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Assist clients with mobility problems
Friendly interface
Help social service users with physical disabilities
Involve healthcare users' social network
Non-user friendly nature of the computer programme
User friendly
User friendly software
User-friendly
User-friendly Web page
User-friendly interface
User-friendly service
User-friendly software
User-friendly web page
Work with healthcare users' social network
Work with the healthcare users' family and friends
Work with the healthcare users' friends and family

Vertaling van "disabled user friendly " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
involve healthcare users' social network | work with the healthcare users' family and friends | work with healthcare users' social network | work with the healthcare users' friends and family

travailler avec l’entourage des usagers




user-friendly web page [ user-friendly Web page ]

page Web conviviale


user friendly software [ user-friendly software ]

logiciel convivial [ logiciel d'utilisation facile ]




user-friendly interface [ friendly interface ]

interface usager conviviale [ interface conviviale ]




non-user friendly nature of the computer programme

caractère peu convivial du programme informatique


user-friendly service

service facilement accessible | service d'utilisation facile | service accueillant pour l'usager


assist clients with mobility problems | help social service users cope with physical disabilities | assist social service users with physical disabilities | help social service users with physical disabilities

aider les usagers de services sociaux ayant des capacités physiques réduites
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Regrets that it is still difficult for citizens to gain access to information held by EU institutions, the reason being that there is no common approach among the institutions geared to facilitate access to documents for citizens and based on complete transparency, communication and direct democracy; urges the EU institutions, bodies, offices and agencies to develop further a more proactive approach on transparency by proactively disclosing as many of their documents as possible, in the most simple, user-friendly and accessible way, by having documents translated upon request into other EU official languages, and by establishing proper, ...[+++]

déplore que l'accès aux informations détenues par les institutions de l'Union reste difficile pour les citoyens, en raison de l'absence d'approche commune entre les institutions axée sur la facilitation de l'accès aux documents pour les citoyens, la transparence totale et effective, la communication et la démocratie directe; encourage les institutions, les organes, les bureaux et les agences de l'Union à adopter une approche plus volontaire de la transparence en rendant accessibles, de leur propre initiative, le plus grand nombre possible de documents en leur possession, d'une manière simple et à la portée du public, en garantissant leur traduction sur demande dans toutes les langues officielles de l'Union et en prévoyant des modalités d'a ...[+++]


2. National regulatory authorities may specify, inter alia, the quality of service parameters to be measured and the content, form and manner of the information to be published, including possible quality certification mechanisms, in order to ensure that end-users, including disabled end-users, have access to comprehensive, comparable, reliable and user-friendly information.

2. Les autorités réglementaires nationales peuvent préciser, entre autres, les indicateurs relatifs à la qualité du service à mesurer, ainsi que le contenu, la forme et la méthode de publication des informations, y compris les éventuels mécanismes de certification de la qualité, afin de garantir que les utilisateurs finals, y compris les utilisateurs finals handicapés, auront accès à des informations complètes, comparables, fiables et faciles à exploiter.


ICT meeting societal challenges: new systems, novel materials, structures, technologies and services in areas of public interest, improving quality, efficiency, access and inclusiveness, including accessibility for the disabled; user friendly applications, integration of new technologies and initiatives such as ambient assisted living,

Les TIC pour relever les défis de la société: nouveaux systèmes, matériaux, structures, technologies et services originaux dans des domaines d'intérêt public améliorant la qualité, l'efficacité, l'accès et l'inclusion, y compris l'accessibilité des personnes handicapées; applications conviviales, intégration de nouvelles technologies et initiatives telles que l'assistance à l'autonomie à domicile:


– ICT meeting societal challenges: new systems, novel materials, structures, technologies and services in areas of public interest, improving quality, efficiency, access and inclusiveness, including accessibility for the disabled; user friendly applications, integration of new technologies and initiatives such as ambient assisted living,

– Les TIC pour relever les défis de la société: nouveaux systèmes, matériaux, structures, technologies et services originaux dans des domaines d'intérêt public améliorant la qualité, l'efficacité, l'accès et l'inclusion, y compris l'accessibilité des personnes handicapées; applications conviviales, intégration de nouvelles technologies et initiatives telles que l'assistance à l'autonomie à domicile:


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– ICT meeting societal challenges: New systems and services in areas of public interest that improve quality, efficiency, and social inclusiveness, including accessibility for people with disabilities ; user friendly applications; integration of new technologies and initiatives such as ambient assisted living.

– TIC pour relever les défis de la société: nouveaux systèmes et services qui améliorent la qualité, l'efficacité et la participation sociale dans des domaines d'intérêt public, y compris l'accessibilité des personnes handicapées ; applications conviviales, intégration de nouvelles technologies et initiatives telles que l'assistance à l'autonomie à domicile:


– ICT meeting societal challenges: New systems and services in areas of public interest that improve quality, efficiency, and social inclusiveness, including accessibility for people with disabilities ; user friendly applications; integration of new technologies and initiatives such as ambient assisted living.

– TIC pour relever les défis de la société: nouveaux systèmes et services qui améliorent la qualité, l'efficacité et la participation sociale dans des domaines d'intérêt public, y compris l'accessibilité des personnes handicapées ; applications conviviales, intégration de nouvelles technologies et initiatives telles que l'assistance à l'autonomie à domicile:


The ultimate aim is to introduce more user-friendly technologies in all areas: personal security and privacy, teaching and training, access for the elderly and the disabled, tele-working, electronic commerce and administration, on-line health (e-health), intelligent transport, etc.

Le but final est de mettre en place des technologies plus conviviales dans tous les domaines: sécurité et protection de la vie privée, enseignement et formation, accès pour personnes âgées ou handicapées, télétravail, commerce et administration électronique, santé en ligne (e-santé), transports intelligents, etc.


13. Recalls that the availability of the special hard- and software and the compatibility of information with the hard- and software (accessibility requirements) are not the only conditions for access for the disabled and elderly: the skills of the user are of vital importance; therefore the information should be structured in such a way as to be user-friendly, particularly for those who are not familiar with IT; information on social services for disabled children could ...[+++]

13. rappelle que la disponibilité de logiciels et de matériels spécifiques ainsi que la compatibilité de l'information avec les matériels et les logiciels (exigences d'accessibilité) ne sont pas les seuls obstacles à l'accès des handicapés et des personnes âgées, car les aptitudes des utilisateurs sont primordiales; par conséquent, les informations fournies sur l'Internet devraient être structurées de façon à être conviviales, notamment pour ceux qui ne sont pas familiarisés avec la technologie de l'information; les informations sur les services sociaux pour les enfants handicapés pourraient par exemple être ventilées par catégorie d'â ...[+++]


12. Recalls that the availability of the special hard- and software and the compatibility of the information with the hard- and software (accessibility requirements) are not the only conditions to access for disabled and elderly : the skills of the user are of vital importance, therefore the information should be structured in such a way that it is user-friendly, particularly for those who are not familiar with IT ; information on ...[+++]

12. rappelle que la disponibilité de logiciels et de matériels spécifiques ainsi que la compatibilité de l'information avec les matériels et les logiciels (exigences d'accessibilité) ne sont pas les seuls obstacles à l'accès des handicapés et des personnes âgées, car les aptitudes des utilisateurs sont primordiales; par conséquent, les informations fournies sur l'Internet devraient être structurées de façon à être conviviales, notamment pour ceux qui ne sont pas familiarisés avec la technologie de l'information; les informations sur les services sociaux pour les enfants handicapés pourraient par exemple être ventilés par catégorie d'âg ...[+++]


2. National regulatory authorities may specify, inter alia, the quality of service parameters to be measured and the content, form and manner of the information to be published, including possible quality certification mechanisms, in order to ensure that end-users, including disabled end-users, have access to comprehensive, comparable, reliable and user-friendly information.

2. Les autorités réglementaires nationales peuvent préciser, entre autres, les indicateurs relatifs à la qualité du service à mesurer, ainsi que le contenu, la forme et la méthode de publication des informations, y compris les éventuels mécanismes de certification de la qualité, afin de garantir que les utilisateurs finals, y compris les utilisateurs finals handicapés, auront accès à des informations complètes, comparables, fiables et faciles à exploiter.




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Date index: 2021-07-24
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