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And divisions.
As well as during the Adjournment Proceedings
Cash flow statement
Cost disallowance
Disallowance
Disallowance of expenditure
Disallowed deduction
Disallowed expenditure
Earnings statement
Exclusion of expenditure
Flow statement
Income statement
Non-allowable expense
Operating statement
P&L
P&L statement
Power of disallowance
Profit and loss account
Profit and loss statement
Right of disallowance
Statement made to police
Statement of cash flow
Statement of cash flows
Statement of changes in cash flows
Statement of changes in cash position
Statement of changes in cash resources
Statement of changes in financial position
Statement of earnings
Statement of income
Statement of operations
Statement of profit and loss
Statement of revenue and expense
Statement of revenues and expenses

Traduction de «disallow statements » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
disallowance | disallowance of expenditure | exclusion of expenditure

refus | refus de financement de dépenses | refus de prise en charge de dépenses | rejet


disallowance | power of disallowance

annulation | droit d'annulation | refus de sanctionner


disallowed deduction | disallowed expenditure | non-allowable expense

charge non déductible


right of disallowance [ power of disallowance ]

droit de révocation [ droit d'annulation | droit d'intervention | refus de sanctionner | pouvoir de désaveu | droit de désaveu ]


disallowance [ cost disallowance ]

déductions non permises


disallow the appeal because the decision is not appealable [ disallow the appeal because the judgment is not appealable ]

opposer une fin de non-recevoir [ rejeter l'appel comme non recevable ]


income statement | earnings statement | operating statement | P&L | profit and loss account | profit and loss statement | statement of earnings | statement of income | statement of operations | statement of profit and loss | statement of revenues and expenses

sultats | état des résultats | compte de résultats | compte de résultat | compte de profits et pertes


income statement | earnings statement | operating statement | profit and loss statement | P&L statement | P&L | statement of earnings | statement of income | statement of profit and loss | statement of revenue and expense | profit and loss account

état des résultats | résultats | compte de profits et pertes | compte de résultat | compte de résultats


Statement made to police

déclaration réalisée à la police


cash flow statement | statement of cash flow | flow statement | statement of cash flows | statement of changes in cash flows | statement of changes in cash position | statement of changes in cash resources | statement of changes in financial position

état des flux de trésorerie | tableau des flux de trésorerie | tableau de financement par l'analyse des flux de trésorerie | tableau de financement | flux de trésorerie | état de l'évolution de la situation financière
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[3] Advance written notice is required in many cases (see Standing Order 48(2)), and successive Speakers have disallowed questions of privilege during Members’ Statements and Question Period, [4] as well as during the Adjournment Proceedings [5] and divisions.

[3] Dans de nombreux cas, il faut un préavis par écrit (voir l’article 48(2) du Règlement), et la présidence a déjà interdit à maintes reprises de poser la question de privilège lors des déclarations des députés et pendant la période de questions, [4] de même que lors du débat d’ajournement [5] et des mises aux voix.


While the Standing Orders provide for the Speaker's impartiality and independence by disallowing him or her from participating in any debate before the House, there is no clear statement as to whether the Deputy Speaker and other Presiding Officers should take part in debate.

Alors que le Règlement établit l'impartialité et l'indépendance du Président en l'enjoignant de s'abstenir de participer aux débats de la Chambre, il n'existe pas d'énoncé précis au sujet de la participation du vice-président et des autres présidents de séance.


In fact, the commentary in O'Brien and Bosc suggests that only a very limited list of reasons entitles you to disallow a member's S. O. 31 statement.

D'ailleurs, le commentaire de l'O'Brien-Bosc indique que seule une liste très limitée de motifs vous permet d'empêcher un député de faire une déclaration visée par l'article 31 du Règlement.


However, I would also like to suggest that as chair of the so-called ethics committee, it is the responsibility of the member for Mississauga South to allow or disallow statements that have been made by members of that committee, in particular, to use his words, any statements that may be deemed inappropriate, disrespectful, abusive, offensive, provocative, threatening, or in other words, unworthy of members to say.

Toutefois, en tant que président du prétendu Comité de l'éthique, le député de Mississauga-Sud a pour responsabilité de demander que soient retirés les propos jugés, pour reprendre ses mots, inappropriés, irrévérencieux, abusifs, offensants, provocants, menaçants ou, autrement dit, indignes d'un député.


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I am disallowing the substance and am censuring the substance of this statement.

J'en rejette le contenu et je censure la substance de cette déclaration.


5. Considers that the explanatory statements in the draft regulation - particularly those suggesting that car manufacturers can keep control over the size, density and composition of their dealer networks - are inconsistent with the regulatory proposals to disallow any form of 'location clause'; calls on the Commission to align its regulatory strategy statement with its legislative proposals;

5. considère que les justifications invoquées dans le projet de règlement – particulièrement celles suggérant que les constructeurs automobiles peuvent garder le contrôle de la taille, de la densité et de la composition de leurs réseaux de concessionnaires – sont en contradiction avec les propositions visant à ne plus autoriser aucune forme de "clause de situation"; demande à la Commission d'aligner sa déclaration de stratégie en matière de réglementation sur ses propositions législatives;


5. Considers that the explanatory statements in the draft regulation - particularly those suggesting that car manufacturers can keep control over the size, density and composition of their dealer networks - are inconsistent with the regulatory proposals to disallow any form of 'location clause'; calls on the Commission to align its regulatory strategy statement with its legislative proposals;

5. considère que les justifications invoquées dans le projet de règlement – particulièrement celles suggérant que les constructeurs automobiles peuvent garder le contrôle de la taille, de la densité et de la composition de leurs réseaux de concessionnaires – sont en contradiction avec les propositions visant à ne plus autoriser aucune forme de "clause de situation"; demande à la Commission d'aligner sa déclaration de stratégie en matière de réglementation sur ses propositions législatives;


1e. Considers that the explanatory statements in the draft regulation - particularly those suggesting that car manufacturers can keep control over the size, density and composition of their dealer networks - are inconsistent with the regulatory proposals to disallow any form of 'location clause'; calls on the Commission to align its regulatory strategy statement with its legislative proposals;

1 sexies. considère que les justifications invoquées dans le projet de règlement – particulièrement celles suggérant que les constructeurs automobiles peuvent garder le contrôle de la taille, de la densité et de la composition de leurs réseaux de concessionnaires – sont en contradiction avec les propositions visant à ne plus autoriser aucune forme de "clause de situation"; demande à la Commission d'aligner sa déclaration de stratégie en matière de réglementation sur ses propositions législatives;


The Council approved a "Statement on the DAS" which is reproduced in Annex II. FIGHT AGAINST FRAUD: COMMISSION WORK PROGRAMME FOR 1996 - CONCLUSIONS "THE COUNCIL - welcomes the programme for the fight against fraud submitted by the Commission for 1996; - recalls the Madrid European Council's conclusions of 15 and 16 December 1995 on fraud and the protection of the financial interests of the Communities and in particular the European Council's invitation to the Member States and Institutions to adopt "the necessary measures to ensure an equivalent level of protection throughout the Community and in the Community budget and the EDF as a ...[+++]

Le Conseil a approuvé une "Déclaration relative à la DAS" reprise en Annexe II. LUTTE CONTRE LA FRAUDE : PROGRAMME DE TRAVAIL DE LA COMMISSION POUR 1996 - CONCLUSIONS "LE CONSEIL - accueille favorablement le programme de lutte contre la fraude présenté par la Commission pour 1996; - rappelle les conclusions du Conseil européen de Madrid des 15 et 16 décembre 1995 sur la fraude et la protection des intérêts financiers des Communautés et notamment l'invitation de celui-ci aux Etats membres et aux institutions d'adopter "les mesures nécessaires pour assurer un niveau de protection équivalent partout dans la Communauté et dans l'ensemble d ...[+++]


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