Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Computer-aided instruction
Differentiate between airfield lighting
Differentiate kinds of airfield lighting
Differentiate kinds of packages
Differentiate types of packages
Differentiate types of parcels
Distinguish different kinds of airfield lighting
Encourage teamwork between students
Facilitate students’ teamwork
Facilitate teamwork between students
Facilitating teamwork between students

Traduction de «distinction between students » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
encourage teamwork between students | facilitate students’ teamwork | facilitate teamwork between students | facilitating teamwork between students

favoriser le travail en équipe entre étudiants


distinguish different kinds of airfield lighting | make a distinction between different types airfield lighting | differentiate between airfield lighting | differentiate kinds of airfield lighting

différences entre les différents types de balisage lumineux d'un aérodrome


differentiate types of parcels | make a distinction between different kinds of packages | differentiate kinds of packages | differentiate types of packages

différencier les types d'emballages


The Distinction Between Advertising and Other Activities

Distinction entre les activités publicitaires et les autres activités


computer-aided instruction | CAI,the application usually involves a dialog between the student and a computer program which informs the student of mistakes as they are made [Abbr.]

enseignement assisté par ordinateur | EAO,d'une façon générale,l'étudiant utilise l'ordinateur en mode conversationnel,un programme particulier l'informant,le cas échéant,des erreurs qu'il commet [Abbr.]


a distinction is made between advancing and retreating working

on distingue l'exploitation chassante et l'exploitation rabattante


a distinction is made between direct hardening, single hardening and double hardening

on distingue la trempe directe, la trempe simple et la trempe double


Summer Exchange Program Between Civil and Common Law Students

Programme d'échanges pour l'emploi d'été d'étudiants en droit civil et en common law


exchange of teachers and students between the linguistic regions

échange d'enseignants et de personnes en formation entre les régions linguistiques (1) | échange d'enseignants et d'enseignés entre les régions linguistiques (2)


Charter on a Distinctive Partnership between the North Atlantic Treaty Organization and Ukraine

Charte de partenariat spécifique entre l'Organisation du Traité de l'Atlantique nord et l'Ukraine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
60. Stresses the importance of the free movement of people, and supports enhancing mobility within the neighbourhood, in a secure and well managed environment, through visa facilitation and liberalisation, particularly for students, young people, artists and researchers; calls on the Commission, in cooperation with the Member States, to further enhance mobility partnerships within the neighbourhood and develop possibilities for circular migration schemes which would open up safe and legal routes for migrants; calls on the EU to make a clear distinction between ...[+++]sylum seekers fleeing persecution and irregular economic migrants; condemns trafficking in human beings, most of the victims of which are women, and stresses the importance of reinforcing cooperation with partner countries in order to combat it;

60. insiste sur l'importance de la liberté de circulation des personnes et se déclare favorable à une mobilité accrue au sein de l'espace du voisinage, dans un environnement sûr et bien géré, à travers une facilitation de la délivrance des visas et une libéralisation des régimes de visas, notamment pour les étudiants, les jeunes, les artistes et les chercheurs; invite la Commission à encourager davantage, en coopération avec les États membres, les partenariats en faveur de la mobilité au sein du voisinage et à développer les possibilités de schémas de migration circulaires, qui ouvriraient des voies sûres et légales pour les migrations; ...[+++]


58. Stresses the importance of the free movement of people, and supports enhancing mobility within the neighbourhood, in a secure and well managed environment, through visa facilitation and liberalisation, particularly for students, young people, artists and researchers; calls on the Commission, in cooperation with the Member States, to further enhance mobility partnerships within the neighbourhood and develop possibilities for circular migration schemes which would open up safe and legal routes for migrants; calls on the EU to make a clear distinction between ...[+++]sylum seekers fleeing persecution and irregular economic migrants; condemns trafficking in human beings, most of the victims of which are women, and stresses the importance of reinforcing cooperation with partner countries in order to combat it;

58. insiste sur l'importance de la liberté de circulation des personnes et se déclare favorable à une mobilité accrue au sein de l'espace du voisinage, dans un environnement sûr et bien géré, à travers une facilitation de la délivrance des visas et une libéralisation des régimes de visas, notamment pour les étudiants, les jeunes, les artistes et les chercheurs; invite la Commission à encourager davantage, en coopération avec les États membres, les partenariats en faveur de la mobilité au sein du voisinage et à développer les possibilités de schémas de migration circulaires, qui ouvriraient des voies sûres et légales pour les migrations; ...[+++]


9. Stresses that the reform of the Turkish judiciary system is central to the efforts to bring about democratic consolidation in Turkey and an indispensable prerequisite for Turkey’s modernisation, and that such reform must lead to a modern, efficient, fully independent and impartial judicial system guaranteeing due process of law for all citizens; welcomes the third judicial reform package as a step towards a comprehensive reform process in the area of the judiciary and fundamental rights; stresses, however, the crucial importance of continuing the reform process with a fourth judicial reform package (a) addressing the excessively broad definition of criminal offences and, in particular, what constitutes an act of terrorism under the Pen ...[+++]

9. insiste sur le fait que la réforme du système judiciaire turc est essentielle pour le renforcement de la démocratie, qu'elle est un préalable indispensable à la modernisation du pays et qu'elle doit aboutir à la mise en place d'un système moderne, efficace, pleinement indépendant et impartial garantissant le respect des procédures judiciaires pour l'ensemble des citoyens; se félicite du troisième train de réformes judiciaires, qui marque une étape sur la voie d'une réforme globale de la justice et des droits fondamentaux; souligne cependant qu'il est primordial de poursuivre dans cette voie avec un quatrième train de réformes qui permettra a) de réviser la définition excessivement large des infractions pénales et notamment des éléments ...[+++]


9. Stresses that the reform of the Turkish judiciary system is central to the efforts to bring about democratic consolidation in Turkey and an indispensable prerequisite for Turkey’s modernisation, and that such reform must lead to a modern, efficient, fully independent and impartial judicial system guaranteeing due process of law for all citizens; welcomes the third judicial reform package as a step towards a comprehensive reform process in the area of the judiciary and fundamental rights; stresses, however, the crucial importance of continuing the reform process by (a) addressing the excessively broad definition of criminal offences and, in particular, what constitutes an act of terrorism under the Penal Code or the Anti-Terror Law, wit ...[+++]

9. insiste sur le fait que la réforme du système judiciaire turc est essentielle pour le renforcement de la démocratie, qu'elle est un préalable indispensable à la modernisation du pays et qu'elle doit aboutir à la mise en place d'un système moderne, efficace, pleinement indépendant et impartial garantissant le respect des procédures judiciaires pour l'ensemble des citoyens; se félicite du troisième train de réformes judiciaires, qui marque une étape sur la voie d'une réforme globale de la justice et des droits fondamentaux; souligne cependant qu'il est primordial que la Turquie poursuive les réformes a) en révisant la définition excessivement large des infractions pénales et notamment des éléments constituant un acte de terrorisme au sen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The fact that universities often don't make a distinction between students who've gone through a basic French program and those who've been in immersion, with exceptions such as the specific programs discussed here, there is some inconsistency; they only take into account the grades.

Le fait que les universités ne fassent pas souvent de distinction entre les étudiants qui ont suivi le programme de français de base et ceux qui ont suivi le programme d'immersion, exception faite pour les programmes particuliers cités ici, est un élément d'incohérence; on ne tient compte que des notes.


12. Stresses the particular importance of schools and school communities in shaping the character of children and adolescents; stresses that, if the education system fails to provide suitable channels for intervention, assistance and contact with students, two fundamental characteristics of present-day schools, multiculturalism coupled with an increased distinction between social classes, may lead to violence within schools and generate a climate of hostility between, on the one hand, the mor ...[+++]

12. souligne le rôle particulier dévolu à l'école et à la communauté scolaire dans la construction de la personnalité des enfants et des adolescents; souligne que deux caractéristiques essentielles de l'école d'aujourd'hui, à savoir la diversité culturelle et l'accentuation des différences de classes sociales sont susceptibles, en l'absence des structures qui s'imposent au sein du système éducatif en matière d'intervention, de soutien et d'approche des élèves, de conduire à des phénomènes de violence en matière scolaire et à l'instauration d'un environnement hostile entre des élèves agressifs qui endossent le rôle du bourreau et des élè ...[+++]


If she was judging a paper by one of her former students, would she not see the distinction between debate about what should follow from September 11 and debate about a piece of amended legislation, that is the difference between legislation unamended and legislation amended?

Si elle devait évaluer un devoir remis par un de ses étudiants, ne ferait-elle pas de distinction entre le débat au sujet des dispositions qui devraient être prises à la suite des événements du 11 septembre et le débat portant sur une loi modifiée, à savoir la différence entre une loi non modifiée et une loi modifiée?


(1055) First of all, the associations which I contacted in Quebec want a student assistance program to be developed, one which would draw a distinction between tuition fees and living expenses.

(1055) Du moins, les associations que j'ai contactées au Québec veulent premièrement l'élaboration d'un programme d'aide aux étudiants qui ferait la distinction entre les frais de scolarité et les frais de subsistance.


So there is no distinction between.as Judy, I think, is trying to get at.that there is a real distinction between a protected person who has some sort of permanency as a refugee and someone who is going to be here for a short period of time on a temporary worker permit, a student permit that in fact has not dealt with permanency.

Il n'y a donc pas de distinction entre.je crois que c'est ce que veut dire Judy.il y a une véritable distinction à faire entre la personne protégée qui bénéficie d'une certaine permanence en tant que réfugié et la personne qui fait un bref séjour au Canada en vertu d'un permis de travail temporaire ou d'un permis d'études non permanent.


When someone is invited to explain the legislative process to students, we can make a distinction between the House of Commons and the Senate: bills beginning with ``C'' originate in the House of Commons, and the bills beginning with ``S'' originate in the Senate.

Lorsqu'on serait invité à expliquer le processus législatif à des élèves, on pourrait faire la différence entre la Chambre des communes et le Sénat : les projets de loi « C » émanent de la Chambre des communes et les projets de loi « S » arrivent du Sénat.


w