Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Example-based learning
Example-driven learning
Inductive learning from examples
Instance-based learning
Instruction learning
Jealousy
LFI
Learning by being told
Learning by discovery
Learning by example
Learning by examples
Learning by observation
Learning by problem solving
Learning by problem-solving
Learning from examples
Learning from instruction
Learning from instructions
Learning from observation
Learning from observation and discovery
Learning from solution paths
Learning without a teacher
Observation learning
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Risk of discouraging people from taking work
To discourage a third party from exporting
Unsupervised learning

Vertaling van "discouraged from learning " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

apprentissage par découverte | apprentissage par observation


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


to discourage a third party from exporting

décourager un tiers d'exporter


risk of discouraging people from taking work

risque de désincitation au travail


Directions for the Future: a Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast [ A Public Service Learning Organization: From Coast to Coast to Coast ]

Sur la voie de l'avenir : la fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre [ La fonction publique : une organisation apprenante d'un océan à l'autre ]


learning by problem solving [ learning from solution paths | learning by problem-solving ]

apprentissage par résolution de problèmes [ apprentissage par voies de résolution ]


learning from observation | learning by observation | observation learning

apprentissage par l'observation | apprentissage par observation


learning from examples | learning by examples

apprentissage par exemples | apprentissage par les exemples | apprentissage à partir d'exemples | apprentissage de concepts à partir d'exemples
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
By sending the message that bilingualism is not important, the government is discouraging young Canadians, including young western Canadians, from learning French.

En montrant que le bilinguisme n'est pas important, le gouvernement décourage les jeunes Canadiens, en particulier ceux de l'Ouest, à apprendre le français.


In your opening remarks, Mr. Brennick, you said that special education students are discouraged from learning a second language.

Les élèves ne parlent pas nécessairement couramment leur deuxième langue à la fin de leurs études secondaires. Merci, monsieur Lemieux.


18. Recognises that from a young age many girls are discouraged from pursuing school and university subjects perceived as inherently ‘masculine’, such as science, maths and technology; recommends introducing initial courses at school in the basics of entrepreneurship and broadening the spectrum of possible subjects and careers open to girls, so that they are able to develop the knowledge base and full range of skills necessary for succeeding in business; highlights the importance of fostering girls' and women's employability through skills training and ...[+++]

18. reconnaît que, dès leur jeune âge, de nombreuses filles sont dissuadées d'étudier, à l'école et à l'université, des matières qui sont perçues comme intrinsèquement «masculines», telles que les sciences, les mathématiques et la technologie; recommande d'introduire les premiers modules d'enseignement sur les notions fondamentales de l'entrepreneuriat à l'école et d'élargir l'éventail des matières et carrières ouvertes aux filles, de sorte qu'elles soient en mesure d'acquérir le socle de connaissances et toute la gamme des compétences nécessaires pour réussir en entreprise; souligne combien il importe de favoriser l'employabilité des ...[+++]


18. Recognises that from a young age many girls are discouraged from pursuing school and university subjects perceived as inherently ‘masculine’, such as science, maths and technology; recommends introducing initial courses at school in the basics of entrepreneurship and broadening the spectrum of possible subjects and careers open to girls, so that they are able to develop the knowledge base and full range of skills necessary for succeeding in business; highlights the importance of fostering girls’ and women’s employability through skills training and ...[+++]

18. reconnaît que, dès leur jeune âge, de nombreuses filles sont dissuadées d'étudier, à l'école et à l'université, des matières qui sont perçues comme intrinsèquement "masculines", telles que les sciences, les mathématiques et la technologie; recommande d'introduire les premiers modules d'enseignement sur les notions fondamentales de l'entrepreneuriat à l'école et d'élargir l'éventail des matières et carrières ouvertes aux filles, de sorte qu'elles soient en mesure d'acquérir le socle de connaissances et toute la gamme des compétences nécessaires pour réussir en entreprise; souligne combien il importe de favoriser l'employabilité des ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The reason is often that the young teenager is discouraged from learning by the rigidities of an education system that sticks to established lines and tries to fit square pegs into round holes.

La raison de cet échec réside souvent dans le fait que le jeune adolescent est découragé par la rigidité d'un système éducatif qui reste collé à une ligne établie et se révèle inadapté pour certains.


The list of negative consequences of deteriorating physical infrastructure is extensive: greater health and safety concerns, less space available for classroom or laboratory use, improper research infrastructure can hamper the ability of students to learn on specialized equipment or other learning tools, dilapidated on-campus housing can disrupt the day-to-day living conditions of students, lack of access ramps can be an impediment for disabled students, faculty may be discouraged from continuing to work at the un ...[+++]

La liste des conséquence négatives résultant de la détérioration physique des infrastructures est longue: problèmes accrus en matière de santé et de sécurité, moins d'espace disponible pour les salles de classe et les laboratoires, infrastructure de recherche inadéquate risquant de nuire à la capacité d'apprentissage des étudiants au moyen d'équipement spécialisé ou d'autres outils didactiques, présence sur le campus de logements délabrés pouvant perturber les conditions de vie des étudiants au quotidien, absence de rampes d'accès pouvant constituer un obstacle pour les étudiants handicapés, membres du corps enseignant risquant de se décourager de poursuivre leur ...[+++]


Are the systems flexible enough, do they provide entry points at all stages from early childhood right through to later life, how easy is it to move from a qualification in one stream to a qualification in another, do all paths enable the learner to go forward into (say) higher education- Questions such as these can encourage or discourage individuals, each with their own circumstances and ambitions, to move forward within learning or to opt out or no ...[+++]

Les systèmes sont-ils suffisamment souples - Fournissent-ils des points d'entrée aux personnes de tous âges, de la petite enfance à l'âge adulte - Passe-t-on facilement d'une filière à l'autre - Toutes les voies permettent-elles à l'apprenant de continuer ses études (par exemple) dans l'enseignement supérieur - Ces facteurs peuvent soit encourager les individus (dont chacun vit une situation particulière et nourrit des ambitions qui lui sont propres), soit les décourager de poursuivre leur éducation ou leur formation, d'abandonner celle-ci, ou de ne pas la reprendre.


discourage children from dropping out of school early, by giving appropriate support to those with learning difficulties, raising the age for compulsory education or training to 18, and by allocating an appropriate financial resources contribution (both public and private) for continuing training,

décourager l'abandon scolaire précoce en aidant de manière appropriée les jeunes ayant des difficultés d'apprentissage et en élevant l'obligation de scolarité ou d'apprentissage à 18 ans, ainsi qu'en octroyant des crédits adéquats (publics ou privés) aux activités de formation tout au long de la vie;


The survey does not say this, but it was my conclusion that it leads us to focus on the very concrete steps that have to be taken for goodwill to be translated into action — in other words, the conditions in a local community that either encourage or discourage parents from enrolling their children in immersion schools or French language schools; either encouraging or discouraging children from retaining the second language they learn after they leave school and immersing themselves in the other culture, et ceter ...[+++]

L'étude ne le dit pas, mais j'en ai conclu qu'elle nous porte à mettre l'accent sur les mesures très concrètes qui doivent être prises pour que la bonne volonté se traduise en gestes — autrement dit, les conditions qui existent dans une collectivité donnée, qui encouragent ou découragent les parents d'inscrire leurs enfants dans des écoles d'immersion ou des écoles de langue française; soit qui encouragent, soit qui découragent les enfants de conserver la langue seconde qu'ils ont apprise après avoir quitté l'école et s'être imprégnés de l'autre culture, et cetera.


For instance, the Commission took the view that long tenure would, ‘encourage members to be independent minded and take a long‑term view, discourage the politically ambitious from seeking a place in the second chamber, contribute to a less partisan style of debate, and allow members time to absorb the distinctive ethos of the second chamber and to learn how to contribute most effectively to its proceedings’.

Par exemple, la commission en question a fait valoir qu'un mandat de longue durée aurait les effets suivants : [Traduction] “Encourager les lords à faire preuve d'indépendance d'esprit et adopter une vision à long terme; dissuader les candidats politiquement ambitieux de solliciter un siège dans la seconde chambre; favoriser un style de débat qui est moins partisan; et laisser aux lords le temps d'absorber l'ethos particulier de la seconde chambre et d'assimiler la manière de s'y prendre pour contribuer avec le plus d'efficacité possible aux travaux”.


w