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Aid to catastrophe victims
Aid to disaster victims
Backup operation plan
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Disaster aid
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Disaster recovery plan
Disaster relief
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Disaster response and management
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Disaster risk reduction
Disaster traveler information
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Disaster-recovery plan
Man-made catastrophe
Man-made disaster
Natural catastrophe
Natural disaster
Natural disaster risk reduction
Sale note

Vertaling van "disasters notes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
aid to disaster victims [ aid to catastrophe victims ]

aide aux sinistrés [ aide aux victimes de catastrophes ]


disaster recovery plan | DRP | disaster-recovery plan | disaster plan | backup operation plan

plan antisinistre | plan anticatastrophe


disaster relief | disaster assistance | disaster aid

aide en cas de catastrophe | secours en cas de catastrophe | assistance en cas de catastrophe


bought note | broker's note | contract note | sale note

note d'achat


natural disaster [ natural catastrophe ]

désastre naturel [ catastrophe naturelle ]


man-made disaster [ man-made catastrophe ]

désastre d'origine humaine [ catastrophe d'origine humaine ]


disaster control operation | disaster relief operation

intervention en cas de catastrophe


disaster risk reduction | natural disaster risk reduction

prévention des risques de catastrophes naturelles


disaster traveller information | disaster traveler information

information aux voyageurs sur les sinistres | information aux voyageurs sur les catastrophes


disaster response management | disaster response and management

gestion des interventions en cas de sinistre | gestion des interventions en cas de catastrophe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Stresses the importance of continuing and enhancing the EU’s development and humanitarian aid that aims at adaptation, mitigation, response, resilience, relief and post-crisis development in relation to climate-driven crises and natural disasters; notes the importance of initiatives such as disaster risk reduction, and the linking of relief, reconstruction and development, and calls on the Commission to mainstream these programmes and actions into its humanitarian aid and, in particular, its development aid; welcomes the proposed greater role of the EU’s Civil Protectio ...[+++]

21. insiste sur l'importance de poursuivre et d'intensifier, au niveau de l'Union, l'aide humanitaire et l'aide au développement qui sont destinées, en relation avec les crises climatiques et les catastrophes naturelles, à l'adaptation, à l'atténuation, à la réaction, à la résilience, aux secours et au développement d'après-crise; prend note de l'importance d'initiatives telles que celles visant à réduire les risques de catastrophe et à tisser des liens entre l'aide d'urgence, la reconstruction et le développement; invite la Commiss ...[+++]


3. Stresses the importance of developing relief asset pre-positioning capacities in order to improve the speed at which humanitarian organisations respond to disasters; notes that the development of depots/hubs reflects the effectiveness of this approach in terms of speed, quality and cost efficiency, and calls on the Commission to continue to provide financial support in this field; in this respect, endorses the recommendations of the Barnier report in 2006 that the EU’s outermost regions should be used, on a non-exclusive basis, as support bases to facilitate the pre-posi ...[+++]

3. souligne l'importance de développer les capacités de prépositionnement des secours dans le but d'améliorer la rapidité d'intervention des organisations humanitaires en cas de catastrophes; constate que le développement des dépôts/plateformes reflète l'efficacité de cette approche en termes de rapidité, de qualité et de rapport coût/efficacité, et demande à la Commission de maintenir son soutien financier dans ce domaine; dans ce sens, fait sienne la recommandation du rapport Barnier de 2006 invitant à utiliser les régions ultrapériphériques et les pays et territoires d'outre mer européens, sans exclusivité, comme points d'appui pour permettre le prépositionnement de produits essentiels et de logistique et ainsi de faciliter la proj ...[+++]


Notes that the existing EU Civil Protection Mechanism, as defined in Council Decision 2007/779/EC, is currently the appropriate instrument to deal with CBRN disasters, and stresses that this structure should be the forum where emergency decisions concerning CBRN disaster preparedness and response should be taken; notes, however, that in order to achieve this goal and to ensure proper prevention and detection, cooperation must be established with civil protection bodies, with the intelligence and law-enforcement authorities, as well as with security-service, military informat ...[+++]

fait observer que le mécanisme de protection civile de l'UE existant, tel qu'il est prévu par la décision 2007/779/CE, Euratom du Conseil, est pour l'heure l'instrument approprié pour faire face aux catastrophes CBRN, et souligne que cette structure devrait constituer l’enceinte où prendre les décisions urgentes sur les préparatifs et les réactions aux catastrophes CBRN; souligne toutefois que pour atteindre ces objectifs et assurer comme il convient prévention et détection, une coopération doit être mise en place avec les organismes de protection civile, avec les services de renseignement et de répression ainsi qu'avec les services de ...[+++]


66. Considers that recent natural disasters, especially the Indian Ocean tsunami and South Asian earthquake, have exposed the need for more creative and imaginative collaboration between the multitude of agencies and organisations responding to disasters; notes that UNESCO, through its Oceanographic Commission, has been active in establishing an Indian Ocean Tsunami Warning and Mitigation System and that the UN is coordinating the implementation of the Hyogo Framework of Action, a 10-year natural disaster risk reduction plan; calls ...[+++]

66. estime que les catastrophes naturelles récentes, notamment le tsunami qui s'est produit dans l'océan indien et le tremblement de terre qui a frappé le Sud de l'Asie ont mis en évidence la nécessité d'une collaboration plus créative et novatrice entre la pléthore d'agences et d'organisations intervenant en cas de catastrophe; relève que l'UNESCO (Organisation des Nations Unies pour l'éducation, la science et la culture), par le truchement de sa commission océanographique, a contribué à mettre au point un système d'alerte aux tsunamis dans l'océan indien et que les Nations unies coordonnent la mise en place du Cadre d'action de Hyogo, ...[+++]


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66. Considers that recent natural disasters, especially the Indian Ocean tsunami and South Asian earthquake, have exposed the need for more creative and imaginative collaboration between the multitude of agencies and organisations responding to disasters; notes that UNESCO, through its Oceanographic Commission, has been active in establishing an Indian Ocean Tsunami Warning and Mitigation System and that the UN is coordinating the implementation of the Hyogo Framework of Action, a 10-year natural disaster risk reduction plan; calls ...[+++]

66. estime que les catastrophes naturelles récentes, notamment le tsunami qui s'est produit dans l'océan indien et le tremblement de terre qui a frappé le Sud de l'Asie ont mis en évidence la nécessité d'une collaboration plus créative et novatrice entre la pléthore d'agences et d'organisations intervenant en cas de catastrophe; relève que l'UNESCO (Organisation des Nations Unies pour l'éducation, la science et la culture), par le truchement de sa commission océanographique, a contribué à mettre au point un système d'alerte aux tsunamis dans l'océan indien et que les Nations unies coordonnent la mise en place du Cadre d'action de Hyogo, ...[+++]


64. Considers that recent natural disasters, especially the Indian Ocean tsunami and South Asian earthquake, have exposed the need for more creative and imaginative collaboration between the multitude of agencies and organisations responding to disasters; notes that UNESCO, through its Oceanographic Commission, has been active in establishing an Indian Ocean Tsunami Warning and Mitigation System and that the UN is coordinating the implementation of the Hyogo Framework of Action, a 10-year natural disaster risk reduction plan; calls ...[+++]

64. estime que les catastrophes naturelles récentes, notamment le tsunami qui s'est produit dans l'océan indien et le tremblement de terre qui a frappé le Sud de l'Asie ont mis en évidence la nécessité d'une collaboration plus créative et novatrice entre la pléthore d'agences et d'organisations intervenant en cas de catastrophe; relève que l'UNESCO, par le truchement de sa commission océanographique, a contribué à mettre au point un système d'alerte aux tsunamis dans l'océan indien et que les Nations unies coordonnent la mise en place du Cadre d'action de Hyogo, un plan de réduction des risques de catastrophe naturelle sur une période d ...[+++]


Noting that the majority of disasters taking place in third countries do not trigger an international response and that when an international response is initiated, it often takes days for external assistance to reach the site, the Commission believes it is important to have an active expert presence in the field and to ensure that local authorities have the capacity to react immediately.

Constatant que la majorité des catastrophes survenant dans les pays tiers n’entraînent aucune réaction internationale, et que lorsqu’une opération internationale est lancée, il faut souvent plusieurs jours pour que les secours extérieurs parviennent sur les lieux, la Commission juge important d’avoir une présence active d’experts sur le terrain et de veiller à ce que les autorités locales aient la capacité de réagir immédiatement.


Calls on the Council Presidency to address the lack of action by the European Union in Darfur; welcomes the African Union/United Nations Hybrid operation in Darfur (UNAMID), unanimously approved on 31 July 2007 by United Nations Security Council Resolution 1769 (2007) as a small step in the right direction; notes that UNAMID took over from the African Union Mission in Sudan (AMIS) on 31 December 2007, and has an initial mandate expiring on 31 July 2008; expects that the 7 000-strong AMIS, which has hitherto been responsible for peacekeeping, will merge into this new force and that all necessary measures to ensure the ability of UNAMID ...[+++]

demande à la présidence du Conseil de remédier à l'inaction de l'Union au Darfour; salue en l'opération hybride UA/ONU au Darfour (Minuad), approuvée à l'unanimité le 31 juillet 2007 par le Conseil de sécurité dans sa résolution 1769(2007), une légère avancée dans la bonne direction; note que la Minuad a pris la suite de la mission de l'Union africaine au Soudan (MUAS) le 31 décembre 2007 et que son mandat initial expire le 31 juillet 2008; espère que la force de 7 000 hommes de la MUAS, qui jusqu'à présent était responsable du maintien de la paix, se fondra dans cette nouvelle force et que seront prises toutes les mesures nécessaires ...[+++]


The Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions are invited to take note of the strength and depth of Community capacities for disaster and crisis response and preparedness.

Le Conseil, le Parlement européen, le Comité économique et social européen et le Comité des régions sont invités à prendre note de l’ampleur des capacités dont la Communauté dispose pour les actions de préparation aux catastrophes et aux crises ainsi qu’aux moyens d’y faire face.


Noting that the majority of disasters taking place in third countries do not trigger an international response and that when an international response is initiated, it often takes days for external assistance to reach the site, the Commission believes it is important to have an active expert presence in the field and to ensure that local authorities have the capacity to react immediately.

Constatant que la majorité des catastrophes survenant dans les pays tiers n’entraînent aucune réaction internationale, et que lorsqu’une opération internationale est lancée, il faut souvent plusieurs jours pour que les secours extérieurs parviennent sur les lieux, la Commission juge important d’avoir une présence active d’experts sur le terrain et de veiller à ce que les autorités locales aient la capacité de réagir immédiatement.


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