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Disseminate corporate information
Disseminated Cu sulfide
Disseminated Cu sulphide
Disseminated copper sulfide
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Disseminated sulfide
Disseminated sulphide
Dissemination of Community information
Dissemination of EU information
Dissemination of European Union information
Dissemination of information
Dissemination of sulphide
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Secure sensitive customer's information
Securing a sensitive customer's information
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Sensitive product
Sensitivity centre
Sensitivity nucleus
Sensitivity speck
Spontaneous and collective neologism dissemination
Spontaneous and collective term dissemination
Usage-based neologism dissemination
Usage-based standardization
Usage-based term dissemination

Traduction de «dissemination sensitive » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dissemination of EU information [ dissemination of Community information | dissemination of European Union information ]

diffusion de l'information de l'UE [ diffusion de l'information communautaire | diffusion de l'information de l'Union européenne ]


usage-based standardization [ usage-based term dissemination | usage-based neologism dissemination | spontaneous and collective term dissemination | spontaneous and collective neologism dissemination ]

normaison


disseminated copper sulphide [ disseminated Cu sulphide | disseminated copper sulfide | disseminated Cu sulfide ]

sulfure de cuivre disséminé


dissemination of information

diffusion de l'information


disseminated sulfide [ disseminated sulphide | dissemination of sulphide ]

sulfure disséminé


secure a sensitive customer's information | securing a sensitive customer's information | keep safe sensitive customer's information | secure sensitive customer's information

curiser les informations confidentielles de clients


handling sensitive products | operate sensitive products | conduct sensitive products | handle sensitive products

manipuler des produits sensibles


sensitive product [ non-sensitive product | sensitive good ]

produit sensible [ bien sensible | produit non sensible ]


sensitivity centre | sensitivity nucleus | sensitivity speck

centre de sensibilité


disseminate corporate information | PPC | cost-per-click | pay-per-click

coût par clic
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Joint Undertaking should operate in an open and transparent way providing all relevant information in a timely manner to its appropriate bodies, duly addressing sensitive issues such as intellectual property rights (IPR), as well as promoting its activities, including information and dissemination activities to the wider public.

L'entreprise commune devrait fonctionner de manière ouverte et transparente en fournissant en temps voulu à ses organes compétents toutes les informations utiles, en abordant comme il se doit les questions telles que les droits de propriété intellectuelle, et en assurant la promotion de ses activités, notamment des activités d'information et de diffusion à l'intention du grand public.


· Access policies, in particular data access policies, will be developed, in keeping with the INSPIRE directive, to facilitate acquisition and exploitation by service providers and users, while at the same time guaranteeing the control of the dissemination of sensitive information through clear protocols.

- Des politiques d'accès, et notamment d’accès aux données seront élaborées, conformément aux dispositions de la directive INSPIRE, afin de faciliter l'acquisition et l'exploitation par les fournisseurs de services et les utilisateurs, tout en garantissant le contrôle de la diffusion d'informations sensibles au moyen de protocoles clairs.


43. Emphasises the fact that the strengthening of policies to place women’s access to property in developing countries on an equal footing with that of men is necessary; takes the view that this must be taken into consideration in the country programmes and must be accompanied by the requisite financial support mechanisms (such as savings, credit, grants, micro-credits and insurance); believes that these strengthened policies will result in the empowerment of women and NGOs and promote women’s entrepreneurship; considers that they will improve women’s legal and financial literacy, support girls’ education, increase the dissemination and accessibility o ...[+++]

43. souligne la nécessité de renforcer les politiques destinées à placer les femmes et les hommes sur un pied d'égalité en matière d'accès à la propriété dans les pays en développement; estime que cet élément doit être pris en considération dans les programmes par pays et s'accompagner des mécanismes d'appui financier nécessaires (épargne, crédit, subventions, microcrédit, assurances, etc.); est d'avis que cette intensification des politiques débouchera sur une plus grande autonomie des femmes ainsi que des ONG et sera de nature à promouvoir l'entrepreneuriat féminin; considère que cette action améliorera la culture juridique et finan ...[+++]


CA. whereas national oversight bodies often do not have full access to intelligence received from a foreign intelligence agency, which can lead to gaps in which international information exchanges can take place without adequate review; whereas this problem is further aggravated by the so-called ‘third party rule’ or the principle of ’originator control’, which has been designed to enable originators to maintain control over the further dissemination of their sensitive information, but is unfortunately often interpreted as applying also to the recipient services' oversight;

CA. considérant que les organes de contrôle nationaux n'ont souvent pas pleinement accès aux renseignements reçus des services étrangers, ce qui est susceptible de créer un «entre-deux» où les échanges internationaux d'informations peuvent avoir lieu sans contrôle approprié; que ce problème est aggravé par la règle dite du «tiers service» ou le principe du «contrôle par l'entité d'origine», qui vise à permettre à l'entité dont émanent les informations de décider de la diffusion ou non de ses informations sensibles à d'autres entités mais qui est parfois malheureusement interprétée en ce sens qu'elle s'applique aussi au contrôle des serv ...[+++]


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BZ. whereas national oversight bodies often do not have full access to intelligence received from a foreign intelligence agency, which can lead to gaps in which international information exchanges can take place without adequate review; whereas this problem is further aggravated by the so-called ‘third party rule’ or the principle of ‘originator control’, which has been designed to enable originators to maintain control over the further dissemination of their sensitive information, but is unfortunately often interpreted as applying also to the recipient services' oversight;

BZ. considérant que les organes de contrôle nationaux n'ont souvent pas pleinement accès aux renseignements reçus des services étrangers, ce qui est susceptible de créer un "entre-deux" où les échanges internationaux d'informations peuvent avoir lieu sans contrôle approprié; que ce problème est aggravé par la règle dite du "tiers service" ou le principe du "contrôle par l'entité d'origine", qui vise à permettre à l'entité dont émanent les informations de décider de la diffusion ou non de ses informations sensibles à d'autres entités mais qui est parfois malheureusement interprétée en ce sens qu'elle s'applique aussi au contrôle des serv ...[+++]


The reports should in principle not be disseminated to the public, given the potential sensitivity of this information.

En principe, ces rapports ne doivent pas être publiés, compte tenu du caractère éventuellement sensible de ces informations.


126. Notes that new technologies also allow witnesses and human rights defenders to collect information and share documentation of human rights abuses which may later be used to secure justice for victims; welcomes multi-stakeholder initiatives and codes of conduct such as the Global Network Initiative; notes however that democratic oversight and the defence and promotion of fundamental rights are core tasks of government; calls on the Commission to support the development and dissemination of digital security technologies to empower human rights defenders through secure collection, encryption and storage mechanisms ...[+++]

126. relève que les nouvelles technologies permettent également aux témoins et aux défenseurs des droits de l'homme de recueillir des informations et de partager des documents relatifs à des abus en matière de droits de l'homme, susceptibles d'être utilisés par la suite pour rendre justice aux victimes; salue les initiatives et les codes de conduite associant plusieurs parties prenantes comme l'initiative mondiale des réseaux («Global Network Initiative»); note cependant que la surveillance démocratique et la défense et la promotion des droits fondamentaux constituent des missions de base des pouvoirs publics; demande à la Commission de soutenir le développement et la diffusion des technologies de sécurité numérique et de conférer plus d ...[+++]


120. Notes that new technologies also allow witnesses and human rights defenders to collect information and share documentation of human rights abuses which may later be used to secure justice for victims; welcomes multi-stakeholder initiatives and codes of conduct such as the Global Network Initiative; notes however that democratic oversight and the defence and promotion of fundamental rights are core tasks of government; calls on the Commission to support the development and dissemination of digital security technologies to empower human rights defenders through secure collection, encryption and storage mechanisms ...[+++]

120. relève que les nouvelles technologies permettent également aux témoins et aux défenseurs des droits de l'homme de recueillir des informations et de partager des documents relatifs à des abus en matière de droits de l'homme, susceptibles d'être utilisés par la suite pour rendre justice aux victimes; salue les initiatives et les codes de conduite associant plusieurs parties prenantes comme l'initiative mondiale des réseaux ("Global Network Initiative"); note cependant que la surveillance démocratique et la défense et la promotion des droits fondamentaux constituent des missions de base des pouvoirs publics; demande à la Commission de soutenir le développement et la diffusion des technologies de sécurité numérique et de conférer plus d ...[+++]


(g) ensure security of the project mainly by not permitting unauthorised dissemination of sensitive information.

g) garantit la sécurité du projet, principalement en interdisant la diffusion non autorisée d'informations sensibles.


They shall only be made available to the authorities referred to in Article 5(2), which shall communicate them only to interested parties on a need-to-know basis, in accordance with applicable national rules for dissemination of sensitive information.

Ils ne sont accessibles qu'aux autorités visées à l'article 5, paragraphe 2, qui les communiquent seulement aux parties intéressées en fonction du besoin d'en connaître, conformément aux règles nationales applicables à la diffusion d'informations sensibles.


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