disciplining pol ...[+++]

7. met l'accent sur le fait que les forces gouvernementales doivent s'engager dans les opérations de sécurité nationale et de lutte contre les rebelles avec un maximum de sang-froid, conformément au droit international, afin de limiter les risques de pertes civiles innocentes, et avoir un comportement irréprochable dans toutes les actions qu'elles mènent; recommande au gouvernement sri-lankais de renforcer sa police nationale pour garantir l'efficacité des enquêtes de police sur toutes les exécutions extrajudiciaires; recommande la nomination immédiate des membres de la Commission de la police nationale par le Conseil constitutionnel, ...[+++]


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7. Emphasises the need for Government forces engaged in counter-insurgency and domestic security operations to exercise maximum restraint in accordance with international law in order to minimise any risk of innocent civilian casualties, and to behave impeccably in all their actions; recommends that the Government of Sri Lanka strengthen its National Police Force to ensure effective police investigation of all extrajudicial killings; recommends the immediate appointment of members of the National Police Commission by the Constitutional Council, as provided for by the Constitution, and that its key role in promoting and disciplining pol ...[+++]

7. met l'accent sur le fait que les forces gouvernementales doivent s'engager dans les opérations de sécurité nationale et de lutte contre les rebelles avec un maximum de sang-froid, conformément au droit international, afin de limiter les risques de pertes civiles innocentes, et avoir un comportement irréprochable dans toutes les actions qu'elles mènent; recommande au gouvernement sri-lankais de renforcer sa police nationale pour garantir l'efficacité des enquêtes de police sur toutes les exécutions extrajudiciaires; recommande la nomination immédiate des membres de la Commission de la police nationale par le Conseil constitutionnel, ...[+++]


The assets shall be held (settled) in the euro area, or in the future participating Member State, with a domestic securities settlement system (SSS) assessed against the ECB’s ‘Standards for the use of EU Securities Settlement Systems in ESCB credit operations’.

Les actifs sont détenus (réglés) dans la zone euro, ou dans le futur État membre participant, auprès d’un système national de règlement de titres évalué au regard des normes de la BCE pour l'utilisation des systèmes de règlement de titres de l'Union européenne dans le cadre des opérations de crédit du Système européen de banques centrales (Standards for the use of EU Securities Settlement Systems in ESCB credit operations).


2. In respect of domestic shipping, Member States shall apply, by 1 July 2005, the special measures to enhance maritime security of the SOLAS Convention and Part A of the ISPS Code to Class A passenger ships within the meaning of Article 4 of Council Directive 98/18/EC of 17 March 1998 on safety rules and standards for passenger ships(5) operating domestic services and to their companies, as defined in regulation IX-1 of the SOLAS ...[+++]

2. Pour ce qui est du trafic maritime national, les États membres appliquent, au 1er juillet 2005, les mesures spéciales pour renforcer la sûreté maritime de la convention SOLAS et la partie A du code ISPS, aux navires à passagers relevant de la classe A au sens de l'article 4 de la directive 98/18/CE du Conseil du 17 mars 1998 établissant des règles et normes de sécurité pour les navires à passagers(5), ainsi qu'à leurs compagnies, telles que définies dans la règle IX/1 de la convention SOLAS, et aux installations portuaires les desservant.


Given the large economies of scale and scope that characterise Securities Settlement Systems and Central Counterparties, domestic systems have experienced a process of consolidation leading to the creation of domestic monopolies or quasi-monopolies operating under uniform technical, regulatory and legal frameworks.

Étant donné les grandes économies d'échelle qui caractérisent les systèmes de règlement-livraison de titres et les contreparties centrales, les dispositifs nationaux ont toutefois entrepris un processus de concentration, qui a donné naissance à des monopoles ou quasi-monopoles fonctionnant à l'intérieur d'un cadre technique, juridique et réglementaire homogène.


2. In respect of domestic shipping, Member States shall apply, by 1 July 2005, the special measures to enhance maritime security of the SOLAS Convention and Part A of the ISPS Code to Class A passenger ships within the meaning of Article 4 of Council Directive 98/18/EC of 17 March 1998 on safety rules and standards for passenger ships operating domestic services and to their companies, as defined in regulation IX-1 of the SOLAS Con ...[+++]

2. Pour ce qui est du trafic maritime national, les États membres appliquent, au 1er juillet 2005, les mesures spéciales pour renforcer la sûreté maritime de la convention SOLAS et la partie A du code ISPS, aux navires à passagers relevant de la classe A au sens de l'article 4 de la directive 98/18/CE du Conseil du 17 mars 1998 établissant des règles et normes de sécurité pour les navires à passagers , ainsi qu'à leurs compagnies, telles que définies dans la règle IX/1 de la convention SOLAS, et aux installations portuaires les desservant.


In respect of domestic shipping, Member States shall apply, by 1 July 2005, the special measures to enhance maritime security of the SOLAS Convention and Part A of the ISPS Code, in its version adopted by the International Diplomatic Conference of the IMO on 12 December 2002, to Class A passenger ships within the meaning of Article 4 of Council Directive 98/18/EC of 17 March 1998 on safety rules and standards for passenger ships operating domestic services a ...[+++]

2. Pour ce qui est du trafic maritime national, les États membres appliquent, au 1 juillet 2005, les mesures spéciales pour renforcer la sûreté maritime de la convention SOLAS et de la partie A du code ISPS, dans la version adoptée par la conférence diplomatique internationale de l'OMI le 12 décembre 2002, aux navires à passagers affectés à un trafic national et relevant de la classe A au sens de l’article 4 de la directive 98/18/CE du Conseil du 17 mars 1998, établissant des règles et normes de sécurité pour les navires à passagers, ...[+++]


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