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ARDS
Acute respiratory distress syndrome
Adult respiratory distress syndrome
Anoxic nerve cell distress marker
Anoxic neuron distress marker
Assist troubled emergency callers
Control animals in distress
Control of animals in distress
Controlling animals in distress
Coverage of GMDSS
Fetal distress
Foetal distress
Glia distress marker
Glial distress marker
Global Maritime Distress and Safety System
HMD
Help distressed emergency caller
Help distressed emergency callers
Hyaline membrane disease
IRDS
Nerve cell anoxia distress marker
Nerve cell membrane distress marker
Neuroglia distress marker
Neuroglial distress marker
Neuron anoxia distress marker
Neuron membrane distress marker
Neuronal anoxia distress marker
Neuronal membrane distress marker
Newborn idiopathic cardiorespiratory distress
Newborn idiopathic respiratory distress
Newborn respiratory distress syndrome
Non-reassuring fetal status
Oversee animals in distress
Private enterprise
Private sector
Private undertaking
RDS
Respiratory distress syndrome
Respiratory distress syndrome of the newborn
Support distressed emergency callers

Vertaling van "distress to private " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
hyaline membrane disease | newborn idiopathic cardiorespiratory distress | newborn idiopathic respiratory distress | newborn respiratory distress syndrome | respiratory distress syndrome | respiratory distress syndrome of the newborn | HMD [Abbr.] | IRDS [Abbr.] | RDS [Abbr.]

maladie des membranes hyalines


control of animals in distress | oversee animals in distress | control animals in distress | controlling animals in distress

maîtriser des animaux en détresse


neuron anoxia distress marker | neuronal anoxia distress marker | nerve cell anoxia distress marker | anoxic neuron distress marker | anoxic nerve cell distress marker

marqueur de souffrance anoxique


neuroglia distress marker | neuroglial distress marker | glia distress marker | glial distress marker

marqueur de souffrance gliale


coverage of GMDSS | features of Global Maritime Distress and Safety System | coverage of Global Maritime Distress and Safety System | Global Maritime Distress and Safety System

Système mondial de détresse et de sécurité en mer


help distressed emergency caller | help distressed emergency callers | assist troubled emergency callers | support distressed emergency callers

aider les personnes en détresse qui appellent les services d’urgence


neuron membrane distress marker | neuronal membrane distress marker | nerve cell membrane distress marker

marqueur de souffrance membranaire


acute respiratory distress syndrome | adult respiratory distress syndrome | ARDS [Abbr.]

syndrome de détresse respiratoire aiguë | syndrome de détresse respiratoire de l'adulte | SDRA [Abbr.]


fetal distress | foetal distress | non-reassuring fetal status

souffrance foetale


private sector [ private enterprise | private undertaking ]

entreprise privée [ secteur privé ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
According to the EU resolution framework, banks are required to prepare recovery plans to overcome early financial distress, while resolution authorities are required to prepare resolution plans for banks once there are no alternative private sector measures or supervisory action that would prevent their failure.

Conformément au cadre de résolution de l'UE, les banques sont tenues d'élaborer des plans de redressement leur permettant de faire face, à un stade précoce, à d'éventuelles difficultés financières, et les autorités de résolution sont tenues d'élaborer des plans de résolution pour les banques dès lors qu'aucune autre mesure de nature privée ou prudentielle n'est susceptible d'empêcher leur défaillance.


76. Welcomes the Commission’s declared intention to draw up guidelines on good practice and the reform of national support arrangements; calls on the Commission to produce the guidelines as soon as possible to ensure that the different national schemes do not distort competition or create barriers to trade and investment within the EU, in order to encourage predictability and cost-effectiveness and avoid excessive subsidies; urges the Commission, in this connection, to ensure that the internal market acquis is fully respected by the Member States; is convinced that good practice guidelines are an important step to ensure a functioning single market for energy and believes the guidelines could be supplemented with an evaluation of the cos ...[+++]

76. se félicite de l'intention de la Commission d'élaborer des orientations sur les meilleures pratiques et sur une réforme des régimes nationaux de soutien aux énergies renouvelables; demande à la Commission de présenter ces orientations le plus rapidement possible afin de veiller à ce que les différents systèmes nationaux ne faussent pas la concurrence et ne créent pas d'obstacles au commerce et à l'investissement au sein de l'Union européenne, de façon à encourager la prévisibilité et la rentabilité et à éviter les subventions excessives; exhorte la Commission, à cet égard, à veiller à ce que les États membres respectent pleinement l'acquis du marché intérieur; est convaincu que les orientations sur les meilleures pratiques représente ...[+++]


77. Welcomes the Commission’s declared intention to draw up guidelines on good practice and the reform of national support arrangements; calls on the Commission to produce the guidelines as soon as possible to ensure that the different national schemes do not distort competition or create barriers to trade and investment within the EU, in order to encourage predictability and cost-effectiveness and avoid excessive subsidies; urges the Commission, in this connection, to ensure that the internal market acquis is fully respected by the Member States; is convinced that good practice guidelines are an important step to ensure a functioning single market for energy and believes the guidelines could be supplemented with an evaluation of the cos ...[+++]

77. se félicite de l'intention de la Commission d'élaborer des orientations sur les meilleures pratiques et sur une réforme des régimes nationaux de soutien aux énergies renouvelables; demande à la Commission de présenter ces orientations le plus rapidement possible afin de veiller à ce que les différents systèmes nationaux ne faussent pas la concurrence et ne créent pas d'obstacles au commerce et à l'investissement au sein de l'Union européenne, de façon à encourager la prévisibilité et la rentabilité et à éviter les subventions excessives; exhorte la Commission, à cet égard, à veiller à ce que les États membres respectent pleinement l'acquis du marché intérieur; est convaincu que les orientations sur les meilleures pratiques représente ...[+++]


Welcomes the Commission’s declared intention to draw up guidelines on good practice and the reform of national support arrangements; calls on the Commission to produce the guidelines as soon as possible to ensure that the different national schemes do not distort competition or create barriers to trade and investment within the EU, in order to encourage predictability and cost-effectiveness and avoid excessive subsidies; urges the Commission, in this connection, to ensure that the internal market acquis is fully respected by the Member States; is convinced that good practice guidelines are an important step to ensure a functioning single market for energy and believes the guidelines could be supplemented with an evaluation of the cost-ef ...[+++]

se félicite de l'intention de la Commission d'élaborer des orientations sur les meilleures pratiques et sur une réforme des régimes nationaux de soutien aux énergies renouvelables; demande à la Commission de présenter ces orientations le plus rapidement possible afin de veiller à ce que les différents systèmes nationaux ne faussent pas la concurrence et ne créent pas d'obstacles au commerce et à l'investissement au sein de l'Union européenne, de façon à encourager la prévisibilité et la rentabilité et à éviter les subventions excessives; exhorte la Commission, à cet égard, à veiller à ce que les États membres respectent pleinement l'acquis du marché intérieur; est convaincu que les orientations sur les meilleures pratiques représentent u ...[+++]


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for Carlyle: the provision of alternative asset management services, through the management of funds that invest globally across four investment disciplines: corporate private equity (buyout and growth capital), real assets (real estate, infrastructure and energy), global market strategies (structured credit, mezzanine, distressed, hedge funds, and middle market debt) and solutions (private equity fund of funds program and related co-investment and secondary activities),

Carlyle: fourniture de services de gestion alternative d'actifs par l'intermédiaire de fonds investissant dans quatre catégories de placements à l'échelon mondial: le capital-investissement des entreprises (rachat et capital-développement), les actifs réels (immobilier, infrastructures et énergie), les stratégies de marché globales (crédits structurés, crédits mezzanine, créances sinistrées, fonds spéculatifs et instruments de dette destinés aux moyennes entreprises) et les solutions (programme de fonds de fonds de capital-investissement, coïnvestissement connexe et activités sur le marché secondaire),


for H.I.G. Capital: a global private investment firm with funds in private equity, venture capital, distressed debt, real estate and public equities,

H.I.G. Capital: société d'investissement de dimension mondiale (active dans le domaine du capital-investissement, du capital-risque, des créances sinistrées, de l'immobilier et des capitaux de sociétés cotées en bourse),


65. Notes that fishermen, private vessels and private workers at sea often encounter illegal immigrants before a country's naval forces; stresses the need to inform such parties more clearly about their international law obligations to aid immigrants in distress and calls for a mechanism of compensation for lost work as a result of rescue operations;

65. constate que les pêcheurs, les navires privés et les travailleurs maritimes sous régime privé rencontrent souvent des immigrants clandestins avant les forces navales des États membres; souligne la nécessité d'informer plus clairement ces acteurs quant à leur obligation, en vertu du droit international, de porter secours aux immigrants en détresse et demande la mise en place d'un mécanisme de compensation du travail perdu à la suite de ces opérations de sauvetage;


65. Notes that fishermen, private vessels and private workers at sea often encounter illegal immigrants before a country's naval forces; stresses the need to inform such parties more clearly about their international law obligations to aid immigrants in distress and calls for a mechanism of compensation for lost work as a result of rescue operations;

65. constate que les pêcheurs, les navires privés et les travailleurs maritimes sous régime privé rencontrent souvent des immigrants clandestins avant les forces navales des États membres; souligne la nécessité d'informer plus clairement ces acteurs quant à leur obligation, en vertu du droit international, de porter secours aux immigrants en détresse et demande la mise en place d'un mécanisme de compensation du travail perdu à la suite de ces opérations de sauvetage;


65. Notes that fishermen, private vessels and private workers at sea often encounter illegal immigrants before a country's naval forces; stresses the need to inform such parties more clearly about their international law obligations to aid immigrants in distress and calls for a mechanism of compensation for lost work as a result of rescue operations;

65. constate que les pêcheurs, les navires privés et les travailleurs maritimes sous régime privé rencontrent souvent des immigrants clandestins avant les forces navales des États membres; souligne la nécessité d'informer plus clairement ces acteurs quant à leur obligation, en vertu du droit international, de porter secours aux immigrants en détresse et demande la mise en place d'un mécanisme de compensation du travail perdu à la suite de ces opérations de sauvetage;


The most distressing aspect of this sorry business is that we are here today to debate a bill concerning the cancellation of an airport privatization which was accepted by the government whose official policy on airport management was, and still is as far as I know, to return the management of airports to the local people and not to private interests.

Ce qui est le plus affligeant dans cette pénible histoire, c'est que l'on en soit rendu aujourd'hui à débattre d'un projet concernant l'annulation d'un aéroport à privatiser, acceptée par un gouvernement dont la politique officielle, en matière de gestion des aéroports, visait, et vise encore aux dernières nouvelles, à redonner la gestion des aéroports aux gens du milieu et non à des intérêts privés.


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